Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Of, als in je Rotterdam woont, probeer je het eens bij de RET. Maar weinig gelede bussen dan
er rijden wel geteld 2 geleden bussen in Rotterdam. :X
de Stadsregio hier is allergisch voor gelede bussen hier. terwijl ze wel erg hard nodig zijn. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Dan is een andere indeling van interieur eigenlijk al voldoende of een volledige lagevloerbus.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik achter gelaten moest worden omdat de bus gewoon te vol was. -o-
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Maar dan kom je er wel aan toe om een bepaalde serie bussen vrij te maken die uitsluitend op lijn 33 mogen rijden. (*denkt terug aan de Airportshuttle-stickers*)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Heeft het er misschien mee te maken dat slechts de helft van de ritten tussen het vliegveld en Meijersplein rijden en dat zo een bus kan worden uitgespaard?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
de ritten tot het vliegveld hebbben daar een keertijd van 10/11 minuten, terwijl de doorgaande ritten meteen terug rijden.
als het de ritten tot het vliegveld zijn die doorrijden als 44, zit er weer wat meer logica in.
de korte ritten 33 komen namelijk aan om 11 en 41 en de 44 vertrekt dan om 13 en 43.
maar het viel me ook nu pas op, dat de lange ritten 33 naar CS 4 minuten krijgen tussen Airport en Gatwickbaan, terwijl de korte ritten daarvoor maar 1 minuut krijgen.
vertrektijden bij vliegveld hebben 12, 18, 12 en 18 minuten interval (dus nog redelijk als elk kwartier te betitelen), maar dat veranderd na 1 halte al meteen naar een interval van 9, 21, 9 en 21 minuten.
hoewel het me niets zal verbazen, dat de RET inderdaad de dienstregeling weer dusdanig in hun eigen voordeel in elkaar hebben gezet, dat het beter uitkomt om doorgaande ritten op een andere lijn te creëren.
zone5324bericht... schreef:
maar het viel me ook nu pas op, dat de lange ritten 33 naar CS 4 minuten krijgen tussen Airport en Gatwickbaan, terwijl de korte ritten daarvoor maar 1 minuut krijgen.
Ik kan mij voorstellen dat het een populaire halte is met veel kaartverkoop en koffers, een wat langere halteertijd zorgt dat de bus de rest van de rit op tijd kan rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
als er meer werk bij de halte Airport is, dan zouden dus juist alle ritten 1 minuut moeten krijgen om naar de halte Gatwickbaan te rijden, want dan is het dus niet de vertrektijd die de rijtijd bepaald, maar de aankomsttijd van de rit van Meijersplein.
Beide ritten krijgen evenveel rijtijd vanaf Airport naar de Gatwickbaan en de lange ritten staan veelal inderdaad een paar minuten stil om passagiers in te laten stappen. Om één of andere reden geeft de website echter de aankomsttijd bij Airport weer en niet de vertrektijd. Dat verklaart het verschil in de minuten.
henk1234 schreef:Dat van de helft naar het vliegveld zou wel kunnen, maar ik hoorde dat de 33 aan de 44 gekoppeld zit op centraal, dus dan zit je weer met lijn 44.
Dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien de 44 door de sluisjesdijk wordt gereden en de 33 door de kleiweg. wel zou het kunnen dat de 33 aan de 38 gekoppeld is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.