Pagina 194 van 195

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 26 apr 2024, 13:33
door TLP
Ik vermoedde al dat lijn 171 elektrisch zou gaan rijden, omdat deze aan de lader kan in Aalsmeer. Lijn 178 kan voorlopig nog nergens aan de lader, dus zullen de Ebusco's op lijn 348 uitgewisseld worden met de Iveco's op lijn 171.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 26 apr 2024, 14:40
door Stan_Bronstring
Blijkbaar zijn er weer eens enige Futura's defect. Afgelopen woensdag en vandaag rijdt de 3231 namelijk weer eens op lijn 346. Dit roept bij mij ook meteen de vraag op wat er aan de hand is met de ex-IJsselmond Citea's. Die zijn nu al namelijk een maand niet meer ingezet. Heeft iemand hier enig idee?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 26 apr 2024, 14:57
door Heel_Holland_Spot
Die zijn naar HWGO gegaan. Ze hebben daar even gereden en worden nu niet meer ingezet, wat ermee gaat gebeuren, geen idee...

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 26 apr 2024, 22:12
door TheAgedGamerYt
TLP schreef: vr 26 apr 2024, 13:33 Ik vermoedde al dat lijn 171 elektrisch zou gaan rijden, omdat deze aan de lader kan in Aalsmeer. Lijn 178 kan voorlopig nog nergens aan de lader, dus zullen de Ebusco's op lijn 348 uitgewisseld worden met de Iveco's op lijn 171.
Lijn 178 zal dan rijden met Iveco's en Ebusco's als het mogelijk is, misschien komen er ook wat Citea's bij.

Maar zal lijn 174 op de zondagen ook elektrisch rijden? Op zondag zijn lijn 171 en 174 gekkopeld aan elkaar.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 29 apr 2024, 17:03
door fred1954
Ik denk dat er genoeg Iveco’s over zullen zijn voor lijn 178 als lijn 171 elektrisch gaat rijden. Ik meen dat er voor lijn 178 maar 5 bussen nodig zijn voor de exploitatie.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 06 mei 2024, 19:33
door Meltrain
Bij de halte Amstelveenseweg staat een VDL Futura defect te zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 06 mei 2024, 20:09
door Stan_Bronstring
Dat zal dan hoogst waarschijnlijk de 1146 zijn (https://busposities.nl/voertuig/cxx_VDLFuturaDD_1146).

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 10 mei 2024, 11:18
door Citea
Zullen de elektrische bussen op lijn 171 in de R-net stijl blijven rondrijden?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 10 mei 2024, 12:34
door Vinny
Belachelijk. Lijn 171 is helemaal geen R-net :roll:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 10 mei 2024, 12:48
door Milco
In het vervoerplan ingaande juli 2024 stond dat een aantal Ebusco's wit zouden worden voor lijn 178.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 10 mei 2024, 15:32
door fred1954
De bedoeling is dat er een laadpaal op Zuid komt, dan kan lijn 178 elektrisch worden gereden. Connexxion heeft gecommuniceerd dat de tijd dat lijn 178 met diesels gereden gaat worden, zo kort mogelijk te houden. Tot de plaatsing van de laadpaal zullen er witte diesels rijden, die dan waarschijnlijk van lijn 171 afkomen. Uiteindelijk zullen ook alle 1xx lijnen in AML elektrisch worden, lijkt me zo.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 14 mei 2024, 16:14
door Jurre
Milco schreef: vr 10 mei 2024, 12:48 In het vervoerplan ingaande juli 2024 stond dat een aantal Ebusco's wit zouden worden voor lijn 178.
Klopt, 5 stuks.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 14 mei 2024, 17:29
door fred1954
https://vervoerregio.bestuurlijkeinform ... 5043485731

Op pagina 8 wordt gemeld dat er eerst met dieselbussen gereden gaat worden, totdat er een of meerdere laadpalen op Zuid zijn geïnstalleerd. CXX hoopt deze “dieselperiode” zo kort mogelijk te houden.

Tenzij er op 21 juli al een laadpaal staat, maar dat moeten we afwachten. Anders zullen die witte Ebusco’s nog even in de garage blijven. Of CXX moet hebben bedacht dat de bussen tussendoor kunnen laden in Amstelveen op de Meerlandenweg.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 09:10
door Jurre
Sorry, ik quotete verkeerd. Er worden 5 Ebusco's wit gemaakt voor lijn 171.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 09:41
door Milco
Dat lijkt mij dan tijdelijk, zodat deze straks naar lijn 178 kunnen en lijn 171 weer met diesels gaat rijden?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 12:50
door fred1954
@Milco: Als straks lijnen 347/348/358 stoppen, zullen er denk ik wel meer dan 5 Ebusco’s over zijn op de Amstelveenbundel. Dus misschien wel elektrische bussen op 178 én 171 t.z.t? Lijkt me toch niet dat lijn 171 weer terug gaat naar diesel als lijn 178 elektrisch wordt? Maar ja, wie zal het zeggen, ik kan ook niet in de materieel plannen kijken van CXX. Er zullen ook wat VDL’s over zijn, maar die zullen grotendeels ingezet worden op 357 aangezien die frequentie overdag verdubbelt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 19:22
door TLP
Nienand hier behalve Jurre kan in de materieelplannen van CXX kijken, maar met logische bierviltberekeningen kom je een heel eind. Zo lijkt het mij ook dat lijn 357 integraal met VDL's gaat rijden en wat er over is op lijn 340 blijft rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 19:59
door rooddolfijn
Wat komt er dan op de 397 te rijden?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 20:28
door TLP
Lijn 397 blijft in principe ook met VDL's rijden, net als nu. Maar door het opheffen van de lijnen 347/348/358 komen VDL's vrij en die lijken me voldoende om over de lijnen 357 en 340 verspreid te worden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 21:13
door Meltrain
Zijn er op lijn 340 gelede bussen nodig?
Lijn 356 reed tijdens het begin van de concessie wel met gelede bussen, dus dat kan ook nog een bestemming zijn voor de gelede Citea's.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 mei 2024, 21:42
door Stan_Bronstring
Lijn 340 wordt nu al (deels) met gelede Ebusco’s en VDL’s gereden. Of het nodig is weet ik zelf niet aangezien ik eigenlijk nooit met deze lijn reis, maar ik kan me wel voorstellen dat het gewenst is om hem uiteindelijk zo veel mogelijk geleed te rijden gezien de frequentie een tijd terug is gehalveerd.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 mei 2024, 07:28
door fred1954
Ik meen hier gelezen te hebben dat lijn 340 op een bepaald moment weer naar zijn oude frequentie gaat en er daarom weer volstaan kan worden met standaardbussen?

EDIT: vanaf september wordt het weer 8x per uur: https://aalsmeervandaag.nl/algemeen/fre ... -al-omhoog
Dan zullen de gelede bussen waarschijnlijk verdwijnen van lijn 340.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 mei 2024, 07:56
door TLP
Mwoah. Jurre is vrij om me te corrigeren, maar een transfer van de VDL's naar lijn 356 lijkt me niet logisch omdat bij mijn weten de laadinfrastructuur van de Ebusco's anders is dan de VDL's op de stalling (iets met stekkervermogen en dat VDL's volgens mij vaak aan de pantograaf opgeladen worden en Ebusco's niet). Dat zou dus betekenen dat de stalling Haarlem aangepast moet worden om een aantal VDL's te stallen. Bovendien is er op station Haarlem of Bijlmer ArenA geen (snel)laadinfrastructuur, maar wel op het straks multimodale Uithoorn Station. Alles afwegende lijkt inzet op lijn 340 het meest logisch, ervan uitgaande dat er inderdaad wat bussen over zijn straks.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 mei 2024, 08:38
door fred1954
Lijn 340 rijdt sinds de frequentie grotendeels naar 4x per uur is gegaan, met versterking tussen Spaarne Hoofddorp en Uithoorn, de volle route met gelede bussen, dat is straks niet meer nodig als de frequentie van Haarlem naar Uithoorn in zijn geheel naar 8x gaat, ook de versterking hoeft dan niet meer. Dan is 8x per uur een gelede bus echt overdaad. We gaan het zien…….

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 mei 2024, 12:35
door tripel7
Meltrain schreef: wo 15 mei 2024, 21:13 Zijn er op lijn 340 gelede bussen nodig?
Lijn 356 reed tijdens het begin van de concessie wel met gelede bussen, dus dat kan ook nog een bestemming zijn voor de gelede Citea's.
Geleed op de 356 was zware overkill, zelfs een 3 deurs 12m citaro kreeg je er niet vol