Pagina 33 van 53

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: do 25 jan 2018, 18:08
door flipje
De eerste (nummertje 2101) van de 8 BYD bussen is gearriveerd in Haarlem, de rest volgt spoedig.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: do 25 jan 2018, 19:20
door Lijn 45
Hier staan foto's van de 2102.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: do 25 jan 2018, 19:22
door dylanwild94
Op de bus zie ik anders 2102 staan. (A)

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: do 25 jan 2018, 21:28
door Chrysa
Beweerde Lijn 45 wat anders dan? (A)

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: do 25 jan 2018, 21:42
door busfanNL
Wat een gave bus zeg. 8-) Heel mooi. De CXX kleuren staat de byd goed. Welke lijn/lijnen gaan deze rijden?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: do 25 jan 2018, 21:46
door Milco
Lijn 2.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: vr 26 jan 2018, 12:27
door cxx3219 op lijn 382
busfanNL schreef:Wat een gave bus zeg. 8-) Heel mooi. De CXX kleuren staat de byd goed.
Ik ben het er helemaal mee eens. *bus*

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: za 27 jan 2018, 18:01
door Visgraatmodel
Lijn 45 schreef:Hier staan foto's van de 2102.
Ik hoop dat zij even fijn zullen rijden als op Schiphol! Hele mooie bussen. :D

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 28 jan 2018, 20:31
door cxx3219 op lijn 382
Een vraagje over de MAN bussen: Hebben ze toen ze geleverd waren ook al het leddisplay waarop het lijnnummer staat? Of was het eerst een andere?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 28 jan 2018, 20:33
door Daniel
Dat hadden ze al bij de levering, het is echt wel behoorlijk lang geleden dat de laatste bussen die nog een LCD-display hadden geleverd werden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 28 jan 2018, 22:37
door Daan!
Lijn 45 schreef:Hier staan foto's van de 2102.
Per wanneer zouden die bussen ingezet gaan worden? Zijn deze bussen nieuw? Ze zien er niet nieuw uit namelijk.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 28 jan 2018, 22:59
door dylanwild94
Geen idee en ja ze zijn splinternieuw.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: ma 29 jan 2018, 07:59
door Lijn 45
Volgens eerder berichten worden ze vanaf maart ingezet.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: ma 29 jan 2018, 12:37
door DrechtBlub
De bus ziet er nu al aardig verouderd uit in mijn ogen (Puur qua design), maar lelijk is die ook niet. - Ik ben benieuwd wat Haarlem er van gaat vinden.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: di 30 jan 2018, 20:13
door cxx3219 op lijn 382
Staan er al een paar bussen op een stalling?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: wo 31 jan 2018, 10:36
door rooddolfijn
Lijn 45 schreef:Hier staan foto's van de 2102.
Wat ik bijzonder vind is dat er geen accupaketten boven de eerste as zitten, zoals bij de Arriva BYD bussen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 20:06
door Frank93
Het volgende heeft ook een beetje te maken met AML maar omdat het zich in Haarlem afspeelt plaats ik het hier. Sommige mensen klagen dat er geen of minder bussen bij hun in de buurt komen sinds de nieuwe dienstregeling, maar in het centrum van Haarlem klagen ze nu dat het er teveel zijn:

http://www.nhnieuws.nl/nieuws/219409/Ha ... entrum-zat

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 20:12
door fred1954
Ze moeten in Haarlem nog 3 jaar geduld hebben. Dan zijn vrijwel alle bussen elektrisch, zowel de bussen van AML, die door Haarlem rijden, als de bussen van HIJ zelf. Immers de CNG bussen gaan er uit over 3 jaar en worden ook vervangen door elektrische bussen. En die dubbeldekkers? Ik denk dat die geen lang leven meer hebben in AML.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 20:56
door sirvinniei
Pfft volgens mij stoten oude dieseltjes meer fijnstof uit dan euro VI bussen...

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: wo 07 feb 2018, 23:49
door Stadsbus
Ze zeggen bijvoorbeeld dat er 4 passagiers in een bus zitten, wees blij dat het in 1 bus zit, en niet in 4 auto's.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: do 08 feb 2018, 07:46
door Jonkervoort
Dus... in de spits is ie blij met de dubbeldekkers en zijn ze nodig, maar daarbuiten moeten er kleine en lichte bussen rijden? Wil ie het dak eraf kunnen halen?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 00:05
door CXX3677
Rijden deze bussen inmiddels al op de lijndienst?

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 00:11
door Milco
"Deze bussen"? De dubbeldekkers van VDL rijden al sinds 10 december 2017 op de lijndienst, maar dat heeft niets met de concessie Haarlem-IJmond te maken.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 00:18
door Chrysa
Hij zal de elektrische bussen wel bedoelen.

Re: Concessie Haarlem-IJmond (2017 - 2025)

Geplaatst: zo 18 mar 2018, 07:47
door Lijn 45
De BYD's hebben onlangs kentekens gekregen, dus inzet zal niet lang op zich laten wachten.