Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat ik gehoord heb is dat de diesel citea bussen volledig vanuit Ridderkerk gaan rijden.Suus schreef:Er gaan in ieder geval hybride bussen rijden op de R-NET-lijnen die vanaf Rodenrijs Metro rijden, terwijl ik die lijnen juist wel geschikt had geacht voor de inzet van de dieselbussen.
Dan voorspel ik in ieder geval voor de dieselbussen inzet op lijn 126 en diverse lijnen die van/naar Kralingse Zoom rijden.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Aangezien Ridderkerk ook de meeste lijnen heeft die van/naar Kralingse Zoom gaat zat ik er dus niet zo ver naast met mijn vermoeden. De lijnen die over de Van Brienenoordbrug zijn gewoon de meest geschikte kandidaten voor dieselbussen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Wat komt er dan op de ringlijn 78 in Hoogvliet te rijden?
Daar rijden nu uitsluitend 200 en 300 series citaro's
Daar rijden nu uitsluitend 200 en 300 series citaro's
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
BTW ook al bekend hoe men het te kort aan dienstvaardige bussen op de korte termijn gaat oplossen?
Zal men ritten gaan schrappen???
Zal men ritten gaan schrappen???
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik ben ook benieuwd naar wat er op de 31 en 37 komt te rijden.
PSA: Links gaan, rechts staan
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik denk persoonlijk dat op dergelijke lijnen voorlopig de 300 series ingezet blijven worden...
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?Visgraatmodel schreef:Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
-
- Berichten: 963
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Welke wagens vallen er niet uit bij RET? :N :N :N
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 03 aug 2019, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: het vorige bericht hoef je niet te quoten
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Tis nog nooit zo erg geweest als dit jaar qua uitval. Je kunt duidelijk zien dat er op het onderhoud van de wagens het meest wordt bezuinigd.
Bedenk dat het beroep buschauffeur nog ook niet het meest aantrekkelijke beroep is. Naast het explosief toegenomen mate van geweld tegenover het personeel worden chauffeurs ook met slecht gebrekkig materieel opgescheept. Heb het met ze te doen.
Bedenk dat het beroep buschauffeur nog ook niet het meest aantrekkelijke beroep is. Naast het explosief toegenomen mate van geweld tegenover het personeel worden chauffeurs ook met slecht gebrekkig materieel opgescheept. Heb het met ze te doen.
Laatst gewijzigd door Ardan op ma 05 aug 2019, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten.
Reden: Vorige post niet quoten.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
- Visgraatmodel
- Berichten: 617
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Een eigen MAN A78 die overgenomen zijn van Qbuzz.CB-e-bike-ov schreef:Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?Visgraatmodel schreef:Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het viel me al op maar nu snap ik het: in de ochtend haal ik dan net soms lijn D richting tussenwater, maar zodra je overstapt op Beurs sta je 8 minuten te wachten voor de metro naar het oosten! Ik snap dat ze een regelmaat willen bieden richting Alexander maar dan is 6/9 zoals afgelopen week prima zat.Bemined schreef:Dat is blijkbaar alleen deze week, om duistere reden zijn er deze zomer 3 vakantiedienstregelingen in omloop.Suus schreef:Net zoals zomer vorig jaar heeft de B-lijn weer de tijd van haar leven. En mag in plaats van de A-lijn naar Pernis rijden, en richting oost is er als de B-lijn rijdt maar liefst 8 minuten geen metro geweest, dus superpopulair bij de reizigers.
Week 30: B in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 2/8/5 interval richting Oost.
Week 31: B gehele dag naar Pernis, 4/5/6 interval richting Oost.
Week 32 t/m 35: A in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 5/5/5 interval richting Oost (vanwege werkzaamheden tot Kralingse Zoom).
Gelukkig dat dit nu voorbij is en de intervallen normaal zijn voor de geboden frequentie. Overigens vernam ik dat er een spitspendelmetro rijdt tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Het zijn de meest problematische wagens van de RET die de RET liever kwijt dan rijk zijn...Visgraatmodel schreef:Een eigen MAN A78 die overgenomen zijn van Qbuzz.CB-e-bike-ov schreef:Waren dat de eigen wagens van de RET, de 1000 series of die ingehuurde wagens die op de Hoekse lijn rijden?Visgraatmodel schreef:Pfff, ben vorige week al enkele keren in MAN's gestapt die de eindbestemming niet haalde. 2x begaf de voordeur het en bij een andere geraakte de motor oververhit.SDC schreef:Duidelijk. Toch jammer dat de MAN'nen helemaal verdwijnen, het zijn door de hoge stoelen erg comfortabele bussen. Maar zoals eerder genoemd toch ook met een aantal gebreken, valt me op dat er ook vaak deurstoringen zijn, deuren die niet goed openen en sluiten enz.
Jammer, ze hebben ondanks ietwat weinig beenruimte de lekkerste zit en het leken in het begin nog degelijke wagens. 11 jaar oud en nu al zo veel uitval. Waar is de tijd van de CSA wagens gebleven die je wel moest slopen na 15 jaar, want uit zich zelf gingen ze niet snel stuk.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Jaren geleden sprak ik iemand van de technische dienst in Eindhoven. Die gaf aan dat het maar afvragen is hoe lang de MAN's het zouden volhouden. Zo degelijk was het volgens hem allemaal niet. Nu heeft hermes (en nu dus tijdelijk ook ret) een ander type MAN maar toch.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Maar die Hermes-lichting was vanaf het begin al een grote productiefout naar wat ik dan heb begrepen. Er zijn maar weinig series waar nadien zoveel aanpassingen op zijn gedaan.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
SLToilet schreef:Het viel me al op maar nu snap ik het: in de ochtend haal ik dan net soms lijn D richting tussenwater, maar zodra je overstapt op Beurs sta je 8 minuten te wachten voor de metro naar het oosten! Ik snap dat ze een regelmaat willen bieden richting Alexander maar dan is 6/9 zoals afgelopen week prima zat.Bemined schreef:Dat is blijkbaar alleen deze week, om duistere reden zijn er deze zomer 3 vakantiedienstregelingen in omloop.Suus schreef:Net zoals zomer vorig jaar heeft de B-lijn weer de tijd van haar leven. En mag in plaats van de A-lijn naar Pernis rijden, en richting oost is er als de B-lijn rijdt maar liefst 8 minuten geen metro geweest, dus superpopulair bij de reizigers.
Week 30: B in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 2/8/5 interval richting Oost.
Week 31: B gehele dag naar Pernis, 4/5/6 interval richting Oost.
Week 32 t/m 35: A in de spits naar Pernis, overdag naar Schiedam, 5/5/5 interval richting Oost (vanwege werkzaamheden tot Kralingse Zoom).
Gelukkig dat dit nu voorbij is en de intervallen normaal zijn voor de geboden frequentie. Overigens vernam ik dat er een spitspendelmetro rijdt tussen Kralingse Zoom en Capelsebrug.
Er lijkt echter wel een fout in de dienstregeling te zijn geslopen en hopelijk gaat dat niet kloppen:
LIjn D en E lijken gedurende de periode van de werkzaamheden, op vrijdagen geen nachtmetro te hebben en er wordt in de avond gewoon ontkoppeld, zoals op overige doordeweekse dagen.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Volgens mij viel dat wel mee. Maar het was toch de serie van connexxion die zoveel problemen gaven.Hainje schreef:Maar die Hermes-lichting was vanaf het begin al een grote productiefout naar wat ik dan heb begrepen. Er zijn maar weinig series waar nadien zoveel aanpassingen op zijn gedaan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
De MAN-bussen die in Amstelland reden kregen bovengemiddeld veel onderhoud om ze gedurende de hele concessie aan de praat te houden. De RET ervaart dezelfde problemen met dezelfde bussen, maar gaat wat anders om met onderhoud (of hebben na 11 jaar modderen de hoop maar opgegeven dat het nog goed komt, wetende dat de vervanging eraan komt).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Is het feit dat de veel onderhoud nodig hebben een reden dat deze bussen deels elders worden onderhouden? Bij Buspartners in Amersfoort heb ik al meerdere keren een 10xx van de RET onderhouden zien worden en ik heb daar ook eens een Connexxion 38xx gezien.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Bij Connexxion hadden ze de hoop ook al opgegeven, zeker als je de wagens ziet die we bij Qbuzz nog hebben. :') De R-Net wagens gaan nog wel, maar de StadsBuzz wagens zijn echt om te janken, hoe die er bij staan....Suus schreef:De MAN-bussen die in Amstelland reden kregen bovengemiddeld veel onderhoud om ze gedurende de hele concessie aan de praat te houden. De RET ervaart dezelfde problemen met dezelfde bussen, maar gaat wat anders om met onderhoud (of hebben na 11 jaar modderen de hoop maar opgegeven dat het nog goed komt, wetende dat de vervanging eraan komt).
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ja die wagens uit Amstelland waren inderdaad wel echt om te janken. Dan viel dat spul uit Eindhoven nog wel mee.
🍉
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Ik vermoed dat ze naar Buspartners worden gestuurd als er een "zeldzame" schade is opgelopen waar de reguliere werkplaatsen van de vervoerders te weinig ervaring mee hebben om het goed te kunnen repareren.Lijn 45 schreef:Is het feit dat de veel onderhoud nodig hebben een reden dat deze bussen deels elders worden onderhouden? Bij Buspartners in Amersfoort heb ik al meerdere keren een 10xx van de RET onderhouden zien worden en ik heb daar ook eens een Connexxion 38xx gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: za 27 jul 2019, 23:56
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Heb nog wel vertrouwen in de nieuwe lichting Citea's, in tegenstelling tot de Ambasadors(de latere series waren wel beter dan de oudste series die ronduit slecht en in sommige gevallen gevaarlijk zelfs waren) schijnen de Citea's veel betere wagens te zijn, lees en hoor er alleen positieve verhalen over, dus enige valse hoop heb ik nog wel.
De e-bike is the best, het OV doet de rest :)
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Pendelbus tussen KLZ en Capelsebrug wordt door TCR en POUW uitgevoerd. Bravo, Cxx, U-OV en Syntus Utrecht.
Laatst gewijzigd door Matt5154 op ma 05 aug 2019, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Alledaagse gebeurtenissen in de stadsregio Rotterdam
Je zou verwachten dat de RET dit zelf wel doet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten