Pagina 11 van 48

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 21 okt 2017, 00:20
door busfanNL
Michael 1988 schreef:
busfanNL schreef:
Gekko123 schreef:Zonder de precieze details te kennen gok ik dat het een centenkwestie is. TCR zal wel voordeliger zijn geweest.
Ja dat denk ik ook ja. Je vraagt je toch af hoe ze dat doen. Weet iemand dat?
Ik gok dat ze de taxi cao handhaven voor al hun chauffeurs (is goedkoper dan touringcar cao). Maar dat is echt puur een gok en niet zo zeer een feit.
Maar hoe kan dat als al het personeel van ov ook op grote bussen rijdt? En accepteert het personeel dit zomaar.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: za 21 okt 2017, 16:09
door Michael 1988
Zie een reactie eerder. Daarnaast was wat ik ze GEEN feit, eerder een onderbuikgevoel.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 23 okt 2017, 23:31
door Durashift
Voor een vacature voor lijndienst wordt CAO-OV betaald, lees ik.

http://www.tcr.nu/vacature/buschauffeur ... ng-renesse


Ook is sinds 2015 de inlenersbeloning in de uitzend CAO van kracht. Dus, gelijk loon voor gelijk werk, voor de vaste werknemer als de uitzendkracht bij hetzelfde werk en ervaringsjaren.

https://www.rendement.nl/nieuws/id15461 ... ijgen.html

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 23 okt 2017, 23:42
door Durashift
Afgelopen vrijdagmiddag kwam een Procity op lijn 34 mij tegemoet in Den Helder. Af station, richting de Schoten.
Die VW motoren blijven toch maar draaien en draaien. :)

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 24 okt 2017, 10:32
door CSA2
Nou... Er is er 1 die er wat minder zin in heeft. Dienloopt af en toe op een cilinder minder... Ze zijn ook echt wel op... :)

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 24 okt 2017, 10:37
door busfanNL
Durashift schreef:Voor een vacature voor lijndienst wordt CAO-OV betaald, lees ik.

http://www.tcr.nu/vacature/buschauffeur ... ng-renesse


Ook is sinds 2015 de inlenersbeloning in de uitzend CAO van kracht. Dus, gelijk loon voor gelijk werk, voor de vaste werknemer als de uitzendkracht bij hetzelfde werk en ervaringsjaren.

https://www.rendement.nl/nieuws/id15461 ... ijgen.html
Waarom huren ze dan TCR in als het personeel toch hetzelfde wordt betaald. Wat voor besparing besparing is het dan

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 24 okt 2017, 10:50
door dnmw2705
Materieel en personeelsverzekering?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 24 okt 2017, 12:05
door Z2N
Flexibelere inzet. TCR heeft de connecties om bussen in te zettem buiten de spitsuren, ze hebben bijvoorbeeld een contract voor treinvervangend vervoer, en werken veel bij evenementen. Dit zorgt ervoor dat materieel en personeel efficient ingezet kunnen worden (en dus niet stilstaan buiten de spits), wat kostenbesparingen oplevert.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 24 okt 2017, 21:08
door Michael 1988
Maar de eerdere vraag was wat hun dan goedkoper maakt dan andere tourbedrijven, waardoor ze in een groot deel van Nederland nu actief zijn.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 24 okt 2017, 21:14
door Z2N
Hoeveel grote tourbedrijven zijn er die OV-bussen buiten OV-lijnen inzetten? :wink:

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 18:09
door CSA2
Persbericht van VDL:

http://www.vdlbuscoach.com/News/News-Li ... Noord.aspx

Het wagenpark ziet er nu als volgt uit:

21× BYD K7U
40x VDL Citea LLE
62x VDL MidCity Electric

Als je overigens een beetje klooit in de reisplanner van CXX kan je bij verschillende lijnen de dienstregeling voor de nieuwe concessie al inzien.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 18:20
door busfanNL
Z2N schreef:Hoeveel grote tourbedrijven zijn er die OV-bussen buiten OV-lijnen inzetten? :wink:
Ja bijna geen. E.v.t Van Driel of Besseling maar ik kan me er verder geen bedenken.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 18:23
door dnmw2705
VDL begint volgens mij steeds beter te gaan t.o.v. Van Hool. De Lijn in België had er ook al een grote order geplaatst.

Vind het wel een mooi wagenpark. Zal wel groot verschil zijn straks, de omgang van groene bussen naar de wit groene bussen.

Waarom wordt Transdev zo expliciet genoemd in dat bericht?

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 18:45
door CSA2
Is een standaart dingetje en een positieve link naar het "emissieloos" rijden.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 25 okt 2017, 21:50
door OmniLezer
VDL gaat echt goed. En er is zelfs een SLE Hybride.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 20 nov 2017, 17:03
door maico2001
Heeft iemand toevallig een lijnenkaart van deze concessie zou graag willen weten hoe de lijnen gaan lopen.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 20 nov 2017, 17:06
door busfanNL
Voor de nieuwe concessie is daar nog niks over bekend helaas.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 20 nov 2017, 17:32
door Etienne
Met wat googelen vond ik dit nieuwsbericht:

Stadslijnen wijken voor belbussen in Noord-Holland Noord

De gevolgen van de nieuwe dienstregeling van busbedrijf Connexxion blijken ingrijpender te zijn voor de reiziger dan gedacht. In Alkmaar, Hoorn en Den Helder worden diverse stadslijnen opgeheven en sommige plaatsen zijn vanaf juli 2018 volledig afhankelijk van de belbus.

Dit komt door het schrappen van diverse lijnbussen in de regio Noord-Holland Noord. Zo rijdt er straks geen lijnbus meer door Breezand en is de belbus er de enige vorm van openbaar vervoer. Die moet dertig minuten voor vertrek worden besteld en kan maximaal vijftien minuten langer over de route doen. In ruil voor de opgeheven stadslijnen gaan de overgebleven bussen vaker rijden, belooft Connexxion.

Bron en lees meer
-----------
En op diezelfde pagina staat ook deze lijnennetkaart

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: ma 20 nov 2017, 19:20
door Frank93
Wauw... Ik had wel verwacht dat er wat ging veranderen maar zoveel... Lijn 162 is overigens ook genoemd in de presentatie van een paar maanden terug dus ik had al een vermoeden dat ze daar lijn 6 mee bedoelde. En alweer wordt dit naar buiten gebracht zonder dat het personeel is ingelicht hierover.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 21 nov 2017, 01:17
door CSA2
Vind het allemaal erg bijzonder... Hier wordt gesproken over TCR terwijl de mannen van RoBatax nog niets weten over hoe en wat.

Gemeenten en raadsleden lijken ook weinig tot niets te weten wat er komen gaat en het NHD weet het wel. Krijg hier een vreemdcgevoel bij de gang van zaken..

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: di 21 nov 2017, 23:43
door Meltrain
Het valt me op dat de buslijnen nóg meer als feeder voor de trein gaan dienen. Vrijwel alle lijnen op die kaart rijden alleen nog maar tussen een plaats zonder station en een station, waardoor een busreis tussen bijvoorbeeld Den Helder en Alkmaar vrijwel onmogelijk is (tenzij je via Den Oever reist).

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 00:30
door Z2N
An sich niet verwonderlijk, gegeven de budgetbeperkingen is het logisch dat je parallelliteit met de trein (die toch elk half uur rijdt, 18 uur per dag en zonder subsidie) zo veel mogelijk beperkt.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 19:59
door Frank93
Ik sprak vandaag iemand van Peereboom en die vertelde dat er nog steeds overlegd wordt over de onderaannemers, maar dat TCR inderdaad wel 1 van de kandidaten is.

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 20:04
door busfanNL
CSA2 schreef:Vind het allemaal erg bijzonder... Hier wordt gesproken over TCR terwijl de mannen van RoBatax nog niets weten over hoe en wat.

Gemeenten en raadsleden lijken ook weinig tot niets te weten wat er komen gaat en het NHD weet het wel. Krijg hier een vreemdcgevoel bij de gang van zaken..
Rijdt Robatax überhaupt nog voor Connexxion??

Re: Aanbesteding concessie Noord Holland Noord 2018-2028

Geplaatst: wo 22 nov 2017, 20:19
door Etienne
Jazeker.