VIRM schreef:AMSTERDAM Horecaondernemer Mario Brandt van Restaurant 1e Klas op het Amsterdamse Centraal Station sleept de NS voor de rechter om de ov-chipkaart.
De eigenaar van het restaurant vreest dat hij veel minder klanten trekt als alle ov-chipkaartpoortjes straks dichtgaan. Hij eist daarom in een kort geding dat het publiek onbelemmerde toegang tot zijn zaak houdt. Restaurant 1e Klas zit op perron 2b. Nu zijn de ov-poortjes nog niet dicht en kan iedereen - ook mensen die niet met de trein op reis gaan - zonder problemen bij zijn zaak komen. Brandt vreest dat hij zijn zaak moet sluiten. "Hiermee zet de NS de baan van 25 medewerkers op het spel", zegt hij.
http://www.rtvnh.nl/nieuws/80607/Restauranthouder+CS+naar+rechter+om+ov-poortjes

Vinny schreef:Ja, en dan lekker eten en een paar biertjes. Dan ben je zo anderhalf uur verder...
Ah, daar ging ik weer niet van uitJe loopt het station in -> check in -> je loopt naar het restaurant -> check uit -> eten+drinken. Ik ging uit van de in het artikel genoemde situatie dat er voor zijn ingang een poortje komt te staan zodat je uit kunt checken wanneer je het restaurant in gaat
Dat vind ik dus ook een heel merkwaardige gang van zaken, maar ik heb wel vaker in het verleden tegen de degressieve tariefstructuur aangeschoptHet kost je alleen meer geld wanneer je halverwege een treinreis besluit daar te eten omdat je uit moet checken.

ICE105 schreef:Dus... ingang van het restaurant ook barricaderen met ov chipkaart poortjes

Vinny schreef:Nee, dat tast het monumentale karakter te veel aan. Overigens denk ik dat 99% van de klanten een ov-chipkaart heeft. Blijft staan dat je maar beperkt de tijd hebt tussen het in- en uitcheken op het zelfde station...

Bee schreef:Het is geen groot geheim dat de NS al heel lang af wil van dat restaurant, het is namelijk concurrentie met hun eigen horeca.

Keer terug naar OV in West-Nederland
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 5 gasten