Pagina 126 van 167

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 nov 2020, 20:19
door intercity02
Gaat Qbuzz de 80 zelf rijden? Zo ja, dan lijkt de kans me groot dat er Iveco's op die lijn gaan rijden, en die mogen bij mijn weten (net als alle andere zware voertuigen) niet door de Lingewijk rijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 nov 2020, 23:10
door StefanRijnhoutjes
Jaa precies de Lingewijk is de enige wijk die erop vooruit gaat 2x per uur Lijn 5 heel de dag en nu extra lijn 80 2x per uur spits en 1 x per uur dal over de Arkelsedijk.

Alleen mocht Qbuzz zelf deze lijn weer gaan rijden hoe ik ergens heb begrepen met grote '' zware'' Ivecos dan kan dat niet door de Lingewijk want daar is altijd al geluidhinder door teveel vrachtverkeer geweest en dan is nu ook bijna verboden, alleen de vrachtwagen om de Nettorama te bevoorraden mogen er nog in

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 27 nov 2020, 23:11
door StefanRijnhoutjes
intercity02 schreef: vr 27 nov 2020, 20:19 Gaat Qbuzz de 80 zelf rijden? Zo ja, dan lijkt de kans me groot dat er Iveco's op die lijn gaan rijden, en die mogen bij mijn weten (net als alle andere zware voertuigen) niet door de Lingewijk rijden.
Omg haha, eerst jou reactie lezen volgende keer _O-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 08:04
door ray78
lijn 80 gaat de oude route van de 81/181 rijden,dus over de dijk naar papland en zo via arkel,meerkerk,lexmond naar vianen
e halte bij de fabriek,krijgt de naam Lingewijk-noord (weet even de oude naam niet meer)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 09:26
door Suus
ArrivaBas schreef: vr 27 nov 2020, 11:50 Ik kan me er iets bij voorstellen dat het minder prettig is om niet gelijkvloers in te stappen. Echter is het leeuwendeel van de inwoners in Laag Dalem jonger dan 65 jaar. Dat zijn mensen die meestal goed ter been zijn en binnen Gorinchem sneller de fiets gebruiken dan de bus. Pas tegen het centrum aan wordt het aandeel senioren groter.
Dus is de doelgroep van de bus dan vooral mensen die minder goed ter been zijn? En die krijgen nu een bus met een trap aangeboden :X

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 10:49
door intercity02
ray78 schreef: za 28 nov 2020, 08:04 lijn 80 gaat de oude route van de 81/181 rijden,dus over de dijk naar papland en zo via arkel,meerkerk,lexmond naar vianen
e halte bij de fabriek,krijgt de naam Lingewijk-noord (weet even de oude naam niet meer)
helder, maar gaat Qbuzz die lijn zelf rijden of wordt deze door Juijn gereden?

(De halte die je bedoelt heette Arkelsedijk A15 in het Arriva-tijdperk :mrgreen:)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 13:42
door ray78
ik wou dat ik dat wist...ik heb nog geen diensten onder ogen gezien,zelfs de rayoncommisies nog niet

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 14:26
door Milco
Weet iemand ook of de ex-Qliners blijven die op lijn 387 worden ingezet, nu daar de frequentie wordt verlaagd in de nieuwe dienstregeling?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 16:45
door OVinspecteur
Gaan 416 en 488 op elkaar doorrijden voor een rechtstreekse verbinding H.I. Ambacht/Zwijndrecht – Leerpark – ASZ? Dat deden 316 en 392 toch tot nu toe?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 17:29
door ray78
316/392 doen dat inderdaad nu nog....je opmerking over 416-488 zou een optie kunnen zijn,evenals de optie 93/488,waarbij de 93 voorafgaand als 489 heeft gereden.we gaan het vanzelf zien,worden zo wel mooie rondjes om te rijden. 92 blijft sowieso het gedeelte dord-zwijndrecht-h i ambacht bedienen zoals nu de 392 doet

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 20:29
door ovforens
StefanRijnhoutjes schreef: vr 27 nov 2020, 23:10 Jaa precies de Lingewijk is de enige wijk die erop vooruit gaat 2x per uur Lijn 5 heel de dag en nu extra lijn 80 2x per uur spits en 1 x per uur dal over de Arkelsedijk.

Alleen mocht Qbuzz zelf deze lijn weer gaan rijden hoe ik ergens heb begrepen met grote '' zware'' Ivecos dan kan dat niet door de Lingewijk want daar is altijd al geluidhinder door teveel vrachtverkeer geweest en dan is nu ook bijna verboden, alleen de vrachtwagen om de Nettorama te bevoorraden mogen er nog in
Als er zo'n C07 bord staat aan het begin van de wijk geldt dit alleen voor vrachtwagens en niet voor autobussen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: za 28 nov 2020, 22:15
door intercity02
Ik meende ergens gelezen te hebben (bron kan ik niet meer vinden) dat ook autobussen uit de Lingewijk zijn geweerd vanwege de trillingen die de voorbijrijdende bussen veroorzaken bij de huizen langs de route. Als zware autobussen ook in de Lingewijk mochten komen dan had lijn 81/181 heus wel gedurende de hele Arriva-tijd via de Lingewijk gereden i.p.v. via de Arkelsedijk. ;)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 29 nov 2020, 09:49
door Daniel
Nu je het zegt even teruggezocht... in de Connexxion-tijd reed lijn 588 naar de Lingewijk met een taxibusje, die werd in eerste instantie ongewijzigd door Arriva overgenomen. Na een reconstructie van de stadsdienst Gorinchem eind februari 2004 verdween de stadsbus uit de Lingewijk en ging lijn 118 via de Lingewijk rijden (in elk geval via halte IJsbaan), daar kwam met de nieuwe concessie per 1 januari 2007 een eind aan: 81 en 181 gingen weer beide via de Arkelsedijk rijden.

Vanaf 2004 t/m 2006 zag de Gorinchemse stadsdienst er dus zo uit.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 29 nov 2020, 11:30
door Dafdriver
traibergen schreef: do 26 nov 2020, 15:58 Het opheffen van de bestelbuzz is wel echt een flinke domper voor de kleine kernen in de alblasserwaard. En dit terwijl er bij de introductie van de concessie werd gesproken over het uitbouwen van dit systeem. Veel plaatsen krijgen nu in het weekend, in de avond of op zondag geen ov meer.
Zo kan men mooi de centrale opheffen die bemand moet worden en de OV reiziger kan het gelag betalen. Daarnaast wat gaan de ritten met dit "alternatief" kosten voor de reiziger?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 29 nov 2020, 11:59
door The Greyhound
Daniel schreef: zo 29 nov 2020, 09:49 Nu je het zegt even teruggezocht... in de Connexxion-tijd reed lijn 588 naar de Lingewijk met een taxibusje, die werd in eerste instantie ongewijzigd door Arriva overgenomen. Na een reconstructie van de stadsdienst Gorinchem eind februari 2004 verdween de stadsbus uit de Lingewijk en ging lijn 118 via de Lingewijk rijden (in elk geval via halte IJsbaan), daar kwam met de nieuwe concessie per 1 januari 2007 een eind aan: 81 en 181 gingen weer beide via de Arkelsedijk rijden.

Vanaf 2004 t/m 2006 zag de Gorinchemse stadsdienst er dus zo uit.
Aan het einde van de Connexxion tijd was de lijn naar de lingewijk een belbus. Bij Arriva reed vanaf 2003 een groot deel van de dag een reguliere (mini)bus, echter veelal zonder passagiers. Later nam 118 die route voor z’n rekening, maar ook dat trok weinig passagiers. Onder grote politieke druk is Arriva een paar jaar geleden met lijn 5 begonnen. Een echte kaskraker werd dat toe ook niet. Als de nieuwe lijn 81 integraal met minibussen (Rosero’s) gereden zou worden (al dan niet met QBuzz chauffeurs) zou de omlegging van 81 door de Lingewijk een prima oplossing en besparing zijn in deze tijden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 29 nov 2020, 12:48
door Daniel
Dafdriver schreef: zo 29 nov 2020, 11:30 Zo kan men mooi de centrale opheffen die bemand moet worden en de OV reiziger kan het gelag betalen. Daarnaast wat gaan de ritten met dit "alternatief" kosten voor de reiziger?
Nee, want die centrale is nog steeds nodig voor de deur-halte taxi. Overigens is dat alternatief de eerste maanden van 2021 gratis en had het sowieso al hetzelfde tarief als de bestelBuzz.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 12:37
door intercity02
Zojuist drie Utrechtse Ambassadors (volgens een Utrechtse chauffeur bestemd voor de stadsdienst Dordrecht) voorbij zien rijden bij station Dordrecht :D

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 15:10
door BusFreakRotterdam
Zijn nog meer oude bussen uit Utrecht onderweg naar Dordrecht omdat die Ebusco's niet warm te stoken zijn in de wintermaanden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 16:27
door Daniel
Is dat probleem van afgelopen jaar nou nog niet opgelost?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 17:41
door Stefan
Nee. :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 17:51
door Lijn 45
In Utrecht spelen de problemen overigens ook. Op de 34 rijden de laatste weken opeens meer dan dubbel zo veel Ambassadors als daarvoor. :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 18:15
door Stadsbus
Een lijstje met de Ebusco's van Qbuzz die vandaag niet hebben gereden, info van www.busposities.nl :

Code: Selecteer alles

4601 Do 26 nov '20 (2.1, 3 deurs, Utrecht) 
4610 Di 10 nov '20 (2.1, 3 deurs, Utrecht)

4663 Do 12 nov '20 (2.2, 2 deurs, Utrecht)

6106 Vr 27 nov '20 (2.2, 3 deurs, Dordrecht)
6118 Vr 27 nov '20 (2.2, 3 deurs, Dordrecht)
6123 Do 19 nov '20 (2.2, 3 deurs, Dordrecht)

7320 Do 26 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7321 Za 28 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7333 Di 17 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7334 Vr 27 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7340 Ma 30 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7341 Wo 25 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7348 Vr 27 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7352 Ma 30 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
7358 Do 26 nov '20 (2.2, 2 deurs, GD)
Het valt me op dat er een aantal bussen zijn welke maar enkele ritjes per dag rijden. Dat zou betekenen dat ze meer bussen en dat ze daarom de Amba's naar Dordrecht halen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 18:45
door Meltrain
En de datum geeft dan aan wanneer ze voor het laatst wél hebben gereden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 18:46
door Lijn 45
:Y

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 01 dec 2020, 18:53
door Stadsbus
Ja, vergeten er bij te vermelden. De datum is de laatste dag dat ze in dienst waren volgens de site.