Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Op de uithof studeren veel meer studenten met veel meer variaties in de tijden waarop ze op de uithof aanwezig willen zijn. Een kwartiertje spreiden om te zorgen dat studenten alle 4 de bussen per uur ijnplaats van 2 bussen per uur benutten gaat hier helaas niet helpen. Zo'n beetje alle bussen zitten in de spits stampvol, dus dan moet je simpelweg capaciteit uitbereiden.
Bij twijfel altijd klagen
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Ik zou dat echt wel eens onderzocht willen hebben. Ik was namelijk erg verbaasd door de Nijmeegse resultaten, en het weghalen van maar een paar procent van de reizigers uit de drukste spits levert al een boel op.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Ik kan het niet onderbouwen met onderzoeken of getallen, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat het met de spreiding van negin- en eindtijden oo de uithof wel goed zit. Ik heb een heel aantal vrienden, kennissen, oud klasgenoten e.d. die elke dag naar de uithof moeten, en de keren dat ik met ze samen heb kunnen reizen zijn op een hand te tellen.
Lijnen als de 12 rijden niet voor niets elke paar minuten, ze zitten gewoon elke keer (in de spits in ieder geval) vol. Dus tenzij je zo gaat roosteren dat je de drukte van aankomende en vertrekkende studenten echt over de hele dag goed weet te verspreiden (wat niet kan, want de hoeveelheid benodigde studie- en contacturen is simpelweg te hoog om mensen uit dit 9-5 ritme te kunnen halen) heeft anders roosteren naar mijn mening totaal geen zin.
Lijnen als de 12 rijden niet voor niets elke paar minuten, ze zitten gewoon elke keer (in de spits in ieder geval) vol. Dus tenzij je zo gaat roosteren dat je de drukte van aankomende en vertrekkende studenten echt over de hele dag goed weet te verspreiden (wat niet kan, want de hoeveelheid benodigde studie- en contacturen is simpelweg te hoog om mensen uit dit 9-5 ritme te kunnen halen) heeft anders roosteren naar mijn mening totaal geen zin.
Bij twijfel altijd klagen
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Sowieso heb je met de Uithoflijnen een dubbele piek: veel van die lijnen vanaf omliggende stations rijden ook via Rijnsweerd dus er zitten ook nog genoeg forensen in.
En wat betreft spreiding van reizigers, dat zit inderdaad best wel goed daar. De keren dat ik weleens via De Uithof naar m'n vorige werk reisde vanuit Amersfoort zaten de Uithoflijnen om 6.50 uur al bijna zitvol (in de Connexxion-tijd, nu bij Syntus is de frequentie op dat vroege tijdstip al wat hoger). En op Utrecht Centraal vaak zat de 12 rond 7.30 uur gezien die al druk genoeg is om staanplaatsen te hebben.
En wat betreft spreiding van reizigers, dat zit inderdaad best wel goed daar. De keren dat ik weleens via De Uithof naar m'n vorige werk reisde vanuit Amersfoort zaten de Uithoflijnen om 6.50 uur al bijna zitvol (in de Connexxion-tijd, nu bij Syntus is de frequentie op dat vroege tijdstip al wat hoger). En op Utrecht Centraal vaak zat de 12 rond 7.30 uur gezien die al druk genoeg is om staanplaatsen te hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
En toch zijn er wel echte pieken op de begintijden 8:30, 9u, 11u, 13u... de helft van de uni een kwartier schuiven kan dan echt wel wat schelen ;)
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat die Uithoflijnen van Syntus netzogoed kunnen doorrijden naar Utrecht CS in sneldienst constructie. Ja, nog steeds erg druk rond Utrecht CS, maar als je niet meer kan spreiden naar Driebergen Zeist en Bilthoven, dan zou je die capiciteit best kunnen gebruiken en na Utrecht CS MAT richting Amersfoort voor nieuwe rit
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Maarja, dat is dan vervoer binnen utrecht zelf, en daar zal u-ov/qbuzz (begrijpelijk) wel niet blij mee zijn
Bij twijfel altijd klagen
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Ik snap niet wat dit voorstel oplost? Je moet die spitsbussen vooral niet in de verkeershel die Utrecht binnen de ring is hebben, dan ben je ze kwijt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Ik ook niet. Dat is namelijk de tegenspitsrichting, en wie wil er vanuit Amersfoort met de bus naar het centrum van Utrecht? Dan ben je bijna 2x zo lang onderweg als met de trein en lijn 12 is in die richting ook niet druk.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
En Pouw Vervoer heeft precies 6 gelede wagens gekocht uit de 9100-serie, die nog de U-OV-huisstijl krijgen. 1+1=2 :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Ik kan niet echt wennen aan dat USP. Ik denk elke keer dat er Unique Selling Point staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Vervoerkundig gezien zou de naam "de Uithoek" passender zijn dan USP.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Is niet zo gunstig voor de luchtkwaliteit in centrum Utrecht, die oude (euro5?) meuk.. (A)Etienne schreef:En Pouw Vervoer heeft precies 6 gelede wagens gekocht uit de 9100-serie, die nog de U-OV-huisstijl krijgen. 1+1=2 :)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: za 14 jul 2018, 11:03
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Om welke bussen gaat het dan precies? Van de oude GVU?
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Het zijn voormalige Schiphol Sternet-bussen die niet voor GVU hebben gereden.
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Wel iets minder hoor dan euro 5. Zijn wagens uit 2003/2004.Durashift schreef:Is niet zo gunstig voor de luchtkwaliteit in centrum Utrecht, die oude (euro5?) meuk.. (A)Etienne schreef:En Pouw Vervoer heeft precies 6 gelede wagens gekocht uit de 9100-serie, die nog de U-OV-huisstijl krijgen. 1+1=2 :)
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Nog erger.. :D
Wordt een flinke dispensatie van de concessie eis dan..
Wordt een flinke dispensatie van de concessie eis dan..
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Ergens op Facebook zag ik een tijd terug voorbijkomen dat de bussen een volledig nieuwe of vernieuwde motor hebben gekregen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Extra bussen moeten drukke OV richting Uithof ontlasten
Krijgen een EURO6 motor inderdaad.
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten