Pagina 14 van 103

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 14 dec 2013, 00:42
door STF
Alle wielkasten dicht is overigens ook mogelijk, zie je in Luxemburg soms: de sturende wielen hebben dan de afdekking aan het wiel zelf hangen i.p.v. aan het chassis van de bus.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 14 dec 2013, 10:40
door Kevster
Al opgevallen dat ie een oranje interieur heeft? ;)

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: za 14 dec 2013, 12:04
door Jorn
Kevster schreef:Al opgevallen dat ie een oranje interieur heeft? ;)
Heb jij een betere foto waarop je dat kan zien?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 18:27
door Kevster
Ze zijn begonnen met het aanbrengen van nieuwe haltebordjes! Hoe dat er dan uitziet? Nou, zo:

Afbeelding

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 19:33
door Cpt.Iglo
Een concept die ik tegen kwam:

Afbeelding

Jammer dat dit een concept is en dat de Capacity's waarschijnlijk wat 'saaier' worden, ik vind deze bus erg mooi! Ik hoop dat ze met de nieuwe Citaro's wel zoiets gaan doen, deze bussen onderscheiden zich nog veel meer van 'standaard' bussen, en doen qua vormgeving en uitstraling weinig onder voor een tram, een 'probleem' dat veel standaard bussen wel hebben.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:02
door rener
dit concept met de strik is al uitgevoerd op de 3097 als zogenaamde feestoutfit alleen dan met de Qlink kleuren in de strik. :D

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:07
door Cpt.Iglo
Ja dat weet ik, het ging mij meer om het design (los van de bestickering) van deze bus! ;)

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:11
door rener
Oke. 3 januari is er een soort feestelijke onthulling bij qbuzz in groningen. Dan weten we hoe het eruit gaat zien.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 22:04
door Jelmer
zijn de nummers van de nieuwe wagens al bekend?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 22:34
door Michael
Ik zag net een foto van de capacity voor Qbuzz voorbijkomen op Facebook en het wordt de Capacity met Metrodesign.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 22:53
door Jorn
Michael schreef:Ik zag net een foto van de capacity voor Qbuzz voorbijkomen op Facebook en het wordt de Capacity met Metrodesign.
Waar op fb (graag linkje!)?

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 01:18
door Michael
Is geplaatst in een besloten groep.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 09:44
door menno47
We hebben weer een Hoofdstation ! *O*
http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen/art ... -Groningen

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 14:04
door Cpt.Iglo
Michael schreef:Is geplaatst in een besloten groep.
Gaat het niet gewoon om deze foto?
Afbeelding

Zo nee, dan kun je natuurlijk altijd even een printscreen nemen op de betreffende pagina. ;)

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: ma 16 dec 2013, 14:08
door Michael
Nee. het is niet die foto. Het is er eentje in een garage van Qbuzz. Aangezien op dat plaatje ook een Citaro LE van Qbuzz is te zien. Ik zal wel even vragen of ik hem mag gebruiken.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 17 dec 2013, 13:25
door Cpt.Iglo
@ Michael: Ben benieuwd!

Er is nu ook een videokanaal met filmpjes over Qlink, op dit moment is er nog maar één filmpje beschikbaar, maar er komen er vast nog wel meer: http://www.youtube.com/channel/UC3ql4qaHEJkOp3UYLHWbePA

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 17 dec 2013, 13:41
door Michael
Afbeelding

Afbeelding

Alstu

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 17 dec 2013, 14:41
door rener
een promotiewebsite is ook de lucht in gegaan. oa met de video erop.

http://www.qbuzz.nl/q-link/

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 17 dec 2013, 16:03
door Soortvanhenk
Je moet wel een flinke baan hebben om de bus te betalen, dus dat klopt wel aan het filmpje. :-p

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: di 17 dec 2013, 23:43
door Cpt.Iglo
@ Michael: Bedankt!

Ik kwam zojuist onderweg een Capacity tegen op de N7 tussen het Julianaplein en afrit Helpman. Helaas in het donker en in tegengestelde richting, maar voor wat ik heb kunnen zien ziet het er netjes en strak uit.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 11:55
door groningen
Hij stond gisteravond op de buffer in Groningen. De nieuwe Q-link bus. Geen busnummer, maar het kenteken is ZZ-94-67.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 12:29
door Bjarte
Ik kan er gewoon totaal niet over uit. Een k** plaats als Annen, met 3.600 inwoners, heeft 10x een betere busverbinding met Groningen dan een plaats als Eelde-Paterswolde met ruim 10.000 inwoners. Eelde ligt ook nog eens veel dichter bij de stad. Ook Haren, met net zo veel inwoners als Eelde-Paterswolde, heeft véél meer busverbindingen met de stad. Ga daar eens wat aan doen, In plaats van nieuwe buslijnen uitzetten die eigenlijk niet zo nieuw zijn! Verkeerde prioriteiten naar mijn mening :(

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 12:43
door Cpt.Iglo
Eelde-Paterswolde 10.000 inwoners, Zuidlaren-Annen samen 13.500. ;) Waarom zou je de bus laten stoppen in Zuidlaren als deze ook door kan rijden naar Annen? Daar komt bij dat de andere Qliners nu niet meer hoeven te stoppen bij Annen, dus scheelt tijd (en dus geld).

Eelde-Paterswolde heeft met lijn 2 trouwens al een prima (rechtstreekse) verbinding, dus ik zie het probleem niet zo.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 12:50
door marlies
Lijn 2 is hardly rechtstreeks te noemen. Een spitslijn via de Meerweg en de A28 zou geen kwaad kunnen wat dat betreft.

Re: Ontwikkelingen in busvervoer Groningen-Stad

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 13:01
door Vinny
Bjarte schreef:Ik kan er gewoon totaal niet over uit. Een k** plaats als Annen, met 3.600 inwoners, heeft 10x een betere busverbinding met Groningen dan een plaats als Eelde-Paterswolde met ruim 10.000 inwoners. Eelde ligt ook nog eens veel dichter bij de stad. Ook Haren, met net zo veel inwoners als Eelde-Paterswolde, heeft véél meer busverbindingen met de stad. Ga daar eens wat aan doen, In plaats van nieuwe buslijnen uitzetten die eigenlijk niet zo nieuw zijn! Verkeerde prioriteiten naar mijn mening :(
Wat je je wel moet realiseren dat historisch gegroeide "overbediening" vaak wel tot gevolg heeft gehad dat er ook meer vraag is dan op basis van het inwoneraantal alleen verwacht kan worden. Bijvoorbeeld omdat mensen in die plaats zijn gaan of blijven wonen terwijl ze in Groningen werken in de veronderstelling een goede verbinding te hebben en te houden. Wat vaak vergeten wordt door vervoerders en overheden is dat de ov-markt niet super dynamisch is. Scholieren zitten meerdere jaren op een middelbare school en forensen werken vaak tientallen jaren op dezelfde plaats. Die stemmen hun behoefte niet elke 15 december opnieuw af aan de dienstregeling. En na het opheffen van een buslijn ben je veel van die reizigers voorgoed kwijt terwijl het instellen van een nieuwe lijn vaak jaren aan opbouw kost.