'Uniek' is iets anders dan 'mooi' :NAlargule schreef:Juist die naar buiten staande deuren en opstaande rand geven 'm een unieke aanblik. Is misschien even wennen maar ik vind het wel robuustheid uitstralen.
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Zou dus maar oppassen met die Combino van jeR-Flow schreef:Ik zit de laatste tijd om de haverklap in een Combino waarbij het dak lekt. Gisteren liep het bij de eerste "harmonica" gewoon in straaltjes naar binnen. Ze worden oud. :S
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Zal waarschijnlijk gewoon die harmonica die niet goed bevestigd is. Maar dat soort dingen moeten wel gemeld worden aan de technische dienst!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Dat was maar één tram. De overige vier keer lekte gewoon het plafond zelf halverwege het compartiment. En nee, het was niet vier keer dezelfde tram.hauptbahnhof schreef:Zal waarschijnlijk gewoon die harmonica die niet goed bevestigd is. Maar dat soort dingen moeten wel gemeld worden aan de technische dienst!!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
@R-Flow: in het kader van klantenbinding en het bieden van meer service heeft het GVB besloten nu gratis douches in sommige trams in te bouwen, op proef. Wist je dat nog niet?
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
En dat terwijl die service al beschikbaar is op de metrostations?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
We misten alleen de complementaire handdoeken... Beetje jammer!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Op station Weesperplein zijn de bouwplaatsopzichters weer terug, samen met hun tafel, stoelen en een goed boek
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Ingecheckt bij GVB met een abonnement en ten onrechte saldo afgeschreven?
18 december 2012
Heeft u vanaf maandag 17 december met een sterabonnement of een GVB zone abonnement gereisd met GVB tram en bus? Dan is mogelijk onterecht saldo van uw OV-chipkaart afgeschreven.
Bij het opnieuw installeren van software is iets misgegaan. Hierdoor ontbreekt bij een aantal trams en bussen een zonetabel in de systemen waardoor de kaartlezer in tram en bus uw abonnement niet herkent.
Lees verder
18 december 2012
Heeft u vanaf maandag 17 december met een sterabonnement of een GVB zone abonnement gereisd met GVB tram en bus? Dan is mogelijk onterecht saldo van uw OV-chipkaart afgeschreven.
Bij het opnieuw installeren van software is iets misgegaan. Hierdoor ontbreekt bij een aantal trams en bussen een zonetabel in de systemen waardoor de kaartlezer in tram en bus uw abonnement niet herkent.
Lees verder
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Wat gaat er gebeuren dan?Bee schreef:Op station Weesperplein zijn de bouwplaatsopzichters weer terug, samen met hun tafel, stoelen en een goed boek
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Ze gaan het afmaken :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Waar moet ik aan denken dan? Want ze zouden toch de stations ook qua design renoveren/moderniseren i.p.v. alleen de techniek of komt daar weer geen bal van terecht? Kan er bar weinig over terugvinden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Er is een extra trap gebouwd en er zijn brandwerende maatregelen getroffen ivm de tunnelwetgeving.
Renovatie komt op een later moment.
Renovatie komt op een later moment.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Weer zo'n never ending story dus. Erg jammer dat het allemaal zo lang moet duren. Maar ja!
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Aanstaande zondag gaat de tweede ronde van de nieuwe dienstregeling van start, en zullen alle metrolijn weer alle dagen van de week volledig rijden. :)
Ik ben benieuwd wanneer men het spoor gaat opknappen tussen v.d. Madeweg en Gaasperplas, op sommige plekken ligt het er behoorlijk slecht bij
Ik ben benieuwd wanneer men het spoor gaat opknappen tussen v.d. Madeweg en Gaasperplas, op sommige plekken ligt het er behoorlijk slecht bij
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Waarschijnlijk voorlopig niet. Dat spoor is al vervangen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Schudden etc? Stopmachine eroverheen en grootste euvel moet weg zijn dan denk ik :)Bee schreef:Aanstaande zondag gaat de tweede ronde van de nieuwe dienstregeling van start, en zullen alle metrolijn weer alle dagen van de week volledig rijden. :)
Ik ben benieuwd wanneer men het spoor gaat opknappen tussen v.d. Madeweg en Gaasperplas, op sommige plekken ligt het er behoorlijk slecht bij
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Moeten GVB-reizigers morgen eigenlijk nog rekening houden met een aangepaste dienstregeling i.v.m. het einde van de wereld?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Ja, de aangepaste dienstregelingen vanavond, voordat de wereld vergaat:
1. Extraveel koffiewagens, zodat je het Einde der Tijden kunt afsluiten met je favorietste GVB-chauffeur/conducteur.
2. GRATIS muffins in de Kerstttram! *O*
1. Extraveel koffiewagens, zodat je het Einde der Tijden kunt afsluiten met je favorietste GVB-chauffeur/conducteur.
2. GRATIS muffins in de Kerstttram! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Weet je het zeker? in de boog onder Duivendrecht zitten toch een aantal rare hobbels die vanuit een langsrijdende metro van lijn 50 en 54 zelfs met het blote oog waarneembaar zijn...hauptbahnhof schreef:Waarschijnlijk voorlopig niet. Dat spoor is al vervangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3955
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Als het goed is wel. Het oude spoor had houten bielzen. Als het goed is, heeft het hele metronet nu betonnen bielzen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Nieuw record: donderdagavond een bericht gestuurd naar de klantenservice, maandagmiddag al antwoord. Zo hoort het :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Kleine correctie, een betonnen dwarsligger. Eens biels is een rechthoekig stuk hout, zoals de dwarsliggers vroeger waren. ;)hauptbahnhof schreef:Als het goed is wel. Het oude spoor had houten bielzen. Als het goed is, heeft het hele metronet nu betonnen bielzen.
Komt wel goed schatje.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
Eind van de middag met de 50 naar Gein.
Deze bleef op Lelylaan en Sneevlietweg ruim 5 min staan.
Werd netjes door bestuur omgeroepen dat hij voor rood sein stond en dit door een storing wel even kon duren. :pos:
Herhaalde dat nog een keer na een paar minuten.
Deze bleef op Lelylaan en Sneevlietweg ruim 5 min staan.
Werd netjes door bestuur omgeroepen dat hij voor rood sein stond en dit door een storing wel even kon duren. :pos:
Herhaalde dat nog een keer na een paar minuten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB #4
De hangbuikjes krijgen ook nieuwe deuren? Zat in de 918 vandaag en zag opeens een combino-achtige knop midden op de deur. Of het op te lossen valt: geen idee, maar het systeem is nog niet heel slim ingeregeld. De knoppen binnen zijn niet verbonden met de haltevraag-lampjes. Daarnaast zijn de knopjes van de beide deuren aan weerskanten van de tram ook niet gekoppeld; in een combino kan je tijdens het rijden aan de 'verkeerde' kant van de tram (dus zeg voor het gemak meestal de linkerkant) drukken, gaan de lichtjes van alle 4 knopjes aan beide kanten knipperen en gaan bij het ontgrendelen van de deuren de deuren aan de rechterkant open. In deze trams gaan de lichtjes van de linkerkant braaf knipperen, maar dit blijft zo totdat ze op een halte komen waar de linkerdeuren ontgrendeld gaan worden. Dus die blijven knipperen gedurende de gehele rit van de van Boshuizenstraat (als ze daar al ingedrukt worden dus he) via CS terug naar van Boshuizenstraat, want op Uilenstede gaat de linkerkant pas weer open.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten