Aangezien er blijkbaar wel eens mensen meelezen die inspraak hebben in dat soort dingen: het zou heel fijn zijn als de drie haltes "De Trefkoel" een toevoeging (bijv A/B/C) kregen zodat je weet welke halte je moet hebben als je online een reis plant. Bij het oude net wist ik dat, maar bezoek moest ik altijd even meelopen zodat ze bij de goede gingen staan als ze weer naar huis gingen. Bij het nieuwe net ben ik er inmiddels ook weer aan gewend, maar toch, dat zou niet eens nodig moeten zijn geweest. Stukje onduidelijkheid dat je denk ik vrij gemakkelijk kunt wegnemen, dus waarom niet?
Nu is het zo:
Trefkoel (Eikenlaan)
11 richting hoofdstation
9 en 6 richting Station Noord
Trefkoel (Zonnelaan zuid)
6 en 9 richting Hoofdstation
15 richting Hoofdstation
17 richting Hoogkerk
Trefkoel (Zonnelaan noord)
11/9/15/17 richting Zernike
(in de dienstregeling en op 9292 e.d. is dit dus allemaal 'Trefkoel', een gebouw dat er trouwens al een paar jaar niet meer staat

)
Als je richting het HS wil (zoals de meeste mensen denk ik) is het dus afhankelijk van de lijn welke halte van dezelfde naam je moet hebben. Dat bij de Eikenlaan-halte zowel bussen vanaf het hoofdstation (11) als er naar toe (9 en 6) stoppen draagt alleen maar aan de verwarring bij. Was vroeger met lijn 3 ook al zo, maar dat was een optie die toch bijna niemand nam. Bij de nieuwe lijn 9 is dat een ander verhaal.