OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Eh ja, die loopt nu helemaal door tot een K+R aan de oostzijde van het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Weet iemand wat precies het nut is van het betegelen/vernieuwen van de perrons? Het ziet er allemaal een stuk beter uit dan de oude situatie, daar niet van (al is de verhoging van het perron bij de trappen naar de oosttunnel wel merkwaardig), maar als de perrons over een paar jaar worden verbreed moet toch alles weer worden opengebroken. Beetje dubbelop lijkt mij.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Je weet toch hoe dat gaat op stations? Dingen worden altijd eerst opgeknapt en dan afgebroken :D
Ik doe ook maar wat
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Hoe weet je dat?VIRM schreef:[...] moet toch alles weer worden opengebroken. [...]
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Bedoel je dan de oude of de nieuwe lounge?Bee schreef:Op spoor 2 zijn trouwens de NS International Lounge van de aardbodem verdwenen
De lounge is namelijk een tijdje geleden (maand of 3?) verhuisd van het midden van het perron naar de hoek bij spoor 1. Die in het midden is dus al een redelijk tijdje weg, maar als die in de hoek nu ook alweer weg is heeft die het daar niet bepaald lang volgehouden :X :')
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Als je perrons gaat verbreden (want dat is de bedoeling op Amsterdam Centraal, en dat wordt mogelijk gemaakt door middensporen te schrappen), neem ik aan dat je de perronranden die net nieuw zijn aangebracht mag gaan verplaatsen, nieuw stuk perron, nieuwe tegels erboven, eventueel verplaatsen van de blindegeleidelijn, enz. Dat had toch ook in één keer gekund?n-evo schreef:Hoe weet je dat?VIRM schreef:[...] moet toch alles weer worden opengebroken. [...]
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Nee, want dan hebben die arme bouwlui niks te doen :')
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
De verwachting is dat de ombouw naar bredere perrons pas in 2026 klaar is.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Als de perrons puur verbreed worden hoeft dus niet alles opengebroken te worden zoals je eerder aangaf. Lijkt mij tenminste. Op je vraag of het niet in 1 keer kon: vast wel, maar de situatie boven is écht geen porum meer. Ik heb inmiddels last van plaatsvervangende schaamte dat dit de entree van de hoofdstad is voor velen. Ben in ieder geval erg blij dat ze nu alvast iets aan het doen zijn om die ballentent op te ruimen en niet pas over 5-10 jaar.VIRM schreef:Als je perrons gaat verbreden (want dat is de bedoeling op Amsterdam Centraal, en dat wordt mogelijk gemaakt door middensporen te schrappen), neem ik aan dat je de perronranden die net nieuw zijn aangebracht mag gaan verplaatsen, nieuw stuk perron, nieuwe tegels erboven, eventueel verplaatsen van de blindegeleidelijn, enz. Dat had toch ook in één keer gekund?
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Ja het ziet er niet uit, maar wie wel eens buiten Nederland komt weet ook dat het reuze meevalt.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Het onhandige is wel dat de boel nu in cement ligt als ik 't goed zag tijdens de verbouwing. Maakt het wel wat lastig als je ooit nog de perrons gaat verbreden (of je krijgt van die briljante gevallen als spoor 12 in Utrecht).
Wat wel apart is is dat ze slechts een deel van het perron van nieuwe tegels hebben voorzien en dat het perron met de nieuwe tegels nog altijd een golvend verloop heeft, daar zullen ze dus ook weer een deel van moeten wegslopen wanneer ze de perrons op hoogte gaan brengen.
Wat wel apart is is dat ze slechts een deel van het perron van nieuwe tegels hebben voorzien en dat het perron met de nieuwe tegels nog altijd een golvend verloop heeft, daar zullen ze dus ook weer een deel van moeten wegslopen wanneer ze de perrons op hoogte gaan brengen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Ik heb geenszins de indruk dat men zorgvuldig te werk is gegaan bij de perronwerkzaamheden. Zo zijn er onder de muurtjes rondom de trappen en roltrappen nu enorme gaten die niet meer zijn dichtgemaakt, de perrons liggen nog altijd schots en scheef (alleen spoor 3/4 is echt glad) en er zijn ook weer oude geleidelijntegels gebruikt, terwijl men die op andere stations juist recent allemaal vervangen heeft door een nieuw soort tegels.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
En dat ging dus om de oude lounge, daar ik vanmiddag nog in de "nieuwe" lounge bij spoor 1 ben geweest...Aking schreef:Bedoel je dan de oude of de nieuwe lounge?Bee schreef:Op spoor 2 zijn trouwens de NS International Lounge van de aardbodem verdwenen
De lounge is namelijk een tijdje geleden (maand of 3?) verhuisd van het midden van het perron naar de hoek bij spoor 1. Die in het midden is dus al een redelijk tijdje weg, maar als die in de hoek nu ook alweer weg is heeft die het daar niet bepaald lang volgehouden :X :')
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Voor zover ik weet wordt CS niet enkel aangedaan door bezoekers uit het buitenland. En als we willekeurige plekken buiten de landsgrenzen waar het slechter is als voorbeeld moeten nemen (wat ik totaal niet interessenat vind) kunnen we in Nederland zoveel onderhoudsprojecten wel in de ijskast stoppen.JWM schreef:Ja het ziet er niet uit, maar wie wel eens buiten Nederland komt weet ook dat het reuze meevalt.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Wat dat betreft kan het een pak soberder in Nederland. Was er echt iets mis met de perronvloer? Nee? Dan gewoon lekker laten liggen. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
In 2020 gaat ProRail verder met bouwput Amsterdam Centraal door de perrons te verbreden en er wordt iets met de Oosttunnel en roltrappen gedaan.
http://www.at5.nl/artikelen/160626/werk ... s-nooit-af
http://www.at5.nl/artikelen/160626/werk ... s-nooit-af
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Ze zijn al sinds 2003 bezig en nog is er maar een fractie af lijkt het wel. Het stationsgebouw (Cuypershal) moet nog gerenoveerd worden inclusief trap naar de metro, de tramhaltes is nog niks aan gedaan, definitieve fietsenstallingen, de Oost- en Westtunnels zien er nog even achenebbisj uit als altijd, de perrons, ga maar door...
Ik hoop echt dat ze er een pareltje van weten te maken en dat alle delen van het gebouw beetje gelijk getrokken worden qua design. Op dit moment is het nog altijd een rommelig lappendeken aan verschillende stijlen. Vind het totaal geen prettig station om te komen.
Ik hoop echt dat ze er een pareltje van weten te maken en dat alle delen van het gebouw beetje gelijk getrokken worden qua design. Op dit moment is het nog altijd een rommelig lappendeken aan verschillende stijlen. Vind het totaal geen prettig station om te komen.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
2020 pas? Ik dacht dat ze volgend jaar al zouden beginnen met dat verbreden..
Ik doe ook maar wat
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Men is nog steeds aan het vechten over de spoorindeling, men komt eigenlijk een spoor tekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Aan welke kant/welke richting?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Dat hangt er van af hoe je het indeelt, dus je kan nog kiezen voor welke groep je een spoor tekort komt.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Gaat men ook wat doen aan de inrijsnelheid? Utrecht rij je tegenwoordig als een raket binnen vanuit Arnhem terwijl bij Amsterdam Centraal de treinen voor Muiderpoort al in de ankers gaan.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Mag toch hopen van wel?
De andere kant op vanaf Sloterdijk (laag) moet je van 5/6 ook altijd twee wisseltjes opschuiven naar rechts en vlak voor het station ook nog even lekker schommelen. Lijkt mij dat daar ook nog wel wat tijdswinst te behalen valt.
De andere kant op vanaf Sloterdijk (laag) moet je van 5/6 ook altijd twee wisseltjes opschuiven naar rechts en vlak voor het station ook nog even lekker schommelen. Lijkt mij dat daar ook nog wel wat tijdswinst te behalen valt.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Dat hoeft dus straks niet meer als de treinen richting Zaandam de hoge sporen krijgen op Amsterdam Centraal. Nu schuiven die treinen op om plaats te maken voor treinen van/naar Schiphol terwijl er in principe al een vrije aansluiting ligt om de treinen van/naar Schiphol naar het midden van het station te laten rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer de verbouwing van Amsterdam Centraal
Zeven bezwaarmakers tegen verbouwing Centraal
Station
Tot nu toe hebben zeven buurtbewoners bezwaar gemaakt tegen de verbouwing van het Centraal Station en de
omliggende sporen.
Die begint pas in 2020, maar omwonenden kunnen nu al tegen de werkzaamheden protesteren, in de hoop dat het plan
wordt aangepast. Woensdagavond werden omwonenden bijgepraat door spoorbeheerder ProRail in Pakhuis de Zwijger.
http://www.at5.nl/artikelen/161257/zeve ... al-station
Wat ik mij even afvraag: hebben zeven bewoners in juridische zin bezwaar aangetekend? Of bezw gemaakt in de zin van opmerkingen maken/bezorgdheid uiten over geluid en trillingen tijdens de werkzaamheden?
Station
Tot nu toe hebben zeven buurtbewoners bezwaar gemaakt tegen de verbouwing van het Centraal Station en de
omliggende sporen.
Die begint pas in 2020, maar omwonenden kunnen nu al tegen de werkzaamheden protesteren, in de hoop dat het plan
wordt aangepast. Woensdagavond werden omwonenden bijgepraat door spoorbeheerder ProRail in Pakhuis de Zwijger.
http://www.at5.nl/artikelen/161257/zeve ... al-station
Wat ik mij even afvraag: hebben zeven bewoners in juridische zin bezwaar aangetekend? Of bezw gemaakt in de zin van opmerkingen maken/bezorgdheid uiten over geluid en trillingen tijdens de werkzaamheden?
Beul van de blindegeleidelijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten