Pagina 32 van 39

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 17:31
door Daniel
Tja, ze bedoelen met de opening vast alleen de hal want verder is het inderdaad verre van klaar. D'r zijn immers ook nog perrons met gewone stoeptegels i.p.v. de nieuwe bestrating om maar één ding te noemen.

En het uiterlijik van CS Jaarbeurszijde is er ook wel op achteruit aan het gaan nu er in plaats van de in het design van de rest van het station passende prullenbakken nogal lelijke grotere exemplaren geplaatst zijn (die qua kleur al niet bij de rest passen - ze zijn donkerblauw).

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 21:26
door ODRAIL
Daniel schreef:Tja, ze bedoelen met de opening vast alleen de hal want verder is het inderdaad verre van klaar. D'r zijn immers ook nog perrons met gewone stoeptegels i.p.v. de nieuwe bestrating om maar één ding te noemen.
Ach ... Rotterdam Centraal is in 2014 ook officieel geopend door de koning en in 2016 kwam je zo af en toe ook nog een bouw hek tegen :wink: .

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 22:08
door Wubbo
Het huidige gebouw van station Den Haag HS is geopend in 1891, en toch zie je daar ook nog wel eens een bouwhek.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 22:24
door Geert
KM46 schreef:
Daniel schreef:Tja, ze bedoelen met de opening vast alleen de hal want verder is het inderdaad verre van klaar. D'r zijn immers ook nog perrons met gewone stoeptegels i.p.v. de nieuwe bestrating om maar één ding te noemen.
Ach ... Rotterdam Centraal is in 2014 ook officieel geopend door de koning en in 2016 kwam je zo af en toe ook nog een bouw hek tegen :wink: .
Dat is iets heel anders. In Utrecht waren (en zijn) er nog heel wat dingen overduidelijk niet af. Als jij in Rotterdam vorig jaar een bouwhek zag, dan was dat een reparatieklus of een los projectje, in ieder geval iets wat niets te maken heeft met de grote verbouwing die in 2014 klaar was.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 08 jan 2017, 22:38
door dylanwild94
Toen in 2014 Rotterdam centraal werd geopend moest het huidige busstation nog aangelegd worden. :')

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 09 jan 2017, 01:26
door matti93
Daniel schreef:En het uiterlijik van CS Jaarbeurszijde is er ook wel op achteruit aan het gaan nu er in plaats van de in het design van de rest van het station passende prullenbakken nogal lelijke grotere exemplaren geplaatst zijn (die qua kleur al niet bij de rest passen - ze zijn donkerblauw).
Wel fijn dat er een asbak bovenop zit, hopelijk blijft de grond daarmee iets netter. De matig aangeduide rookzone (het bordje zie je pas als je er staat) heeft niet echt gewerkt. Verder is dat blauw geloof ik de standaardkleur die word/werd gebruikt voor bushaltes. De haltepalen die bij tijdelijke haltes neergezet worden (op zo'n betonblok) zijn ook blauw. Misschien nog een erfenis van de GVU...

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: di 10 jan 2017, 20:26
door Daniel
Busstation Utrecht Centraal snel veiliger voor blinden

UTRECHT - De gemeente Utrecht gaat op korte termijn de veiligheid voor blinden op het busstation bij Utrecht Centraal verbeteren. Dat is dinsdag toegezegd, tijdens een gesprek tussen de Stichting Overleg Lichamelijk Gehandicapten Utrecht, de gemeente en meerdere mensen die blind of slechtziend zijn. De gemeente Utrecht gaat met spoorbeheerder ProRail bespreken hoe de veiligheid van blinden rond Utrecht Centraal het best kan worden aangepakt.

Lees verder

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: za 21 jan 2017, 20:54
door OVinspecteur
Nog zo'n dingetje. Als het regent stroomt het water gewoon door het dak van de fietsenstalling Jaarbeurszijde heen. Het wordt dan spekglad op de vloeren, die ook al aardig zijn aangetast. Laatst hing er zelfs een stopcontact los uit de muur. :N Ben toch wel benieuwd hoe lang dat allemaal gaat houden.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 20:29
door Daniel
Er is een wonder geschiedt: vanmorgen was de trap vanaf 8b naar de hal voor het eerst open! Direct doorsteken achter de winkeltjes langs ging echter nog niet want daar lag nog het een en ander aan bouwmaterialen die nog opgeruimd moeten worden.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: wo 15 feb 2017, 22:20
door Wubbo
Het viel me al eerder op dat die open was, maar dat zou ook zomaar gistermiddag kunnen zijn geweest.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: do 16 feb 2017, 07:44
door waldo79
Zou ook handiger zijn als de rommel boven de passage tussen spoor 11 en 9 wordt opgeruimd. Heb ik in de ochtend een rustiger looproute naar spoor 8.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: zo 19 mar 2017, 19:20
door OVinspecteur
Worden de dranghekken tussen de busperrons C en D nog een keer vervangen door iets definitiefs of blijven ze daar tot in de eeuwigheid staan? :?:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 12:31
door Michael
Volgens mij worden er uiteindelijk nog vaste hekken geplaatst om te voorkomen dat reizigers de weg over gaan steken om op het andere perron te komen.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 12:50
door dnmw2705
Michael schreef:om te voorkomen dat reizigers de weg over gaan steken om op het andere perron te komen.
Ik snap stukje veiligheid, maar ik vind het zo kut ingedeeld. Zorg dat er in het midden een zebrapad komt oid. Als je nu je aansluiting wilt halen, is dat zowat onmogelijk. Ook door het feit dat U-OV moeite heeft met op tijd komen de laatste tijd!

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 12:57
door Michael
Een zebrapad is naar mijn mening niet echt handig gezien de vele bussen die daar komen. Komt de veiligheid ook niet echt ten goede. Op het oude busstation lag ook een zebrapad. Heb het daar toch wel een aantal keer bijna fout zien gaan.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 13:21
door dnmw2705
Persoonlijk ben ik van mening dat het busstation ook niet handig gebouwd is in de lengte. In de breedte was het, net als centrumzijde misschien toch handiger geweest en overzichtelijker.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 13:31
door dylanwild94
In breedte heb je dan het probleem van een zebrapad die je aan moet leggen. Iets waar de gemeente Utrecht vanaf wilde en aan de centrumzijde ook te gevaarlijk Was gebleken.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 13:34
door Tom523
Als gebruiker van het nieuwe station is het elke morgen wel lachen geblazen als ik op de 63 naar Vianen sta te wachten. In het buffervak naast het spoor mogen tussen volgens mij 07.00 en 12.00 alleen dubbelgeledes staan voor lijn 12.

Dat sommige chauffeurs blijkbaar erg koppig zijn of blind, blijkt maar weer. Regelmatig zie ik een gewone lijnbus van zowel Arriva, Syntus als U-OV parkeren en dan is het wachten. Vaak komt de perronopzichter naar de bus toe om de chauffeur weg te jagen, soms komt er een lijn 12 toeterend achter staan. Een enkele keer is de bus verlaten en is de chauffeur een bakkie halen, heb ook een keer een U-OV`er een Arriva bus zien wegzetten naar achteren :lol:

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 13:36
door Chrysa
Tom523 schreef: heb ook een keer een U-OV`er een Arriva bus zien wegzetten naar achteren :lol:
En dat kan gewoon? Zit daar geen slot op ofzo?

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 13:41
door Tom523
Veel bussen gaan met een bepaalde knop aan de voorzijde of zijkant open. En aangezien Arriva, net zoals U-OV, rijdt met Amba`s, is dat makkelijk gedaan.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 14:03
door Aking
Lijnbussen hebben bij mijn weten nooit een contactslot, en zoals hierboven al gezegd is het openen van de deuren ook niet heel moeilijk (A)

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 14:10
door Hainje
De Scania's die in Waterland voor EBS reden of nog rijden hebben wél een contactslot.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 14:14
door Tom523
Persoonlijk vind ik het wel raar dat de meeste bussen gaan contactslot hebben. Heb toch wel eens het bericht gekregen dat een chauffeur in de winter de bus op de buffer had gezet, een bakkie troost ging halen, en terugkwam om vervolgens een passagier in de bus te vinden. Die mocht overigens wel mee met de geeljassen.

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 14:29
door Aking
Wat heeft het vinden van een passagier in de bus precies te maken met het contactslot? (dus om de motor te starten)

Re: Verbouwing station Utrecht Centraal

Geplaatst: ma 20 mar 2017, 14:30
door Tom523
Hoor mij dan...

Bedoel het knopje om de deur open te doen :wink: