Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tiens, je hebt gelijk. Nu is het gratis reizen op de bus wel een soort van diefstal, dus je kijkt gewoon hoeveel mensen zich schuldig maken aan zwartrijden. En hoppa, daar heb je je reizigerstellingen
De mortuis nil nisi bene
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
ja vinden ze leuk op de CTR afdeling die hebben we wat beters te doen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is dat ik die Mr. Green zie, maar anders.
Geen apparatuur ophangen is een manier om een proef te laten mislukken. Maar of het netjes is, dat is een tweede.
Geen apparatuur ophangen is een manier om een proef te laten mislukken. Maar of het netjes is, dat is een tweede.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er hangt gewoon normale apparatuur, maar er is een bug in de software die het zaakje aanstuurt, zo begrijp ik.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat ik me afvroeg: de melding 'Uitstappen: linkerzijde' of 'Uitstappen: rechterzijde' (bij het M5- en tegenwoordig ook CAF-metromaterieel), is dat nou een dynamische tekst of gewoon iets statisch?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Statisch, het wordt bij CS dan ook niet omgeroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Laatst reed de M50 niet verder dan Sloterdijk en stopte de metro op het perron de andere kant op (terug richting Gein). Er werd toen idd "uitstappen linkerzijde" omgeroepen terwijl het perron rechts verscheen. Dat wekte bij sommige mensen wat verwarring op.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja. En bij halte Vinkenbrug.JeffreyMeijer schreef:Bedoel je bij de halte Provincaleweg Edwin?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Eindelijk een mail van SRA gehad over de busbaan binnen Amsterdam-ZO (Elswijkdreef):
en ze hadden in december 2013 nog zulke mooie plannen, PDF: http://www.amsterdam.nl/publish/pages/5 ... kdreef.pdf.De uitwerking en realisatie van het project busbaan tussen Elswijkdreef en Bijlmerdreef is in handen van de gemeente Amsterdam. Helaas is er het afgelopen jaar vertraging opgetreden in het project waardoor het niet meer vooruitlopend op de verbouwing van de A9 kon worden uitgevoerd. Omdat deze verbouwing mogelijk veel hinder oplevert voor het verkeer in Amsterdam Zuidoost is het niet mogelijk de busbaan snel te realiseren. Het komend jaar zal de gemeente daarom de plannen en planning hierop aanpassen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In 2002 zou de doortrekking van de zuidtangent naar IJburg slechts een kwestie van tijd zijn. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik zou zo'n verlengde Zuidtangent eigenlijk liever over de Bijlmerdreef zien lopen, net zoals de 66 nu.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Kijk, ik snap dat die verbouwing van de A9 ervoor zorgt dat je zo min mogelijk alternatieve routes wil blokkeren, maar de meeste aanpassingen aan de Foppingadreef en de Daalwijkdreef zouden (ok, op asfalteerwerkzaamheden na) toch vrij eenvoudig te doen moeten zijn. Je hebt een enorm breed dijklichaam, daar heb je zo een mooie tweebaansweg met verhoogde rijbaanscheiding en busbanen aan de zijkant op aangelegd (dat is wel de meest praktische oplossing, anders moet je de viaducten gaan aanpassen voor de toegang naar de bushaltes).
De halte Bijlmerplein is idd wel een draak van een halte, daar sta je als reiziger op een halte van 2-3 stoeptegels breed tussen een snorderstandplaats en een vierbaansweg, en de meeste bussen moeten daarna twee stroken voorsorteren dwars door het drukke verkeer.
Dat van de McDonald's bij Develstein wist ik trouwens niet, ze zijn daar al wel een tijdje met die parkeergarage bezig inderdaad.
De halte Bijlmerplein is idd wel een draak van een halte, daar sta je als reiziger op een halte van 2-3 stoeptegels breed tussen een snorderstandplaats en een vierbaansweg, en de meeste bussen moeten daarna twee stroken voorsorteren dwars door het drukke verkeer.
Dat van de McDonald's bij Develstein wist ik trouwens niet, ze zijn daar al wel een tijdje met die parkeergarage bezig inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
http://worldoffoodamsterdam.nl/ :')Bee schreef: Dat van de McDonald's bij Develstein wist ik trouwens niet, ze zijn daar al wel een tijdje met die parkeergarage bezig inderdaad.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Denk dat ze in 2002 ook een stuk optimistischer waren over de groei van IJburg...Vinny schreef:In 2002 zou de doortrekking van de zuidtangent naar IJburg slechts een kwestie van tijd zijn. :')
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Want er woont ook niemand in de Bijlmer, en niemand in Diemen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Dat zijn jouw woorden niet de mijne. Een doortrekking van de Zuidtangent naar IJburg heeft als hoofdgedachte IJburg Centrumeiland ontsluiten. Dat eiland ligt er nog niet helemaal en is aanvankelijk ook nog niet bouwrijp. Ze zijn er bij het projectbureau ook nog niet over uit of Centrumeiland door tram 26 bediend gaat worden of dat het de Zuidtangent wordt. Dus dat speelt ook nog een rol. Het was de bedoeling dat Centrumeiland een nieuw stadshart zou worden met hoge gebouwen en daardoor een hoge bevolkingsdichtheid etc. Dat is sowieso van tafel. Het wordt nu wss een laagbouw wijk. Vandaar de twijfel tussen bus en tram.Vinny schreef:Want er woont ook niemand in de Bijlmer, en niemand in Diemen.
Dat verhaal heb ik te horen gekregen. Don't shoot the messenger.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het valt me op dat de overstap op Van der Madeweg zó vaak de mist ingaat. Vanmorgen ook weer, toen de 53 blijkbaar geen minuut langer wilde wachten op de 50. Het viel me overigens wel op dat gisteren de 51 's morgens maar tot Spaklerweg reed, en de 54 waar ik in zat een minuut op deze metro wachtte om de overstappers mee te nemen :pos:.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het is tegenwoordig haast zelden als de overstap slaagt op Van der Madeweg. Net na de nieuwe dienstregeling in was gegaan reed de 53 structureel 1 minuut te laat. Sinds 2 weken rijdt hij stipt op tijd, als niet 1-2 minuten eerder (Bestuurders een wake-up call gehad? ) De 53 heeft inderdaad ook geen seconde geduld. Deuren open en dicht zodra het kan... Richting Zuidoost geven de 50 & 53 wel heel vaak een geslaagde overstap.
En dat van de 51 gebeurt wel 'ns. Dan is ie wel ernstig vertraagd meestal en om verdere vertraging op te lopen, of andere lijnen te hinderen, keert ie op Spaklerweg. Zo is de opglopen vertraging al direct ingehaald. GVB heeft hier ondertussen ook al een automatische omroep voor.
En dat van de 51 gebeurt wel 'ns. Dan is ie wel ernstig vertraagd meestal en om verdere vertraging op te lopen, of andere lijnen te hinderen, keert ie op Spaklerweg. Zo is de opglopen vertraging al direct ingehaald. GVB heeft hier ondertussen ook al een automatische omroep voor.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Prima, het tekent gewoon het gebrek aan wil om fatsoenlijk openbaar vervoer in de regio Amsterdam te verzorgen. Ik kan me daar af en toe behoorlijk over opwinden, maar goed, het zij zo.Dat verhaal heb ik te horen gekregen. Don't shoot the messenger.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Wat heeft de verdere ontwikkeling van IJburg te maken met de wil om goed OV aan te bieden? Ik zie het verband niet echt.
Ik doe ook maar wat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Omdat het gewoon een kletsverhaal is dat door bobo's verzonnen wordt om elk potentieel uit een mogelijke ov-verbinding te knijpen zodat de kwaliteit dermate teleurstellend blijft dat de modal-split in verbindingen die niet gericht zijn op Amsterdam-Centrum totaal niet in overeenstemming is met de doelstelling van de Stadsregio. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tsja, als je 24 metro's door een tunnel wilt persen die aan een perron moeten keren heb je weinig keus dan vertraging uit de weg te gaan. Een minuut is dan al teveel..Natorious schreef:Het is tegenwoordig haast zelden als de overstap slaagt op Van der Madeweg. Net na de nieuwe dienstregeling in was gegaan reed de 53 structureel 1 minuut te laat. Sinds 2 weken rijdt hij stipt op tijd, als niet 1-2 minuten eerder (Bestuurders een wake-up call gehad? ) De 53 heeft inderdaad ook geen seconde geduld. Deuren open en dicht zodra het kan... Richting Zuidoost geven de 50 & 53 wel heel vaak een geslaagde overstap.
En dat van de 51 gebeurt wel 'ns. Dan is ie wel ernstig vertraagd meestal en om verdere vertraging op te lopen, of andere lijnen te hinderen, keert ie op Spaklerweg. Zo is de opglopen vertraging al direct ingehaald. GVB heeft hier ondertussen ook al een automatische omroep voor.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vinnie, is je komma-toets defect? Mijn "Hoger Wezen" wat een zin. :DVinny schreef:Omdat het gewoon een kletsverhaal is dat door bobo's verzonnen wordt om elk potentieel uit een mogelijke ov-verbinding te knijpen zodat de kwaliteit dermate teleurstellend blijft dat de modal-split in verbindingen die niet gericht zijn op Amsterdam-Centrum totaal niet in overeenstemming is met de doelstelling van de Stadsregio. :')
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 28 gasten