Pagina 74 van 75

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 17:10
door Suus
DrechtBlub schreef:
The Greyhound schreef:
ArrivaBas schreef:https://www.ad.nl/rivierenland/sp-is-bo ... ~a27b4141/

De Gorcumse afdeling van de SP wil verhaal halen bij de Gedeputeerde Staten over de rituitval die is veroorzaakt door het gebrekkige onderhoud van de bussen die over vier weken niet meer nodig zullen zijn. Tevens wil zij opheldering over nascholingen die wel of niet gegeven zijn.
Misschien kan de SP zich beter druk maken over het verdwijnen van de verbinding Heukelum-Gorinchem waaraan de Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland niet mee willen betalen dan meedoen aan dit soort stemmingmakerij.
Dit.
De provincie Zuid-Holland en de gemeente Gorinchem zijn niet verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in de provincie Gelderland. Gelderland vond het wel prima, scheelt ze in de kosten, met als gevolg dat hun aandacht is verslapt toen het wel gevraagd werd.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 18:40
door The Greyhound
De gemeente heeft wel degelijk belang bij een goed bereikbare stad. Gelukkiger zijn er ook lokale politicie die zich daar drukker over maken dan over een “oude” Arriva bus

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 20:15
door Daniel
De inwoners van Gelderland hebben er ook belang bij dat hun provincie niet zit te slapen terwijl ze weten dat een deel van het vervoer in hun provincie vanuit een buurconcessie wordt uitgevoerd. En dat heeft de provincie Gelderland overduidelijk wel zitten doen, anders hadden ze in hun reactie op het vervoerplan van DMG wel zorgen over lijn 73 geuit.
Dat die er niet bij zou horen bleek toch wel vrij duidelijk uit het aanbesteden van de concessie exclusief Vijfheerenlanden en het is ook niet zo logisch te verwachten dat de provincie Utrecht 'm wel over zou nemen (in die provincie heeft de betreffende lijn immers ook welgeteld 5 haltes).

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 13 nov 2018, 22:03
door The Greyhound
Je kan steeds dezelfde reaktie geven......over het overdragen van verantwoordelijkheden hoort fatsoenlijk overleg plaats te vinden en dat heeft Zuid Holland nagelaten. Die hebben de lijn de schutting overgegooid, maar ook dat had ik al eens uitgelegd. Bij dit soort grensgevallen hoort fatsoenlijk overleg en ook het delen van verantwoordelijkheden op financieel gebied, iets waar Zuid-Holland niet toe bereid is. Wat Zuid-Holland vergeet is dat lijn 73 dagelijks passagiers naar voorzieningen als scholen, ziekenhuis en winkels brengt. Zeker de scholen in Gorinchem zullen het ontbreken van deze verbinding gaan merken. Er wordt achter de schermen nog gewerkt aan een oplossing om de scholieren ritten in takt te laten en mogelijk ook een buurtbus.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 11:26
door ArrivaBas
Er werd zojuist (weer) een hybride stadsbus afgesleept in Dordrecht. :X :') Het spulletje kwam om 11:25 langs het Halmaheiraplein.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 15:21
door ArrivaBas
Nog een klein krantenartikel met foto voor de beeldvorming:
https://dordtcentraal.nl/actueel/arriva ... sleeptouw/

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: vr 16 nov 2018, 20:51
door The Greyhound
De pers wordt ook wakker(geschud)

Het mysterie rond buslijn 73

https://www.ad.nl/rivierenland/het-myst ... ~af83cad8/

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: za 17 nov 2018, 00:06
door nvdw
Veel werkzaamheden op en rondom het station van Gorinchem: de nieuwe tunnel onder het spoor wordt gebouwd, en het busplein gaat op de schop. Daardoor is de halte van Qliner 387 (waar nog het oude VSN-interlinerhuisje met telefoonpaal staat!) buiten gebruik gesteld, want daar moeten de werklui binnenkort aan de slag.

De tijdelijke perronindeling is dus als volgt: 387 vertrekt van perron B, waar normaal de bussen 120-121-402 richting Brabant vertrekken; die vertrekken nu van perron E. Lijn 47 die op perron E stond, vertrekt nu van de buffer-/uitstaphalte langs de stationsweg.

Een en ander is zo goed en zo kwaad als het gaat aangegeven. Maar genoeg mensen die het haltebericht (ter grootte van een krant!) op de oude halte van de 387 straal negeren... :D

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: za 17 nov 2018, 00:54
door Jonkervoort
The Greyhound schreef:De pers wordt ook wakker(geschud)

Het mysterie rond buslijn 73

https://www.ad.nl/rivierenland/het-myst ... ~af83cad8/
Huh? Dus Arriva heeft zelf nog geen enkel idee wat er gaat gebeuren, maar in de nieuwe dienstregeling (Rivierenland) hebben ze de lijn maar vast vervangen door een andere?

Het artikel is trouwens wel wat optimistisch. Volgens de huidige plannen kunnen Asperen en Heukelum inderdaad met de bus naar Leerdam, maar mensen uit Spijk en Kedichem kunnen fietsen.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: za 17 nov 2018, 02:15
door DrechtBlub
Jonkervoort schreef:
The Greyhound schreef:De pers wordt ook wakker(geschud)

Het mysterie rond buslijn 73

https://www.ad.nl/rivierenland/het-myst ... ~af83cad8/
Huh? Dus Arriva heeft zelf nog geen enkel idee wat er gaat gebeuren, maar in de nieuwe dienstregeling (Rivierenland) hebben ze de lijn maar vast vervangen door een andere?

Het artikel is trouwens wel wat optimistisch. Volgens de huidige plannen kunnen Asperen en Heukelum inderdaad met de bus naar Leerdam, maar mensen uit Spijk en Kedichem kunnen fietsen.
Maar... Kedichem ligt helemaal niet aan de 73, die ligt aan de 704 die gewoon naar Qbuzz gaat.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: za 17 nov 2018, 11:48
door Jonkervoort
Oja, even een slootje gemist :mrgreen: maar goed Spijk dus.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: di 27 nov 2018, 23:22
door Globetrotter
Gisterochtend kwam ik op de A2 rond Den Bosch de Arriva 5416 met groen kenteken tegen? Weet iemand iets over herplaatsing/ export van (een deel van) de Dordtse hybrides.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 07:46
door ArrivaBas
Alle hybrides blijven tijdelijk rijden tot alle Ebusco's rijden. Daarna worden ze pas geëxporteerd naar Italië.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 10:19
door Hainje
nvdw schreef:Veel werkzaamheden op en rondom het station van Gorinchem: de nieuwe tunnel onder het spoor wordt gebouwd, en het busplein gaat op de schop.
Nieuwe voetgangerstunnel onder het station? Of wordt die overweg eindelijk gesaneerd? :shock:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 10:41
door Stefan
ArrivaBas schreef:Alle hybrides blijven tijdelijk rijden tot alle Ebusco's rijden. Daarna worden ze pas geëxporteerd naar Italië.
Oh? Dan weet je meer dan mij. :')

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 10:55
door ArrivaBas
Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:

Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 11:03
door Suus
Hainje schreef: Nieuwe voetgangerstunnel onder het station? Of wordt die overweg eindelijk gesaneerd? :shock:
De provincie investeert in een rolstoeltoegankelijke tunnel onder het station, in plaats van de huidige wat groot uitgevallen rioolbuis.
ArrivaBas schreef:Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:
Er staan in Utrecht groene bussen met daarop heel lelijke stickers StadsBuzz, wat zou men daar nu mee van plan zijn?

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 11:08
door nvdw
Hainje schreef:Nieuwe voetgangerstunnel onder het station? Of wordt die overweg eindelijk gesaneerd? :shock:
Beide. Die nieuwe tunnel krijgt hellingbanen, dan is de overweg niet meer nodig. Fijn want ik kom al genoeg mensen tegen die de trein niet nemen omdat ze met een rollator rondsjouwen (en de overweg echt alleen voor rolstoelen van het slot gaat).

De (tijdelijke) perronwissels voor de bussen zijn ook in de DRIS-panelen verwerkt, uiteraard weer half: op perron B bijvoorbeeld staat nu de 387 keurig vermeld, maar de lijnen naar Brabant (die nu van perron E vertrekken) staan er ook nog steeds op. Daar schijnt een bureaucratie achter te zitten waar je niet goed van wordt. Gelukkig is de oude halte van de 387 nu echt opgebroken, dan is het zelfs voor de meest verstokte smartphonezombie duidelijk dat daar geen bus meer stopt ;)

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 12:50
door Stefan
ArrivaBas schreef:Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:
Ik weet als personeelslid natuurlijk minder dan een gemiddelde hobbyist :)

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 12:50
door bartjemestrom
ArrivaBas schreef:Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:
Dus omdat het al eerder in dit topic is voorbij gekomen, is dat allemaal zeker? Gezien ik diverse berichten heb voorbij zien komen van MAN's op de Qbuzz stalling in Utrecht en hierbij ook al verstickeringen hebben plaats gevonden, vermoed ik sterk dat die hybrides niet meer gaan rijden bij Qbuzz. En anders wachten we nog een ruime week af, dan weten we het zeker :?

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 14:18
door Hainje
@ndvw: ik bedoelde eigenlijk de overweg voor autoverkeer. Maar waarschijnlijk moet daarvoor eerst een familielid/bekende van een gedeputeerde/gemeenteraadslid door een trein geschept worden voordat dit verandert.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 16:30
door Daniel
@bartjemestrom: er staan maar 16 MAN's in Utrecht, daar kan je geen 37 Ebusco's mee vervangen. Wel 27 hybride bussen aanvullen tot 37 bussen en er nog 6 overhouden voor lijn 85 bij U-OV, daar is immers ook materieel voor nodig.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 18:13
door bartjemestrom
Ik lees net op Facebook dat er zo'n 34 stuks beplakt worden. En diegene die dat postte zit in die stickerindustrie.
Wellicht dat Qbuzz ook intern nog wat vrijspeelt. Bovendien zijn er al een paar Ebusco's in Nederland he.

Anders heb ik een beter idee in plaats van die speculaas op te eten die voor die kleine kinderen is: Nog 1,5 week wachten :|

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 19:08
door nvdw
Hainje schreef:@ndvw: ik bedoelde eigenlijk de overweg voor autoverkeer. Maar waarschijnlijk moet daarvoor eerst een familielid/bekende van een gedeputeerde/gemeenteraadslid door een trein geschept worden voordat dit verandert.
O, zo. Nee, die blijft. Al is de kans groter dat dit familielid/deze bekende komt te overlijden omdat de ambulance niet door het verkeersinfarct komt dat elke middag in Gorinchem plaatsheeft.

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Geplaatst: wo 28 nov 2018, 19:15
door Hainje
Ja dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, maar het resultaat blijft gelijk. Het scheelt alleen een hoop trauma's en schoonmaakwerk.