Wijzigingen GGD 25-08-2013

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Plaats reactie
Soortvanhenk
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 02 aug 2013, 00:27

Wijzigingen GGD 25-08-2013

Bericht door Soortvanhenk »

Wijzigingen in de dienstregeling vanaf 25 augustus

maandag, 19 augustus 2013

Vanaf 25 augustus wijzigt de dienstregeling van een aantal lijnen. Onderstaand vindt u een toelichting.

*Lijn 8 P+R Hoogkerk – Station Noord
*Vanwege werkzaamheden aan de Europaweg is de dienstregeling van lijn 8 in het voorjaar aangepast. De busritten kregen hierbij extra tijd op het traject Europapark – UMCG. De werkzaamheden zijn inmiddels afgerond en lijn 8 kan gebruik maken van de nieuwe busbaan. De extra reistijd is niet meer nodig en wordt dan ook uit de dienstregeling gehaald. Hierdoor wijzigen de vertrektijden op het trajectdeel tussen het Centraal Station en Station Noord en vice versa. 
>> Gewijzigde vertrektijden van lijn 8: http://www.qbuzz.nl/downloadattachment. ... Time=10080


Lijn 15/115 Centraal Station – P+R Zernike
*Voor lijn 15 en lijn 115 wijzigen de vertrektijden en gaan er meer ritten rijden als lijn 115. Voortaan gaat lijn 115  buiten de schoolvakanties tussen ongeveer 8.00 en 17.30 uur ieder kwartier rijden. Op lijn 15 gaan in de daluren minder ritten rijden. Hier blijft wel minimaal elk kwartier een bus rijden. In de spitsuren loopt dit aantal op tot 8 ritten per uur. In de schoolvakanties blijft de dienstregeling ongewijzigd.  
>> Gewijzigde dienstregeling van lijn15/115: http://www.qbuzz.nl/downloadattachment. ... Time=10080

*Lijn 640 Appingedam – Groningen, P+R Zernike
**Lijn 665 Winsum – Groningen, P+R Zernike
**Lijn 679 Winschoten – Groningen, P+R Zernike

http://www.qbuzz.nl/downloadattachment. ... Time=10080

*Er gaat op schooldagen een rechtstreekse bus rijden vanuit Appingedam, Winsum en Winschoten naar het Zernikecomplex in Groningen. De ritten rijden non-stop vanaf de treinstations in deze drie plaatsen en komen iets voor half 9 aan op het Zernikecomplex. Deze rechtstreekse rit is ontstaan uit een nauwe samenwerking tussen Provincie Groningen, OV-bureau Groningen – Drenthe, Arriva Trein en Qbuzz. Deze rechtstreekse bus rijdt niet terug vanaf het
Zernikecomplex. Voor de terugreis kunt u gebruik maken van de reguliere bus- en treinverbindingen. 
>> Vertrektijden van de nieuwe rechtstreekse buslijnen
WillemGN
Berichten: 64
Lid geworden op: za 05 mar 2011, 10:19

Nieuwe Stadsbus lijn 271 Veendam – Wildervank

Bericht door WillemGN »

VEENDAM, WILDERVANK – Vanaf maandag 26 augustus 2013 rijdt een nieuwe Stadsbus in Veendam en Wildervank. De huidige Servicebus wordt hiermee vervangen. Op vrijdag 23 augustus 2013 wordt de Stadsbus officieel gelanceerd. Wethouder Henk Jan Schmaal zal de nieuwe Stadsbus om 14.00 uur onthullen op het Veenlustplein


http://www.westerwoldeactueel.nl/2013/0 ... ildervank/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingen GGD 25-08-2013

Bericht door Meltrain »

Wat is eigenlijk het idee van die lijn 115, aangezien de reistijd op zowel lijn 15 als 115 hetzelfde is: 22 minuten?
Of heeft lijn 115 onderweg minder last van eventuele verstoringen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: Wijzigingen GGD 25-08-2013

Bericht door rener »

115 komt niet door de kleine straatjes zoals bij de A brug. Want het is daar vaak te druk door al die lijn 15. en per 5-1-2014 worden alle ritten 15 gereden als 115
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Wijzigingen GGD 25-08-2013

Bericht door Meltrain »

Dat laatste wist ik al wel, maar ik vroeg me af waarom dat zo was, aangezien ze dezelfde reistijd hebben en ik verwacht had dat lijn 115 er korter over zou doen.
Maar bedankt voor je antwoord, nu is het me duidelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Wijzigingen GGD 25-08-2013

Bericht door CamilleKreemers »

Meltrain schreef:Dat laatste wist ik al wel, maar ik vroeg me af waarom dat zo was, aangezien ze dezelfde reistijd hebben en ik verwacht had dat lijn 115 er korter over zou doen.
Maar bedankt voor je antwoord, nu is het me duidelijk.
De 115 vermijdt het krappe centrum, waardoor de reis betrouwbaarder wordt. Ook scheelt dat drukte in de krappe straten van het centrum.
Reistijd is naar mijn weten korter, maar heb tot nu toe altijd geluk gehad met files op de ring. De eerste filerijden moet ik nog meemaken sinds de 115 is gecreëerd.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: Wijzigingen GGD 25-08-2013

Bericht door Kevster »

De reistijd pakken ze ruim vanwege de drukte op sommige momenten, maar in de praktijk komen zowel lijn 15 als 115 altijd flink te vroeg aan op de campus. Reistijd is officieel 22 minuten maar ik heb wel eens ritten meegemaakt dat ie er in een kwartiertje was.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten