Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nou echt niet.CX1000 schreef:Dat deel van lijn 5 wordt gedeeld met metrolijn 51.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Volgens mij is de verwarring hier ontstaan, want ik lees in de link alleen maar dat er geen trams reden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Op de site van De Digitale Tram staat wel dat het tram- en metroverkeer gestremd is, maar dat is dan gewoon een fout op die site.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Liep ongeveer langs de halte Boelelaan/VU op moment dat de PID daar nog op eerste tram half uur later stond en net flapperde op "Gestremd, neem 51". Dus volgens mij reed die lijn nog :) Stonden twee trams richting CS stil en uit op halte Parnassusweg.
Overigens opvallend, uitgevallen ritten waren netjes gecommuniceerd via de appjes (excl 9292 uiteraard).
Overigens opvallend, uitgevallen ritten waren netjes gecommuniceerd via de appjes (excl 9292 uiteraard).
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja precies. Leek me al stug. Maar foutje dus op die website.
Misschien zelf een beetje verward en op de verkeerde link geklikt?Alargule schreef:Volgens mij is de verwarring hier ontstaan, want ik lees in de link alleen maar dat er geen trams reden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Via deze link zijn al wat wijzigingen te vinden die ingaan op 14 december 2014.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, en die wijzigingen zijn op die pagina daar op 13 juli 2014 geplaatst. Dat staat namelijk onderaan die pagina. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En dat is van enige relevantie omdat..?
Zullen genoeg personen zijn die het nog niet gelezen hebben
Zullen genoeg personen zijn die het nog niet gelezen hebben
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
..omdat de wijzigingen die daar vermeld worden misschien niet meer actueel zijn?
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Als het grootste gedeelte van die wijzigingen pas per komende 14 december ingaan noem ik dat vrij actueel. Tuurlijk, men had het al een paar maanden eerder kunnen lezen als ze bij de les waren gebleven, maar dat betekent niet dat het nu niet meer van toepassing is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Eigenlijk zijn er maar 3 momenten dat het actueel is:
1. Dag van publicatie
2. Bij grote wijzigingen
3. Dag van invoering
1 hebben we al gehad, 2 is niet van toepassing, 3 is nog niet het geval.
1. Dag van publicatie
2. Bij grote wijzigingen
3. Dag van invoering
1 hebben we al gehad, 2 is niet van toepassing, 3 is nog niet het geval.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik heb inmiddels een plattegrond gezien van de lijnindeling van het busstation achter Centraal. GVB komt in het midden van het eiland en krijgt drie haltes toegewezen, waardoor lijn 34 en 35 een halte moeten gaan delen. Ik weet niet helemaal of dat een ideale situatie is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Lijkt mij geen probleem omdat lijn 34 en 35 op de momenten dat ze dezelfde frequentie rijden op elkaar afgestemde vertrektijden hebben. Concreet betekent dat als ze beide 6x/u gaan ze keurig 5-5 van elkaar zitten. In de nieuwe dienstregeling is dat alleen in de ochtendspits niet het geval, als lijn 35 vaker rijdt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Definitief besloten is dat het uurskaartje vanaf 1 januari €2,90 gaat kosten.
Het kilometertarief gaat van 14,8 cent naar 15,1 cent en het instaptarief wordt volgend jaar 88 cent (58 cent bij gereduceerd tarief).
De prijzen van de dagkaarten veranderen niet, wel zijn er twee toevoegingen aan het assortiment met het Amsterdam Travel Ticket, een dagkaart geldig bij NS tussen Schiphol en alle Amsterdamse stations en het volledige vervoersgebied van GVB en de kinderdagkaart van 2,50.
Het kilometertarief gaat van 14,8 cent naar 15,1 cent en het instaptarief wordt volgend jaar 88 cent (58 cent bij gereduceerd tarief).
De prijzen van de dagkaarten veranderen niet, wel zijn er twee toevoegingen aan het assortiment met het Amsterdam Travel Ticket, een dagkaart geldig bij NS tussen Schiphol en alle Amsterdamse stations en het volledige vervoersgebied van GVB en de kinderdagkaart van 2,50.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De kinderdagkaart bestaat al een tijdje bij GVB.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat Amsterdam Travel Ticket lijkt me wel een aangename nieuwkomer, alhoewel ik me afvraag of hij ook op Schiphol verkocht gaat worden, anders moet je nog steeds een NS-enkeltje kopen...
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bijna € 3,- voor een ritje als je geen OV-kaart hebt / leeg blijkt te zijn. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nog altijd goedkoper dan een "los bad" (een "enkeltje" baantjestrekken) in het plaatselijke zwembad.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
GVB heeft een speciale webpagina met de wijzigingen voor 2015: http://www.gvb.nl/documents/2015/index.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Bedankt voor de webpage, JWM. Ik lees o.a. dat:
-Plantage Badlaan straks Plantage Lepellaan (!) heet.
-Je per kilometer 15,1 eurocent betaalt bovenop een starttarief van 88 cent.
-Amsterdam CS straks twee busstations heeft.
-Dat eindbestemming Westerpark niet lang bestaat: wordt nu al weer gewijzigd naar Westergasfabriek.
-Ik niet meer bij het Raamplein, de Apollolaan, de Amsteldijk en vele andere haltes kan uitstappen.
Conclusie: het Amsterdamse OV wordt slechter en duurder :neg:
-Plantage Badlaan straks Plantage Lepellaan (!) heet.
-Je per kilometer 15,1 eurocent betaalt bovenop een starttarief van 88 cent.
-Amsterdam CS straks twee busstations heeft.
-Dat eindbestemming Westerpark niet lang bestaat: wordt nu al weer gewijzigd naar Westergasfabriek.
-Ik niet meer bij het Raamplein, de Apollolaan, de Amsteldijk en vele andere haltes kan uitstappen.
Conclusie: het Amsterdamse OV wordt slechter en duurder :neg:
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Duurder? Niet voor vroege vogels in West:
"Extra vroege rit voor bus 69
Om vroege Schipholreizigers tegemoet te komen, staat nachtbus 369 zijn laatste rit af aan bus 69. Reizigers die in de vroege ochtend met nachtbus 369 naar Schiphol gaan, moeten nu nog het nachttarief betalen, terwijl reizigers van de zeer vroege daglijnen 245 en 247 (en per 14 december ook bus 246) het dagtarief betalen.
Voortaan rijdt u met bus 69 een extra vroege rit (om ca. 5.30) naar Schiphol tegen het dagtarief."
"Extra vroege rit voor bus 69
Om vroege Schipholreizigers tegemoet te komen, staat nachtbus 369 zijn laatste rit af aan bus 69. Reizigers die in de vroege ochtend met nachtbus 369 naar Schiphol gaan, moeten nu nog het nachttarief betalen, terwijl reizigers van de zeer vroege daglijnen 245 en 247 (en per 14 december ook bus 246) het dagtarief betalen.
Voortaan rijdt u met bus 69 een extra vroege rit (om ca. 5.30) naar Schiphol tegen het dagtarief."
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik vind wel dat de site nogal veel slordigheidsfoutjes heeft
De Nachtlijnen via Rembrandt hebben ook nog een halte voor de Nicolaaskerk. Gaan de nachtlijnen via Leidseplein straks via de Westerdokkant het busplatform afrijden? En het is dus ook gedaan met EBS-bussen in het Prins Hendrikplatsoen na half 1 's nachts. CXX nachtlijnen blijven er wel.
Nu zijn er drie, straks tweeObus schreef:-Amsterdam CS straks twee busstations heeft.
De Nachtlijnen via Rembrandt hebben ook nog een halte voor de Nicolaaskerk. Gaan de nachtlijnen via Leidseplein straks via de Westerdokkant het busplatform afrijden? En het is dus ook gedaan met EBS-bussen in het Prins Hendrikplatsoen na half 1 's nachts. CXX nachtlijnen blijven er wel.
-
- Berichten: 137
- Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Opvallend: Volgens de plattegrond van de omgeving CS verhuist Cxx Zaanstreek met de daglijnen naar busstation IJzijde, maar blijfven de nachtlijnen aan de voorzijde (voor het Victoriahotel). Lijkt me enigszins verwarrend voor reizigers die van beiden gebruik maken.JWM schreef:GVB heeft een speciale webpagina met de wijzigingen voor 2015: http://www.gvb.nl/documents/2015/index.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Dat is nu met EBS lijnen ook, zelfs met de laatste paar ritten van de dag lijnen. Dat staat gewoon keurig in de voetnoten in de dienstregeling.JWM schreef:
Opvallend: Volgens de plattegrond van de omgeving CS verhuist Cxx Zaanstreek met de daglijnen naar busstation IJzijde, maar blijfven de nachtlijnen aan de voorzijde (voor het Victoriahotel). Lijkt me enigszins verwarrend voor reizigers die van beiden gebruik maken.
Wynne
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten