Pagina 42 van 75

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 22:03
door busfanNL
Weet iemand een dordtse stadslijn die leuk en afwisselend is dus niet te saai?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 22:04
door dylanwild94
Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 22:06
door ArrivaBas
Stadsbus en Achttax in 1: Lijn 501/801. :D

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 22:06
door busfanNL
Ik doe het voor de Volvo's en omdat ik graag stukken van Dordt wil zien die ik nog niet heb gezien.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 22:07
door busfanNL
ArrivaBas schreef:Stadsbus en Achttax in 1: Lijn 501/801. :D
Slim hoor Bas :wink: . Ga hem nog wel een keer doen als ik in Dordt ben.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 22:28
door Daniel
dylanwild94 schreef:Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.
Mwoh, de meeste Dordtse lijnen kennen nog wel een aardige afwisseling in soorten wijken waar ze door komen. De meest afwisselende lijnen waren echter 1 Stadspolders - Wielwijk en 6 Dordrecht - Sleeuwijk maar die zijn beide al jaren opgeheven :P
Meest afwisselende zijn nog wel lijn 3 en 4 zou ik zeggen, die gaan door sterk verschillende wijken. En lijn 2 heeft de grootste tegenstelling met het Leerpark vol nieuwbouw en het voormalig dorpje Dubbeldam op één route.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: wo 16 mar 2016, 23:27
door W0rteltje
vanaf CS
2 Dubbeldam
3 Crabbehof
3 Oudelandshoek
4 Wielwijk
8 Amstelwijck via Dordtse Kil (ligt er aan of je bedrijven terreinen ziet als negatief of positief
busfanNL schreef: Slim hoor Bas :wink: . Ga hem nog wel een keer doen als ik in Dordt ben.
please maak dan n foto :Y

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 mar 2016, 06:43
door busfanNL
Ik vindt het goed. Hoezo dan?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 mar 2016, 18:17
door W0rteltje
deel van de conquest + ik heb de bus zelf nog nooit gezien

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 mar 2016, 18:23
door ArrivaBas
Geen wonder als het een belbus is, en de vraag minder is dan je denkt.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 mar 2016, 20:59
door busfanNL
ArrivaBas schreef:Geen wonder als het een belbus is, en de vraag minder is dan je denkt.
Mijn vriend stond vorige zomer op CS en lijn 801 had 7 passagiers.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 mar 2016, 22:07
door Globetrotter
Daniel schreef:
dylanwild94 schreef:Een afwisseling in wat? :') Op stadslijnen heb je erg weinig afwisseling over het algemeen.
Mwoh, de meeste Dordtse lijnen kennen nog wel een aardige afwisseling in soorten wijken waar ze door komen. De meest afwisselende lijnen waren echter 1 Stadspolders - Wielwijk en 6 Dordrecht - Sleeuwijk maar die zijn beide al jaren opgeheven :P
Nouja, opgeheven, lijn 6 is eigenlijk op dit moment opgedeeld in twee lijnen: 620 Dordrecht- Werkendam en 120 Werkendam-Sleeuwijk- Gorinchem. Blijft een leuk ritje!

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: do 17 mar 2016, 22:20
door Daniel
Dan mis je nog een stukje. Lijn 6 reed namelijk na Sleeuwijk Tol nog door naar het dorp Sleeuwijk en maakte daar een rondje wat nu door geenenkele andere bus meer gemaakt wordt. Lijn 6 reed dat rondje trouwens ook alleen maar omdat de bus anders op de Tol maar in de weg stond :P
Zelf dat lusje ook maar één keer afgelegd, maar gelukkig hebben we de foto nog...
Afbeelding

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 21 mar 2016, 21:57
door Daniel
Verrassende wijziging voor Arriva in Utrecht, vanaf 11 april zou lijn 90 van perron C4 moeten gaan vertrekken (zie hier)
Past die niet meer tussen de 81 en 181 door op G4 dan? Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: ma 21 mar 2016, 23:25
door nvdw
Lijn 90 heeft meestal een keertijd van 20-25 minuten in Utrecht, tegen vijf a tien minuten voor de meeste andere lijnen. Dat leidt in de praktijk nog wel eens tot een bus die alvast op de halte gaat staan bufferen als lijn (1)81 en daarmee een lijn 90 in de weg zit die weer helemaal langs de Croeselaan moest komen.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 22 mar 2016, 21:05
door Meltrain
Daniel schreef:Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.
Welke bussen? Lijn 90 is de enige lijn tussen Utrecht en Rotterdam Zuidplein. :wink:
nvdw schreef:Lijn 90 heeft meestal een keertijd van 20-25 minuten in Utrecht, tegen vijf a tien minuten voor de meeste andere lijnen. Dat leidt in de praktijk nog wel eens tot een bus die alvast op de halte gaat staan bufferen als lijn (1)81 en daarmee een lijn 90 in de weg zit die weer helemaal langs de Croeselaan moest komen.
Is er geen speciale plek om te bufferen dan?
En bedoel je het toevallig niet andersom: nu lijkt het of juist lijn (1)81 in de weg staat voor lijn 90?

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 22 mar 2016, 21:22
door Stefan
Ja, de buffer is nog steeds op de 'oude' locatie. Vooral in de spits is het een drama om van de buffer weer op de halte te komen, ben laatst bijna een kwartier onderweg geweest om weer op de halte te komen... :')

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 22 mar 2016, 21:24
door Daniel
Meltrain schreef:
Daniel schreef:Enige logica is verder dat alle bussen naar Rotterdam Zuidplein dan op hetzelfde perron staan, maar de lijnen naar Vianen worden juist over meer perrons verspreid zo.
Welke bussen? Lijn 90 is de enige lijn tussen Utrecht en Rotterdam Zuidplein. :wink:
Haal er even 9 letters vanaf en het klopt weer. Oeps... :P
Is er geen speciale plek om te bufferen dan?
En bedoel je het toevallig niet andersom: nu lijkt het of juist lijn (1)81 in de weg staat voor lijn 90?
Een bufferplek is er, vanaf het Jaarbeursplein kunnen de Arriva-bussen zo via busbaan en busstation naar de buffer van CS Jaarbeurszijde rijden. Echter doe je dat niet als je 5 minuten keertijd hebt want dan heb je nog nieteens tijd om naar de WC te lopen.

Verder moest ik nvdw's bericht even goed lezen, maar het gaat natuurlijk om een (1)81 die voor z'n korte kering op de halte blijft staan en daardoor in de weg staat voor lijn 90. Je kunt namelijk vanaf de G-perrons niet weg als er nog een bus voor je staat.
En een 90 met z'n lange kering gaat weer wel naar de buffer en komt daarom via de Croeselaan op CS Jaarbeursplein aan wat met alle verkeerslichten ook niet zo snel gaat. Die chauffeur heeft dus effectief ook veel meer pauzetijd als 'ie naar CS Jaarbeurszijde kan rijden en dan gewoon via de busbaan en het Jaarbeursplein kan vertrekken.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: di 22 mar 2016, 22:25
door Globetrotter
De (1)81 kan natuurlijk wel geblokkeerd worden als de 90 eerder op het Jaarbeursplein is aangekomen en de chauffeur in die 25 minuten pauze niet besluit om naar de buffer te rijden maar zijn bus te laten staan.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 26 mar 2016, 01:01
door DrechtBlub
Woensdag een mevrouw op het station die me vroeg waar 501 bleef. Die had zich niet gerealiseerd dat dat een bel bus was. Ik heb haar veel succes gewenst met het lopen vanaf de grevelingenweg. :roll:

Vragen naar een overstap op 620 moet je trouwens ook niet doen op de stadsdienst. De stadschauffeurs weten niet eens waar die stopt. Mijn chauffeur vroeg me zelfs wat buslijn 620 is. :X

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 26 mar 2016, 01:12
door Stefan
Ding staat ook nergens aangegeven op de borden..

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 26 mar 2016, 10:46
door Daniel
Nergens is niet helemaal waar, er is bij een enkele halte wel een stickertje van te vinden. Dat zie je echter niet zo snel want het centraal station is de enige halte waar 620 niet de enige lijn is die er stopt :wink:

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 26 mar 2016, 20:47
door maarten83
Op de dris staat deze niet vermeld.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: za 26 mar 2016, 23:50
door Globetrotter
wilburg22 schreef:Woensdag een mevrouw op het station die me vroeg waar 501 bleef. Die had zich niet gerealiseerd dat dat een bel bus was. Ik heb haar veel succes gewenst met het lopen vanaf de grevelingenweg. :roll:

Vragen naar een overstap op 620 moet je trouwens ook niet doen op de stadsdienst. De stadschauffeurs weten niet eens waar die stopt. Mijn chauffeur vroeg me zelfs wat buslijn 620 is. :X
Ergens is dat begrijpelijk, omdat de 620 de enige lijn is die, vergeleken met alle andere lijnen die op dordrecht station stoppen, onder een andere concessie valt.

Re: Concessie DAV-gebied

Geplaatst: zo 27 mar 2016, 10:08
door ArrivaBas
Vergeet je de lijnen naar de Hoekse Waard niet? :mrgreen: