Pagina 128 van 167

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 dec 2020, 18:32
door intercity02
Ik zit momenteel in lijn 1, met de informatieschermen die een vrij opmerkelijke boodschap tonen: namelijk dat lijn 1 nog "maar" 4x/uur in de spits gaat rijden. Ik neem aan dat dit een foutje is? Want van die kwartierdienst is in de gepubliceerde dienstregeling namelijk vrij weinig te merken :mrgreen: :mrgreen:
Spoiler: show
Afbeelding

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 21 dec 2020, 20:24
door Daniel
Daar lijken ze wat te letterlijk informatie van de Dordtse lijnen 3, 5 en 7 gekopieerd te hebben ja :p

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 00:19
door StefanRijnhoutjes
Is er al ergens te vinden hoe de omlopen eruit gaan zien vanaf 3 januari? :lol:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 04:32
door CamilleKreemers
is dat ook voor dit jaar bekend dan?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 10:29
door StefanRijnhoutjes
Ja via deze site: http://metroret.ovposities.nl/omlopen/Busomlopen.html
Onderin kun je kiezen uit de verschillende concessie en als je naar rechts veegt kan je het zien van de verschillende stallingen.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 12:09
door MetroRET
Dat is de huidige omlopen van 2020.

Zodra er minimaal 1 dag van de dienstregeling overheen is, zal ik (proberen) er een juist uit te trekken.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 12:10
door Daniel
Maar dat zal aannemelijk gewoon op de realtime-info gebaseerd zijn en dus nog niet te voorspellen zijn voor de nieuwe dienstregeling.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 14:41
door ray78
MetroRET schreef: do 24 dec 2020, 12:09 Dat is de huidige omlopen van 2020.

Zodra er minimaal 1 dag van de dienstregeling overheen is, zal ik (proberen) er een juist uit te trekken.
sterker nog,dit zijn de normale omlopen en niet de vakantie omlopen

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 14:51
door MetroRET
Correct... heb me niet meer kunnen verdiepen in de vakantiedienst, daar heb ik helaas niet genoeg tijd voor gehad :oops:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 16:10
door ray78
geeft niks.die gaan er toch uit,omdat er diensten in zitten die buiten de CAO vallen.(iets met voor 0500 beginnen is een maximale dienstlengte van 7h30)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 16:48
door ArrivaBas
Is voor vijven beginnen zo'n groot probleem? Zeker in Limburg is dat schering en inslag.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 18:38
door ray78
nee,is geen probleem,mits je de maximale diensttijd respecteert....en ze hebben bij ons,net zoals in het zuiden te maken met 2 CAO's...en dus moet je het werkpakket toetsen aan 2 cao's (in feite is het zelfs nachtwerk)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 18:43
door CamilleKreemers
Dit jaar worden alle concessies gedaan?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 19:44
door bartjemestrom
ArrivaBas schreef: do 24 dec 2020, 16:48 Is voor vijven beginnen zo'n groot probleem? Zeker in Limburg is dat schering en inslag.
DMG is vooral Multimodaal terwijl Limburg nog vooral OV CAO heeft.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 19:53
door Daniel
Kan nog wel eens per vestiging verschillen denk ik zo: goeie kans dat personeel dat al voor 2007 in DMG (toen nog DAV) werkzaam was nog in de CAO-OV zit. En er al vast nog wel wat personeel zijn wat uit de HTM-CAO gekomen is, geen idee eigenlijk of dat ooit is overgegaan op een andere CAO twee concessiewissels later.

Nog in de Arriva-tijd is er al aardig wat gehusseld in de pot met chauffeurs toen er streekdiensten over kwamen naar vestiging Dordrecht waar historisch gezien juist amper CAO-OV personeel was (vroeg in de Arriva-tijd was dat nog vooral HTM-CAO met nieuw personeel in multimodaal, wat altijd duidelijk herkenbaar was bij stakingen waarbij alles in Dordrecht doorgaans bleef rijden)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 20:13
door ray78
HTM bestaat nog steeds,maar word met het jaar minder en minder....OV MUMO en HTM worden nog steeds gehandhaafd,maar er komt een eind aan MUMO vandaag of morgen,zeker in deze tijd en met het oog op niet aan de tafel mogen van hettinga (die nog steeds uit is op een bedrijfscao) en met het oog op geld,is 1 cao beter,MUMO is te duur in bepaalde opzichten

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 22:57
door Durashift
Kan het zijn dat voor de nieuwe dienstregeling gelede U-OV Citaro's gebruikt gaan worden?

Ik zag er vanochtend 5 over de A27 rijden bij Meerkerk, richting Gorinchem.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 23:06
door Stadsbus
Ze zouden ook eventueel naar Womy Moerdijk/Zevenbergen kunnen gaan.
Zeker als er binnenkort de nieuwe Heuliez bussen gaan instromen kunnen enkele diesel Citaro bussen al vast worden afgevoerd.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 24 dec 2020, 23:20
door Daniel
De ex-Connexxion Citaro's waren al buiten dienst, dus denk inderdaad dat Stadsbus het bij het rechte eind heeft. Geledes uit Utrecht zijn in DMG maar één keer ingezet, namelijk met de kerstmarkt 2018.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 25 dec 2020, 10:43
door Dafdriver
Stadsbus schreef: do 24 dec 2020, 23:06 Ze zouden ook eventueel naar Womy Moerdijk/Zevenbergen kunnen gaan.
Zeker als er binnenkort de nieuwe Heuliez bussen gaan instromen kunnen enkele diesel Citaro bussen al vast worden afgevoerd.
Gisteren werden er ook diverse U-OV Ambassadors overgebracht naar Womy.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 27 dec 2020, 11:22
door Michael
ArrivaBas schreef: do 24 dec 2020, 16:48 Is voor vijven beginnen zo'n groot probleem? Zeker in Limburg is dat schering en inslag.
Zal wel een dingetje in de MUMO CAO zijn. OV CAO geld dat niet in ieder geval.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 27 dec 2020, 12:23
door nvdw
In de Multimodaal-cao zijn de raamtijden van diensten behoorlijk strakker vastgelegd dan in de OV-cao; dat hangt ook samen met het gegeven dat mumo-personeel in principe binnen een rooster rijdt dat ze zelf hebben ingediend, anders dan een roulering zoals in OV.

Afwijken van die raamtijden kan tot op zekere hoogte, maar dan moet er een toeslag op en die kan flink oplopen.

De planner belde me eens op of ik een dagdienst wilde komen rijden. “Ik heb er twee en je mag kiezen: eentje zonder en eentje met 30 euro toeslag.” :')

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 27 dec 2020, 17:57
door ray78
matching is er niet meer bij tegenwoordig,MUMO personeel op alblasserdam en dordrecht (en ik neem aan ook schelluinen,mits die pilot weg is) heeft tegenwoordig ook een roulering,hetzij alles,of VDG,of laat

het gericht gaat,dat MUMO gaat verdwijnen in DMG....iedereen weer naar Ov contract. verhaal Qbuzz en MUMO cao kennen jullie wel inmiddels denk ik...zeker in deze tijd is 1 cao goedkoper als 2.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 27 dec 2020, 20:24
door CamilleKreemers
Wat is VDG?

Wat zijn overigens de verschillen tussen MUMO en OV?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: zo 27 dec 2020, 20:28
door Stefan
Vroeg, dag en gebroken.