Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8788
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dit zijn dezelfde stoelen volgens mij dit in de Citea's van lijn 320 Amsterdam-Hilversum te vinden zijn. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ja, dat zijn ze.(Citea's Utrecht). De stoelen in de '320-Citea's' zijn iets luxer.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dit is vrijwel het zelfde type stoel (Kiel Ligero) welke ook te vinden is o.a. de RNET Citea's van HWGO en de Citea's in IJsselmond. Het enige verschil is dat de rugleuning bovenaan niet rond maar hoekig loopt.
- Spoiler: show
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vandaag zijn alle VDL bussen geleverd in Haarlem. Ze zien er goed uit :pos:
Voor de nummertjesfreaks onder ons, een lijstje met nummertjes:
- 1950-1957 VDL MidCity
- 3200-3220 VDL Citea LLE
- 3222-3226 VDL Citea LLE
-3231-3232 VDL Citea XLE
- 7390-7391 MB Sprinter (buurtbus)
Voor de nummertjesfreaks onder ons, een lijstje met nummertjes:
- 1950-1957 VDL MidCity
- 3200-3220 VDL Citea LLE
- 3222-3226 VDL Citea LLE
-3231-3232 VDL Citea XLE
- 7390-7391 MB Sprinter (buurtbus)
Laatst gewijzigd door flipje op zo 03 sep 2017, 22:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ik weet niet welke lijst jij hebt gekregen, maar op facebook staat een foto van de 3231 (XLE) en dat de XLE wagens genummerd worden als 3230-3231 :@
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
1950 - 1957 zijn MB Sprinters.flipje schreef:Vandaag zijn alle VDL bussen geleverd in Haarlem. Ze zien er goed uit :pos:
Voor de nummertjesfreaks onder ons, een lijstje met nummertjes:
- 1950-1957 VDL MidCity
- 3200-3220 VDL Citea LLE RNET
- 3221-3222 VDL Citea XLE
- 3224-3228 VDL Citea LLE
- 7390-7391 MB Sprinter (buurtbus)
3231 - 3232 VDL Citea XLE (14,5 meter)
En volgens mij zijn er meer dan 20 Rnet wagens, die zullen denk doorlopen tot 3224.
De eerste 28 bussen waren aflopen dinsdag al geleverd. De 2 XLE's zijn vandaag gekomen.
En niet te vergeten een stuk of 10 Nissan Leaf als aflos auto's.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Op 10 september kan er met een e-ticket gratis gebruik worden gemaakt van de Connexxion bussen
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/w ... cties/4876
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/w ... cties/4876
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- busentrein
- Berichten: 580
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Als je weet waar je moet zoeken kan facebook best betrowbaar zijn (A) :6Jef400 schreef:
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
ik woon niet in Haarlem ijmond dus die vlieger gaat niet op voor mij. :(cassie127 schreef:Op 10 september kan er met een e-ticket gratis gebruik worden gemaakt van de Connexxion bussen
https://www.connexxion.nl/reizen/1190/w ... cties/4876
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Misschien heb ik het gemist, maar wat is er nog over van het plan om electrische BYD-bussen op lijn 2 te laten rijden?
Zijn er ook nachtritten van lijn 385 die doordeweeks rijden m.i.v. nieuwe concessie?
Zijn er ook nachtritten van lijn 385 die doordeweeks rijden m.i.v. nieuwe concessie?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Aangezien de eerste RNET Citea begint vanaf 3200 lijkt het me niet dat ie door loopt tot 3224 (of er moeten 4 extra RNET Citea's zijn bij besteld..). De XLE was een foutje van mij..Mike schreef: En volgens mij zijn er meer dan 20 Rnet wagens, die zullen denk doorlopen tot 3224.
De eerste 28 bussen waren aflopen dinsdag al geleverd. De 2 XLE's zijn vandaag gekomen.
En niet te vergeten een stuk of 10 Nissan Leaf als aflos auto's.
Overigens blijven de MB Citaro bussen rijden net zoals een groot aandeel MAN's. Zoals het er nu uit ziet zullen het de volgende bussen zijn:
3600-3602 > 3604-3606 > 3609 > 3611-3614 > 3617 > 3619 > 3621-3624 > 3627 > 3629-3635 > 3637-3649 > 3652 > 3654-3657 > 3660 > 3662-3665 > 3668 > 3670-3671 > 3674 > 3677 > 3680 > 3683.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Lijn N30 (AML) gaat door naar IJmuiden miv december, 7 nachten per week.....maar dat duurt dus nog een maand of 3.CXX3677 schreef:
Zijn er ook nachtritten van lijn 385 die doordeweeks rijden m.i.v. nieuwe concessie?
https://www.connexxion.nl/data/upload/C ... v14low.pdf
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Las op de website van Connexxion de volgende actie omtrent de verlenging van de N30 naar IJmuiden;
"(...)Als speciale actie mag iedere reiziger die met de nachtlijn N30 vanuit Schiphol reist, gratis tot en met 31 januari a.s., doorreizen tot aan IJmuiden. Reis je vanaf IJmuiden naar Schiphol door? Ook dan mag je het traject IJmuiden – Haarlem Station gratis met ons meereizen."
Was t niet zo dat je standaard 4,50 euro betaald voor de nachtbus ongeacht hoe ver/hoeveel haltes je rijdt? Zo ja, hoe willen ze dan de actie toepassen dat t deel Haarlem-IJmuiden gratis is? Of is er qua tarieven voor de nachtlijnen ook iets veranderd (en betaalt men doorgaans meer dan 4,50 euro in de nacht voor IJmuiden-Schiphol vv)?
"(...)Als speciale actie mag iedere reiziger die met de nachtlijn N30 vanuit Schiphol reist, gratis tot en met 31 januari a.s., doorreizen tot aan IJmuiden. Reis je vanaf IJmuiden naar Schiphol door? Ook dan mag je het traject IJmuiden – Haarlem Station gratis met ons meereizen."
Was t niet zo dat je standaard 4,50 euro betaald voor de nachtbus ongeacht hoe ver/hoeveel haltes je rijdt? Zo ja, hoe willen ze dan de actie toepassen dat t deel Haarlem-IJmuiden gratis is? Of is er qua tarieven voor de nachtlijnen ook iets veranderd (en betaalt men doorgaans meer dan 4,50 euro in de nacht voor IJmuiden-Schiphol vv)?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Je kunt toch ook op saldo reizen op de nachtbus, met een aangepast nachttarief uiteraard?
Je moet alleen het produkt "nachtbus saldo" op de OV chipkaart laden.
Je moet alleen het produkt "nachtbus saldo" op de OV chipkaart laden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De VDL Midcity lijkt op een Sprinter City, maar is een ander type bus.Mike schreef: 1950 - 1957 zijn MB Sprinters.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Oei, klopt de actietekst op die pagina niet, als N30 pas vanaf ingang nieuwe concessie AML door gaat rijden.. of heeft CXX een list verzonnen?JcJay schreef:Las op de website van Connexxion de volgende actie omtrent de verlenging van de N30 naar IJmuiden;
"(...)Als speciale actie mag iedere reiziger die met de nachtlijn N30 vanuit Schiphol reist, gratis tot en met 31 januari a.s., doorreizen tot aan IJmuiden. Reis je vanaf IJmuiden naar Schiphol door? Ook dan mag je het traject IJmuiden – Haarlem Station gratis met ons meereizen."
(..)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Zijn er ook foto's?flipje schreef:Vandaag zijn alle VDL bussen geleverd in Haarlem. Ze zien er goed uit :pos:
Voor de nummertjesfreaks onder ons, een lijstje met nummertjes:
- 1950-1957 VDL MidCity
- 3200-3220 VDL Citea LLE
- 3221-3225 VDL Citea LLE
-3231-3232 VDL Citea XLE
- 7390-7391 MB Sprinter (buurtbus)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Wat betreft die N30 actie, lijkt me, dat CXX vergeet te vermelden dat de N30 pas vanaf 10 december doorrijdt naar IJmuiden. Vanaf 10 december tot 31'januari gratis van IJmuiden - Haarlem v.v. in de nacht lijkt me meer voor de hand te liggen, dan een actie vanaf 3 september tot 31'januari 2018, want zo'n actie gaat dan aardig in de papieren lopen.....
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Er komt toch vanaf vandaag een "tijdelijke" N30 tussen Haarlem en IJmuiden?
Connexxion bedoelt dan zeker dat je op vertoon van je vervoerbewijs van het eerste deel van de rit gratis kunt overstappen voor het tweede deel van de rit.
Connexxion bedoelt dan zeker dat je op vertoon van je vervoerbewijs van het eerste deel van de rit gratis kunt overstappen voor het tweede deel van de rit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Een tijdelijke N30? Zou kunnen, heb er niks over gelezen. Overigens, als iemand incheckt op Schiphol en uitcheckt in Haarlem en overstapt op een tijdelijke bus kan deze chauffeur niet zien, dat deze persoon vanaf Schiphol komt.
Edit: op wiki wordt de N30 inderdaad genoemd als nachtbus naar IJmuiden vanaf 3 september. Als dit een aparte bus wordt is natuurlijk niet te controleren of iemand uit de oorspronkelijke N30 komt, of als er (gratis) ingestapt is in IJmuiden, dat deze persoon ook daadwerkelijk richting Schiphol verder reist. Het enige wat ik me kan voorstellen is, dat 1x per uur een N30 vanuit Schiphol, na Haarlem doorrijdt naar IJmuiden???
Edit: op wiki wordt de N30 inderdaad genoemd als nachtbus naar IJmuiden vanaf 3 september. Als dit een aparte bus wordt is natuurlijk niet te controleren of iemand uit de oorspronkelijke N30 komt, of als er (gratis) ingestapt is in IJmuiden, dat deze persoon ook daadwerkelijk richting Schiphol verder reist. Het enige wat ik me kan voorstellen is, dat 1x per uur een N30 vanuit Schiphol, na Haarlem doorrijdt naar IJmuiden???
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Ja heb er vandaag een paar te pakken kunnen krijgen maar die staan nog op de camera (viel overigens nog wat tegen met alleen een paar nieuwe witte Citea's op lijn 80, verder reed half Haarlem met CNG MANs).busfanNL schreef:Zijn er ook foto's?
De Citea's zijn wel budget-exemplaren trouwens: ze hebben alleen aan de voorkant een kleurenfilm. Ook in de MidCity's zit een kleurenfilm maar die toonden allen hun lijnnummer ernaast met half van de filmbak vallende bestemming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vraag me af of de CNG's ook kleuren kunnen filmen?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Nee, die reden dus ook kleurloos. Lijn 80 heeft trouwens witte cijfers op zachtgele achtergrond, daar lijken zwarte cijfers (zoals bij U-OV gebruikt worden) me toch leesbaarder.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Daar was ik al bang voor, dat die CNG bussen die kleuren niet kunnen tonen. Aangezien die bussen vooralsnog het overgrote deel (63) van het wagenpark in HIJ uitmaken, hebben die lijnkleuren op dit moment daar nog niet veel zin, tenzij softwarematig iets aan de displays veranderd kan worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten