Pagina 10 van 48

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 15 sep 2017, 09:48
door Frank93
Nog even over lijn 150, het grootste gedeelte van de route trekt inderdaad niet zoveel reizigers. Echter het stuk tussen Alkmaar en bedrijventerrein Zandhorst in Heerhugowaard is meestal wel redelijk bezet, zeker in de spits omdat deze ook langs de Beverkoog gaat. Ik mag hopen dat er voor die bedrijventerreinen een goed alternatief komt anders raak je veel reizigers kwijt die daar werken. Mijn idee was om lijn 8 weer terug te brengen en door te trekken naar de Zandhorst. Maar aan het filmpje van NHNieuws te zien gaat dit waarschijnlijk niet gebeuren.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 15 sep 2017, 09:50
door CamilleKreemers
het kan zijn dat CXX een oplossing maakt voor dat deeltraject.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 15 sep 2017, 09:59
door Wievank
Vrijwel ieder huis in Schagen zelf ligt op maximaal 2 km van het station, waardoor een buslijn wel heel snel zou moeten zijn om echt aantrekkelijk te zijn.

Verder hebben veel buslijnen in Noord-Holland Noord het probleem dat je of via de doorgaande weg ver buiten de kernen een halte hebt, of midden in de kern met een zeer trage route. In het eerste geval verdwijnt het sociale karakter van het OV, in het tweede geval zullen de bussen vrijwel leeg rondrijden doordat iedereen die een keus heeft de bus zal mijden.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 15 sep 2017, 10:31
door CSA2
Hier is wat info te vinden over een aantal dorpen en kernen die wel of niet regulier ov houden, tevens staat er in het kort beschreven dat het stadsnet van Den Helder op de schop gaat:

https://ibabsonline.eu/LijstDetails.asp ... earchtext=

En hier iets over de inzet vsn de Midcity's, het accent van de inzet ligt zoals het er nu uitziet vooral rondom Hoorn:

https://ibabsonline.eu/LijstDetails.asp ... earchtext=

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 15 sep 2017, 11:12
door Frank93
Interessant om te lezen. Wat niet in de documenten staat maar waar ik wel benieuwd naar ben is de bediening van Callantsoog. Lijn 152 gaat dus verdwijnen maar wat is het alternatief tussen Schagen en Callantsoog? Ik verwacht een scholierenlijn maar dan heb je in de zomerperiode een probleem.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 15 sep 2017, 11:42
door ZO6176
Er kan toch ook een zomerlijn zoals in zeeland worden ingevoerd

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 15 sep 2017, 15:12
door CSA2
Vernam net iets dat lijn 155 mogelijk in de spits doorgetrokken wordt naar Schagen. Maar das wandelgangenpraat dus ik ga nergens vanuit...

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 07 okt 2017, 19:41
door Frank93
Ik weet niet hoe het met de andere drie lijnen zit maar wat ik heb begrepen is dat het schrappen van lijn 152 niks met de nieuwe concessie te maken heeft. 152 verdwijnt vanaf begin volgend jaar of misschien al eind dit jaar, waarschijnlijk als in december de nieuwe dienstregeling ingaat.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 19 okt 2017, 20:12
door Stadsbus
Kon geen beter topic vinden dan dit, maar dit gaan dus nieuwe bussen worden voor Noord Holland noord.
(En ja, je moet er voor betalen ;))
Spoiler: show
Afbeelding
Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 19 okt 2017, 20:54
door Lijn 45
Die voorkant heeft wel wat weg van een Citea.

Hebben deze bussen een typenaam?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: do 19 okt 2017, 21:25
door Frank93
Ziet er mooi uit. Apart dat deze bus niet genoemd is tijdens de presentatie en ook niet op de lijst met toekomstig materieel staat wat in de kantine hangt. Zou kunnen dat het nog niet bekend mocht worden natuurlijk maar dan komen er dus nog meer bussen bij dan al bekend was, wat wel goed nieuws is denk ik.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 10:04
door flipje
Volgens de site van BYD Europe heet deze bus K7U..
Maar 21 bussen zijn geen 83 bussen.. Dus komen er maar 21 Ebussen ipv 83?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 10:24
door Lijn 45
Ik denk dat deze onderdeel zijn van de bestelling van 83 bussen. De rest bestaat uit MidCity's.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 13:54
door CSA2
Als het een werelpremière is voor BYD, is het niet vreemd dat dit stil is gehouden natuurlijk.

Dan ziet het lijstje er nu dus als volgt uit:

48x VDL Citea
21x BYD K7U
62x VDL MidCity elektrisch

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 14:35
door Hainje
Oh ik ben benieuwd morgen. *O*

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 15:27
door busfanNL
Hoezo morgen??
Edit: ik zie dat TCR wat lijnen in NH-n krijgt. Hoe is dat zo gekomen dat ze TCR inhuren en niet Peereboom touringcars?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 15:34
door Gekko123
Zonder de precieze details te kennen gok ik dat het een centenkwestie is. TCR zal wel voordeliger zijn geweest.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 15:42
door Stadsbus
*bus*BusWorld *bus*

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 15:55
door Meltrain
flipje schreef:Volgens de site van BYD Europe heet deze bus K7U..
Ik mag toch hopen dat Connexxion wel iets andere stoelen laat inbouwen.... :X

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 16:07
door busfanNL
Gekko123 schreef:Zonder de precieze details te kennen gok ik dat het een centenkwestie is. TCR zal wel voordeliger zijn geweest.
Ja dat denk ik ook ja. Je vraagt je toch af hoe ze dat doen. Weet iemand dat?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 16:21
door fred1954
83 elektrische bussen? Netjes :D ! Ik zou CXX aanraden alvast te beginnen met de laadinfrastructuur....... :roll: voor je het weet is het juli 2018......

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 16:33
door Hainje
busfanNL schreef:Hoezo morgen??
Morgen ga ik naar busworld

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: vr 20 okt 2017, 16:40
door busfanNL
Aha zo.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 21 okt 2017, 00:13
door Michael 1988
busfanNL schreef:
Gekko123 schreef:Zonder de precieze details te kennen gok ik dat het een centenkwestie is. TCR zal wel voordeliger zijn geweest.
Ja dat denk ik ook ja. Je vraagt je toch af hoe ze dat doen. Weet iemand dat?
Ik gok dat ze de taxi cao handhaven voor al hun chauffeurs (is goedkoper dan touringcar cao). Maar dat is echt puur een gok en niet zo zeer een feit.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 21 okt 2017, 00:17
door Hainje
Ik heb zelf een contract voor besloten vervoer bij TCR, maar als ik een OV rit rij krijg ik uitbetaald volgens CAO OV. Al zal er vast wel enig verschil zitten wat een TCR chauffeur krijgt en wat een CXX chauffeur krijgt, maar ik denk dat dit verschil tussen een uitzendkracht en vaste CXX chauffeur in zit.