Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Behalve wanneer je saldo na het uitchecken meer dan 4 euro negatief is. Dat heb ik een keer gehad bij NS.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
In dat geval is je ritpreis hoger dan de instaptarief. Wordt het jou verplicht om maximaal dat bedrag te betalen dus. Prima toch?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Uitchecken zou altijd mogelijk moeten wezen.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Op de Amstelveenlijn tussen Centraal Station en Amstelveen Westwijk zijn gisteravond bij de halte Meent in Amstelveen twee metro's tegen elkaar gebotst. Bij het ongeluk zijn geen gewonden gevallen.
Volgens een woordvoerder van het GVB botste de ene metro op lijn 51 achter op een ander metrostel dat nog bij de halte stond. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend. De halte Meent ligt vlak na een scherpe bocht, waardoor metrobestuurders niet kunnen zien of er nog een metro bij de halte staat. Of de bestuurder wel is gewaarschuwd door een rood sein, is onduidelijk.
Lees verder
Misschien moeten ze bij Parool toch iets beter gaan kijken naar de locatie. Er staan geen hoofdseinen op het sneltramgedeelte dus nee, de bestuurder kon niet worden gewaarschuwd en de metro kon niet worden tegengehouden. :N
Volgens een woordvoerder van het GVB botste de ene metro op lijn 51 achter op een ander metrostel dat nog bij de halte stond. De oorzaak van het ongeval is nog niet bekend. De halte Meent ligt vlak na een scherpe bocht, waardoor metrobestuurders niet kunnen zien of er nog een metro bij de halte staat. Of de bestuurder wel is gewaarschuwd door een rood sein, is onduidelijk.
Lees verder
Misschien moeten ze bij Parool toch iets beter gaan kijken naar de locatie. Er staan geen hoofdseinen op het sneltramgedeelte dus nee, de bestuurder kon niet worden gewaarschuwd en de metro kon niet worden tegengehouden. :N
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Nee, als je saldo te negatief is kan het niet bij NS en zal je eerst moeten opladen.Klaasje schreef:Uitchecken zou altijd mogelijk moeten wezen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Dat weet ik. Ik ben alleen van mening dat....
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Zit nu in een solo stel op de 51, is ook niet eerste solo die ik tegen kwam..
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Kwam altijd al voor. Met 24 benodigde wagens en 25 + 4 wagens in bezit.
Na de aanrijding in december zijn het er nog meer geworden en nu weer meer enkeltjes. Tegenwoordig komen ze ook steeds vaker buiten de spits voor, als ze maar 18 wagens nodig hebben.
Na de aanrijding in december zijn het er nog meer geworden en nu weer meer enkeltjes. Tegenwoordig komen ze ook steeds vaker buiten de spits voor, als ze maar 18 wagens nodig hebben.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Ik deel die mening.Klaasje schreef:Dat weet ik. Ik ben alleen van mening dat....
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Vanmiddag stond ik op Lelylaan te wachten op de 50 naar Zuid. Komen er twee CAF'jes aantuffen met op de film '50' (de rest kon ik niet lezen door de weerspiegeling van de zon). De metro stopt en ik maar drukken op het knopje... Komt er een andere reiziger naar mij toe: "Meneer, dit is een lesvoertuig." Blinde-actie van VIRM weer
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Zal wel een van de vele CAFs zijn met vastgelopen film. Wat ook heel vaak voorkomt is dat de gekoppelde voertuigen geen gegevens doorgeven, dus moet soms aan beide kanten de films goed zetten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Metrostel 36 maakt geen ding-dong-geluid als de deuren sluiten maar een zoemgeluid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
In 5 van de 7 metro's waar ik per week in zit hoor ik helemaal geen geluid met het sluiten der deuren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Het is mij ook opgevallen dat de *PLING PLONG* het bij steeds minder metro's doet. Tenzij je een oud omaatje ofzo bent kun je de deuren, als ze sluiten, wel tegenhouden (al heeft Hauptbahnhof erop gewezen dat ze daardoor snel defect gaan). :)JeffreyMeijer schreef:In 5 van de 7 metro's waar ik per week in zit hoor ik helemaal geen geluid met het sluiten der deuren.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
HBF. Als je deursloperij wilt zien dan moet je gaan kijken bij de metro van 14:41 vanaf de Isolatorweg op een willekeurige schooldag.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
De 2 metrostellen betrokken bij de aanrijding een paar dagen geleden staan gekoppeld op het emplacement LCM. Goed te zien vanuit de trein of metro richting Asa.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Die afkortingen kent helemaal niemand, gaarne ze voluit te schrijven s'il vous plaît.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Het is hier niet het GVB-personeelforum dus die afkortingen zijn niet toegankelijk voor lezers die niets van het GVB weten en er is ook geen mouse-over beschikbaar zoals bij stationsafkortingen van de spoorwegen dus lijkt het mij uiterst normaal dat ze gewoon voluit gescheven worden. Ik denk niet dat daar een discussie nodig over is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Het emplacement heet LCM (of eigenlijk staat bij het LCM). Logistiek Centrum Metro.
Nu weet je het wel?
(Ook al zei ik dat je het ziet vanuit de trein of metro riching Asa? Met andere woorden: jullie weten beide welk emplacement je voorbij rijdt in de trein richting Asa, dus bij de hand doen is niet echt nodig).
Nu weet je het wel?
(Ook al zei ik dat je het ziet vanuit de trein of metro riching Asa? Met andere woorden: jullie weten beide welk emplacement je voorbij rijdt in de trein richting Asa, dus bij de hand doen is niet echt nodig).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Is dat dat stukje spoor tussen Van der Madeweg en Spakler?
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Stukje spoorThom91 schreef:Is dat dat stukje spoor tussen Van der Madeweg en Spakler?
Zijn er wel een stuk of 6 rangeer-/stallingssporen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Ja uit je tweede verhaal werd ik echt niet wijzer hoor.hauptbahnhof schreef:Stukje spoorThom91 schreef:Is dat dat stukje spoor tussen Van der Madeweg en Spakler?
Zijn er wel een stuk of 6 rangeer-/stallingssporen.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #5
Nou jah, het was niet echt als antwoord op jouw vraag maar meer over de hele theorie die ik voorgeschoteld kreeg door Bee. Was jou toen ff vergeten. Sorry daarvoor. Zal het wel met je goedmaken
Maar jah, dan zou ik nog wel een klein beetje verwachten dat als ik zeg trein en/of metro richting Asa, er meteen een lampje gaat branden, aangezien vanaf de andere kant trein en metro niet samen rijden.
Maar jah, dan zou ik nog wel een klein beetje verwachten dat als ik zeg trein en/of metro richting Asa, er meteen een lampje gaat branden, aangezien vanaf de andere kant trein en metro niet samen rijden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten