Misschien raar idee, maar is alles bij VDL bestellen niet logischer? Dan heb je uiteindelijk wellicht maar 1 leverancier waar je materieel vandaan komt.fred1954 schreef:Daar heb ik mij een paar berichten terug ook over verbaasd, want dat begreep ik ook uit het verhaal van CXX. Blijkbaar worden dit na 3 jaar ook elektrische VDL's
Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Dat zou ik ook denken, maar ik kan me voorstellen, dat een fabrikant op korte termijn, zeg 10-12 maanden, niet genoeg produktie capaciteit heeft om zoveel bussen te maken. Immers er zullen wel meer vervoerders hier in Europa orders hebben lopen bij VDL. Derhalve is het misschien een noodsprong van CXX om tijdelijk Solaris bussen te bestellen, in plaats van nog meer SLFA's. Die produktiecapaciteit heeft VDL misschien niet.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: zo 26 jun 2016, 00:28
- Locatie: Deurne
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ook, maar vooral de RNET broodjes en RNET koffie. In Arnhem Nijmegen is het een vast tarief van €3,50 voor de Flexbus.sirvinniei schreef:R-net buurtbussen? O nee, je hebt het over een Rnet kaartautomaat.frankberg19 schreef:de presentatie die CXX heeft gegeven in maart te zien.
Moet je eens kijken op pagina 4 van de presentatie, ze slaan nu wel heel ver door met dat hele R-NET.
Hole moet ik pagina 16 opvatten? Wordt het hele Rnet in 2021 met gelede en dubbeldeksbussen gereden? Alle 12m bussen eruit?
Verder ben ik nieuwsgierig naar het texelhopper/breng flex achtige systeem. Hopelijk is het geen vast tarief.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Laat je niet misleiden door die foto van Amstelveen........erg overdreven, er is iemand druk met photoshop bezig geweest. En die zogenaamde OV-shop is (nog) gewoon een snackbar, daar in het busstation.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ik hoop dat Breng flex en A&M flex OV chipkaart tarief worden. Dus geen vast bedrag van 3,50 euro. Wat voor materieel gaat er rijden op de belbus?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Is een breaxx winkel en breaxx is van Connexxion en nee is geen snackbarfred1954 schreef:Laat je niet misleiden door die foto van Amstelveen........erg overdreven, er is iemand druk met photoshop bezig geweest. En die zogenaamde OV-shop is (nog) gewoon een snackbar, daar in het busstation.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
I am so sorry voor het woord snackbar dan, maar het is geen OV-shop in de zin van het woord. Breaxx, wil CXX niet af van deze winkels overigens?
Overigens wel een mooie plek voor een echte OV-winkel daar, op zo een R-net knooppunt straks.
Overigens wel een mooie plek voor een echte OV-winkel daar, op zo een R-net knooppunt straks.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Klopt maar het is al van Connexxion dus is zo omgetoverd.
Laatst gewijzigd door Zugführer op wo 26 apr 2017, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Connexxion heeft geen breaxx winkels meer. Die in Amstelveen is niet van Connexxion. Ze hebben daar alleen een oplaadpaal en meestal het op weg magazine liggen. Busboekjes van die regio kan je daar niet vinden. Die lagen dan weer in de Ako in Haarlem.
Overigens verwijst Connexxion je voor die dingen wel door naar het servicepunt in Amstelveel :')
Overigens verwijst Connexxion je voor die dingen wel door naar het servicepunt in Amstelveel :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Hoe zit dat op dit moment met [wiki]Lijn 370 Alphen aan den Rijn Station - Schiphol Airport/Plaza[/wiki]? Die rijdt ook s'nachts. Geldt daar een apart tarief voor?Chrysa schreef:Tja... Hoe zit het dan met de tarieven? Nachtlijnen zijn toch een stuk prijziger?fred1954 schreef:Blijkbaar blijven in het nachtnet de daglijnnummers in stand en geen N-nummers.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens 9292.nl is de ritprijs tussen Schiphol en Alphen met lijn 370, zowel overdag als 's nachts 5,62 euro, dus blijkbaar maakt het niet uit.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Wat betreft tarieven, zou het goed zijn, als CXX ook in AML eens een Dalkorting product gaat aanbieden, zoals in verschillende andere concessies in NL al ingevoerd is. Zoals bijvoorbeeld 40% korting na 9.00 uur in Zaanstreek Waterland.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een artikel op OVmagazine over de 40 te leveren Solarisbussen aan AML: https://www.ovmagazine.nl/2017/04/solar ... rond-1123/
Edit: Met dank aan ene Wout : https://twitter.com/WoutASM/status/8578 ... 76/photo/1
Edit: Met dank aan ene Wout : https://twitter.com/WoutASM/status/8578 ... 76/photo/1
Laatst gewijzigd door fred1954 op vr 28 apr 2017, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Meestal is het puur het product nachtbus dat extra kost. In veel concessies zijn er zelfs nachtbussen die al vertrekken voordat de laatste "dag"dienst van een andere lijn is afgelopen.Ezra schreef:Hoe zit dat op dit moment met [wiki]Lijn 370 Alphen aan den Rijn Station - Schiphol Airport/Plaza[/wiki]? Die rijdt ook s'nachts. Geldt daar een apart tarief voor?Chrysa schreef:Tja... Hoe zit het dan met de tarieven? Nachtlijnen zijn toch een stuk prijziger?fred1954 schreef:Blijkbaar blijven in het nachtnet de daglijnnummers in stand en geen N-nummers.
Ik heb geen onderschrift
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Morgen (1 mei) gaat de Mercedes Capacity 21m rondrijden in Haarlem om de knelpunten in kaart te brengen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Toevallig een witte die hiervoor bij Syntus zat of is het die niet? (Anders weet ik nu al dat ik deze ochtend rekening kan houden met een bussen tekort :X )
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Idd de ex Connexxion 1104 de huidige Syntus is idd weer voor 1 dag terug
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 01 mei 2017, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Om hier ook weer eens een bericht aangaande de huidige concessie te plaatsen: de 9253 (ooit met seriegenoten 9248 t/m 9252 zijn carrière begonnen in Alkmaar, om daarna op de lijnen 300 en 310 te belanden) rijdt tegenwoordig in Sternet-met-Amsterdam-Airport-Express-opschriften-livrei rond op lijn 197. De binnenkant is nog in de R-nethuisstijl.
En ook een echte R-netbus reed vandaag mee op lijn 197: de 9183.
Beide wagens spotte ik deze vooravond op Schiphol Plaza/NS/Airport/Busstation (kies maar.....)
En ook een echte R-netbus reed vandaag mee op lijn 197: de 9183.
Beide wagens spotte ik deze vooravond op Schiphol Plaza/NS/Airport/Busstation (kies maar.....)
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Volgens mij kwam ik gister ook de 9218 op lijn 197 tegen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Er rijden (bijna) elke dag wel 1 of meer "echte R-net bussen" (serie 9100/9200) op lijn 197.... :)
Nu, 23.18 uur, zit de 9192 op lijn 197... :)
Nu, 23.18 uur, zit de 9192 op lijn 197... :)
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
De dag na Koningsdag reden er ook minstens 1 of 2 standaard rode Schiphol sternet bussen op lijn 197. Ik weet niet of dit wegens materieel tekort is of dat dit extra omlopen zijn, hetzelfde met de hierboven genoemde R-net bussen. Het is natuurlijk een drukke tijd voor deze lijn met die hordes toeristen in de stad.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Een mooi voorschot op lijn 397 vanaf december 2017, dunkt me. Goed dat die ouwe zooi (ex-Almeerse gelede bussen met nul comfort achterin) nu al minder te zien is.Bluearrow schreef:Er rijden (bijna) elke dag wel 1 of meer "echte R-net bussen" (serie 9100/9200) op lijn 197.... :)
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Ze zijn met bussen aan het schuiven daardoor tijdelijk tekort dus geen extra omlopen. Zoals bijv 9107 naar Uithoorn en 9108 naar Alkmaar daarvoor 9262 uit Uithoorn en 9253 uit Den Helder terug gekomen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Extra omlopen? Wat bedoel je?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Inderdaad! Het was beter geweest om lijn 197/397 naar/vanaf CS te laten rijden, ook na ingebruikname van de NZL. Er zijn zoveel hotels in de omgeving van de route Rozengracht/Westermarkt/Raadhuisstraat/Dam/NZ, die doortrekking zou wel gerechtvaardigd zijn. Uiteraard kunnen toeristen vanaf het CS naar Schiphol met de trein, maar dan moeten ze wel eerst met hun bagage (rolkoffers :D )naar het CS of met de tram of bus (apart kaartje kopen, bagage in/uitladen) en dan overstappen op de trein (weer kaartje kopen, weer bagage uit/inladen) Als de 197/397 bovenstaande route zou rijden, kunnen ze makkelijk in één keer op de 197/397 naar Schiphol, met één kaartje en maar één keer in/uitladen van bagage. Waarschijnlijk teveel concurrentie voor de NS?MichaelV schreef:
Een mooi voorschot op lijn 397 vanaf december 2017, dunkt me
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten