Concessie DAV-gebied (2007-2018)
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Dylan, maar Stefan + teamleider weten dit niet. Iemand anders bij Arriva DAV zou dit moeten weten. Er is een dienstregeling gemaakt en ergens is deze keuze gemaakt (dan wel per ongeluk gedaan). Ze rijden al sinds december deze dienstregeling.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Nu ik even grondig in de dienstregeling heb zitten kijken wordt het raadsel alleen maar groter: lijn 93 keert zo te zien op zichzelf namelijk. De enige andere lijn die tegelijk op de Rijnstraat is is lijn 16 maar die keert aan de dienstregeling te zien direct op dezelfde lijn terug (goed zichtbaar door de aankomst- en vertrektijden van de niet in de vakantie rijdende ritten te vergelijken).
Wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat die bus van 93 heen en weer naar de stalling rijdt om van chauffeur te wisselen ofzo. Kan me er iets bij voorstellen dat dat goedkoper is dan een aflosbusje heen en weer te laten rijden, maar als ze dat gedaan hadden had lijn 93 wel direct terug gekund.
Alblasserdam: 14/15 (enkele ritten), 16, 87, 89, 90 (deels), 91, 93, 94, 187, 190, 191 en 691
Schelluinen: 1 (G), 2 (G), 3 (G), 4 (G), 73 (spits + beperkt zaterdag), 74 (spits), 75 (spits), 81, 85, 90 (deels), 181, 387
(G) = Stadsdienst Gorinchem. De ritten die Schelluinen op zaterdag op 73 rijdt zijn t.b.v. wisselen van de chauffeur op lijn 85, da's immers de enige lijn met grote bussen in die uithoek van de concessie.
Wat ik me nog zou kunnen bedenken is dat die bus van 93 heen en weer naar de stalling rijdt om van chauffeur te wisselen ofzo. Kan me er iets bij voorstellen dat dat goedkoper is dan een aflosbusje heen en weer te laten rijden, maar als ze dat gedaan hadden had lijn 93 wel direct terug gekund.
Dordrecht: 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14/15 (grotendeels), 18, 19, 88, 92 en 388CamilleKreemers schreef:Wat is de verdeling van lijnen in deze concessie dan?
Alblasserdam: 14/15 (enkele ritten), 16, 87, 89, 90 (deels), 91, 93, 94, 187, 190, 191 en 691
Schelluinen: 1 (G), 2 (G), 3 (G), 4 (G), 73 (spits + beperkt zaterdag), 74 (spits), 75 (spits), 81, 85, 90 (deels), 181, 387
(G) = Stadsdienst Gorinchem. De ritten die Schelluinen op zaterdag op 73 rijdt zijn t.b.v. wisselen van de chauffeur op lijn 85, da's immers de enige lijn met grote bussen in die uithoek van de concessie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Misschien stomme opmerking, maar kunnen lijnen 85 en 81 niet op elkaar keren? Lijn 81 kan ongeveer in een uur tijd en lijn 85 kan ongeveer in 40 minuten. Dan kun je toch 81-85-85-81 als streekomloop krijgen voor die bussen? Dan komt de chauffeur na ongeveer 3,5 uur weer terug in Gorinchem en hoef je niet zo apart maar twee ritten op lijn 73 in te zetten. Ik ben geen Hastus, dus weet niet of het dan ook efficiënter wordt voor de vervoerder.
Arriva zit toch niet zo krap in de bussen in Alblasserdam dat een wisseling van een 12m bus niet mogelijk is? We praten zelfs alleen over daluren, waarin dit plaatsvind en dan hoop ik niet dat Arriva krap in bussen zit. Overigens is een taxibusje gebruiken voor die matrit naar mijn idee goedkoper dan een 12m bus die zelfde matritten te laten rijden. Ik hoop dat Arriva-DAV-klantenservice mij een logisch antwoord kan geven hierover.
Dank voor het overzicht.
Arriva zit toch niet zo krap in de bussen in Alblasserdam dat een wisseling van een 12m bus niet mogelijk is? We praten zelfs alleen over daluren, waarin dit plaatsvind en dan hoop ik niet dat Arriva krap in bussen zit. Overigens is een taxibusje gebruiken voor die matrit naar mijn idee goedkoper dan een 12m bus die zelfde matritten te laten rijden. Ik hoop dat Arriva-DAV-klantenservice mij een logisch antwoord kan geven hierover.
Dank voor het overzicht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Volgens mij wordt er in Utrecht al op elkaar gekeerd, maar het moet ook maar net uitkomen met de dienstlengtes natuurlijk. Vanuit Leerdam is via lijn 73 naar Gorinchem een stuk korter dan de hele slag via Utrecht maken, zou dus net een dienst kunnen schelen. 'tis immers wel Arriva, dus het moet goedkoop
Wat lijn 93 betreft: dat is de enige lijn die relatief ver van de stalling een aflossing nodig zou kunnen hebben (90 wordt vooral op Gelkenes afgelost). Kan best een noodgreep zijn om geen extra aflosauto's te hoeven leasen. In Dordrecht hebben ze namelijk meer aflosauto's rijden nu dan de bedoeling was. Daar was namelijk het plan de stalling naar het Lips-terrein te verhuizen (zodat de chauffeurs met lijn 4 konden passagieren), maar dat is niet doorgegaan waardoor ze nu een stalling hebben waar geen lijndienst langskomt.
Een alternatieve oplossing zou trouwens zijn om lijn 93 op 16 te laten keren, maar dat vereist een hele andere omloop in de vakanties omdat de slag 16 waar 93 mooi aan vast zou passen juist degene is die niet in de vakanties rijdt. Dat is niet handig om te wisselen omdat dan juist lijn 16 en 18 in de vakanties achter elkaar aan zouden komen te rijden terwijl 18 nu juist mooi het gat vult wat ontstaat door de ritten van 16 die in de vakanties niet rijden.
Wat lijn 93 betreft: dat is de enige lijn die relatief ver van de stalling een aflossing nodig zou kunnen hebben (90 wordt vooral op Gelkenes afgelost). Kan best een noodgreep zijn om geen extra aflosauto's te hoeven leasen. In Dordrecht hebben ze namelijk meer aflosauto's rijden nu dan de bedoeling was. Daar was namelijk het plan de stalling naar het Lips-terrein te verhuizen (zodat de chauffeurs met lijn 4 konden passagieren), maar dat is niet doorgegaan waardoor ze nu een stalling hebben waar geen lijndienst langskomt.
Een alternatieve oplossing zou trouwens zijn om lijn 93 op 16 te laten keren, maar dat vereist een hele andere omloop in de vakanties omdat de slag 16 waar 93 mooi aan vast zou passen juist degene is die niet in de vakanties rijdt. Dat is niet handig om te wisselen omdat dan juist lijn 16 en 18 in de vakanties achter elkaar aan zouden komen te rijden terwijl 18 nu juist mooi het gat vult wat ontstaat door de ritten van 16 die in de vakanties niet rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Hoe zuinig zijn die Wrights dan in gebruik van brandstof? Ik heb wel eens gehoord dat die bussen brandstof zuipen en Arriva al een tijdje van die bussen af wil.Daniel schreef:'tis immers wel Arriva, dus het moet goedkoop
Re: Concessie DAV-gebied
De Wrights gaan er als het goed is in december uit, er komen dan toevallig Amba's vrij in de HWGO. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Ik zie trouwens op de wiki de volgende tekst staan bij wijziging Qliner 388:
Halte Meerkijk, P+R/A27 is volgens de dienstregeling nog steeds een halte, wordt niet de halte Ottoland, Provincialeweg bedoeld?Lijn 388: Dordrecht - Papendrecht - Sliedrecht - Bleskensgraaf - Noordeloos - Utrecht
Voortaan beginnen alle ritten weer op station Dordrecht. Daarnaast gaat lijn 388 ook op zaterdag overdag rijden in een uurdienst. Halte Meerkerk, P+R/A27 vervalt.
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie DAV-gebied
Lijn 90 wordt volledig door Alblasserdam gereden.Daniel schreef:
Dordrecht: 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14/15 (grotendeels), 18, 19, 88, 92 en 388CamilleKreemers schreef:Wat is de verdeling van lijnen in deze concessie dan?
Alblasserdam: 14/15 (enkele ritten), 16, 87, 89, 90, 91, 93, 94, 187, 190, 191 en 691
Schelluinen: 1 (G), 2 (G), 3 (G), 4 (G), 73 (spits + beperkt zaterdag), 74 (spits), 75 (spits), 81, 85, 181, 387
(G) = Stadsdienst Gorinchem. De ritten die Schelluinen op zaterdag op 73 rijdt zijn t.b.v. wisselen van de chauffeur op lijn 85, da's immers de enige lijn met grote bussen in die uithoek van de concessie.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
@CamilleKreemers: Ottoland, Provincialeweg bestaat niet (of nouja, alleen volgens Google Maps). Arriva noemt 't daar Molenaarsgraaf. Maar die wordt niet bedoeld. Het hele verhaal rond Meerkerk P+R staat een aantal pagina's terug in dit topic maar komt erop neer dat de halte uit de dienstregeling is gehaald vanwege de onveilige locatie en andere partijen het daar weer niet mee eens waren. Hij zou nu inmiddels wel weer terug moeten zijn.
@dylanwild94: Ik heb me gebaseerd op een bericht van Stefan eerder in dit topic, die moet 't als chauffeur en dus met toegang tot de diensten wel weten lijkt me Er zitten dus wel degelijk Schelluinse diensten op 90, ook wel logisch gezien de regelmatige aflossingen op Gelkenes (da's vanaf Alblasserdam nogal een eindje rijden terwijl het vanuit Schelluinen vlakbij is)
@dylanwild94: Ik heb me gebaseerd op een bericht van Stefan eerder in dit topic, die moet 't als chauffeur en dus met toegang tot de diensten wel weten lijkt me Er zitten dus wel degelijk Schelluinse diensten op 90, ook wel logisch gezien de regelmatige aflossingen op Gelkenes (da's vanaf Alblasserdam nogal een eindje rijden terwijl het vanuit Schelluinen vlakbij is)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Concessie DAV-gebied
had voor mijn vorige reactie niet veel tijd.CamilleKreemers schreef:Zone, hierbij is lijn 90 de doorgaande lijn en lijn 93 begint in alblasserdam. Ze rijden gelijktijdig naar rotterdam zuidplein, terwijl ze dezelfde route en elk een uursdienst zijn. Dat kan je toch beter verdelemn in het uur?
ik bedoelde, dat Arriva per lijn of verbinding verplicht is een minimaal aantal ritten per uur te rijden, maar ze zijn niet verplicht deze ritten netjes over het uur te verdelen.
Arriva is er zeer goed in, om dat aantal ritten per uur perfect uit te voeren, maar rustig met zo'n dienstregeling, dat bussen achter elkaar rijden, maar dat er daarmee wel bussen en chauffeurs bespaard kunnen worden.
toen iik zelf een paar jaar geleden nog in Alblasserdsm werkte hebben ze de dienstregeling ook zo aangepast, dat 's avonds een bus en dus chauffeur gespaard kan worden, maar wel met et verlies van de aansluitingll van lijn 16 op 90 in Alblasserdam en lijn 87 en 91 die ook niet meer netjes verdeeld over het uur tussen Sliedrecht en Rotterdam reden.
dus bij die 90 en 93 achter elkaar, kan dat dus best wel eens uit bedrijfsbelang zijn en dat gaat bij Arriva voor reizigersbelang, vooral als de eisen van de opdrachtgever wel gewoon aangehouden worden.
Re: Concessie DAV-gebied
Meerkerk P+R is weer terug in de dienstregeling van de 388. De pagina op de wiki van de lijn zelf is al aangepast.
Op de 90 wordt niet meer bij het Schoonhovense veer afgelost. Schelluinen rijdt nog maar heel weinig ritten op de 90.
Op de 90 wordt niet meer bij het Schoonhovense veer afgelost. Schelluinen rijdt nog maar heel weinig ritten op de 90.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
Dan is de vraag wat je in Gorinchem gaat doen en door welke stalling deze slag wordt gereden. In Gorinchem zit er op zondag maar negen minuten tussen aankomst en vertrek terug naar Utrecht. In Leerdam zit er op zondag nul minuten tussen aankomst en vertrek op station Leerdam. Ik kan me voorstellen dat er op zondag van 81 of 85 in Utrecht op 90 wordt gekeerd en er in Alblasserdam, voor chauffeurs van Schelluinen, wordt gewisseld van chauffeur. Het kan ook zijn dat er in Gorinchem of Leerdam op het station wordt gewisseld, zonder dat de bus naar de stalling gaat. Optie 3 is dat er een dagdeel een rondje 81-85-85-81 wordt gedaan en er vervolgens van chauffeur en daarmee ook van bus wordt gewisseld.CamilleKreemers schreef:Misschien stomme opmerking, maar kunnen lijnen 85 en 81 niet op elkaar keren? Lijn 81 kan ongeveer in een uur tijd en lijn 85 kan ongeveer in 40 minuten. Dan kun je toch 81-85-85-81 als streekomloop krijgen voor die bussen? Dan komt de chauffeur na ongeveer 3,5 uur weer terug in Gorinchem en hoef je niet zo apart maar twee ritten op lijn 73 in te zetten. Ik ben geen Hastus, dus weet niet of het dan ook efficiënter wordt voor de vervoerder.
Sinds wanneer is dat? Geld dit voor alle dagen van de week?nvdw schreef: Op de 90 wordt niet meer bij het Schoonhovense veer afgelost. Schelluinen rijdt nog maar heel weinig ritten op de 90.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Ezra, ten tijde van de ritten van lijn 81 rijdt lijn 387 ook. Die vormen gezamenlijk een halfuursdienst volgens mij, dus zou je een chauffeurswissel kunnen doen om toch in de rijtijdenwet te zitten. Hastus weet dit beter dan wij, maar dan krijg je niet de twee vaste ritten op zaterdag per richting.
Zone, Ik blijf erbij dat het voor de reiziger aantrekkelijker moet zijn, omdat je dan meer reizigers kan trekken. Ik denk niet dat Arriva gebaat is met steeds minder reizigers. Moge het bedrijfsbelang zo belangrijk zijn voor ze.
Zone, Ik blijf erbij dat het voor de reiziger aantrekkelijker moet zijn, omdat je dan meer reizigers kan trekken. Ik denk niet dat Arriva gebaat is met steeds minder reizigers. Moge het bedrijfsbelang zo belangrijk zijn voor ze.
Re: Concessie DAV-gebied
Over het algemeen (volgens mij vooral 's avonds en in de weekenden, maar dat weet nvdw beter denk ik ) gebeurd dit ook.CamilleKreemers schreef:Misschien stomme opmerking, maar kunnen lijnen 85 en 81 niet op elkaar keren?
Ze rijden net zo zuinig als de Euro 3 Amba's uit die tijd, ik kan geen exacte getallen noemen, maar dit valt reuze mee.CamilleKreemers schreef:Hoe zuinig zijn die Wrights dan in gebruik van brandstof? Ik heb wel eens gehoord dat die bussen brandstof zuipen en Arriva al een tijdje van die bussen af wil.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
DAV is een kilometercontract, geen DRU-contract.
Re: Concessie DAV-gebied
En dát is volgens mij ook gewoon de reden waarom de 387 en 388 vaker zijn gaan rijden.. Met een uur Qliner heb je uiteraard veel meer kilometers gemaakt dan een uurtje stad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Hoe de diensten en omlopen exact in elkaar zitten mogen jullie zelf uitvogelen - dat is informatie waar begrijpelijkerwijs bedrijfsgeheim op rust.
Wat het 93/90-verhaal betreft: dat is in elk geval bekend bij de juiste mensen. Of daar nog dit jaar een oplossing voor komt weet ik niet. Als je een halfuur pauze op de Rijnstraat ertussen moet schuiven moeten er diensten gewijzigd worden en dat zijn er dan waarschijnlijk nogal wat.
Wat het 93/90-verhaal betreft: dat is in elk geval bekend bij de juiste mensen. Of daar nog dit jaar een oplossing voor komt weet ik niet. Als je een halfuur pauze op de Rijnstraat ertussen moet schuiven moeten er diensten gewijzigd worden en dat zijn er dan waarschijnlijk nogal wat.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
Het probleem zit eigenlijk niet bij lijn 93 (die de hele dag min of meer dezelfde vertrektijden heeft), maar bij lijn 90 (die na de ochtendspits ineens een half uur verschuift).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie DAV-gebied
Deze problemen (lijn 90, 93) zijn niet onbekend afgelopen jaren reed lijn 88 en 92 ongeveer de zelfde route (is nu veranderd). We hebben jaren gehad waarbij lijn 88 en 92 tussen Dordrecht en Ambacht praktisch achter elkaar reden en soms zelfs in de avond een paar minuten van elkaar zaten.
De Arriva let gewoon weg niet op zulke conflicten.
De Arriva let gewoon weg niet op zulke conflicten.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Is dat omdat ze puur op lijnniveau kijken of omdat ze niet naar de klant willen kijken?
Er is ook geen reizigersoverlegorgaan om dit bij voor te leggen. Ik dacht dat dit per 2005 verplicht was?
Er is ook geen reizigersoverlegorgaan om dit bij voor te leggen. Ik dacht dat dit per 2005 verplicht was?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Ze kijken gewoon naar wat de opdrachtgever vraagt en hoe dat het best in hun omloop past. En gezien de concessie slechts een halfuursdienst vanuit de Drechtsteden naar de Kralingse Zoom en Zuidplein voorschrijft kan het goed dat ze achter elkaar aan rijden ja.
Het heeft bv. na de omklap van de NS-dienstregeling ook een paar jaar geduurd voordat de stadsdienst Dordrecht mee opgeschoven werd om weer ergens op aan te sluiten. En dat terwijl die stadsdienst toen nog los van de rest van het netwerk lag en vanuit een aparte vestiging werd uitgevoerd en het geheel 5 minuten verschuiven volstond.
Overigens is achter elkaar aan rijden niet altijd slecht: lijn 5 en de trein vertrekken nu vrijwel tegelijk van station Dordrecht richting Stadspolders 's avonds en zondag, maar dat is wel de meest handige ligging qua aansluitingen.
Het heeft bv. na de omklap van de NS-dienstregeling ook een paar jaar geduurd voordat de stadsdienst Dordrecht mee opgeschoven werd om weer ergens op aan te sluiten. En dat terwijl die stadsdienst toen nog los van de rest van het netwerk lag en vanuit een aparte vestiging werd uitgevoerd en het geheel 5 minuten verschuiven volstond.
Overigens is achter elkaar aan rijden niet altijd slecht: lijn 5 en de trein vertrekken nu vrijwel tegelijk van station Dordrecht richting Stadspolders 's avonds en zondag, maar dat is wel de meest handige ligging qua aansluitingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Over een ander gebied, maar wel Arriva: Ook in Leiden (ZHN) komen dit soort grapjes veel voor. Zo rijden de stadslijnen 1 & 3 door het centrum dezelfde route, 's avonds in een 5/55-frequentie en overdag ergens tussen een 10/20- en 5/25-frequentie. Ook vertrekken op zondagavond de bussen 6, 56 en 365 vanaf Centraal alle drie binnen zeven minuten (waarbij 6 elk half uur rijdt en 56/365 elk uur), terwijl deze drie een goede verbinding naar een aardig grote woonwijk (De Kooi) vormen. Erger nog, een combinatie van 56 en 365 (bedienen samen een aantal dorpen tussen Leiden en Leimuiden) die zo goed als tegelijk vertrekken komt ook vaak voor.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Ik snap dat je soms niet anders kan, als je anders op andere plekken geen aansluitingen kan maken. Ook kan het door lijnenomloop komen in de stad. Ik vind echter twee bussen gelijktijdig laten rijden geen halfuursdienst.
Overigens vind ik lijn 5 / trein iets anders dan lijn 90/93. Die trein rijdt nog veel langer door en een andere route. Ik heb voor een ov-spel weleens vaker parallelle lijnen gelijktijdig laten rijden, om maar aan te sluiten op de trein.
Overigens vind ik lijn 5 / trein iets anders dan lijn 90/93. Die trein rijdt nog veel langer door en een andere route. Ik heb voor een ov-spel weleens vaker parallelle lijnen gelijktijdig laten rijden, om maar aan te sluiten op de trein.
- The Greyhound
- Berichten: 814
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
Gelukkig maar dat het niet duurder gaat dan het hoeft bij Arriva...Daniel schreef:Volgens mij wordt er in Utrecht al op elkaar gekeerd, maar het moet ook maar net uitkomen met de dienstlengtes natuurlijk. Vanuit Leerdam is via lijn 73 naar Gorinchem een stuk korter dan de hele slag via Utrecht maken, zou dus net een dienst kunnen schelen. 'tis immers wel Arriva, dus het moet goedkoop
De bussen van lijn 73 op zaterdag rijden voor zover ik heb kunnen zien gewoon heen en weer met dezelfde chauffeur. Lijkt meer te maken te hebben met het opvullen van dienstroosters, net zoals het deels met taxibusjes en deels met gewone bussen rijden van de stadsdienst in Gorinchem op zondag. Ook de door de weekse ritten van lijn 73 met een grote bus lijken voor een deel meer te maken te hebben met het rondkrijgen van de roosters.
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: Concessie DAV-gebied
Wat is meerkijk? Je bedoeld Meerkerk zeker..CamilleKreemers schreef:Ik zie trouwens op de wiki de volgende tekst staan bij wijziging Qliner 388:Halte Meerkijk, P+R/A27 is volgens de dienstregeling nog steeds een halte, wordt niet de halte Ottoland, Provincialeweg bedoeld?Lijn 388: Dordrecht - Papendrecht - Sliedrecht - Bleskensgraaf - Noordeloos - Utrecht
Voortaan beginnen alle ritten weer op station Dordrecht. Daarnaast gaat lijn 388 ook op zaterdag overdag rijden in een uurdienst. Halte Meerkerk, P+R/A27 vervalt.
een Ov-Spel? Mag ik weten welk spel?CamilleKreemers schreef:Ik snap dat je soms niet anders kan, als je anders op andere plekken geen aansluitingen kan maken. Ook kan het door lijnenomloop komen in de stad. Ik vind echter twee bussen gelijktijdig laten rijden geen halfuursdienst.
Overigens vind ik lijn 5 / trein iets anders dan lijn 90/93. Die trein rijdt nog veel langer door en een andere route. Ik heb voor een ov-spel weleens vaker parallelle lijnen gelijktijdig laten rijden, om maar aan te sluiten op de trein.
Ik blub in het Drecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten