Concessie Amstelland Meerlanden

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.
fred1954
Berichten: 1444
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Ma 04 Dec 2017, 20:14

Ja, k zie het nu.......foutje van CXX in hun pdf..... :o

Gebruikersavatar
cassie127
Berichten: 1993
Lid geworden op: Do 18 Jul 2013, 20:22
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor cassie127 » Di 05 Dec 2017, 08:44

Daniel schreef:
Remco1989 schreef:@beheer ik krijg trouwens geen notificaties meer binnen per mail, maar staat wel ingesteld.

Dat komt omdat Microsoft om een of andere reden mail van onze server blokkeert, daardoor komen berichten naar Hotmail/Live/Outlook-accounts niet aan.

Wel off-topic maar hier op terugkomende dat ik sinds gisteravond in mijn Outlook mail, 2 mails heb gezien over nieuwe reacties
Online archief (oude) dienstregelingen (pdf): http://busboekjesenlijnfolders.nl
trein: 21988,9 km (17-10) bus: 1570,6 km (01-10)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 12304
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Meltrain » Di 05 Dec 2017, 10:02

Als ik het zo lees, is AML Flex zelfs een verbetering t.o.v. de huidige situatie. :o
Breng Flex en vooral Bravo Flex kunnen hier nog een hoop van leren. :N
In elk mensenhart, daar vind je Rotterdam.

Gebruikersavatar
Natorious
Berichten: 388
Lid geworden op: Di 17 Jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Natorious » Di 05 Dec 2017, 13:38

Ik vraag mij meer af hoe ze pieken gaan aanpakken. Stel nou de scholierenspits in de ochtend, valt er voortaan dan een colonne aan AML-flex taxis te spotten? :')

Gebruikersavatar
Chrysa
Berichten: 4120
Lid geworden op: Za 21 Mei 2016, 21:12

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Chrysa » Di 05 Dec 2017, 13:39

Een paar ritten van een schoolbus had niet heel vreemd geweest nee, ben benieuwd hoe het gaat lopen.

fred1954
Berichten: 1444
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 07 Dec 2017, 08:12

Ik vraag me overigens af, hoe het zit met de R-net “branding” w.b. bushaltes? In Amstelveen zijn zoals eerder gemeld de haltepalen voorzien van een heuse R-net sticker. Maar over de gemeentegrens in Amsterdam op de nieuwe R-net route 347/357 bijvoorbeeld is niets te zien. Er zijn hier ook geen haltepalen, maar verlichte blokken op de abri. Vraag me af hoe deze R-net proof gemaakt gaan worden. (R-net handboek :D)

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34937
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Suus » Do 07 Dec 2017, 08:17

Nou, zo:
Afbeelding
Rame à l'approche

fred1954
Berichten: 1444
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 07 Dec 2017, 08:28

Mooi... :D

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1990
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor n-evo » Do 07 Dec 2017, 09:06

In Nieuw-West zijn die bordjes ook al een tijdje te zien. Halte Johan Huizingalaan en Sloterdijk bijvoorbeeld. Weer een stukje afbreuk van de R-NET-huisstijl.

Al blijf ik het complete kolder vinden dat bijvoorbeeld een bus 69 niet mag stoppen bij de R-NET-halte van lijn 300/310 en dat ze serieus overal dubbele haltes hebben geplaatst. Dat gaat op veel punten in Amsterdam natuurlijk niet.

fred1954
Berichten: 1444
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Do 07 Dec 2017, 09:09

n-evo schreef:Weer een stukje afbreuk van de R-NET-huisstijl.

Exact mijn gedachte.... :D

De mini-DRIS zuiltjes die hier op de route staan, geven ook niet echt een R-net beleving......

busfanNL
Berichten: 1403
Lid geworden op: Zo 07 Feb 2016, 14:58

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor busfanNL » Do 07 Dec 2017, 11:44

Waarom breken ze het netwerk van RNET zo af. (A) Heel jammer. :X

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 4068
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor dylanwild94 » Do 07 Dec 2017, 13:15

Ik vraag me nogsteeds af waarom er zulke formules Überhaupt worden verzonnen. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

JcJay
Berichten: 32
Lid geworden op: Di 01 Mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor JcJay » Do 07 Dec 2017, 13:55

Weet iemand al hoe de perron indeling wordt op Schiphol Plaza mbt de R-Net lijnen? Zag vandaag in een flits dat de nieuwe vertrektabellen voor t Schipholnet geplaatst zijn bij de huidige haltes van R-Net 300/310 (haltes B4 tm B7)... Dat zou dus betekenen dat al t R-Net van AML ergens tussen B8-B15 zouden stoppen (onder de loopbrug naar t WTC).
Laatst gewijzigd door JcJay op Za 09 Dec 2017, 08:33, 3 keer totaal gewijzigd.

DingeZ
Berichten: 122
Lid geworden op: Di 28 Jun 2016, 23:07

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor DingeZ » Do 07 Dec 2017, 14:43

n-evo schreef:Al blijf ik het complete kolder vinden dat bijvoorbeeld een bus 69 niet mag stoppen bij de R-NET-halte van lijn 300/310 en dat ze serieus overal dubbele haltes hebben geplaatst. Dat gaat op veel punten in Amsterdam natuurlijk niet.


Dat heeft volgens mij te maken met de 'knielfunctie' die tegenwoordig in de meeste bussen zit. De specifieke haltes van (wat nu nog is) lijnen 300 en 310 zijn hoger dan normale haltes, zodat er een vlakke(re) instap is. De meeste bussen knielen echter automatisch als ze de deur openen en die kan dan de halte raken. De bussen op lijnen 300 en 310 hebben dan ook bewust geen knielfunctie.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34937
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Suus » Do 07 Dec 2017, 23:38

Die kolder komt nog uit de tijd dat bussen geen knielfunctie hadden (eerste generatie Zuidtangent-bussen), toen zijn haltes hoger aangelegd. Ondertussen zijn er steeds meer plekken waar er gewoon gemengde haltes zijn voor bussen die ook op de Zuidtangent rijden, met een wat lagere halte, zoals bijvoorbeeld Ouderkerkerlaan of Busstation Knooppunt Schiphol Noord
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1990
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor n-evo » Vr 08 Dec 2017, 11:37

Wat? De GVB Berkhof Jonckheer van eind jaren '90 heeft die knielfunctie toch gewoon?

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 34937
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Suus » Vr 08 Dec 2017, 11:41

Dat is later ingebouwd.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1990
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor n-evo » Vr 08 Dec 2017, 13:08

Weer wat geleerd. :D

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28305
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Daniel » Vr 08 Dec 2017, 17:55

Bussen met knielfunctie waren er echt al wel toen de Zuidtangent opende in 2002, Den Oudsten heeft tig van die dingen gebouwd en die zijn in 2001 failliet gegaan.
De combi van een hoog Zuidtangent-perron met een lage halte erbij is er trouwens al vrij vanaf het begin omdat bussen met een deur die deels naar buiten zwaait niet langs het hoge perron konden stoppen. Dan kwam de deur klem te zitten namelijk. Dat speelde onder meer met de toenmalige Interliners die over dezelfde busbaan reden.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
n-evo
Berichten: 1990
Lid geworden op: Di 27 Mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor n-evo » Vr 08 Dec 2017, 17:56

Er staat mij ook toch echt bij dat we al in de jaren '90 bussen hadden met die functie. Maar goed.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 28305
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Daniel » Vr 08 Dec 2017, 17:59

Dat is ook zo. In Den Haag hadden ze al sinds 1990 dat soort bussen rijden bijvoorbeeld.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Durashift
Berichten: 1750
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Durashift » Za 09 Dec 2017, 01:42

Ik lees in dit bericht iets over een buiten werking gestelde knielfunctie (vanwege te zware belasting op de voorruit) in VanHool's die midden jaren 90 de stadsdienst van Zoetermeer uitvoerden.

http://www.zoetermeerov.nl/nieuws/nieuw ... 64?print=1

In mijn geheugen is het knielen van een autobus inderdaad iets vanaf de jaren '90, die Den Oudsten Alliances associeer ik daarmee.

fred1954
Berichten: 1444
Lid geworden op: Za 10 Dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor fred1954 » Za 09 Dec 2017, 13:32

Zag een GVBer bezig met het veranderen van het halte “bord” op de abri van de R-net halte van Nijenrodeweg, tja....dit is hem dan:

Afbeelding

Dit lijkt nergens op........ :roll:

Edit: 2x 463 klopt ook niet en dit is geen vaste halte voor de 463, alleen tijdelijk tot januari.....maar dat is off-topic hier.

Tja en dan ook nog de vertrektijden omwisselen....in de richting van CS staan de vertrektijden tabellen van 347/357 naar Uithoorn/Aalsmeer en naar die plaatsen toe aan de andere kant van de straat staan de vertrektijden ri. CS.
Niet al te slim deze GVB-er. (n)

Frank93
Berichten: 167
Lid geworden op: Zo 28 Sep 2014, 16:31
Locatie: Alkmaar

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Frank93 » Za 09 Dec 2017, 15:27

In Hoofddorp zijn ze niet blij met lijn 169:


Durashift
Berichten: 1750
Lid geworden op: Za 23 Mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Berichtdoor Durashift » Za 09 Dec 2017, 16:08

^^^Ik kan mij er wel iets bij voorstellen..

Wat is het antwoord ook alweer: buiten de tijden van bus 169 kan men AMLFlex inschakelen?
Jaja, een Flex lijn inschakelen voor (doordeweeks) de ochtendspits .. én dan in het dal starten met de reguliere lijn... :?: Snugger.


~~~~~~~~
@Fred1954: Mager bord inderdaad, scheef geplakt ook nog eens. In GVB kleur terwijl het een Rnet halte is?


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten