Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zó druk waren de pontjes voorheen dan ook niet. Dat is echt iets van de laatste jaren.
Ik vraag me dan ook eerder af waarom ze het bij de gemeente telkens zo'n briljant idee vinden allemaal nieuwe bebouwing neer te plempen zonder dat er vervoer is. Zie nu ook NDSM.
Ik vraag me dan ook eerder af waarom ze het bij de gemeente telkens zo'n briljant idee vinden allemaal nieuwe bebouwing neer te plempen zonder dat er vervoer is. Zie nu ook NDSM.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vervoer kost.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als ze dat IJ nou gewoon dempen, dan kunnen ze er een HOV-baan bouwen, en nog een nieuwe woonwijk (of kantorenwijk) neerplempen :Y
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Briljant idee.. nét nu de NZL open gaat.. dat had nou niet gehoeven als men dat water eruit wil pompen.. :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat gaat natuurlijk niet, want dan hebben de chemische bedrijven in het Westelijk Havengebied geen oppervlaktewater meer om hun chemicaliën illegaal te lozen.Aking schreef:Als ze dat IJ nou gewoon dempen, dan kunnen ze er een HOV-baan bouwen, en nog een nieuwe woonwijk (of kantorenwijk) neerplempen :Y
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is niet Dupont dat daar zit. :Y
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vervoer ná bebouwing kost ook en meer.trolly schreef:Vervoer kost.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het GVB is goed actief in de communicatie rondom die testritten :o Ik kreeg daarstraks zowel een sms'je als een mailtje dat ik morgenavond verwacht wordt in de krochten van het Centrale Treinstation in onze hoofdstad *O*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En je mag daar zelfs zonder kaartje reizen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dus?n-evo schreef:Vervoer ná bebouwing kost ook en meer.trolly schreef:Vervoer kost.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Voor degenen die niet konden inschrijven voor testritten......er zijn 2000 extra plekken gecreëerd door het GVB. Sla uw slag :D
http://m.at5.nl/artikelen/181824/nieuwe ... ra-plekken
http://m.at5.nl/artikelen/181824/nieuwe ... ra-plekken
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Gister gelijk ingeschreven. Heb de bevestigingsmail gehad dus als ze weer vol=vol hanteren ben ik er bij denk ik.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Als je bevestiging hebt gehad van GVB, zit je er zeker bij...... :pos:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Uit de oude doos:
Ik kwam een foto tegen van het “vergeten” overdekte busstation van Musschenbroekstraat achter de Wibautstraat.
Met de karakteristieke groene bussen van de NBM naar o.a. het Gooi. Deze foto (lijn 36 naar Laren) is waarschijnlijk van na 1973 toen de NBM met M&K fuseerde tot Centraal Nederland en de bussen geel werden.
Dit model bus werd de bolramer genoemd, door de bolle voorruit.
Het busstation heeft minder dan 20 jaar dienst gedaan. Het werd in 1980 gesloten, mede door klachten uit de buurt over stank- en geluidsoverlast.
Ik kwam een foto tegen van het “vergeten” overdekte busstation van Musschenbroekstraat achter de Wibautstraat.
Met de karakteristieke groene bussen van de NBM naar o.a. het Gooi. Deze foto (lijn 36 naar Laren) is waarschijnlijk van na 1973 toen de NBM met M&K fuseerde tot Centraal Nederland en de bussen geel werden.
Dit model bus werd de bolramer genoemd, door de bolle voorruit.
Het busstation heeft minder dan 20 jaar dienst gedaan. Het werd in 1980 gesloten, mede door klachten uit de buurt over stank- en geluidsoverlast.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Oooh das een leuke *O* Zag dat busstation een keer op een lijnennetkaart uit die tijd en vroeg me af hoe het er uit heeft gezien maar er was inderdaad nauwelijks informatie over te vinden en geen enkele foto. Waar hadden de bussen uit het Gooi daarvoor eigenlijk hun eindpunt? Leidseplein? Hoewel goed voor de doorstroming is het toch wel jammer dat met de opening van de Noord/Zuidlijn het tijdperk van streekbussen de stad in bijna volledig wordt afgesloten.
We kunnen er niet meer Onderuit
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De Marnixstraat ter hoogte van waar nu de Texaco staat, was vroeger toch ook een belangrijke busknooppunt?!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Caffer: geen idee, waar de bussen vandaan vertrokken voor die tijd. Het busstation is in 1963 in gebruik genomen.
Hieronder een foto van onder de overkapping, met de NBM bussen...”1manswagen”
https://www.flickr.com/photos/michielve ... -nbmzeist/
Hieronder een foto van onder de overkapping, met de NBM bussen...”1manswagen”
https://www.flickr.com/photos/michielve ... -nbmzeist/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat is van oorsprong een NZH busstation......van Mussschenbroekstraat was van oorsprong NBM. Later in de tijd, zijn ook andere busbedrijven deze busstations gaan aandoen.groningen schreef:De Marnixstraat ter hoogte van waar nu de Texaco staat, was vroeger toch ook een belangrijke busknooppunt?!
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De ex-CXX Citaro's zouden toch genummerd worden in de 17xx serie? Vandaag op Schiphol kwam in namelijk zo'n Citaro tegen met nummer 1806.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja 1701-1707...8 stuks.. :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Zal vanavond wel een foto uploaden, maar ik zag een 1806. Misschien een van de 8 uit een andere serie?
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er zijn of komen nog 8 of 9 uit de serie 3951-4001, 1801-1809 omdat het nu 2018 is.~~~~MarkHul schreef:De ex-CXX Citaro's zouden toch genummerd worden in de 17xx serie? Vandaag op Schiphol kwam in namelijk zo'n Citaro tegen met nummer 1806.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er staat me iets van bij, dat hier gemeld was, dat er nog een stuk of 10 zouden komen van Sternet, voor de nieuwe dienstregeling van Noord per 22/7. Binnen Noord zou dan met ingang van die datum uitsluitend met standaard mat. gereden gaan worden.
EDIT: 2 zielen 1 gedachte.....
EDIT: 2 zielen 1 gedachte.....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 17 gasten