Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Vandaag reed de 1149 op lijn 53 in plaats van het Bij-busje.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Nummertjes zeggen me niks. Wat is dat voor een busje dan?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Deze:
Die reed er afgelopen vrijdag overigens ook al, toen ik bovenstaande foto maakte.
Die reed er afgelopen vrijdag overigens ook al, toen ik bovenstaande foto maakte.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Wat een vreselijk taxibusje zeg. Das er volgens mij een met handmatige deur. :)
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Vandaag sluit de inschrijvingsperiode voor de concessie Haaglanden Streek. Ik ben benieuwd.
Op 11 juli 2018 wordt de winnaar bekend.
Op 11 juli 2018 wordt de winnaar bekend.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Avenio's hebben last van vierkante wielen. Daardoor meer geluidsproductie op bepaalde snelheden.
Lagere snelheid is gewenst voor vermindering van geluidsoverlast voor aan/omwonenden van de trambaan.. maar nadelig voor de afgesproken rijtijden.. :?
Lagere snelheid is gewenst voor vermindering van geluidsoverlast voor aan/omwonenden van de trambaan.. maar nadelig voor de afgesproken rijtijden.. :?
OVPro schreef:(..)De Avenio-trams maken zoveel herrie door een fenomeen genaamd ‘vierkante wielen’. Dit houdt in dat de wielen heel onregelmatig slijten, waardoor trillingen en geluidshinder ontstaan. Na raadsvragen deed HTM zelf onderzoek en nam maatregelen. Eén daarvan betreft het langzamer rijden op bepaalde trajecten.
Punctualiteit
Maar volgens de HTM is dit geen permanente oplossing, omdat de vervoerder nu eenmaal gebonden is aan een snelheid om te kunnen voldoen aan de afgesproken punctualiteitseisen. “Zoals bekend staat HTM voortdurend onder (politieke) druk om de reiziger zo snel mogelijk naar zijn bestemming te brengen”, schrijft HTM-topman Jaap Bierman aan het college.
“Het beperken van de snelheid op bepaalde trajecten strookt niet met deze doelstelling en kan daarom geen permanente oplossing zijn voor deze problematiek.” De vervoerder loopt dan namelijk de kans om beboet te worden voor het niet behalen van de afgesproken stiptheidscijfers. De wethouder zei bereid te zijn te bekijken of HTM op bepaalde locaties toch niet langzamer kon rijden, zonder dat HTM daarbij boetes krijgt en op kosten wordt gejaagd.(..)
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Nee, omdat de door Connexxion aangeleverde gegevens over de bezetting van de ritten niet juist bleken (goh, wat toevallig, het zal ook eens niet...), heeft een inschrijver om uitstel gevraagd en die is in Nota van Inlichtingen 4d toegewezen:regenmaker schreef:Vandaag sluit de inschrijvingsperiode voor de concessie Haaglanden Streek. Ik ben benieuwd.
Op 11 juli 2018 wordt de winnaar bekend.
Hoewel Gegadigden na publicatie van de gewijzigde gegevens van de huidige concessiehouder nog bijna 6 weken de tijd hadden om deze gegevens in hun Bieding te verwerken, hebben wij toch besloten in te gaan op uw verzoek om uitstel van de sluitingsdatum. Wij hebben daarbij een afweging gemaakt tussen de extra tijd voor Gegadigden om de gewijzigde informatie in hun Bieding te verwerken en de tijd die nodig is om deze Bieding te kunnen implementeren. Met het oog op dit laatste dient het bekendmaken en ondertekenen van het gunningsbesluit op 11 juli 2018 plaats te vinden, zoals al in de huidige planning is voorzien. Wel verschuiven wij de sluitingsdatum voor het indienen van een inschrijving met drie weken: woensdag 9 mei 2018 om 14:00 uur. Gegadigden hebben daarmee de facto ruim 2 maanden de tijd om de gewijzigde gegevens in hun Bieding te verwerken.
De inschrijfdatum is dus verschoven naar 9 mei, de bekendmaking blijft gepland op 11 juli 2018.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Avenio.....Combino.....Siemens? Tja... https://www.parool.nl/amsterdam/trams-m ... ~a4506700/
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9200
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Dank voor de info, ik vond het al zo vreemd dat ik geen info kon vinden. :)Statler Rail schreef:De inschrijfdatum is dus verschoven naar 9 mei, de bekendmaking blijft gepland op 11 juli 2018.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Arriva ga ik hier niet zien rijden: https://www.ovpro.nl/bus/2018/05/09/dri ... en-streek/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Deze wordt wel interessant. Connexxion heeft nu al gasbussen dus kan die naar voren schuiven als “milieuvriendelijk” terwijl een elektrische transitie plaats vindt. EBS heeft met gasbussen Voorne-Putten geworden en was daardoor waarschijnlijk schoner dan gedurende een transitieperiode zoals Connexxion die vaak aanbiedt.
Van Keolis weet ik echt niet wat ik hier moet verwachten.
Van Keolis weet ik echt niet wat ik hier moet verwachten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Geen Arriva vind ik opvallend, je zou denken dat ze Haaglanden streek zouden willen omdat het mooi aansluit op Zuid Holland Noord waar ze rijden. EBS en Keolis zie ik liever niet komen, laat het maar bij Connexxion die doet het de laatste tijd toch niet eens zo slecht? Heb eigenlijk nooit echt problemen met hun dienstregeling en service.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik dacht dat de gasbussen over moesten naar de volgende vervoerder, totdat er ZE kwam, of niet?Suus schreef:Connexxion heeft nu al gasbussen dus kan die naar voren schuiven als “milieuvriendelijk” terwijl een elektrische transitie plaats vindt.
Je bent niet de enige :DLange_Dre schreef:EBS en Keolis zie ik liever niet komen, laat het maar bij Connexxion die doet het de laatste tijd toch niet eens zo slecht?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
De ex-HTM bussen welke nu voor Connexxion rijden mogen sowieso van de MRDH naar een volgende vervoerder (deze zijn van de MRDH). De overige bussen mogen dacht inderdaad overgenomen worden.Stadsbus schreef:Ik dacht dat de gasbussen over moesten naar de volgende vervoerder, totdat er ZE kwam, of niet?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Hele verassende inschrijving die van keolis. Die hebben alleen ervaring met BYD bussen. En een waterstofbus in Apeldoorn. Hoe Willen die ZE gaan rijden op zo'n grote schaal??? EBS had ik ook wel zien aankomen. Die hebben vpr gewonnen en willen nu de andere concessie hier ook binnen harken. Waarom Arriva niet heeft ingeschreven is me werkelijk een raadsel. Ik zou CXX het liefste hebben inderdaad want die hebben ervaring met goede elektrische bussen. En ze zijn in haaglanden wel redelijk met hun dienstregeling hoor. *bus*
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Keolis heeft dan wel ervaring met een watwrstof bus, maar die staat dacht ik meer stil dan dat die rijd. :X
Heeft EBS al ervaring met elektrische bussen? Bij de andere gewonnen concessie in Zuid Holland gaan ze met CNG bussen rijden en in Noord Holland rijden ze dacht ik met "diesel" bussen.
Weet iemand trouwens of er deze keer ook hogere eisen zijn gesteld aan het type reizigers stoelen? Die stadsbus zittingen op een streeklijn waren niet echt succesvol. (A)
Heeft EBS al ervaring met elektrische bussen? Bij de andere gewonnen concessie in Zuid Holland gaan ze met CNG bussen rijden en in Noord Holland rijden ze dacht ik met "diesel" bussen.
Weet iemand trouwens of er deze keer ook hogere eisen zijn gesteld aan het type reizigers stoelen? Die stadsbus zittingen op een streeklijn waren niet echt succesvol. (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
EBS rijdt inderdaad in Waterland alleen nog met diesels maar ze komen eraan voor lijn 316 tussen Edam/Volendam en Amsterdam:
http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... -Volendam/
http://www.ebs-ov.nl/actueel/nieuws/nie ... -Volendam/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Hier ben ik niet helemaal zeker van, maar m'n eerste gedachte is dat hier geen eisen aan zijn gesteld. Ik zou het op moeten zoeken in het PvE maar daar heb ik momenteel geen zin inLange_Dre schreef:Weet iemand trouwens of er deze keer ook hogere eisen zijn gesteld aan het type reizigers stoelen? Die stadsbus zittingen op een streeklijn waren niet echt succesvol. (A)
Ik weet wel dat er een eis is komen te vervallen wat de stoelen betreft. Zowel Haaglanden Stad (bus) als Haaglanden Streek hebben momenteel te maken met de eis dat er een bepaalde afstand tussen de stoelen onderling moet zitten. Daardoor kunnen mensen snel plaats nemen en passen er zelfs boodschappenkarretjes en rollators tussen de stoelen i.p.v. dat die dingen in het gangpad of balkon gestald moeten worden.
Dat werkt enorm fijn, mensen hebben sneller plaatsgenomen, minder blokkades in het gangpad, meer ruimte voor én rollators én kinderwagens tegelijk....
Helaas is de eis van die onderlinge stoelafstand niet meer teruggekomen in het PvE voor de komende concessie. Het is dus hopen op de goodwill van de nieuwe concessiehouder dat dat er in ieder geval nog wel in blijft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
HAhahahahaha . Das zwak uitgedrukt joh. Dat was letterlijk plastic met een laagje stof. Niet prettig voor een rit Leyenburg Schiedam centrum bijvoorbeeld. En eigenlijk voor alle lijnen zwaar beneden peil.Lange_Dre schreef: Weet iemand trouwens of er deze keer ook hogere eisen zijn gesteld aan het type reizigers stoelen? Die stadsbus zittingen op een streeklijn waren niet echt succesvol. (A)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Hout, geen plastic :)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ook erg. :) Dan heb je zo'n beurse reet als je over een hobbel knalt met de ook al niet zo al te beste vering.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Op lijn 36 heb je gelukkig weinig last van hobbels :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Mogelijk heeft Arriva het te druk met Groningen. Blijft desondanks inderdaad wel een raar verhaal.busfanNL schreef: Waarom Arriva niet heeft ingeschreven is me werkelijk een raadsel.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Ik denk dat Arriva wel een afweging gemaakt heeft of inschrijven rendement oplevert. Misschien is het PvE te stringent voor hen?
Als ik het soms zo lees.. lijkt het mij wel dat de MRDH een stevige vinger in de pap wil houden.. met hun 'eigen' gasbussen..
Moet je maar willen, als bedrijf, toch?
Keolis heeft binnen de gehele groep toch wel iets van EV ervaring?
Als ik het soms zo lees.. lijkt het mij wel dat de MRDH een stevige vinger in de pap wil houden.. met hun 'eigen' gasbussen..
Moet je maar willen, als bedrijf, toch?
Keolis heeft binnen de gehele groep toch wel iets van EV ervaring?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden
Arriva heeft nooit veel interesse getoond in concessies die door de MRDH of voorgangers worden verleend, dus de afwezigheid van Arriva verbaast me niet.
Dat Qbuzz niet heeft ingeschreven, verbaast me meer.
Dat Qbuzz niet heeft ingeschreven, verbaast me meer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten