Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Eentje staat in Dordrecht als het goed is... Maar dit zal allicht de reserve buurtBuzz geweest zijn, de andere staan aannemelijk niet in Schelluinen in de stalling.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Hainje »

Kijk ik er nu zo naast of heeft Qbuzz geen pdf-lijnennetkaart online gezet?

Edit: heb 'm nu via de website van cassie127 gedownload.
🍉
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daelea »

Hij staat ook op de website van Qbuzz: https://prod-dmg.cdn.prismic.io/prod-dm ... g+2018.pdf

Enigszins (zeg maar behoorlijk) verscholen, namelijk op de pagina's met wijzigingen per gemeente: https://www.qbuzz.nl/dmg/reizen/dordrecht
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door cassie127 »

Hainje schreef:Kijk ik er nu zo naast of heeft Qbuzz geen pdf-lijnennetkaart online gezet?

Edit: heb 'm nu via de website van cassie127 gedownload.
:mrgreen: had al bijna een reactie gestuurd dat ik heb gewoon als pdf heb liggen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
fred1954
Berichten: 3456
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door fred1954 »

Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
StefanRijnhoutjes
Berichten: 422
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Rnet heeft iets hogere frequenties
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

Met als sidenote dat de R-Net en SnelBuzz Iveco's eigenlijk exact hetzelfde zijn (afgezien van de kleur).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door MetroRET »

En StreekBuzz Iveco's ook, lijkt me.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Stefan »

StreekBuzz Iveco's wijken iets af. Hebben iets andere stoelen, geen klaptafels, geen bagagerekken, geen leeslampjes en de plaats voor de rolstoel zit tegenover de achterdeur, in plaats van er naast.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

Bus D6116 heeft vanmiddag een aanrijding gehad met een auto vlakbij het voormalige Ziekenhuis Amstelwijck. Mogelijk was er alcohol in het spel.

Bron en meer
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Zwaargewonde (50) bij ongeval in Dordrecht: bestuurder had mogelijk gedronken

Bericht door Wannes »

Bij een aanrijding tussen een personenauto en een stadsbus is vanmiddag een zwaargewonde (50) gevallen. De aanrijding vond plaats op de Laan van Londen in Dordrecht, vlakbij de Al-Fath moskee. De bestuurder van de auto was ook gewond en is aangehouden.

bron en meer
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

fred1954 schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Hainje »

Hetzelfde verschil als tussen R-Net en Qliner dus.
🍉
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door sirvinniei »

nvdw schreef:
fred1954 schreef:Misschien een domme vraag, maar wat is in deze concessie het verschil tussen Snellbuzz en R-net?
Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.
*avond en zondag
Ik heb geen onderschrift
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door dylanwild94 »

nvdw schreef: Het is allebei HOV, waarbij R-net aan de voor die formule specifieke frequentie-eisen voldoet (minimaal 6x/uur spits, 4x/uur dal, 2x/uur avond en weekend). Voor de R-netlijnen en de Snelbuzzen 387/388 geldt bovendien een hoger kilometertarief.
Dit had de provincie Zuid-Holland toch afgeschaft?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
cassie127
Berichten: 6561
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door cassie127 »

Tarieven 2018 zijn nog geldig he....
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

https://www.ed.nl/economie/ebusco-uit-d ... ~a0211bb5/

Ebusco gebruikt een Ebusco uit de order van Qbuzz voor enige demonstraties rondom een samenwerking met de DB. Door de samenwerking moet een elektrische bus voor het streekvervoer per bus tot stand komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Dordtse raad: Ga praten met QBuzz over andere route lijn 2

Bericht door Wannes »

De Dordtse raad wil dat het college van burgemeester en wethouders met vervoerder QBuzz in gesprek gaat om buslijn 2 voortaan langs de Essenhof te laten rijden in plaats van over het Leerpark. Bij de Essenhof stopt nu geen bus.

Bron en meer
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Daniel »

Lekker efficiënt, moet je weer een extra lijn over het Leerpark sturen om daar voldoende capaciteit te bieden. Lijn 2 heeft ooit een heel stel extra ritten naar het Leerpark overbodig gemaakt namelijk.
En als de Essenhof nou enorme hoeveelheden reizigers zou genereren, maar dat is ook niet zo. De laatste bus die er vlakbij kwam had iets van 3 passagiers per rit waarvan het merendeel niet eens bij de Essenhof om de hoek uitstapte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wannes
Berichten: 489
Lid geworden op: do 27 sep 2018, 16:04
Locatie: Dordrecht / Grand Est

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Wannes »

Inderdaad, ik vind de oplossing nu met een elektrisch busje een prima oplossing. Een stuk goedkoper dan een volwaardige bus via de essenhof laten sturen en zoveel reizigers maakten inderdaad niet gebruik van de halte bij de essenhof.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door nvdw »

En dat hadden de raadsleden ook zelf kunnen bedenken voor ze uit sympathie met Jannie Bozuwa voor de motie stemden waarmee de gemeente zich voor een halte zou moeten inspannen. Dat is gedaan en is (uiteraard) niet gelukt, simpelweg omdat er met de beperkte middelen altijd een bestaande bus moet worden omgelegd en dat (veel) meer mensen benadeelt dan voordeel oplevert.

Het doet een beetje denken aan de handtekeningenactie voor het behoud van de buurtbus op zaterdag in het Land van Heusden en Altena: als al die ondertekenaars ook met de bus zouden zijn gegaan, hoefde hij niet opgeheven te worden. Maar er is politiek kapitaal geïnvesteerd, dus is er weer ophef. Dat elektrische busje of wat het ook wordt dient in elk geval één doel, mocht het ooit gaan rijden: het reizigerspotentieel in kaart brengen, als het er al is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door DrechtBlub »

En de reistijd uit Dubbeldam die al idioot lang is voor de korte afstand nóg langer maken? :|
Ik blub in het Drecht.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door Dennenboom »

Het is allemaal om te huilen en "In de Alblasserwaard is het echt heel erg."
https://www.rijnmond.nl/nieuws/176342/C ... -naar-huis
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door sirvinniei »

Zo begon de concessie in Utrecht 2 jaar geleden ook, inclusief een chauffeur met een emotionele breakdown.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Bericht door ArrivaBas »

De ondernemingsraad zit de chauffeurs op te poken hun klachten naar de gedeputeerde te gaan sturen. :X

Bron
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten