Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Een niemand is nog op het idee gekomen om de metro's te laten eindigen op Spijkenisse centrum. :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Wat ik me afvraagt, stel dat je de volgende nachtmetro aanbiedt:
1. Spijkenisse - Slinger - Beurs - Den Haag Centraal
2. Capelle - Beurs - Schiedam - Maassluis
Kun je toch heel effectief alle haltes bedienen in het metronet?
Ontopic, er zijn altijd NIMBY bij dit soort plannen. Men wil de lust, maar niet de lasten. Ga dan niet langs een metrospoor wonen.
1. Spijkenisse - Slinger - Beurs - Den Haag Centraal
2. Capelle - Beurs - Schiedam - Maassluis
Kun je toch heel effectief alle haltes bedienen in het metronet?
Ontopic, er zijn altijd NIMBY bij dit soort plannen. Men wil de lust, maar niet de lasten. Ga dan niet langs een metrospoor wonen.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Je vergeet de Beneluxlijn (Schiedam C - Tussenwater) en de sneltramlijn.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Lekker makkelijk, zo'n opmerking, vind ik. :(CamilleKreemers schreef: (..)
(..)Men wil de lust, maar niet de lasten. Ga dan niet langs een metrospoor wonen.
Ga jij dat over een jaar of 5 ook schrijven aan al die mensen die nu al wonen onder de toekomstige aan- en vertrekvliegroute van de passagiersvliegtuigen die vanaf vliegveld Lelystad?
Nu is al bekend dat dit overlast gaat geven.. zeker met foutieve berekeningen.
Volgens mij krijg ik er zelfs mee te maken, althans aan de soms overvliegende, militaire, helicopters woon ik kennelijk ook onder zo'n militaire luchtruim corridor. Nu komen die dingen onregelmatig en in beperkte mate overvliegen. Wie weet, is dat over een paar jaar een heel stuk anders en is er elk uur een vliegtuig ofzo.
Kortom, je woonomgeving kan, zonder jouw invloed, behoorlijk veranderen en dat is niet altijd prettig. Terecht, vind ik, dat men daar dan iets aan probeert te doen.
-
- Berichten: 964
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Lijkt mij verder een eenvoudige zaak.
- Metro niet verder laten rijden dan Hoogvliet Metro.
- Nachtbussen klaar zetten op Hoogvliet Metro richting Spijkenisse (huidige B8) & Geervliet-Heenvliet-Brielle-Rozenburg (huidige B18).
- Handhavers (BOA's) neer zetten op het perron en toezien dat de metro leeg naar het keerspoor rijdt
tussen metrostations Hoogvliet en Zalmplaat
- Handhavers laten toezien dat iedereen het metrostation verlaat richting nachtbus of elders Hoogvliet in richting huis.
En laten we het allemaal niet groter maken dan het is, de metro gaat slechts 1 uur langer doorrijden....
Metropool Spijkenisse (100.000 inwoners) wil geen metro, dan niet. Zo simpel is het.
- Metro niet verder laten rijden dan Hoogvliet Metro.
- Nachtbussen klaar zetten op Hoogvliet Metro richting Spijkenisse (huidige B8) & Geervliet-Heenvliet-Brielle-Rozenburg (huidige B18).
- Handhavers (BOA's) neer zetten op het perron en toezien dat de metro leeg naar het keerspoor rijdt
tussen metrostations Hoogvliet en Zalmplaat
- Handhavers laten toezien dat iedereen het metrostation verlaat richting nachtbus of elders Hoogvliet in richting huis.
En laten we het allemaal niet groter maken dan het is, de metro gaat slechts 1 uur langer doorrijden....
Metropool Spijkenisse (100.000 inwoners) wil geen metro, dan niet. Zo simpel is het.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
En die handhavers gaan daar vrijwillig staan zeker. Want anders gaat het wel een beetje in de papieren lopen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Ja, je woonomgeving kan flink veranderen.Durashift schreef:Lekker makkelijk, zo'n opmerking, vind ik. :(
Ga jij dat over een jaar of 5 ook schrijven aan al die mensen die nu al wonen onder de toekomstige aan- en vertrekvliegroute van de passagiersvliegtuigen die vanaf vliegveld Lelystad?
Nu is al bekend dat dit overlast gaat geven.. zeker met foutieve berekeningen.
Volgens mij krijg ik er zelfs mee te maken, althans aan de soms overvliegende, militaire, helicopters woon ik kennelijk ook onder zo'n militaire luchtruim corridor. Nu komen die dingen onregelmatig en in beperkte mate overvliegen. Wie weet, is dat over een paar jaar een heel stuk anders en is er elk uur een vliegtuig ofzo.
Kortom, je woonomgeving kan, zonder jouw invloed, behoorlijk veranderen en dat is niet altijd prettig. Terecht, vind ik, dat men daar dan iets aan probeert te doen.
Ja, het kan terecht zijn om je tegen die veranderingen te verzetten.
Maar, kan je mij dan eens uitleggen wat voor enorme veranderingen m.b.t. de metrolijn er sinds 1985 zijn geweest waardoor deze bewoners nu opeens beginnen te roepen dat ze al die tijd al slechts een paar uur per nacht rust hebben. Nou heb ik niet alle dienstregelingen van al die jaren in de kast liggen, maar ik durf wel te betwijfelen dat de eerste 25 jaar de metro 's nachts 8 uur lang niet reed en pas de afgelopen paar jaar telkens weer net iets langer is gaan rijden. Met andere woorden, al sinds 1985 zou men iedere nacht slechts kort kunnen slapen. Dan snap ik niet dat je niet al heel lang geleden op zoek gegaan bent naar een ander huis. 32 jaar zou daar toch genoeg voor moeten zijn geweest, vind je niet?
En nee, bewoners die al 30 jaar onder de aanvliegroutes van Schiphol wonen moeten wat mij betreft ook niet teveel zeuren. Echter bij huidige nieuwe plannen m.b.t. Lelystad Airport is sprake van een nieuwe situatie, net zoals bij het aanleggen van een nieuwe metrolijn. Dan kan het sprake zijn van planschade, en heeft men wel mogelijk een terecht punt.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Ik had een keer voor de beste OV idee, waar je als ik goed heb €10.000,00 kon winnen een BOB metrolijn bedacht.
Dit was mijn idee, uitleg onder foto
Ik heb de metro veel al bij uitgaans pleken laten stopen of een beetje in de buurt.
Daarbuiten laat ik de metro zo stopen, dat je niet ver hoef te lopen en hoopte daar op tijdwinst.
Door deze idee konden veel bob bussen ingekort worden, gescrapt of zelf gecombineerd met andere bob bussen.
Helaas niet gewonen en weet ook zeker dat dit geen goed idee is.
Er gaat in mijn idee geen metro naar HvH, want die plannen waren toen nog niet officeel.
Dit was mijn idee, uitleg onder foto
Ik heb de metro veel al bij uitgaans pleken laten stopen of een beetje in de buurt.
Daarbuiten laat ik de metro zo stopen, dat je niet ver hoef te lopen en hoopte daar op tijdwinst.
Door deze idee konden veel bob bussen ingekort worden, gescrapt of zelf gecombineerd met andere bob bussen.
Helaas niet gewonen en weet ook zeker dat dit geen goed idee is.
Er gaat in mijn idee geen metro naar HvH, want die plannen waren toen nog niet officeel.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6497
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Je hebt toch verplicht personeel nodig op een metrostation 's nachts.dylanwild94 schreef:En die handhavers gaan daar vrijwillig staan zeker. Want anders gaat het wel een beetje in de papieren lopen.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Merkwaardige keuze van stations die je overslaat, heb je daar onderzoek naar gedaan of gewoon een willekeurig aantal stations geschrapt? Een aantal van die stations zit namelijk een overweginstallatie waarvoor je sowieso moet stoppen anders sluit de overweg niet. Daarnaast vraag ik me sowieso af wat het nut van overslaan van sommige stations is, tenzij je een concrete dienstregeling hebt waaruit blijkt dat het overslaan van een X aantal stations zorgt voor een besparing in materieel en personeel zou ik daar niet aan beginnen, te veel gedoe en levert je een slechter product op. Hopen op tijdwinst lijkt me nou niet echt een "beste OV idee".Gideon schreef:Ik heb de metro veel al bij uitgaans pleken laten stopen of een beetje in de buurt.
Daarbuiten laat ik de metro zo stopen, dat je niet ver hoef te lopen en hoopte daar op tijdwinst.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Lijkt me niet erg slim om stations over te slaan. Tussen Alexander en Ambachtsland bijvoorbeeld... BOB bus 1 naar Nesselande moet dan alsnog blijven rijden om Ommoord en een gedeelte van Zevenkamp te blijven bedienen.Gideon schreef: Ik heb de metro veel al bij uitgaans pleken laten stopen of een beetje in de buurt.
Daarbuiten laat ik de metro zo stopen, dat je niet ver hoef te lopen en hoopte daar op tijdwinst.
Door deze idee konden veel bob bussen ingekort worden, gescrapt of zelf gecombineerd met andere bob bussen.
Helaas niet gewonen en weet ook zeker dat dit geen goed idee is.
Er gaat in mijn idee geen metro naar HvH, want die plannen waren toen nog niet officeel.
Naar mijn idee zou ik de volgende lijnen 2x p.u. laten rijden:
B Nesselande - Maassluis Steendijkpolder
C De Terp - De Akkers
E Slinge - Den Haag Centraal
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spi
In de periode was mij plan, dat je van Oosterflank naar Princelaan kon lopen.
Alleen door de jaren heen, ben ik er van weg gelopen.
update: Mijn ipad heeft elk word naar het egnels veranderd. Heb soms alleen last van typen. Wil een uur werk in een half uur propen of zo.
Alleen door de jaren heen, ben ik er van weg gelopen.
update: Mijn ipad heeft elk word naar het egnels veranderd. Heb soms alleen last van typen. Wil een uur werk in een half uur propen of zo.
Laatst gewijzigd door Gideon op vr 27 okt 2017, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Gideon.
Gideon.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Dat 'al die tijd' roepen ze niet. Men heeft het over dit moment, de huidige dienstregeling, interpreteer ik.Wievank schreef:(..)Durashift schreef:Lekker makkelijk, zo'n opmerking, vind ik. :(
Ga jij dat over een jaar of 5 ook schrijven aan al die mensen die nu al wonen onder de toekomstige aan- en vertrekvliegroute van de passagiersvliegtuigen die vanaf vliegveld Lelystad?
(..)
Kortom, je woonomgeving kan, zonder jouw invloed, behoorlijk veranderen en dat is niet altijd prettig. Terecht, vind ik, dat men daar dan iets aan probeert te doen.
Maar, kan je mij dan eens uitleggen wat voor enorme veranderingen m.b.t. de metrolijn er sinds 1985 zijn geweest waardoor deze bewoners nu opeens beginnen te roepen dat ze al die tijd al slechts een paar uur per nacht rust hebben.
uit de link in de openingspost schreef: We hebben nu al een nachtrust van slechts 05:00uur, dat wordt nog minder", zegt voorzitter Jan Modderman.
25 jaar geleden was er nog geen Calandlijn. Waren er andere type metro's. Was het spoor minder versleten (of beter onderhouden) en zal er dus minder frequent in de late en vroege uren gereden zijn. Wat 30 jaar geleden nog als 'redelijk te doen was qua geluidsoverlast' is dat, kennelijk, nu niet meer.Wievank schreef: Nou heb ik niet alle dienstregelingen van al die jaren in de kast liggen, maar ik durf wel te betwijfelen dat de eerste 25 jaar de metro 's nachts 8 uur lang niet reed en pas de afgelopen paar jaar telkens weer net iets langer is gaan rijden. Met andere woorden, al sinds 1985 zou men iedere nacht slechts kort kunnen slapen. Dan snap ik niet dat je niet al heel lang geleden op zoek gegaan bent naar een ander huis. 32 jaar zou daar toch genoeg voor moeten zijn geweest, vind je niet?
Verhuizen? Kan, als je de woning makkelijk kan verlaten. Bij een eigendom speelt verkoop mee.. wie wil er nou een huis kopen langs een drukke -nacht- metro lijn?
Nah, ook op dit punt vind ik dat mensen die recent, bewust, een huis in zo'n omgeving betrekken, weinig te mauwen hebben. Je weer immers waar je aan begint..Wievank schreef: En nee, bewoners die al 30 jaar onder de aanvliegroutes van Schiphol wonen moeten wat mij betreft ook niet teveel zeuren. (..)
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Kijk, als er ergens huizen staan dan wonen er ook mensen en dient de geluidsoverlast dus altijd binnen de perken te blijven. Waarschijnlijk is daar nu sowieso al een probleem en grijpt men dat uurtje extra in het weekend aan om wat stampij te maken. Dat iemand dag in dag uit slechts 5 uur per dag kan slapen door de metroherrie is iets wat onmiddellijk aangepakt moet worden maar ik denk dat die klagers hier best wel mee overdrijven.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Slapen blijft een persoonlijk iets natuurlijk. Ik lees de genoemde 5 uur slaap als de tijd dat men zonder metrogeluid de nachturen kan doorbrengen.
Dat klopt ook wel, als ik naar de dienstregeling kijk. Aankomende nacht stopt de laatste metro (D) om 0:53 uur in de Akkers. Morgenochtend vertrekt daar de eerste om 5:50 uur.
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... terug.html
Kortom, die 5 uur slaap is zelfs naar boven toe afgerond. Feitelijk zijn het maar 4 uren en 57 minuten.. :)
Dat klopt ook wel, als ik naar de dienstregeling kijk. Aankomende nacht stopt de laatste metro (D) om 0:53 uur in de Akkers. Morgenochtend vertrekt daar de eerste om 5:50 uur.
https://www.ret.nl/home/reizen/dienstre ... terug.html
Kortom, die 5 uur slaap is zelfs naar boven toe afgerond. Feitelijk zijn het maar 4 uren en 57 minuten.. :)
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Dit was voorheen echter wel exact 5 uur.... 00:47 - 05:47
Echter.... rijdt die laatste metro op sommige dagen daarna ook nog terug naar de remise aan de Waalhaven, wat het tijdsbestek zelfs korter zou maken dan die getoonde 4u 57m.
Echter.... rijdt die laatste metro op sommige dagen daarna ook nog terug naar de remise aan de Waalhaven, wat het tijdsbestek zelfs korter zou maken dan die getoonde 4u 57m.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Het kan in elk geval geen kwaad om te kijken wat de oorzaken van de geluidsoverlast zijn.
Als alternatief kun je ook lijn E naar De Akkers laten rijden en lijn C inkorten tot Pernis.
Ik zou in elk geval lijn E doortrekken tot (minstens) Hoogvliet, omdat in jouw plannen heel Albrandswaard niet bediend wordt.010jongen schreef: Lijkt me niet erg slim om stations over te slaan. Tussen Alexander en Ambachtsland bijvoorbeeld... BOB bus 1 naar Nesselande moet dan alsnog blijven rijden om Ommoord en een gedeelte van Zevenkamp te blijven bedienen.
Naar mijn idee zou ik de volgende lijnen 2x p.u. laten rijden:
B Nesselande - Maassluis Steendijkpolder
C De Terp - De Akkers
E Slinge - Den Haag Centraal
Als alternatief kun je ook lijn E naar De Akkers laten rijden en lijn C inkorten tot Pernis.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Dan zou ik lijn C naar Hoogvliet laten rijden, om zo een overstap te realiseren op lijn E.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
De kogel is door de kerk! De nachtmetro gaat keren op Spijkenisse Centrum.
Zie https://www.ad.nl/voorne-putten/nachtme ... ~a35bcb1e/
Zie https://www.ad.nl/voorne-putten/nachtme ... ~a35bcb1e/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
"Om die bewoners zo weinig mogelijk overlast te bezorgen, rijdt de metro tussen 01.00 en 02.00 uur, het eindtijdstip, stapvoets en met gedoofde lichten."
Die lichten zijn er toch niet voor niets lijkt me?
Die lichten zijn er toch niet voor niets lijkt me?
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Het is weer een geweldig (lachwekkende) polderoplossing _O-.
Nou ja, fijn dat de metro in ieder geval onder de rivier doorgaat. Het stuk tussen de tunnelmond en Spijkenisse Centrum is trouwens nog geen kilometer lang (iets van 850 meter).
Nou ja, fijn dat de metro in ieder geval onder de rivier doorgaat. Het stuk tussen de tunnelmond en Spijkenisse Centrum is trouwens nog geen kilometer lang (iets van 850 meter).
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Het licht in de metro kan best uit toch?
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Lijkt me niet bevorderlijk voor de veiligheid van de reizigers...
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
nah, die 'moeten' er maar wat voor over hebben om nog later in de nacht terug te kunnen zijn in Spijkenisse.
Re: Nachtmetro mogelijk toch door Spijkenisse
Lachwekkend allemaal natuurlijk. Een paar verduisterende gordijnen aanschaffen lijkt mij nuttiger. Of hebben ze in Spijkenisse ook geen straatverlichting?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten