Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
diederickx
Berichten: 1630
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door diederickx »

Na een week heb ik eindelijk de halte-indeling op busstation Uithoorn op papier weten te zetten, afgaande op de elektronische aanwijzers. Voor het goede begrip: Haltes A, C, E, G en I wijzen naar het oosten (Amstelveen, Mijdrecht, Meerwijk); B, D, F, H en J naar het westen (Alphen, Haarlem, Schiphol). Halte A ligt tegen de bebouwing aan waar ook de chauffeursruimte is; B+C, D+E, F+G en H+I delen elk een eilandperron, en halte J ligt aan de andere rand, tegen een dode muur.

Halte A: Lijn 149. Die staat keurig met vertrektijden op de aanwijzer. Daaronder scrollt de mededeling dat de lijnen 149,163 en 164 hier niet meer stoppen. Lijn 163 en 164 deden Uithoorn al niet aan, en lijn 149 halteerde t/m 9 december op de haltes I en J, niet op A. Suus heeft in een ander topic deze spooklijnen reeds aan de kaak gesteld. Tot 9 december werd deze halte normaliter niet gebruikt, of alleen voor het stallen van een lege bus.

Halte B: Wordt voor zover ik kan zien niet gebruikt. Was vroeger de halte voor lijn 146 naar Amsterdam Bijlmer.

Halte C: Lijn 174 richting Amstelveen. Voorheen lijn 170 naar Amsterdam CS.

Halte D: Lijn 174 richting Uithoorn Meerwijk. Voorheen lijn 170 op dezelfde route.

Halte E: Lijn 242 en 340 naar Mijdrecht. Voorheen de lijnen 142/174/242 naar diverse bestemmingen in Amsterdam.

Halte F: Lijn 242 naar Amsterdam Zuid. Voorheen lijn 142/174/242 naar Wilnis.

Halte G: Lijn 130 (Syntus) naar Breukelen en lijn 347 naar Amsterdam CS. Voorheen alleen lijn 130.

Halte H: Lijn 340 naar Haarlem. Ongewijzigd.

Halte I: Buurtbus 526 (Syntus) naar Breukelen. Voorheen ook nog lijn 149 naar Amstelveen via Nes.

Halte J: Lijn 147 (Arriva) naar Alphen en lijn 342 naar Schiphol. Voorheen lijn 147, plus de 149 naar Uithoorn Winterkoning.

De halte van de twee scholierenlijnen van Syntus heb ik niet paraat; het gaat om 1 rit per lijn en ik vermoed dat die de halte van lijn 130 behoren te gebruiken.

Opvallend is dat het busstation sinds jaar en dag 4 R-Net haltes kent, namelijk F, G, H en I. Tot 9 december was dat overkill want toen was er maar één R-Net lijn (340). Per 10 december had een en ander keurig 1-op-1 kunnen corresponderen, maar om onnavolgbare reden is daarvan afgeweken. Het meest potsierlijk is R-net halte I waar alleen een buurtbus stopt.

Al met al is de huidige indeling niet erg evenwichtig, om het maar eens zacht te zeggen. De gemiddelde forumgebruiker was met een zinniger voorstel gekomen, denk ik zo. Het enige waarbij ik me wat kan voorstellen is dat de haltes A en B niet meer gebruikt worden om de bewoners van de flat tegemoet te komen; als ik eerlijk ben zou ik ook niet blij worden van het doorlopende geronk van bussen onder mijn kamer.

Hoe dan ook: Geen wonder dat de eerste dagen noch de chauffeurs noch de passagiers snapten waar ze moesten wezen. Het grootste euvel is halte G, die gedeeld wordt door lijn 130 en 347. Wie verzint er zoiets? Twee verschillende maatschappijen, twee totaal verschillende bestemmingen. Beide lijnen hebben er hun begin/eindhalte waar ze dus langere tijd stilstaan (al gaat een deel van de ritten van lijn 347 over op 342 naar en van Schiphol). En de halte is tot overmaat van ramp ook nog eens te kort voor een standaard bus plus een gelede bus achter elkaar. Gevolg is dat bijvoorbeeld lijn 347 regelmatig uitwijkt naar halte E. En als er dan een 242 of 340 naar Mijdrecht aankomt wijkt die uit armoe uit naar weer een ander halte. Etcetera. Het gevolg daarvan is dan weer een stoet passagiers die van halte naar halte trekt op jacht naar de gewenste bus. Een deel van de door anderen op dit forum gemelde vertragingen van lijn 347 wordt dan ook reeds opgelopen op het busstation Uithoorn.

Volgens een chauffeur van Syntus zou lijn 130 eigenlijk van halte I moeten vertrekken. Maar de meeste chauffeurs doen dat niet, hetzij uit gewoonte hetzij doordat de passagiers nu eenmaal bij halte G staan.

Als ik eerder tijd had gehad voor deze post, zou ik verzucht hebben dat er urgent regelaars nodig waren op het busstation. Vanmiddag (vrijdag) bleek die wens reeds in vervulling te zijn gegaan, als ik het goed gezien heb. Maar ook die konden het 130/347 probleem niet oplossen.

Nog een losse waarneming: Ook Connexxion, als opvolger van zichzelf, heeft chauffeurs die de route niet kennen en niet weten op welke haltes te stoppen. Zo stopte een 357 op alle, dus ook de opgeheven haltes. De daar uitstappende passagiers waren blij, degenen die verderop moesten wezen deden net of ze het niet erg vonden. Ergens voorbij het Amstelveense busstation begon de chauffeur de weg te vragen. Ik heb hem een eindje kunnen helpen maar had echt geen zin om helemaal mee te gaan naar Kudelstaart. Geen idee hoe dat is afgelopen.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door ovforens »

Staat in kv15 info dat 130 inmiddels vanaf halte I vertrekt. Zal wel eeb stukje miscommunicatie zijn tussen de beide vervoerders
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sandertjo »

Nog een correctie wat is doorgevoerd. Lijn 147 naar Alphen aan den Rijn. Vertrekt niet meer vanaf halte J maar vanaf halte D.
Iets wat chauffeurs en passagiers niet wisten. Grote dris paneel filmde vandaag nog het perron J
sneltram
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 18 mar 2015, 11:00

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door sneltram »

Vandaag voor het eerst weer in AML. Enkele bevindingen:

-WOW wat een frequentie op sommige R-NET-bundels, maar jeetje wat een 'bunching' oftewel 'klontering'. Eens stoet 357-347-357-357 gezien vlak achter elkaar. Was regelmaatbeheersing niet juist belangrijk geworden in het PVE van de nieuwe concessie?

-Mooi nieuw en stil geleed apparaat op de 356. Namen en nummertjes ben ik niet zo van.

-Lijnnummer totaal niet leesbaar. Kleuren zijn prima voor op de lijnnetkaart, maar de displays moeten gewoon weer regulier worden. Bestemming is zeer duidelijk leesbaar, alhoewel dingen als 'Amstelveen via Amstelveen' op de 174 en 'leeg' wel jammer zijn.

-Chipkaartapparatuur moet echt gefixt worden. Dit kost heel veel geld. Meerdere bussen zonder werkende chipkaartlezer.

-Stopknopje geeft een zoemer waar je van uit je stoel vliegt.

- Groene knipperlichten bij de deuren bleven knipperen tijdens de rit. Lekkere disco.

-Chauffeurs lijken erg voorzichtig te rijden met hun nieuwe voertuigen. Daardoor ook veel plusjes die verder oplopen.

-Wat ruiken die nieuwe bussen nog lekker nieuw. *O*

-Schermresolutie in de bus is bagger, maar wel leesbaar.

Ik ben niet ontevreden, maar er valt nog veel te verbeteren.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

sandertjo schreef:Nog een correctie wat is doorgevoerd. Lijn 147 naar Alphen aan den Rijn. Vertrekt niet meer vanaf halte J maar vanaf halte D.
Iets wat chauffeurs en passagiers niet wisten. Grote dris paneel filmde vandaag nog het perron J
Achja, ik merkte in de vorige concessie al dat je de vertrekperrons in Uithoorn volgens de apps en DRIPs met een grote korrel zout moet nemen (toen stond de 149 naar Amstelveen bijvoorbeeld op de DRIP van J én I met dezelfde vertrektijd).
sneltram schreef:-Lijnnummer totaal niet leesbaar. Kleuren zijn prima voor op de lijnnetkaart, maar de displays moeten gewoon weer regulier worden
Dat ligt meer aan de implementatie van Connexxion: Qbuzz in Utrecht bewijst dat je prima leesbare lijnnummers kunt hebben in combinatie met een lijnkleur. Vereist echter wel een niet te fel afgesteld display en vooral ook geen cijfers die zo groot zijn dat er amper lijnkleur overblijft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Daniel schreef: Dat ligt meer aan de implementatie van Connexxion: Qbuzz in Utrecht bewijst dat je prima leesbare lijnnummers kunt hebben in combinatie met een lijnkleur. Vereist echter wel een niet te fel afgesteld display en vooral ook geen cijfers die zo groot zijn dat er amper lijnkleur overblijft.
Exact DIT dus... :D
n-evo
Berichten: 3366
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door n-evo »

Het is een rommeltje eerlijk gezegd. Zag zo'n oud touringcar achtig ding van de 346 voorbij komen. Nieuwe Solarissen, maar ook een Capacity L 21 meter met open bungelend achterlicht en gigantische schraapplekken langs de zijkanten. Allemaal op de 397.

De lijnkleuren zijn inderdaad erg slecht gedaan. Het is moeilijk vast te stellen welke kleur het nou precies is ook omdat het spectrum van de LED-panelen lijkt te verschuiven afhankelijk van de invalshoek waarop je de bus ziet. En dat verandert met een rijdend object natuurlijk constant. De gigantische cijfers helpen ook niet mee zoals Fred al aangaf: er is simpelweg te weinig oppervlakte kleur zichtbaar. Helemaal bij de Solaris bussen.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door bartjemestrom »

fred1954 schreef:
Daniel schreef: Dat ligt meer aan de implementatie van Connexxion: Qbuzz in Utrecht bewijst dat je prima leesbare lijnnummers kunt hebben in combinatie met een lijnkleur. Vereist echter wel een niet te fel afgesteld display en vooral ook geen cijfers die zo groot zijn dat er amper lijnkleur overblijft.
Exact DIT dus... :D
Als ik kijk naar de lijnfilms in die Capacity's die ze op de 300 hebben rondrijden vind ik het erg duidelijk. Bij bijv. Solaris daar in tegen...
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Zo te zien op ovzoeker krijgen de lijnen 342/347 en in mindere mate de 357 de vertragingen maar niet onder de knie, de “grootste” vertragingen varieren van 10 tot 25 minuten. De andere R-netlijnen doen het goed.

Edit: de koppeling 347>342 is op dit moment onhandig, daarmee neemt de 342 de vetraging van de 347 mee naar Schiphol.
Laatst gewijzigd door fred1954 op za 16 dec 2017, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmiddag een R-net Iveco op 166 die het lijnnummer in rode cijfers toonde, apart gezicht. Op andere kleurloze lijnen waren de cijfers op die bus gewoon geel.
Maar zowel de films van de Solaris als de Iveco's blinken niet echt in duidelijkheid uit door de enorme cijfers waardoor delen van lijnnummers wegvallen tegen de zijkant van de filmbak inderdaad. Dieptepunt is toch wel een scrollend lijnnummer achterop de Futura's.

En die gehavende CapaCity viel wel op ja, er zat ook nog een Citaro G in oorspronkelijke Amsterdam Airport Express uitvoering op 397 trouwens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ik vind het wel wat hebben, die scrollende 346 :) ....maar inderdaad, het zou niet nodig moeten zijn.
JcJay
Berichten: 81
Lid geworden op: di 01 mar 2016, 14:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door JcJay »

Daniel schreef: En die gehavende CapaCity viel wel op ja, er zat ook nog een Citaro G in oorspronkelijke Amsterdam Airport Express uitvoering op 397 trouwens.
Iemand t nummertje van die gehavende Capacity?
CXX3677
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 03 sep 2017, 00:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CXX3677 »

Vandaag eindelijk richting AML gegaan. Sinds ik onlangs vanuit Haarlem naar Den Haag ben verhuisd, was ik toch benieuwd hoe de concessie inmiddels draait.

Een aantal punten die mij vandaag zijn bijgebleven:

-Op Haarlem Station lijkt het busplein bijna de capaciteit niet aan te kunnen. Op sommige momenten loopt het helemaal vast. De Capacity's moeten bij hun nieuwe perron H een stuk naar voren stoppen, om zodoende ruimte te maken voor een 2e bus erachter. En voor doorgaand busverkeer weer daarachter. Ook stonden er vanmiddag twee supportmedewerkers bij deze haltes, om aanwijzingen te geven aan de chauffeurs van lijnen 300 en 346.

-Vandaag meegemaakt dat lijn 346 idd weer bij VUMC stopt op de normale weg. Alleen armoedig dat het lijnnummer op de achterkant bewegend wordt weergegeven. Past er niet in z'n geheel op. Doe desnoods een kleinere cijfergroote, dan is het direct duidelijk.

-Infoxx en hierbij de OV-chipkaartapparatuur deed het bij een aanzienlijk deel van de bussen niet.

-Regelmatig ook veel treintjes van bussen gezien. Dus twee keer achter elkaar lijn 300 en 346 gezien.

-Perronindeling op Schiphol Plaza is gewijzigd. Nergens duidelijke info over deze wijziging.

Kortom, na een week in deze nieuwe concessie is er nog steeds werk aan de winkel. Connexxion zal naar verwachting alle problemen gaan oplossen, vraag is of ze het kunnen opbrengen dit al op zeer korte termijn te kunnen doen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

CXX3677 schreef: Kortom, na een week in deze nieuwe concessie is er nog steeds werk aan de winkel. Connexxion zal naar verwachting alle problemen gaan oplossen, vraag is of ze het kunnen opbrengen dit al op zeer korte termijn te kunnen doen.
Misschien is het een geluk bij een ongeluk dat de 100 elektrische bussen later instromen, ook deze zullen waarschijnlijk wel wat kleine ongemakjes met zich mee brengen in het begin. Nu kan CXX eerst orde op zaken stelllen met het bestaande nieuwe materieel en zich later concentreren op de instroom van de ZE bussen.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Even een waarschuwing voor degenen die de PweeP app op de mobiele telefoon gebruikt om gekochte dagkaarten te laden: vanmorgen stapte ik op lijn 346 bij het VUmc richting Haarlem station. Liet de geopende app zien met dagkaart. Alles was goed, ik kon doorlopen.

Op de terugweg wilde ik op station Haarlem de app weer openen om mijn dagkaart te laten zien. Dagkaart verdwenen uit mijn scherm en kreeg ik een ander scherm, dat gekoppeld was aan Haarlem IJmond. AML dagkaart werkte blijkbaar niet, omdat ik niet in het gebied AML meer was. Ik kon gratis met de 346 terug omdat de incheck apparaten niet werkten, maar het klopte niet.

Toen ik uitstapte bij de Amstelveenseweg en ik de PweeP app weer opende. kwam de AML dagkaart weer terug op mijn scherm.

Er staat ook in de app, dat de dagkaart alleen geldig is in AML, maar volgens mij zijn een aantal lijnen op Haarlem Station nog steeds onderdeel van AML, ondanks dat het gebied HIJ is.

Ik ga morgen met de KS van CXX bellen, hoe dit opgelost gaat worden.

Edit: ben nog geen chauffeur tegengekomen die de PweeP app kende......
CXX3677
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 03 sep 2017, 00:54

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door CXX3677 »

fred1954 schreef:Even een waarschuwing voor degenen die de PweeP app op de mobiele telefoon gebruikt om gekochte dagkaarten te laden: vanmorgen stapte ik op lijn 346 bij het VUmc richting Haarlem station. Liet de geopende app zien met dagkaart. Alles was goed, ik kon doorlopen.

Op de terugweg wilde ik op station Haarlem de app weer openen om mijn dagkaart te laten zien. Dagkaart verdwenen uit mijn scherm en kreeg ik een ander scherm, dat gekoppeld was aan Haarlem IJmond. AML dagkaart werkte blijkbaar niet, omdat ik niet in het gebied AML meer was. Ik kon gratis met de 346 terug omdat de incheck apparaten niet werkten, maar het klopte niet. In

Toen ik uitstapte bij de Amstelveenseweg en ik de PweeP app weer opende. kwam de AML dagkaart weer terug op mijn scherm.

Er staat ook in de app, dat de dagkaart alleen geldig is in AML, maar volgens mij zijn een aantal lijnen op Haarlem Station nog steeds onderdeel van AML, ondanks dat het gebied HIJ is.

Ik ga morgen met de KS van CXX bellen, hoe dit opgelost gaat worden.

Edit: ben nog geen chauffeur tegengekomen die de PweeP app kende......
Ik ben benieuwd wat CXX hierop te melden heeft. Ik heb ze zaterdag ook aangeschaft via de app, maar moet enkele dagen wachten tot ik ze via de app kan gebruiken. Beetje jammer.

Connexxion is al bijna twee decennia te vinden in regio AML. Je had mogen verwachten dat ze met hun ervaring deskundig genoeg zijn om bepaalde zaken goed aan te pakken met deze nieuwe concessie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Net Klantenservice gebeld van CXX, dame aan de lijn heeft alles genoteerd en zal e.e.a. doorspelen en dan krijg ik een antwoord van CXX. Tevens gemeld dat chauffeurs geen idee hebben wat PweeP app inhoudt.

@CXX3677, het kan zijn dat je je even af moet melden en weer aan moet melden op de app om je dagkaart(en) te kunnen zien, die CXX in je app heeft gezet. Zo ging het in ieder geval bij mij.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door PatrickM »

Wat je het beste kan doen als een chauffeur je niet binnen laat omdat 'ie PweeP niet kent is hem ROV laten bellen, die weten als het goed is wel van de situatie af.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Ok, dank Patrick. Ben nog niet geweigerd overigens, mag gewoon gaan zitten, maar ze zitten met verbazing naar mijn telefoonscherm te kijken.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door fred1954 »

Kreeg net een email terug betreffende de AML probeerkaartjes:
———————————————————————————————————————-
Geachte heer xxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw telefonische melding. U heeft aangegeven dat tijdens uw reis het ticket niet zichtbaar was. De heeft te maken met het volgende:

De Pweep-app kijkt via de GPS van de mobiele telefoon in welke regio men zich bevindt. U bevond zich bij de start van uw reis in de regio Amstelland Meerlanden en zag dus ook het AML ticket in de app.
Bij de terugreis zag u de tickets van de regio Haarlem-IJmond in de app.

U kunt de tickets van AML weer zichtbaar krijgen door onderstaand stappenplan te volgen.

Als u rechtsboven op de driehoek/driepoot klikt (bij het startscherm)
Vervolgens vult u bij “kies vervoerder’’ AML in en drukt u op het vergrootglas.
Als het goed is dan komt er “Dayticket Amstelland Meerlanden” te staan.
Vervolgens klikt u dit aan en komt u op de ticketpagina.
Dan moeten de tickets zichtbaar worden.

—————————————————————————————————————————————

Voor degenen, die ook de PweeP app gebruikt. :)
YSH
Berichten: 60
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 14:03

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door YSH »

Wat stom eigenlijk dat je zelfs bij dezelfde vervoerder in twee naast gelegen concessies met zo veel overlap als reiziger nog precies moet weten welke lijn onder welke concessie valt. En dan moet je daarna nog in de app gaan zoeken naar het juiste kaartje.
matje82
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 12 sep 2010, 13:30

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door matje82 »

Ik kwam vanmiddag Capacity 9348 met schade op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht tegen, was o.a. een raam uit
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Durashift »

Wat nu als je je locatie functie van de telefoon hebt uitgeschakeld staan?

(vermoedelijk werkt de PweeP App dan wel helemaal niet, zal wel één van de verplichte 'toegang' voorwaarden zijn bij het downloaden).

Nou ja, het is mooi bedacht vanuit de software ontwikkelaars en op zich wel logisch ook. Immers, per concessie is er (vaak) een andere opdrachtgever én kunnen acties / kaartsoorten / prijzen verschillen. Dat je zoiets binnen een ticketsysteem wil kunnen reguleren begrijp ik.
Ook goed dat men kennelijk wel heeft nagedacht hoe met e.e.a om te gaan bij grensoverschrijdende verbindingen.. :wink:

Kennelijk was het ontwikkelingsbudget en/of de tijd op om nog te programmeren dat de locatiegegevens van de telefoon communiceren met de GPS van de bus.. zodat de telefoon automatisch 'weet' dat er in een bus van de huidige concessieverlener wordt ingestapt en dat bijbehorende ticket toont. :?:

Wat een naam eigenlijk.. PweeP.. hoe is men daarop gekomen en hoe is dat nog eens makkelijk uit te spreken? :X
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door Raymond »

In Zuidoost-Brabant heeft Hermes/Connexxion uitgelegd dat de naam verwijst naar het geluid dat de OV-chipkaartlezers maken bij het inchecken: "Pweep is het geluidje dat hoorbaar is bij het in- en uitchecken met de OV-chipkaart. De naam van de app sluit dus aan bij dit bekende geluid en is zo herkenbaar en toepasbaar voor iedereen."
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Bericht door trolly »

Dank je, dat is goed om te weten. Ik dacht altijd dat die dingen gewoon piep zeiden, stel je voor...
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 gasten