Pagina 4 van 7

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 23:28
door Kevster
Ja toch jammer dat ze zo'n fancy design site bouwen maar niet denken aan smartphones... hij lijkt trouwens wel (gedeeltelijk) te draaien op hetzelfde CMS als 9292, maar die hebben het mobiel wél goed voor elkaar.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: zo 08 dec 2013, 23:44
door Somoht
Kevster schreef:Ja toch jammer dat ze zo'n fancy design site bouwen maar niet denken aan smartphones... hij lijkt trouwens wel (gedeeltelijk) te draaien op hetzelfde CMS als 9292, maar die hebben het mobiel wél goed voor elkaar.
Mwah geloof dat er niet hetzelfde CMS achter zit. 9292 is gebouwd door Q42 en Qbuzz website door Sqills. 9292 kan ook geen actuele reisinformatie van Qbuzz verwerken zelfs niet voor vertrektijden.
Mijn grootste bezwaren aan 9292 behalve de bagger datakwaliteit en jaren 90 routeringsalgoritmen (grooste issue darin is dat straatnetwerk niet wordt meegenomen), is dat verschrikkelijke lettertype en het constante design-over-functie zoals bij de actuele vertrektijden de vreemde keuze om bestemmingen in een bijna onleesbaar contrast te zetten en perrons weer overdreven groot.
En de mobiele website gaat helemaal de mist in als ze er perrons voor busstations inzetten, wat ze gelukkig alleen voor hun eigen baggerfestijn (ze doen daar de DRIS'jes en niemand is blij) Leiden CS hebben gedaan. http://m.9292.nl/station-leiden-centraal?tab=bus

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 00:27
door Cpt.Iglo
Worden de Capacities eigenlijk wel oranje van kleur, of is het puur de lijnkleur die oranje is en krijgen ze verder gewoon het standaard uiterlijk die de omgebouwde bussen ook hebben? Dit lijkt mij namelijk wel een logische gedachte, omdat de omgebouwde bussen precies dezelfde kleurstelling hebben als de standaar kleuren van de metro uitvoering van de Mercedes Capacity.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 11:59
door Hainje
Yanaike schreef:Ligt het aan mij of zijn de lijnennetkaartjes van de Qbuzz site verdwenen? :oops:
Hainje schreef:Neen, ik kan ze ook niet meer vinden.
Update: een uurtje geleden een mailtje gestuurd naar Qbuzz hierover. Nu al een antwoord(!) :o
Ze zijn nog bezig de website compleet te maken en naar alle waarschijnlijkheid komen de kaarten weer terug. We moeten de site de komende tijd in de gaten houden.

Maar me dunkt dat de lijnnennetkaarten met de invoering van Qlink weer terug komen. Moet wel zeggen dat ze snel reageren, gewoon binnen een uur! :shock:

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: ma 09 dec 2013, 23:22
door Kevster
Het lijkt me wel dat ze terugkomen inderdaad... ze zijn al klaar namelijk ;).

Verder m.b.t. de Capacity's: voor zover ik weet inderdaad het metrodesign met ergens een oranje accent ;).

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: di 10 dec 2013, 15:13
door Soortvanhenk
Hangt ook een foldertje m.b.t. de nieuwe dienstregeling en Qlink in de bus.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: wo 11 dec 2013, 19:23
door EHH
Soortvanhenk schreef:Hangt ook een foldertje m.b.t. de nieuwe dienstregeling en Qlink in de bus.
Foldertjes zijn er vanmiddag weer uit gehaald, staan een aantal fouten in. Er komt snel een aangepaste versie voor terug.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: do 12 dec 2013, 16:56
door Kevster
Het wijzigingsblad is officieel openbaar gemaakt vanmiddag:

http://www.qbuzz.nl/GD/files/7413/8686/ ... 122013.pdf

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: do 12 dec 2013, 19:23
door Maurice Hooikammer
Is dit niet vreemd voor een bedrijf die optimale bereikbaarheid genereert??

'De stad Groningen is steeds minder snel en gemakkelijk te bereiken. Wij willen er daarentegen wel graag voor zorgen dat u met onze bus een plezierige reis naar de stad beleeft.'

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: do 12 dec 2013, 21:17
door Soortvanhenk
Ik zie in dat document lijn 302 Emmen - Groningen staan. Moet dat niet Assen - Stadskanaal zijn?

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: do 12 dec 2013, 21:34
door erjeebee
Wow, haastklus geweest.... eindredactie overgeslagen/laatste review overgeslagen zo te zien.
Zelden zo veel taal en stijlfouten gezien in een wijzigingsblad of busboekje of wat voor busbedrijfcommunicatieuitingdinges dan ook.

Een bloemlezing (uit het eerste deel, tot lijn 35, daarna geen zin meer in knippen en plakken)

Vanaf 5 januari rijden we met een nieuwe comfortabele bussen

Mijn 9 is een nieuwe lijn.

Verder blijven deze lijnen dezelfde dienstregeling rijden, zoals nu het geval is. (ik ben gek op 2 keer dubbel)

Lijn 14 is een nieuwe lijn. Per dag rijdt deze in de ochtend twee keer van Station Emmen naar Noordbarge om direct in verbinding te staan met het Terra College (een lijn die in verbinding staat, toe maar!)

Op zaterdag rijden de ritten die om 8.07 uur, 9.07 uur en 18.07 uur vanaf Winschoten met taxi-bus voor acht personen (die om die tijden wat?)

Hierdoor veranderen er reismogelijkheden, waaronder de aansluiting naar lijn 21 (is een aansluiting een reismogelijkheid??)

s’Ochtends wordt aangesloten op de trein naar Hoogeveen

We wordt de overstap van lijn 31 op lijn 34 in de ochtendspits iets krapper.

De vertrek-en aankomsttijden veranderen wijzigen

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: vr 13 dec 2013, 09:03
door Soortvanhenk
Op de voorpagina (!) ook al: "De nieuwe dienstregeling GELD vanaf zondag 5 januari 2014.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: za 14 dec 2013, 13:07
door Ronald
De folder is ook niet te vinden op de website, ik had 'm wel verwacht onder het kopje "Nieuwe dienstregeling 2014". De dienstregelingen-tool mag trouwens ook nog wel nagekeken worden. Zo zit in de eerste die ik bekijk al een flinke fout: lijn 22 (Zweeloo-Beilen) en lijn 27 (Emmen-Hoogeveen) worden op de gehele zaterdag als LijnBelBus aangegeven, terwijl dit alleen voor enkele avondritten het geval is. Erg slordig.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: za 14 dec 2013, 18:48
door Meltrain
Die folder stond eerst wel onder dat kopje, maar ik zie nu ook dat hij verdwenen is.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 10:28
door rener
als die folder dezelfde versie was als wat er in de bus hing is het logisch dat die er af is want die was gewoon fout. Een nieuw exemplaar zou eind volgende week verschijnen.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 19:16
door Cpt.Iglo
De lijnennetkaart van de Stad vanaf 5 januari 2014.

Verder heb ik gehoord dat er vanaf 5 januari zes nieuwe Citaro's klaar zijn, en dat er dan tot eind februari steeds nieuwe bij komen. De Capacity's zijn vanaf 5 januari alle 9 inzetbaar.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:00
door rener
op de foto van de capacity staat links een nieuwe citaro.(klein stukje.) verder klopt het verhaal idd

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:02
door Pikobo
Cpt.Iglo schreef:De lijnennetkaart van de Stad vanaf 5 januari 2014.

Verder heb ik gehoord dat er vanaf 5 januari zes nieuwe Citaro's klaar zijn, en dat er dan tot eind februari steeds nieuwe bij komen. De Capacity's zijn vanaf 5 januari alle 9 inzetbaar.
Link naar nieuwe lijnennetkaart werkt niet?

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: zo 15 dec 2013, 20:08
door Cpt.Iglo
Pikobo schreef:
Cpt.Iglo schreef:De lijnennetkaart van de Stad vanaf 5 januari 2014.

Verder heb ik gehoord dat er vanaf 5 januari zes nieuwe Citaro's klaar zijn, en dat er dan tot eind februari steeds nieuwe bij komen. De Capacity's zijn vanaf 5 januari alle 9 inzetbaar.
Link naar nieuwe lijnennetkaart werkt niet?
Vreemd, hier werkt hij wel.

Heb hem geüpload: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-DQC6F ... PND3HLECSB

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: di 17 dec 2013, 13:34
door Meltrain
Ronald schreef:De folder is ook niet te vinden op de website, ik had 'm wel verwacht onder het kopje "Nieuwe dienstregeling 2014". De dienstregelingen-tool mag trouwens ook nog wel nagekeken worden. Zo zit in de eerste die ik bekijk al een flinke fout: lijn 22 (Zweeloo-Beilen) en lijn 27 (Emmen-Hoogeveen) worden op de gehele zaterdag als LijnBelBus aangegeven, terwijl dit alleen voor enkele avondritten het geval is. Erg slordig.
De folder is terug: http://www.qbuzz.nl/GD/files/4013/8721/ ... 13_DEF.pdf

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 14:20
door Cpt.Iglo
Weet iemand ook waarom lijn 163 vanaf 5 januari nog via de Grote Markt blijft rijden? Je zou zeggen dat er genoeg alternatieven zijn, zoals via de Oostersingel, Damsterdiep en Zuiderdiep.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 15:20
door Kevster
Ik denk vanwege het karakter van de lijn. Het is natuurlijk geen 'normale' streeklijn, maar een lijn naar de boot. Om zo'n lange afstandsbus nou een hele ronde door de stad te laten maken... het zou natuurlijk wel gewoon via de Zaagmuldersweg kunnen, dat ben ik met je eens. Het kan natuurlijk ook zijn dat UMCG Noord zo een directe verbinding met Noord-Groningen behoudt.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 15:25
door Cpt.Iglo
Vind het alsnog niet echt logisch, lijn 163 kan ook (zoals ik hierboven ook al aangaf) vanaf de Vrydemalaan via de Oostersingel en het Damsterdiep gaan rijden. Op deze manier bedient deze lijn de hoofdingang én UMCG-Noord. Dit is ook niet omrijden ten opzichte van rijden via de Grote Markt, en ik denk ook niet dat er veel reizigers naar Lauwersoog, Schiermonnikoog of Ameland opstappen op de Grote Markt.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 15:38
door Kevster
Ja keuzes, het zou mij niets verwonderen als ze juist de Oostersingel willen vermijden vanwege de toch wel krappe weg daar. Nu zijn die ritten van lijn 163 niet zoveel extra maar toch. Wat ook kan is via de Petrus Campersingel rijden naar het Hanzeplein, dan Oostersingel naar het Damsterdiep. Dan hebben ze in de Petrus Campersingel ook voor het eerst in jaren weer eens een bus voor de deur.

Re: Dienstregeling 2014 GD

Geplaatst: wo 18 dec 2013, 19:15
door rener
nou in de zomerperiode dat ik 163 een aantal keer heb gereden stapten op de grote markt veel mensen in. Zoveel zelfs dat het de 2e drukste halte van de lijn is(CS drukste)