RoelZ1 had het al voorspeld, Arriva zal er alles aan doen om de reizigers naar Schiphol in hun eigen bus te houden in plaats van de overstap naar de trein te laten maken.Z2N schreef:*Lijn 361 (Noordwijk - Schiphol) komt twee minuten na de komst van de sprinter naar Schiphol aan in Sassenheim!
Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
De lijnen 854 en 858 staan als 850 resp. 851 in het busboekje.
Verder ontbreekt lijn 196 in het busboekje. :?
Verder ontbreekt lijn 196 in het busboekje. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
De dienstregeling staat ook heden op de website als je bij de vertrektijden zoekt!! :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Noemen ze dat een busboekJE? ;)
- 365 (gelukkig) toch 6x per uur tussen Leiderdorp en Leiden.
- Door de buffertijd van de 184 in Langeraar in plaats van Nieuwveen in te bouwen bieden ze geen aansluiting op de 147 naar Uithoorn :S. Aansluiting Nieuwveen - Leiden zit er gelukkig wel in.
Kwa aansluitingen kan de tijdelijke route weleens beter zijn dan de uiteindelijke route ;)
- Aansluiting vanuit Noordwijk (361) naar Schiphol zit er wel in. De tijd die in de tabel staat is 'trein uit Schiphol'.
- 365 (gelukkig) toch 6x per uur tussen Leiderdorp en Leiden.
- Door de buffertijd van de 184 in Langeraar in plaats van Nieuwveen in te bouwen bieden ze geen aansluiting op de 147 naar Uithoorn :S. Aansluiting Nieuwveen - Leiden zit er gelukkig wel in.
Kwa aansluitingen kan de tijdelijke route weleens beter zijn dan de uiteindelijke route ;)
- Aansluiting vanuit Noordwijk (361) naar Schiphol zit er wel in. De tijd die in de tabel staat is 'trein uit Schiphol'.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
"Busboek voor de boekenkast, the Collector's item" geloof ik: hij telt ruim 500 pagina's!RoelZ1 schreef:Noemen ze dat een busboekJE? ;).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Zeg maar gerust de Arriva-Bijbel ;)Z2N schreef:"Busboek voor de boekenkast, the Collector's item" geloof ik: hij telt ruim 500 pagina's!RoelZ1 schreef:Noemen ze dat een busboekJE? ;).
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Opzich netjes dat ze de tabellen van lijn 106 en 107 hebben opgenomen, maar bij 107 zijn ze niet helemaal leesbaar door een witte balk met het paginanummer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ta-dah!Tristan schreef:Zeg maar gerust de Arriva-Bijbel ;)Z2N schreef:"Busboek voor de boekenkast, the Collector's item" geloof ik: hij telt ruim 500 pagina's!RoelZ1 schreef:Noemen ze dat een busboekJE? ;).
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Je vergeet de RET. Die staat ook nog niet online.Milco1995 schreef:Arriva is niet de enige bij wie de nieuwe dienstregeling nog niet online staat. Ook GVB, Qbuzz, Syntus en Veolia hebben nog geen nieuwe dienstregelingen online gezet.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Waar kan ik de online versie vinden?Z2N schreef: [foto]
Graag een linkje, want ik heb me de tandjes gezocht en kan het niet vinden :? .
Laatst gewijzigd door webguy op do 15 nov 2012, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto uit quote
Reden: Foto uit quote
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Bedankt .
Morgen even een aantal lijnen uitprinten waarvan ik gebruik van maak.
Morgen even een aantal lijnen uitprinten waarvan ik gebruik van maak.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Jammer dat je van de met Connexxion gedeelde lijn 195/295 niet kan zien wanneer welke vervoerder voor je neus komt te staan :?
Dan zou je namelijk kunnen zien wanneer je je tablet-pc in de bus kan gebruiken door de aanwezige wifi (Arriva) en wanneer de cico je chipkaart sneller leest (Connexxion)
Dan zou je namelijk kunnen zien wanneer je je tablet-pc in de bus kan gebruiken door de aanwezige wifi (Arriva) en wanneer de cico je chipkaart sneller leest (Connexxion)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Hoe zit dat eigenlijk met tarieven? En abonnementen? Moet je allerlei producten op je chipkaart zetten dan? En werkt dat dan?
Het is een spectrum.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Staat in het gelinkte busboekje
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik denk dat Karl het specifiek over lijn 195 heeft aangezien die zowel door Arriva als Connexxion gereden wordt en over lijn 195 staat er niks speciaals in het boekje.
De vraag is dus ook hoe het zit met Buzzers (Connexxion) en Familiedagkaarten (Arriva) op die lijn.
Verder mis ik ook scholierenlijn 611 in het busboek.
De vraag is dus ook hoe het zit met Buzzers (Connexxion) en Familiedagkaarten (Arriva) op die lijn.
Verder mis ik ook scholierenlijn 611 in het busboek.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Als Arriva met zijn KV1 formaat dienstregeling komt kan ik zo alle ritnummers pakken die door CXX gereden gaan worden. In de concept-dienstregeling van CXX staat iig nog niet wie door wat gereden gaat worden.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Wat? Er is niks aan de tijden veranderd, en 's ochtends en 0:00 is er geschrapt.Z2N schreef:Wat mij opvalt bij het doorbladeren tot dusver:
*Lijn 147 krijgt zijn goede aansluiting van en naar leiden.
Niks goede aansluiting dus.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: vr 16 nov 2012, 16:32
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik zag in dat busboekje van Arriva dat de 180 (Gouda - Utrecht Jaarbeusplein) omgenummerd word naar 107. Iemand die weet waarom?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Dat is ook niet helemaal waar..Flitskikker schreef:Wat? Er is niks aan de tijden veranderd, en 's ochtends en 0:00 is er geschrapt.Z2N schreef:Wat mij opvalt bij het doorbladeren tot dusver:
*Lijn 147 krijgt zijn goede aansluiting van en naar leiden.
Niks goede aansluiting dus.
In de ochtendspits zijn de aankomsten om 7u45, 8u02, 8u17, 8u32 en 8u47. De gemiddelde wachttijd ri. Leiden is dan maar 5 minuten, in plaats van 13 nu.
Overdag is de wachttijd 9 minuten ri Uithoorn, het zelfde als nu. In het dal naar Leiden reizen is nog steeds zwaar k*t.
Tussen 6 en 7 's avonds is de aansluiten naar Uithoorn dan weer ideaal, maar 3 minuten! :)
Er is dus wel wát verbeterd, maar ik ben het met je eens, het kán nog beter.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Omdat alle lijnnummers rondom Woerden boven de Lek nu een 10x-nummer zijn. Vond men bij Connexxion beter. Als de 195 geknipt was had deze het nummer 103 gekregen.OudewaterCity schreef:Ik zag in dat busboekje van Arriva dat de 180 (Gouda - Utrecht Jaarbeusplein) omgenummerd word naar 107. Iemand die weet waarom?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Dat bedoelde ik inderdaad. Hoe zit het met concessiespecifieke kaarten of bedrijfskaarten, zoals abonnementen, buzzers, etc?Meltrain schreef:Ik denk dat Karl het specifiek over lijn 195 heeft aangezien die zowel door Arriva als Connexxion gereden wordt en over lijn 195 staat er niks speciaals in het boekje.
De vraag is dus ook hoe het zit met Buzzers (Connexxion) en Familiedagkaarten (Arriva) op die lijn.
Verder mis ik ook scholierenlijn 611 in het busboek.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 07 sep 2012, 01:31
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Ik heb vaak 's middags les. Dus dat is rond 10 à 11 uur van huis weg en dan rond 17 à 18 uit.Z2N schreef:Dat is ook niet helemaal waar..Flitskikker schreef:Wat? Er is niks aan de tijden veranderd, en 's ochtends en 0:00 is er geschrapt.Z2N schreef:Wat mij opvalt bij het doorbladeren tot dusver:
*Lijn 147 krijgt zijn goede aansluiting van en naar leiden.
Niks goede aansluiting dus.
In de ochtendspits zijn de aankomsten om 7u45, 8u02, 8u17, 8u32 en 8u47. De gemiddelde wachttijd ri. Leiden is dan maar 5 minuten, in plaats van 13 nu.
Overdag is de wachttijd 9 minuten ri Uithoorn, het zelfde als nu. In het dal naar Leiden reizen is nog steeds zwaar k*t.
Tussen 6 en 7 's avonds is de aansluiten naar Uithoorn dan weer ideaal, maar 3 minuten! :)
Er is dus wel wát verbeterd, maar ik ben het met je eens, het kán nog beter.
Als ik nu 12:00 op moet school moet zijn, neem ik de bus van 10:37 -> trein van 10:53 mis ik -> trein van 11:23 -> 11:37 in Leiden.
Met de nieuwe dienstregeling ben ik of bijna een uur te vroeg, of een kwartier te laat, omdat de 10:37 niet rijdt. En dan moet ik ook nog eens een halfuur op het station in Alphen wachten. Het scheelt vaak maar een paar minuten.
Als mijn lestijden straks omklappen naar 's ochtends, is het hetzelfde verhaal andersom.
Ook de bus van 0:00 is geschrapt, dus kan ik niet nog even in Leiden bij een klasgenoot verblijven of een drankje doen.
Het énige wat ik als verbeterpunt zie, is de vertrektijd van 18:10 die ik nu wel kan halen.
Dus nee, ik ben hier niet erg tevreden mee.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Het is natuurlijk ook wel van de zotte dat die bussen zo verschikkelijk slecht aansluiten.. :N
Re: Concessie Zuid-Holland Noord #2
Je kan het alleen niet oplossen. De 147 maakt een kering van slechts 2 minuten in Uithoorn, als je met de tijden gaat schuiven houd je altijd in een richting een slechte aansluiting.
- De lijn versnellen. Deze is erg lastig. Je zou de bediening van Busstation de Vest kunnen laten vervallen en de bus door het voetgangersgebied over de Alphense Brug kunnen sturen, maar daar wordt men in Alphen niet blij van. Andere mogelijkheden zijn via de provinciale weg door Nieuwkoop (verslechtering van de loopafstanden voor de meeste reizigers) of de bediening van Zevenhoven en Noordeinde te laten vervallen.
- Langere kering in Uithoorn: Gaat ten kosten van DRU-uren want personeel moet doorbetaald worden en toegang gegeven worden tot de personeelsvoorzieningen op het busstation van Uithoorn
- De lijn inkorten: onmogelijke optie aangezien de reismogelijkheden richting Amsterdam dan dramatisch verslechteren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 10 gasten