Had er eigenlijk al jaren moeten zijn. Heeft veel te lang geduurd dit.FLJ schreef:Mooie vooruitzichten, vooral de actuele vertrektijden op de website (hopelijk ook de GVB-app?) en haltes is een grote vooruitgang.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wees blij dat het alsnog komt want GVB is niet verplicht ofzo.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
De RET ook niet en daar is het er wel al jaren.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dat is allemaal niet door RET geregeld maar vanuit de gemeente of stadsregio. En verder, als je op een halte staat zonder display kun je niet op internet naar de actuele tijden kijken.
Dit wordt allemaal wel door GVB geregeld. Dat bedoel ik te zeggen.
Dit wordt allemaal wel door GVB geregeld. Dat bedoel ik te zeggen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ja en RET heeft zo zijn eigen problemen waardoor het moeilijk is om die tijden op app'jes en zelfs 9292 te krijgen. Sterker nog de vertrektijden van de RET bussen op de DRIS'sen in Haaglanden zijn nog steeds statisch omdat RET de enige vervoerder is die deze benodigde datastroom kan leveren. Dat was met Qbuzz wel anders..hauptbahnhof schreef:Dat is allemaal niet door RET geregeld maar vanuit de gemeente of stadsregio. En verder, als je op een halte staat zonder display kun je niet op internet naar de actuele tijden kijken.
Dit wordt allemaal wel door GVB geregeld. Dat bedoel ik te zeggen.
Verder heeft GVB straks een reisinformatiesysteem waarbij alle omleidingen ook in de app'jes komen, iets nog ongevenaard is bij andere vervoerders.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Mooie foto's, FLJ! Lang geleden, deze trams op een Lekstraatlijn. Ik kan me herinneren dat ik jaren geleden (volgens mij was dat ook op een Koninginnedag) een 12G op lijn 14 zag rijden. Voor 1996 ben ik nog wel eens in een 12G als een van de vele extra's op lijn 9 naar De Meer gereisd, toen Ajax daar nog speelde. Begin jaren '90 reden er twee 11G's als pendel op de 3, tussen Frederik Hendrikplantsoen en het Haarlemmerplein, toen de eindlus op de Zoutkeetsgracht door werkzaamheden niet bereikbaar was en men een tijdelijk wissel op het Haarlemmerplein had gelegd.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
In de bussen wordt nu bij een station de overstapmogelijkheden getoond. Helaas zie je pagina 1 maar kort en pagina 2 zeer lang.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Weet iemand of er nog nieuwe bussen komen bij het GVB binnenkort?
Zou denken dat de laatste Jonckheere's, zowel standaard, als geleed, toch vervangen gaan worden?
Zou denken dat de laatste Jonckheere's, zowel standaard, als geleed, toch vervangen gaan worden?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Later dit jaar stromen er 34 nieuwe Citea's in. Daarnaast komen er begin 2014 16 nieuwe gelede bussen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Deze zomer een ontvlochten metronetwerk: link
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Wat zijn de frequenties van de 54 en 50?
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Dat kan ik dus nergens vinden. Alleen dat het "frequenter is". :') => Missers in de reisinformatie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Ik moet wel zeggen dat alle plaatjes met waar de tijdelijke haltes e.d. zijn erg duidelijk zijn. Zo zou elke vervoerder stremmingen kunnen aangeven.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
10x per uur in de spits ipv 8x per uur en 7,5x per uur daarbuiten ipv 6x per uur? Ik weet het ook niet, maar dat zou me het meest voor de hand liggend lijken.Klaasje schreef:Dat kan ik dus nergens vinden. Alleen dat het "frequenter is". :') => Missers in de reisinformatie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Is er nu tijdelijk een vakantiematerieelinzet o.i.d? In de ochtendspits op lijn 50 richting Gein kwamen er maar twee stellen LHB opdagen.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
2x CAF of 2x LHB komt door materieelgebrek elke spits in meerdere ritten voor.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Waarom is het een misser? Zie je vanzelf wel als de dienstregeling bekend word. Niet alles hoeft ruim te van te voren te worden voorgekauwd.Alargule schreef:10x per uur in de spits ipv 8x per uur en 7,5x per uur daarbuiten ipv 6x per uur? Ik weet het ook niet, maar dat zou me het meest voor de hand liggend lijken.Klaasje schreef:Dat kan ik dus nergens vinden. Alleen dat het "frequenter is". :') => Missers in de reisinformatie.
Maar goed, ik heb begrepen, elke 4 min in de spits en elke 6 minuten er buiten. Maar wat er om 22:00 gereden wordt of zondagochtend, moeten we nog zien. Zal wel in de gaten houden of de wagenlopen eerder bekend zijn dan de dienstregeling, zal ik het vermelden hier.
Ondertussen zijn op de seinen op Spaklerweg de W-lampen verschenen. Alleen spoor 4 heeft het volgens mij niet.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Geen idee waar je het hier over hebt? Ik geef alleen potentiële frequenties aan? Goed overigens om te zien dat het in de praktijk nóg hoger wordt.hauptbahnhof schreef:Waarom is het een misser?Alargule schreef:10x per uur in de spits ipv 8x per uur en 7,5x per uur daarbuiten ipv 6x per uur? Ik weet het ook niet, maar dat zou me het meest voor de hand liggend lijken.Klaasje schreef:Dat kan ik dus nergens vinden. Alleen dat het "frequenter is". :') => Missers in de reisinformatie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
@hauptbahnhof: wat is en waartoe dient een W-lamp? (Met Google vind ik het niet zo snel, tot nog toe...)
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
W-lampen zie je ook op de koppen van de perrons van Van der Madeweg. Ze geven aan of de metrobestuurder nog moet blijven wachten op de aansluitende metro.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Aha, dank voor de uitleg. Die zijn me dan nog nooit opgevallen. Ik zal er op letten als ik er weer eens kom.
足元にご注意下さい
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
Is het raar, als iemand waarvoor een flink deel van de reistijd wordt bepaald door overstaptijd trein-metro v.v. zich afvraagt hoe slecht of goed een overstap kan worden als het netwerk compleet op de schop gaat? Bij dit soort grote wijzigingen is het goed om te weten waar je ongeveer aan toe bent. Over drie en een halve week is het al zover.hauptbahnhof schreef:Waarom is het een misser? Zie je vanzelf wel als de dienstregeling bekend word. Niet alles hoeft ruim te van te voren te worden voorgekauwd.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
De W-lamp gaat vast branden als de aansluitende metro (op Van der Madeweg werkt deze op dit moment dus alleen bij lijn 50 en 53) onderweg is. Voor lijn 50 is dat als deze op de flyover rijdt of net vanaf Duivendrecht vertrokken is. Voor lijn 53 is dat als deze na de wasstraat door het wissel is gereden of net uit het tunneltje onder station Duivendrecht is.
Als de metro de stationssectie bereikt, gaat deze knipperen. Het nare is alleen dat dit niet aan de ZUB-beveiliging is gekoppeld dus de metrobestuurder kan alsnog besluiten om alsnog weg te rijden.
En dan ook nog, als alles nu wordt gecommuniceerd, wat voor verschil maakt het uit?
Als ik een week van te voren alsnog kan zoeken hoe ik vanaf Gein op Station Sloterdijk kan komen (en wat de tijden zijn), is het niet anders dan als ik het 4 weken van te voren al kon opzoeken. Feit blijft dat er een nieuw metronet komt en dat dat alvast is gecommuniceerd aan de passagiers. En dat is het belangrijkste.
Als de metro de stationssectie bereikt, gaat deze knipperen. Het nare is alleen dat dit niet aan de ZUB-beveiliging is gekoppeld dus de metrobestuurder kan alsnog besluiten om alsnog weg te rijden.
Op de ene tak raken mensen hun directe verbinding kwijt en bij de andere raken ze een kwijt maar krijgen ze een andere directe verbinding. Nu weten we dat behalve in de ochtend in het weekend er om de 10 minuten wordt gereden en in de spits om de 7,5 minuten. Dus mocht een aansluiting de mist in gaan, dan weet je wat de wachttijd is in dat geval. Nou wordt er al specifiek gezegd dat er vaker wordt gereden. Dus je weet al dat de wachttijd minder dan 7,5/10 minuten wordt, ook in het geval van een gemiste aansluiting. Dat is een gegeven. Ook dat de dienstregeling op minimaal dezelfde tijdstippen begint en eindigt. Want zonder de daadwerkelijke dienstregeling heb je verder helemaal NIKS aan die frequenties. Dus ik vind het geen misser.Klaasje schreef:Is het raar, als iemand waarvoor een flink deel van de reistijd wordt bepaald door overstaptijd trein-metro v.v. zich afvraagt hoe slecht of goed een overstap kan worden als het netwerk compleet op de schop gaat? Bij dit soort grote wijzigingen is het goed om te weten waar je ongeveer aan toe bent. Over drie en een halve week is het al zover.
En dan ook nog, als alles nu wordt gecommuniceerd, wat voor verschil maakt het uit?
Als ik een week van te voren alsnog kan zoeken hoe ik vanaf Gein op Station Sloterdijk kan komen (en wat de tijden zijn), is het niet anders dan als ik het 4 weken van te voren al kon opzoeken. Feit blijft dat er een nieuw metronet komt en dat dat alvast is gecommuniceerd aan de passagiers. En dat is het belangrijkste.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #6
sorry, maar het blijft onvolledige communicatie.hauptbahnhof schreef:Op de ene tak raken mensen hun directe verbinding kwijt en bij de andere raken ze een kwijt maar krijgen ze een andere directe verbinding. Nu weten we dat behalve in de ochtend in het weekend er om de 10 minuten wordt gereden en in de spits om de 7,5 minuten. Dus mocht een aansluiting de mist in gaan, dan weet je wat de wachttijd is in dat geval. Nou wordt er al specifiek gezegd dat er vaker wordt gereden. Dus je weet al dat de wachttijd minder dan 7,5/10 minuten wordt, ook in het geval van een gemiste aansluiting. Dat is een gegeven. Ook dat de dienstregeling op minimaal dezelfde tijdstippen begint en eindigt. Want zonder de daadwerkelijke dienstregeling heb je verder helemaal NIKS aan die frequenties. Dus ik vind het geen misser.
En dan ook nog, als alles nu wordt gecommuniceerd, wat voor verschil maakt het uit?
Als ik een week van te voren alsnog kan zoeken hoe ik vanaf Gein op Station Sloterdijk kan komen (en wat de tijden zijn), is het niet anders dan als ik het 4 weken van te voren al kon opzoeken. Feit blijft dat er een nieuw metronet komt en dat dat alvast is gecommuniceerd aan de passagiers. En dat is het belangrijkste.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten