Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Gisterochtend werden door mensen van Arriva in de bussen richting het Bioscience Park te Leiden informatiefolders uitgedeeld. De folders vermelden welke bussen richting het BSP gaan en waar ze stoppen (met een kaartje). Prima initiatief, hadden ze eigenlijk vijf jaar geleden al moeten doen . Mocht er behoefte aan zijn kan ik wel wat foto's van die folder plaatsen hier.
Sowieso is de drukte met het openen van de halte Ehrenfestweg richting de A44 en het omleggen van bus 211 en 250 via halte Universiteitsterrein stuk beter verdeeld, al blijft men vooral focussen op buslijn 30/31 lijkt het.
Sowieso is de drukte met het openen van de halte Ehrenfestweg richting de A44 en het omleggen van bus 211 en 250 via halte Universiteitsterrein stuk beter verdeeld, al blijft men vooral focussen op buslijn 30/31 lijkt het.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In Zuid-Holland: een kern moet minimaal een halte hebben binnen 800 meter van het absolute centrum. Type A zijn dorpen met 800-3000 inwoners, type B zijn plaatsen met meer dan 3000 inwoners waar niet al een dekkingseis voor geldt. Die dekkingseis (80% van de woonadressen moet binnen 500 meter een halte hebben of iets in die geest) geldt alleen voor de regio Leiden en de plaatsen Gouda en Alphen aan den Rijn.Chrysa schreef:Wat zijn de ontsluitingseisen type A en B?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
En wat is dan het absolute centrum? (Salvador Dalí zou Perpignan zeggen maar dat telt hier denk ik niet).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het geografisch centrum, het absolute middelpunt van het dorp.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Maar bij de 2de link van Roeland bij lijn 101 staat dat Woerdense Verlaat en Noorden niet aan type A voldoen, terwijl de bus daar wel op 800 meter van het centrum rijdt.nvdw schreef:
In Zuid-Holland: een kern moet minimaal een halte hebben binnen 800 meter van het absolute centrum. Type A zijn dorpen met 800-3000 inwoners, type B zijn plaatsen met meer dan 3000 inwoners waar niet al een dekkingseis voor geldt.
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het eerste vermoedde ik al, het tweede maakt het niet duidelijker. Het is juist het woord "absoluut" dat bij mij bevreemding opwekt. Wat een lelijk jargon.nvdw schreef:Het geografisch centrum, het absolute middelpunt van het dorp.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bij gebrek aan inspiratie staat het je vrij een minder lelijke term te verzinnen ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Weglaten. Waar "centrum" een misverstand kan oproepen, lijkt "middelpunt" mij afdoende.
Excuses voor het afdwalen.
Excuses voor het afdwalen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Ik heb het programma van eisen even niet bij de hand, daar staat de exacte term in.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Is dit programma van eisen ook op het internet te vinden?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Use The Google: http://www.rover.nl/gouda/images/Gouda/ ... E_2012.pdf (pdf)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Bedankt :pos: .
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Het onderstaande bericht komt hier beter op zijn plaats dan in het topic over de Hoekse Waard:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ers-147892
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ers-147892
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Voor zowel Zuid-Holland Noord als DAV zijn de keuzes teruggebracht tot het landelijke Altijd Korting-abonnement en een Regioabonnement, feitelijk een sterabonnement.
Het pijnpunt zit in het afschaffen van het trajectabonnement en de Dal Vrij- en Dal Korting-opties. Dat treft de abonnementhouder in het voorbeeld (Schiphol-Alphen in de daluren) dus dubbel.
Dat is voorlopig oplosbaar omdat bestaande abonnementhouders hun huidige product de komende twee jaar nog kunnen verlengen (mits zij dat in 2016 ook al gebruikten).
Het pijnpunt zit in het afschaffen van het trajectabonnement en de Dal Vrij- en Dal Korting-opties. Dat treft de abonnementhouder in het voorbeeld (Schiphol-Alphen in de daluren) dus dubbel.
Dat is voorlopig oplosbaar omdat bestaande abonnementhouders hun huidige product de komende twee jaar nog kunnen verlengen (mits zij dat in 2016 ook al gebruikten).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
In de geografie wordt ook wel eens het woord "ballingspunt" gebruikt. Het ballingspunt is een fictief punt in een stedelijke omgeving dat gemiddeld voor iedere inwoner of arbeider het meest dichtbij is en derhalve de meest ideale locatie voor een centraal station vormt ;)diederickx schreef:Het eerste vermoedde ik al, het tweede maakt het niet duidelijker. Het is juist het woord "absoluut" dat bij mij bevreemding opwekt. Wat een lelijk jargon.nvdw schreef:Het geografisch centrum, het absolute middelpunt van het dorp.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Of het op zijn plaats is danwel tot zijn recht komt kan niet beoordeeld worden doordat de link corrupt is. Volgens mij bedoel je:KM46 schreef:Het onderstaande bericht komt hier beter op zijn plaats dan in het topic over de Hoekse Waard:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ers-147892
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ers-147892
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Gisteren is duidelijk geworden dat Buurtbus De Meije (met lijn 722 en 724) 2 nieuwe bussen krijgt medio april!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
De Keukenhof gaat vandaag open. Wat is het materieel voor dit jaar?
-
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Zou zeggen, ga eens loeren?
Wat ik zo voorbij heb zien komen op Facebook is oa de 8517, 44 en 45. Voor de rest is mij nog niets bekend
Wat ik zo voorbij heb zien komen op Facebook is oa de 8517, 44 en 45. Voor de rest is mij nog niets bekend
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Huhh.....de (ex) Connexxion 4242.
Het wordt toch steeds gekker qua materieel de laatste maanden. :X :X
Het wordt toch steeds gekker qua materieel de laatste maanden. :X :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Edit 1 Die rechts ervan zal dan ook wel een ex CXX zijn! Hele interieur zal ook wel veranderd zijn lijkt me?
Edit 2: Kenteken is BV-LD-66
Edit 3:
Opgelost, was de 4241
Met dank aan BusFotoNL
www.busfoto.nl
Edit 2: Kenteken is BV-LD-66
Edit 3:
Opgelost, was de 4241
Met dank aan BusFotoNL
www.busfoto.nl
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Keukenhof duurt maar een week of acht. Daarna kunnen die bussen weer terug de handel in (of Arriva moet er zelf nog emplooi voor hebben).
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Keukenhof is tot en met 21 mei 2017 open om precies te zijn .
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 25 mar 2017, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord
Tel eens het aantal weken vanaf nu tot en met 21 mei, ongeveer. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 44 gasten