Dus als ik het goed begrijp zou iedereen ( in principe dan hè)de deur kunnen openen en met de bus weg kunnen rijden?Aking schreef:Lijnbussen hebben bij mijn weten nooit een contactslot, en zoals hierboven al gezegd is het openen van de deuren ook niet heel moeilijk (A)
Verbouwing station Utrecht Centraal
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Als je weet hoe je dat moet doen wel ja :Y
Bij de oudere treinen, voor de intrede van de domsleutel was dat met treinen ook zo ongeveer het geval. Veel meer dan een deurklink was er niet nodig om een trein weg te rijden (de materieelsleutels lagen altijd in een van de twee cabines)
Bij de oudere treinen, voor de intrede van de domsleutel was dat met treinen ook zo ongeveer het geval. Veel meer dan een deurklink was er niet nodig om een trein weg te rijden (de materieelsleutels lagen altijd in een van de twee cabines)
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
De amba's hebben die knop trouwens onder de ruitenwisser, de Setra's in de deur zelf.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Misschien handig om dat niet zo op een forum neer te zetten?
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Iedereen kan dat toch weten, al helemaal bij de Setra's. Mensen zien heus wel dat de chauffeur een knop op de voordeur 3 seconden lang ingedrukt houdt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Handig is het inderdaad niet, aan de andere kant, iemand met slechte bedoelingen had daar snel genoeg achter gekomen. Tel daar bij op dat het snel genoeg opvalt als een bus van een busstation gejat wordt. Is het niet door de verkeersleiding, dan is het wel door een collega of door de chauffeur zelf (huh, waar is mijn bus nu???). Je moet als dief wel erg veel mazzel hebben wil je onopgemerkt wegkomen.
🍉
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
En toch gebeurt het nog best regelmatig geloof ik...
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Dat iemand een bus jat? Of dat iemand het voor elkaar krijgt een bus naar - ik noem maar een dwarsstraat - Polen te rijden? Want het blijft natuurlijk een kostenafweging voor vervoerders. Riskeren dat er gemiddeld één keer per half een bus meegenomen wordt voor joyriding dat misschien een uur duurt, of de extra optie voor contactsloten toevoegen tijdens de bestelling? Rekensom lijkt mij niet heel moeilijk.
🍉
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik zeg enkel dat het jatten (vaak met joyriding als doel) nog best regelmatig voorkomt, ik zeg nergens dat ze dan maar contactslot en moeten plaatsen (A)
-
- Berichten: 998
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Wat is eigenlijk de straf die je kan verwachten met joyriden? (En nee dat wil ik niet weten omdat ik zelf iets dergelijks van plan ben!)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Foutje.. verreiker vergeten na oplevering Utrecht CS.
Het kan reizigers bijna niet ontgaan zijn: een blauwe hoogwerker staat al maanden niets te doen in de stationshal van Utrecht Centraal en dat duurt misschien nog wel tot ‘begin volgend jaar’. Doordat de hal af is, kan de machine er niet meer uit.
De NS moet het gevaarte aan de Jaarbeurszijde wegtakelen, maar heeft daar nu niet de mogelijkheid toe. De hoogwerker staat nu in de stationshal aan de kant van de Jaarbeurs, bij de roltrappen naar busplatform D, en is afgezet met een rood-wit lint. “Van 2015 tot de oplevering van de stationshal, afgelopen december, werd de machine intensief gebruikt voor onder andere het installeren van verlichting, brandmelders en dergelijke”, vertelt NS woordvoerder Hessel Koster.
Bron:
https://www.duic.nl/opmerkelijk/hoogwer ... lopig-weg/
:D
Dat zal wel kassa zijn voor de verhuurder
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Utrecht is toch Groen Links? Dan is het vast kunst.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Aking, kom er maar inen is afgezet met een rood-wit lint
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Mn meisje had er al een foto van gemaakt, toen ie nog in gebruik was met linten er omheen :')
Maaruh, het ding ziet er uit als een huurmachine... Wie gaat dat betalen? :X
Sowieso, is het niet voordeliger om het ding ter plekke uit elkaar te halen en dan buiten/elders weer in elkaar te zetten? (A)
Maaruh, het ding ziet er uit als een huurmachine... Wie gaat dat betalen? :X
Sowieso, is het niet voordeliger om het ding ter plekke uit elkaar te halen en dan buiten/elders weer in elkaar te zetten? (A)
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Zit er geen Münchhausenschakeling op zo'n ding?
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Koekel komt met De Sprong Van Münchhausen of Het syndroom van Münchhausen, en daarbij zie ik de connectie niet... Care to elaborate?diederickx schreef:Münchhausenschakeling
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Mijn hond reageert helaas nog steeds niet correct op het commando 'vlieg!'. Ik vermoed dat diederickx iets dergelijks verwacht van die hoogwerker.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ach, is er dadelijk met de zomer niet één of ander sport evenement waardoor de stationshal weer vol gehangen kan worden met vlaggen / banieren etc?
Dan is het daarna zo weer herfst en kan al de winter sfeer (kerst) verlichting opgehangen worden.
Daar is zo'n verreiker wel nuttig voor.
Ik zou zeggen.. kopen dat ding en voorgoed laten staan in die hoek. Koop een paar nette scheidingswanden en zet die er in de tussentijd omheen. Niemand die er last van heeft.
Dan is het daarna zo weer herfst en kan al de winter sfeer (kerst) verlichting opgehangen worden.
Daar is zo'n verreiker wel nuttig voor.
Ik zou zeggen.. kopen dat ding en voorgoed laten staan in die hoek. Koop een paar nette scheidingswanden en zet die er in de tussentijd omheen. Niemand die er last van heeft.
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Ik dacht eigenlijk aan iets waarmee zo'n ding zichzelf aan het plafond kon optillen. Misschien te veel animatiefilms gekeken...
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Gaat men nog een keer wat doen aan die bouwhekken tussen busstation C en D, of blijft die ontwerpfout tot aan het eind der tijden staan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Het is Utrecht he, vast het laatste Net als die andere bouwblunders op Utrecht Centraal die er waarschijnlijk tot de volgende verbouwing zullen blijven, bv. de kappen bij perron 9 en 12.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Of dus die hoogwerker van hierboven die het station niet meer uit kan. En zo zullen er vast nog een heleboel dingen meer zijn die wij nog niet gezien hebben :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Verbouwing station Utrecht Centraal
Of wel gezien... zo zit er op de ruit van Abel's Deli aan de zuidkant een grote witte sticker, aannemelijk om te voorkomen dat de medewerkers in het keukentje van die zaak daar levend gegrild worden doordat ze vol in de zon staan.
En vlak achter het "gehandicaptenpoortje" in de route aan de zuidkant achter de winkeltjes langs staat een pilaar van het dak van de hal, dat lijkt best krap als je daar met een beetje grote elektrische rolstoel ofzo langs wil. Geen idee waarom dat brede poortje niet precies aan de andere kant zit, dan zou je namelijk in je rolstoel gewoon rechtdoor kunnen rijden i.p.v. om pilaren en bankjes heen te moeten slingeren.
De afstand is, gezien daar toch maar drie poortjes zijn, niet bepaald gigantisch. Al vraag ik me toch al af waarom je zo'n breed poortje voor rolstoelen en kinderwagens op een plek nodig hebt die eigenlijk alleen snelle toegang tot trappen geeft
En vlak achter het "gehandicaptenpoortje" in de route aan de zuidkant achter de winkeltjes langs staat een pilaar van het dak van de hal, dat lijkt best krap als je daar met een beetje grote elektrische rolstoel ofzo langs wil. Geen idee waarom dat brede poortje niet precies aan de andere kant zit, dan zou je namelijk in je rolstoel gewoon rechtdoor kunnen rijden i.p.v. om pilaren en bankjes heen te moeten slingeren.
De afstand is, gezien daar toch maar drie poortjes zijn, niet bepaald gigantisch. Al vraag ik me toch al af waarom je zo'n breed poortje voor rolstoelen en kinderwagens op een plek nodig hebt die eigenlijk alleen snelle toegang tot trappen geeft
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten