Pagina 129 van 195

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 11 sep 2018, 14:06
door fred1954
Nee, 347/357 zitten niet overvol, maar regelmatig goed gevuld. Er zijn incidentele vertragingen van enkele minuten, maar zeker niet meer de situatie als voorheen. Overigens komen die vertragingen ook op de 348/358 bundel voor.

Er is zeker geen gelijke verdeling van beide bundels, in ieder geval niet in het Amssterdamse gedeelte van het traject. Tussen Aalsmeer/Amstelveen en Uithoorn/Amstelveen maakt het voor de passagiers natuurlijk niet uit of ze in resp. 357/358 of 347/348 zitten. Bij de passagiers die verder moeten naar Amsterdam zie je duidelijk dat de voorkeur uitgaat naar 347/357 ri. Elandsgracht, die bundel is beduidend drukker dan 348/358 naar Zuid.

Tgv2 postte hier een bericht dat de 348/358 in de spits “steeds voller” zitten, net als 242. Ik vind het nogal meevallen met dat “voller”. Inderdaad zitten er in de spits op die bundel nu iets meer passagiers, maar van “voller” kun je nauwelijks spreken. Buiten de spits is het nog steeds een overkill, zeker vanaf Zuid, waar maar soms maar een enkele passagier instapt, of de bus soms leeg wegrijdt.

Maar zoals ik al eerder betoogd heb, het wachten is op maart 2019.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 11 sep 2018, 15:15
door Milco
Je hebt best kans dat wanneer de trambaan dicht gaat en er alternatieven gezocht worden, er reizigers voor de 348/358 gaan kiezen en dan is de kans aanwezig dat ze daarmee blijven reizen als de trambaan weer open is na de werkzaamheden omdat ze het wellicht toch een goede verbinding vinden. :)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 11 sep 2018, 15:18
door fred1954
Dat is best mogelijk, totdat het traject naar Uithoorn gereed is in 2022. Dan verdwijnen de 347/348...... :cry:

EDIT: lijn 358 blijft uiteraard, na 2022.....

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 23:26
door TheAgedGamerYt
Waarom gaat de laatste Lijn 358 rit van kudelstaart bilderdammerweg maar tot amstelveen busstation, En Waarom Eindigen sommige 357 ritten op amstelveen weldam?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 14 sep 2018, 23:32
door Milco
Om te voldoen aan de vervoersvraag. Lucht vervoeren heeft immers geen zin.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 15 sep 2018, 08:16
door fred1954
TheAgedGamerYt schreef:En Waarom Eindigen sommige 357 ritten op amstelveen weldam?
Dat was overigens alleen tijdens de vakantiedienstregeling, m.i.v. de winterdienstregeling rijden alle ritten weer door naar Aalsmeer.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 16:39
door Wievank
Op het moment dat de ritten van lijn 357 tot Weldam reden, reed er tegelijkertijd een rit van lijn 358 naar Aalsmeer. Beiden tegelijkertijd volledig naar Aalsmeer laten rijden is weinig zinvol. Daarnaast ligt niet zo toevallig even verderop de stalling aan de Meerlandenweg met oplaadpunten.

Dat de laatste rit van lijn 358 slechts tot Amstelveen Busstation gaat is omdat zo'n knooppunt een handig punt is om een rit tussentijds te laten eindigen, waarmee de lengte van de MAT-rit terug naar de stalling beperkt wordt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 20 sep 2018, 17:58
door fred1954
In principe rijdt er geen lijn 358 tegelijkertijd met lijn 357 naar Aalsmeer, daar zit (volgens dienstregeling overdag) 7,5 minuut tussen, alleen bij vertraging van de ene of de andere lijn kan het voorkomen dat ze vlak achterelkaar rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: za 22 sep 2018, 22:18
door Wievank
Ware het niet dat in de zomerdienstregeling lijn 357 deels 4x/u reed, terwijl lijn 358 slechts 2x/u. Op dat moment reden ze wel tegelijk.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: zo 23 sep 2018, 07:52
door fred1954
Klopt, in de vakantiedienstregeling gebeurde het wel, dat de 357/358 achter elkaar reden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 05 okt 2018, 12:50
door Frank93
Volgens een tweet van Connexxion gaat lijn 346 over iets meer dan 2 weken via de trambaan rijden bij het VU:
https://twitter.com/Connexxion_NH/statu ... 4626960384

Hebben ze daar iets aangepast waardoor de dubbeldekkers nu wel onder het gebouw/viaduct door kunnen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 05 okt 2018, 12:54
door fred1954
Niet dat ik weet, er zijn alleen aan weerszijden borden geplaatst, iets met “knielen”........ :D

Ik ga er van uit dat de bussen iets aangepast zijn.....

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 05 okt 2018, 18:23
door trolly
Ik niet, dus ik verwacht iets feestelijks.

@Frank93: Meer over wel of niet knielende bussen in het Amstellandmaterieeldraadje, vanaf pagina 51.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 05 okt 2018, 18:29
door fred1954
@Trolly, Femke Halsema. die de eerste bus behendig onder de bovenleiding door stuurt, knielend? Zo een feestje bedoel je? _O-

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 05 okt 2018, 18:48
door Milco
Ach, als het misgaat sta je tenminste wel bij het ziekenhuis :')

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: vr 05 okt 2018, 18:52
door trolly
@fred1954: Dat kan, maar eigenlijk had ik iets anders in gedachten.

@Milco: Maar het gaat niet mis.







Toch...?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 09 okt 2018, 09:49
door fred1954
Helaas vanmorgen een rommelige ochtend op de bundel.....

Afbeelding

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 16:58
door bredie2003
Ik weet niet of iemand het al erop had gezet, maar lijn 341 gaat vanaf december 2018 na Hoofddorp NS via de busbaan en Abdijtunnel naar Schiphol. Nu rijdt die nog via Siriusdreef en P30. Ook gaan er minder ritten rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 19:30
door Frank93
Is die lijn niet goed bezet dat ze de route veranderen en ritten eraf halen?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 20:01
door Remco1989
Tussen schiphol en wtc zit er maar een handvol mensen in 0 tot 5 buiten de spits en in de spits 5-10 dus bussen er tussen uit op dat traject is ideaal zeker met de files rond Zuidas zo blijf je wel een regelmatige bus houden tussen Schiphol en Hoofddorp. Tussen Hoofddorp en schiphol blijft ie gewoon zoals nu qua frequentie rijden.

En de tijd die ze winnen met de 341 via andere route word weer gebruikt voor andere lijnen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 20:25
door dylanwild94
Maar zijn er wel 3 hoogfrequente lijnen nodig tussen Hoofddorp en Schiphol over precies dezelfde route?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 20:35
door Remco1989
300/397 zitten nog steeds in de spits (over)vol dus als je dan ook nog van de 341 (als je die opheft) erbij krijgt dan wordt het weer proppen. En misschien doordat ie nu sneller word blijven mensen misschien zitten om juist 300/397 te ontlasten.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 20:37
door OVspotterAMS
De 341 tussen wtc en knooppunt noord zit inderdaad bijna nooit voller dan 10 personen, meestal max. 5. Ik zit er in de ochtend zelfs vaak alleen in.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: di 23 okt 2018, 20:45
door mattie156
Ik vind het een slechte zaak. Hiermee verliest Hoofddorp wederom zijn verbinding met schiphol P30 en is het bedrijventerrein beukenhorst minder goed bereikbaar. Mijn voorstel. Trek lijn 190 of een andere schipholnet bus: (185/194/195/199)doordeweeks door naar Hoofddorp Station ipv. eindpunt P30. Dan zou lijn 341 door de tunnel kunnen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)

Geplaatst: do 25 okt 2018, 19:45
door JcJay
Heb ook nooit begrepen waarom de 341 op zondag korte ritten Amsterdam Zuid-Hoofddorp NS heeft terwijl dat doordeweeks Hoofddorp Spaarne Gasthuis-Schiphol is. Alsof men gedacht heeft dat er op zondag ineens meer reizigers vanuit Zuid richting Schiphol reizen met de 341...