Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Inzet is gepland vanaf na de zomerdienst inderdaad, maar de chauffeurs moeten ook instructie krijgen voordat ze met die dingen gaan rijden. Dus ligt best voor de hand dat je ze daarvoor nu al ziet rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
U-OV communiceert sinds vanmiddag via de digitale reisinformatiekanalen over problemen door personeelstekort in de komende tijd. Dan zijn er twee scenario's die ik mij kan bedenken: óf Qbuzz is laat met het communiceren, óf de zomerdienst gaat voorlopig niet genoeg zijn om de roosters te vullen.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Lijkt me dat eerste. De eerste dagen van de zomerdienst was de uitval nog steeds enorm. Lijkt vooral op de lijnen te zijn die door de stad gereden worden. En het kan aan mij liggen, maar ik krijg de indruk dat het probleem hier in Utrecht veel groter is dan elders in het land (als ik zo eens een beetje OVinfo afstruin). Al is de vergelijking met Syntus Utrecht bijvoorbeeld wel lastig, omdat die natuurlijk best slim dat project kleinschalig OV hebben gedaan. Dat is voor Qbuzz een stuk lastiger, die hebben alles wat daar enigszins voor in aanmerking zou komen toch al uitbesteed.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ondanks dat er al het een en ander aan nieuw personeel is, is de situatie nog steeds krap. Dus vervangen van een chauffeur die last minute uitvalt blijft lastig.
Wel is de situatie bij Syntus deze zomer beduidend beter dan een jaar geleden. Ze rijden nu immers de normale zomerdienst terwijl er vorig jaar nog extra afgeschaald werd in de zomer. En dat doen ze met relatief weinig uitval (vergeleken met Qbuzz) die in de gevallen dat ik ermee te maken had ook steeds tijdig in de apps te zien was.
Was deze week alleen even wennen dat de omlopen en diensten weer anders zijn, want ben sowieso al gewend even bij de voorgaande rit van de bus die ik wil nemen te checken of er geen onaangekondigde uitval is.
Zag van de week ook al een geval waarin 's ochtends vroeg keurig de omloop was aangepast, zodat een uitwisseling van de chauffeurs tussen twee bussen niet twee ritten liet uitvallen na uitval van één aankomende rit. (50 keerde toen op 87 op De Klomp, normaal gaat de chauffeur van de aankomende 50 met 87 verder en die van de aankomende 80 met 50).
Wel is de situatie bij Syntus deze zomer beduidend beter dan een jaar geleden. Ze rijden nu immers de normale zomerdienst terwijl er vorig jaar nog extra afgeschaald werd in de zomer. En dat doen ze met relatief weinig uitval (vergeleken met Qbuzz) die in de gevallen dat ik ermee te maken had ook steeds tijdig in de apps te zien was.
Was deze week alleen even wennen dat de omlopen en diensten weer anders zijn, want ben sowieso al gewend even bij de voorgaande rit van de bus die ik wil nemen te checken of er geen onaangekondigde uitval is.
Zag van de week ook al een geval waarin 's ochtends vroeg keurig de omloop was aangepast, zodat een uitwisseling van de chauffeurs tussen twee bussen niet twee ritten liet uitvallen na uitval van één aankomende rit. (50 keerde toen op 87 op De Klomp, normaal gaat de chauffeur van de aankomende 50 met 87 verder en die van de aankomende 80 met 50).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ja ik zag ook dat de omlopen/diensten weer anders zijn.
Weet niet of dit tijdelijk is?
Lijn 280 keert in Amersfoort namelijk om 17:00 uur in 5 minuten om daarna weer terug te rijden naar Rhenen. Dat gaf uiteraard veel vertraging en is daarna aangepast, maar sinds maandag doet ie dit dus weer.
Weet niet of dit tijdelijk is?
Lijn 280 keert in Amersfoort namelijk om 17:00 uur in 5 minuten om daarna weer terug te rijden naar Rhenen. Dat gaf uiteraard veel vertraging en is daarna aangepast, maar sinds maandag doet ie dit dus weer.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
"Weer genoeg"....erwinraasveld schreef: ↑vr 07 jul 2023, 17:34 Vandaag ook weer genoeg uitval bij Syntus Utrecht hoor.
Zoals bv. op lijn 280 waar 2 ritten achter elkaar uitvallen.
Gistermiddag waren alle diensten voor vandaag nog gesteld, dus het zijn echt afmeldingen van de dag geweest waarbij ik slechts 2 late diensten gezien heb.
Komend weekend zijn er ook slechts een enkele dienst (iig 3) onbezet.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Blijf me toch verbazen over de onkunde bij Syntus Utrecht om vervallen ritten in de reisinformatie te verwerken.
Vanmiddag een rit op lijn 50 (Wageningen ri. Utrecht) die werd opgeheven op Driebergen-Zeist omdat er geen vervangende chauffeur was.
Je zou denken, zet die rit dan vanaf Driebergen-Zeist op vervallen in de reisinfo.
Maar nee, hij stond opgeheven vanaf Utrecht, Wittevrouwen...
Iemand enig idee hoe ze dat überhaupt voor elkaar krijgen?
Er begint/eindigt geen enkele dienst op Wittevrouwen, dus het is praktisch onmogelijk dat een rit daar opgeheven zou worden....
Vanmiddag een rit op lijn 50 (Wageningen ri. Utrecht) die werd opgeheven op Driebergen-Zeist omdat er geen vervangende chauffeur was.
Je zou denken, zet die rit dan vanaf Driebergen-Zeist op vervallen in de reisinfo.
Maar nee, hij stond opgeheven vanaf Utrecht, Wittevrouwen...
Iemand enig idee hoe ze dat überhaupt voor elkaar krijgen?
Er begint/eindigt geen enkele dienst op Wittevrouwen, dus het is praktisch onmogelijk dat een rit daar opgeheven zou worden....
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ja, bij ritten aan de rand van een uitgevallen dienst lijken ze af en toe de vervallen haltes verkeerd te selecteren... Ik had van de week een uitgevallen rit die als "Rijdt niet verder dan Renswoude, Kerkstraat" in de apps stond (Die reed uiteraard de hele rit vanaf Amersfoort niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Dat zal dan denk ik een bug in de software zijn.
Er is een tijdje terug een update geweest zodat hele diensten in een keer opgeheven kunnen worden in het systeem. Eerder moest het echt rit voor rit.
Er is een tijdje terug een update geweest zodat hele diensten in een keer opgeheven kunnen worden in het systeem. Eerder moest het echt rit voor rit.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Dat is een fout ergens bij Keolis. Omleidingen waarbij meer dan een stuk of drie haltes niet aangedaan worden komen ook nooit goed door in de reisinformatie.Tjekken schreef: ↑vr 07 jul 2023, 22:29 Blijf me toch verbazen over de onkunde bij Syntus Utrecht om vervallen ritten in de reisinformatie te verwerken.
Vanmiddag een rit op lijn 50 (Wageningen ri. Utrecht) die werd opgeheven op Driebergen-Zeist omdat er geen vervangende chauffeur was.
Je zou denken, zet die rit dan vanaf Driebergen-Zeist op vervallen in de reisinfo.
Maar nee, hij stond opgeheven vanaf Utrecht, Wittevrouwen...
Iemand enig idee hoe ze dat überhaupt voor elkaar krijgen?
Er begint/eindigt geen enkele dienst op Wittevrouwen, dus het is praktisch onmogelijk dat een rit daar opgeheven zou worden....
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 80
- Lid geworden op: di 27 mei 2008, 16:14
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Vanochtend eens een nieuwe variant gehad met de 280.
Rit van 06:17 uur vanaf Veenendaal naar Rhenen viel uit, blijkbaar is er een bijsturingsactie geweest want de daarop kerende rit naar Amersfoort heeft wel gereden en is -volgens OVinfo- de rit begonnen vanaf de halte Rhenendael tussen Rhenen en Veenendaal.
Rit van 06:17 uur vanaf Veenendaal naar Rhenen viel uit, blijkbaar is er een bijsturingsactie geweest want de daarop kerende rit naar Amersfoort heeft wel gereden en is -volgens OVinfo- de rit begonnen vanaf de halte Rhenendael tussen Rhenen en Veenendaal.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Lijkt op een reservechauffeur die ingezet is. Met de beperkte uitval tegenwoordig is dat nog wel te doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ik spotte net (13:31) de 4221, een Capacity in U-link kleuren, als testrit vanaf Oorsprongpark richting Rijnsweerd. Ziet er goed uit!
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
- Locatie: Vleuten
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Of een bus die het af liet weten natuurlijk, mensen zijn feilbaar maar machines ook
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Inmiddels wordt de vloot Citaro LE's van Qbuzz groter. Het lijkt erop dat de serie 3327-3345 (op een enkele uitzondering na) uit GD naar Utrecht is gekomen.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Zal er mee te maken hebben dat de ambassadors na de zomerdienst niet meer ingezet zouden mogen worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Vanmiddag stonden er 2 Ulink Capacity's op Wageningen Busstation.
De 4229 filmde 1 Testrit.
Ver buiten het beoogde inzetgebied en überhaupt buiten de concessie van Qbuzz.
Iemand enig idee wat deze twee bussen hier deden?
De 4229 filmde 1 Testrit.
Ver buiten het beoogde inzetgebied en überhaupt buiten de concessie van Qbuzz.
Iemand enig idee wat deze twee bussen hier deden?
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Het omstickeren / verbouwen gebeurt (deels) in Arnhem. Ik denk dat ze daar vandaan kwamen.
Iets anders: staan Amba's 4462, 4510, 4513 en 4517 nu definitief terzijde, of komt een van deze weer in dienst? De 4517 had namelijk een aanrijding waardoor hij uit dienst is gegaan.
Iets anders: staan Amba's 4462, 4510, 4513 en 4517 nu definitief terzijde, of komt een van deze weer in dienst? De 4517 had namelijk een aanrijding waardoor hij uit dienst is gegaan.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
O, ik dacht juist dat een deel van die bussen tot het einde van de concessie zouden blijven.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
De Amba's vallen echt van ellende uit elkaar momenteel, 2025 gaan ze niet meer halen.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Ze zouden ook een opknapbeurt moeten krijgen om het einde van de concessie te halen, maar die hebben ze nooit gehad.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Jawel hoor, maar 'einde concessie' betekende ten tijde van dat besluit nog eind 2023. Nu is de concessie verlengd tot eind 2025 en blijkbaar gaan die bussen dat niet meer meemaken.
Re: Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen
Voor zover ik weet zijn die GD-citaro's gekomen om de amba's volledig buiten dienst te kunnen stellen.
Bij twijfel altijd klagen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten