Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Als je binnen 35 minuten op hetzelfde station in- en uitcheckt wordt je incheck geannuleerd.
Ik heb nog wel een voorbeeld. Vorige week had ik om 15:55 ingecheckt op Diemen Zuid en nam ik de trein naar Duivendrecht, waar ik Fles zou onthalen. Helaas kwam de trein van Fles nooit opdagen en ben ik met de trein van 16:12 naar Diemen Zuid teruggereisd. Toen ik daar om 16:16 door de poortjes naar buiten liep stond er "Incheck geannuleerd" op het schermpje.
Eigenlijk had ik natuurlijk moeten omchecken op Duivendrecht, maar ik was behoorlijk geschrokken van de mondelinge mededeling van het treinpersoneel dat de trein was ontspoord en het daardoor glad vergeten.
Ik heb nog wel een voorbeeld. Vorige week had ik om 15:55 ingecheckt op Diemen Zuid en nam ik de trein naar Duivendrecht, waar ik Fles zou onthalen. Helaas kwam de trein van Fles nooit opdagen en ben ik met de trein van 16:12 naar Diemen Zuid teruggereisd. Toen ik daar om 16:16 door de poortjes naar buiten liep stond er "Incheck geannuleerd" op het schermpje.
Eigenlijk had ik natuurlijk moeten omchecken op Duivendrecht, maar ik was behoorlijk geschrokken van de mondelinge mededeling van het treinpersoneel dat de trein was ontspoord en het daardoor glad vergeten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Volgens mij werd er net bedoeld dat je aankomt met Bus 1 aan X zijde van het station, poortje doorgaat, poortje doorgaat om het station te verlaten en dan Bus 2 naan Y zijde neemt...
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Maar dat kan dus, als je maar genoeg saldo op je chipkaart hebt om het poortjes te openen. Als je het station binnen 35 minuten verlaat kost je dat niets.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Ja, maar je moet dan wel €16,- (of €6,- als je een kortingskaart hebt) op je kaart hebben staan om in te kunnen checken. Dat is toch een drempel.Bee schreef:Als je binnen 35 minuten op hetzelfde station in- en uitcheckt wordt je incheck geannuleerd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
In de reisvoorwaarden van NS staat 60 min.Geert schreef:Maar dat kan dus, als je maar genoeg saldo op je chipkaart hebt om het poortjes te openen. Als je het station binnen 35 minuten verlaat kost je dat niets.
2.5 Indien op hetzelfde station binnen 60 minuten wordt in- en uitgecheckt, wordt er van uitgegaan dat u geen reis heeft gemaakt en zal het volledige instaptarief worden teruggestort op de OV-chipkaart. Bij in- en uitchecken op hetzelfde station na 60 minuten zal het volledige instaptarief niet worden teruggestort op de OV-chipkaart.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Dan kan je de poort met de barcode openen of krijg je bij de binnenkomende trein een sleutelkaart van de TM (als het ticket via een reisagent of spoorwegbedrijf anders dan SNCF/NMBS/DB/SBB is gekocht).benza schreef:
Of stel dat je komt uit Berlin, Paris, Brussels, Antwerpen, Minsk, Praha, Warszawa...
Moet je dan in Minsk een ov-chipkaart kopen?!? Lijkt me superhandig.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Oh, dat is netjes. 35 min. zal dan wel op metrostations gelden denk ik.avl schreef:In de reisvoorwaarden van NS staat 60 min.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
35 minuten is overstaptijd vervoerder -> zelfde vervoerder waarbij niet opnieuw het opstaptarief wordt gerekend.
Komt wel goed schatje.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Maar als je een regioabonnement hebt en het geldigheidsgebied van het abonnement verlaat je nooit, heb je geen saldo nodig. Om dan het station te kunnen passeren, heb je minimaal € 16,- saldo nodig. Als je geen saldo nodig hebt, laadt je je kaart ook nooit op. Ook niet eenmalig, want dat is zonde van het geld.Bee schreef:Als je in Amersfoort direct achter het station woont en je wil met de streekbus dan heb je al een ov-chipkaart. Zie daar geen enkel probleem in.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Hoeft niet zelfde vervoerder te zijn.Thom91 schreef:35 minuten is overstaptijd vervoerder -> zelfde vervoerder waarbij niet opnieuw het opstaptarief wordt gerekend.
Als ik binnen 35 min. van HTM naar Veolia of RET overstap hoef ik ook niet het instap tarief te betalen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Volgens mij kun je ook met een negatief saldo reizen, dus lijkt het mij sterk als je dan niet met €0,- ook kunt in- en uitchecken op NS-stations. En anders moeten ze de poortjes ergens anders plaatsen of een stuk vrij laten voor reizigers die het station als doorloop gebruiken (voor onder andere dan Utrecht Centraal, Den Bosch, Eindhoven enz.). Of nog beter, poortjes afschaffen en het gewoon op de incheckpalen houden. Zwartrijders blijf je toch behouden en al helemaal als de poortjes nu alleen in de spits gesloten zijn of niet op alle stations geplaatst worden.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Voor treinreizen geldt een hoger bedrag, omdat je duurdere reizen kunt maken en men wil voorkomen dat je bewust niet uitcheckt.Michael 1988 schreef:Volgens mij kun je ook met een negatief saldo reizen, dus lijkt het mij sterk als je dan niet met €0,- ook kunt in- en uitchecken op NS-stations.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Je kan maar € 4,- in de min staan. Als dat nou bij persoonlijke kaarten eens verhoogd wordt naar € 20,-, dan heb je dus genoeg aan € 0,- saldo.Michael 1988 schreef:Volgens mij kun je ook met een negatief saldo reizen, dus lijkt het mij sterk als je dan niet met €0,- ook kunt in- en uitchecken op NS-stations. En anders moeten ze de poortjes ergens anders plaatsen of een stuk vrij laten voor reizigers die het station als doorloop gebruiken (voor onder andere dan Utrecht Centraal, Den Bosch, Eindhoven enz.). Of nog beter, poortjes afschaffen en het gewoon op de incheckpalen houden.
De poortjes hadden wat mij betreft ook beter bij de (rol)trappen en liften richting de perrons geplaatst kunnen worden, zodat de passagetunnels altijd vrij toegankelijk blijven.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Dan had je weer geklaagd dat overstappen zo onhandig en tijdrovend is...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Nou is Amersfoort bijvoorbeeld wel weer een station waar je vrij gemakkelijk de helft van de traverse zou kunnen afsluiten. Alleen 4b/5b hebben ook trappen aan de andere kant, maar 99% van de reizigers die van die kant komt moet toch al uit- en inchecken omdat ze van de Valleilijn af komen. Dat perron is redelijk breed, dus onderaan de trap heb je nog wel een mogelijkheid iets met poortjes te doen zonder dat het gelijk een onveilige situatie oplevert.
En kom je daar langs voor een NS-NS overstap dan is het altijd nog mogelijk via de andere trap te lopen.
En kom je daar langs voor een NS-NS overstap dan is het altijd nog mogelijk via de andere trap te lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Ik reis zelden met de trein, dus van tijdrovende en onhandige manier van overstappen, heb IK geen last van ;)Geert schreef:Dan had je weer geklaagd dat overstappen zo onhandig en tijdrovend is...
Wel gebruik ik stations Gd en Ut als doorloop van de ene naar de andere kant. De poortjes in Gd staan mij nu dus behoorlijk in de weg, ook al staan ze nog open.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Die dingen zijn altijd onhandig en tijdrovend. Waar ze ook staan. Als je bijvoorbeeld een krappe overstap hebt op een bus doordat de trein vertraging heeft staan die dingen in de weg (andersom is hetzelfde probleem).Geert schreef:Dan had je weer geklaagd dat overstappen zo onhandig en tijdrovend is...
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Volgende week vrijdag worden de volgende twee stations bekend gemaakt waar de poortjes in de spits zullen sluiten.
Om er wat speculaasjes in te gooien denk ik dat er sowieso een station in Almere bij zal zitten.
Om er wat speculaasjes in te gooien denk ik dat er sowieso een station in Almere bij zal zitten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Wanneer wordt bekend gemaakt dat ze die dingen weer gaan verwijderen? Ik snap deels wel het idee van de chipkaart en deels ben ik wel voor (niet helemaal 100%). Maar ik snap nog steeds het nut van die poortjes niet. Het tegengaan van zwartrijden zal het toch nooit doen want er zijn altijd manieren om zelfs nog in de spits te gaan zwart rijden. Bijvoorbeeld instappen op poortloze stations of zelfs als koffer verkleed gaan (zie Youtube).
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Nou ja, zo... zwart-wit ( ;) ) is het niet. Het is niet zo dat iedereen die nu zwart rijdt dat altijd doet en ook zal blijven doen als het weliswaar moeilijker maar nog steeds mogelijk is. De notoire zwartrijder hou je er niet mee tegen, maar de ook best grote groep die het af en toe doet zal het sowieso minder vaak doen.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
De agressieve groep zwartrijders wordt er inderdaad helemaal niet door tegengehouden, dus het argument dat de poortjes de stations veiliger maken, kan linea recta de prullenbak in.
Persoonlijk denk ik dat het ook wel mee gaat vallen met de afname van het aantal niet-agressieve zwartrijders. De "meeloopmethode" is immens populair, is mijn ervaring toen ik nog regelmatig op een metrostation in Rotterdam kwam.
De poortjes zorgen alleen maar voor (hoge) kosten aan stroom en onderhoud.
Persoonlijk denk ik dat het ook wel mee gaat vallen met de afname van het aantal niet-agressieve zwartrijders. De "meeloopmethode" is immens populair, is mijn ervaring toen ik nog regelmatig op een metrostation in Rotterdam kwam.
De poortjes zorgen alleen maar voor (hoge) kosten aan stroom en onderhoud.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Onderschat niet dat je nu kunt zwartrijden door alleen iets niet te doen (passief), straks moet je iets wél doen (actief). Al is het maar snel meeglippen met een ander door een poortje, het maakt best wel veel verschil. Die drempel ligt een stuk hoger.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Cijfers uit Rotterdam en Amsterdam leren ons dat het aantal zwartrijders in eerste instantie fors is gedaald. Het zal daarna nog wel weer iets omhoog zijn maar over het geheel heeft het wel effect gehad. Nu kwamen die daar ook van ver.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Ja zo kan je goedkoop reizen. Sukkelige gedachte.Tristan schreef:Je kan maar € 4,- in de min staan. Als dat nou bij persoonlijke kaarten eens verhoogd wordt naar € 20,-, dan heb je dus genoeg aan € 0,- saldo.Michael 1988 schreef:Volgens mij kun je ook met een negatief saldo reizen, dus lijkt het mij sterk als je dan niet met €0,- ook kunt in- en uitchecken op NS-stations. En anders moeten ze de poortjes ergens anders plaatsen of een stuk vrij laten voor reizigers die het station als doorloop gebruiken (voor onder andere dan Utrecht Centraal, Den Bosch, Eindhoven enz.). Of nog beter, poortjes afschaffen en het gewoon op de incheckpalen houden.
De poortjes hadden wat mij betreft ook beter bij de (rol)trappen en liften richting de perrons geplaatst kunnen worden, zodat de passagetunnels altijd vrij toegankelijk blijven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Woerden eerste station met afgesloten ov-poortjes
Het is op het NS net sowieso veel lager dan het was op de metronetten van Amsterdam en Rotterdam. Voor specifieke probleemlijnen geldt het natuurlijk anders. Wat mij betreft komt er ook politietoezicht op de met poortjes afgesloten stations en betekent het actief zwartrijden gewoon een enkeltje politiebureau. Dat hoeft dan niet elke dag, maar gewoon af en toe om te laten zien wie hier eigenlijk in Nederland de baas is: niet het tuig in ieder geval. :YBee schreef:Cijfers uit Rotterdam en Amsterdam leren ons dat het aantal zwartrijders in eerste instantie fors is gedaald. Het zal daarna nog wel weer iets omhoog zijn maar over het geheel heeft het wel effect gehad. Nu kwamen die daar ook van ver.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten