Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
sirvinniei schreef:Ah ze hebben alsnog 646 en 647 ingekort. In ieder geval voor nu, aangezien het in 2020 waarschijnlijk weer allemaal geïntegreerd wordt in lijn 123
Dat stond in december al in de dienstregeling met een voetnoot voor de rit tot Woerden vanaf september.
Etienne schreef:In feite worden de 646 en 647 nu een aanhangsel van de 123. Dus waarom ze die lijnen dan niet meteen hebben geïntegreerd, had wellicht logischer geweest.
Een 6xx-nummer geeft wel meer vrijheid om de lijn afwijkend te rijden op vrije dagen van de school enzo.
Dat kan je nu ook al in de dienstregeling zien: in de laatste week van september is het vertrek uit Uithoorn/Mijdrecht 15 minuten eerder en de aankomst daar 15 minuten later, met gelijke tijden in Woerden. Aannemelijk een omleiding waarbij wordt gezorgd dat de scholieren de trein nog halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
En zelfs al zouden de midi's elkaar kruisen zou het nog niet passen in de huidige situatie, de weg is echt maar iets meer dan een rijbaan breed geworden.
De bus naar Utrecht Science Park rijdt vanaf 15 december via de Koningsweg en krijgt daar een nieuwe halte. De bus stopt dan niet meer bij de haltes in Smitsveen.
Te rustige busritten door Soesterkwartier blijven nog een jaartje
AMERSFOORT - De dienstregeling voor de bus door de Amersfoortse wijk Soesterkwartier blijft voorlopig intact. Dat heeft gedeputeerde Arne Schaddelee toegezegd tijdens een vergadering in het provinciehuis, waarbij de nieuwe dienstregeling van volgend jaar ter sprake kwam.
Vervoerder Syntus en de provincie hadden in het nieuwe vervoersplan het voornemen om in de avonduren en het weekend busritten te schrappen door het Soesterkwartier. De reden is dat reizigers er te weinig reizigers gebruik van maken. Maar dat plan is voor komend jaar van de baan.
Jammer, ik ben ervan overtuigd dat een flex oplossing een betere oplossing is. Die lusroute is eigenlijk alleen zinnig als er daadwerkelijk mensen naar de Isselt willen komen, dus doordeweeks overdag.
Ach ja, de SP is groot voorstander van het leeg rond laten rijden van 12 meter bussen.
@sirvinnei: Een flex-oplossing is niet persé beter. Als je het gebied wat bediend wordt door lijn 1 gewoon 1-op-1 door flex vervangt dan flopt dat flexvervoer net zo hard. Immers, als je op het uiterste reserveringsmoment de deur uit stapt om naar het station te lopen ben je daar nog altijd eerder dan de flexbus.
Het jaartje uitstel biedt echter wel de mogelijkheid om alternatieve ideeën wat beter uit te werken waarmee je de DRU's nuttiger kunt inzetten en het Soesterkwartier toch bereikbaar houdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Maar het ging niet om een 1 op 1 vervanging, maar om een uitbreiding naar zondag en later 's avonds (zie enquête). Dat wordt gemakshalve alleen volledig door de bewoners en media weggelaten.
Is er trouwens documentatie van de desbetreffende raadsvergadering?
Verder ben ik benieuwd of dit besluit alleen over deze lijn gaat, of over de verdere uitrol van Syntus flex in het algemeen. Het rocov adviseerde namelijk om te wachten met de verdere uitrol tot de evaluatie resultaten van Woerden binnen zijn. Als dat laatste het geval is dan gaan het aanpassen van de stadsdiensten van Mijdrecht en Woerden waarschijnlijk ook niet door.
sirvinniei schreef:Maar het ging niet om een 1 op 1 vervanging, maar om een uitbreiding naar zondag en later 's avonds (zie enquête). Dat wordt gemakshalve alleen volledig door de bewoners en media weggelaten.
Dat is dus gewoon 1 op 1 vervanging van de route van lijn 1, met als enige verschil dat het op die nog rustiger tijden mogelijk nog harder flopt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Een belangrijke mijlpaal in het vervoerplanproces is het besluitvormingsmoment. De provincie vraagt U-OV en
Syntus om toe te werken naar besluitvorming door Gedeputeerde Staten op 10 september 2019. Tijdens deze
GS-vergadering zullen de plannen van beide vervoerders worden beoordeeld op basis van de inhoudelijke en
financiële uitgangspunten en de geldende concessie-voorwaarden.
Er is volgens de stateninformatie geen vergadering vandaag en in de agenda van de komende Statenvergadering staan de vervoerplannen niet geagendeerd. Kwam wel een informatiesessie over de U-OV vervoerplannen tegen die op 11 september was, maar daar zitten geen documenten bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In dit PDF'je (Bij klikken op de link wordt direct een PDF-document gedownload), waar de definitieve agenda voor de vergadering van Vakcommissie Milieu en Mobiliteit in staat, lees ik de datum van 17 september ook: "(...) omdat 17 september het college een beslissing neemt over dit vervoersplan". Ik kan de datum verder ook niet vinden...
Jij bent snel... Kreeg de aankondiging net 4 minuten geleden per mail
Edit: Syntus gaat dus kennelijk ook in U-link kleurstelling rijden op lijn 50, lijkt me een logistieke uitdaging met de tunnelbussen erbij voor de tak naar Veenendaal.
Ook omdat lijn (X)80 deels Citea's nodig blijft hebben wegens de koppeling aan lijn 87 in de spitsrichting.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Leuk, nog een literair hoogstandje van Maxim
Jammer dat Gelderland o vervelend doet. Hiermee wordt 280 buiten de spits een sterfhuisconstructie die puur dient als stadsdienst voor Rhenen.
Laatst gewijzigd door sirvinniei op wo 18 sep 2019, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben wel benieuwd naar de uitwerking van de kwartiersdienst op de X80. Zit gezien de grafiekjes duidelijk elke ochtend in die drukste rit die benoemd wordt (en dat is dit schooljaar helemaal erg). Hoorde daar voorheen vaak in dat scholieren/studenten liever die bus namen omdat de volgende vaak net teveel vertraagd op De Klomp arriveerde, daar zou het dus een flinke verschuiving kunnen opleveren. Of niet als de voorkeur er blijkt te zijn om snel over te kunnen stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Heel interessant! Weer knap werk geleverd trouwens, zo duidelijk een heel vervoerplan opstellen en onderbouwen. Inderdaad jammer dat de 280 niet door mag rijden, helaas ook wel begrijpelijk. Gaat nu het eindpunt Ouwehands Dierenpark zijn? Ik ben heel benieuwd hoe de exacte dienstregeling gaat zijn, zeker op zo'n corridor als de (x)80/82/280/(298).
Daniel schreef:Syntus gaat dus kennelijk ook in U-link kleurstelling rijden op lijn 50, lijkt me een logistieke uitdaging met de tunnelbussen erbij voor de tak naar Veenendaal.
Dat lijkt me ook wel een leuke uitdaging, al kan je natuurlijk wel 'berekenen' hoeveel tunnelbussen en Setra's (die wil ik wel eens zien in die U-link kleuren) je ongeveer nodig hebt. En des noods zet je bij uitval dan maar een bus met de 'gewone' kleurstelling in of andersom.