Pagina 1 van 3

Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterdam

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 19:39
door wouter15
Geen treinverkeer Den Haag en beperkt rond Rotterdam door spoedreperatie
Vanwege een spoedreperatie rijden er geen treinen van en naar Den Haag Centraal. Van en naar Rotterdam rijden er veel minder treinen. Dat meldt de Nederlandse Spoorwegen. Hoe lang de situatie gaat duren is onduidelijk. Reizigers moeten rekening houden met meer dan zestig minuten vertraging.

Sinds omstreeks kwart voor zes zorgen de spoedwerkzaamheden voor vertraging. Aanvankelijk bleef er beperkt treinverkeer mogelijk, maar sinds half zeven is al het treinverkeer van en naar Den Haag gestaakt. Wat er precies aan de hand is, is niet bekend gemaakt. Volgens de actuele vertrektijden rijden er nog wel enkele treinen rond Den Haag Centraal. Lees verder

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 19:42
door BR628
Wilde staking Prorail schijnt de echte reden te zijn... http://www.telegraaf.nl/binnenland/2231 ... lat__.html

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 19:42
door WSM
Weer een gevalletje veiligheid van wissels niet meer gegarandeerd?
Goed bezig Prorail!

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 20:05
door Klaasje
Kijk.. Er valt iets te zeggen over veiligheid en iemand kan de zwarte piet toegespeeld krijgen. Hee, daar is WSM. :pos:

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 20:06
door Suus
Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 20:08
door wouter15
Bee schreef:Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Volgens ns.nl likt het op een spoedreparatie te gaan. Lijkt me toch niet als het echt om een staking zou gaan dat NS er dan een spoedreparatie van maakt?

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 20:43
door Thom91
BR628 schreef:Wilde staking Prorail schijnt de echte reden te zijn... http://www.telegraaf.nl/binnenland/2231 ... lat__.html
Wat een onzin, al vele malen betiteld als niet waar.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 20:44
door Thom91
wouter15 schreef:
Bee schreef:Een staking lijkt tot nu toe vooral een gerucht dat door enkele personeelsleden in Den Haag is gelanceerd.
Volgens ns.nl likt het op een spoedreparatie te gaan. Lijkt me toch niet als het echt om een staking zou gaan dat NS er dan een spoedreparatie van maakt?
OCCR, doen ze samen hè.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: wo 19 feb 2014, 21:16
door Meltrain
Maar hoe zijn ze er dan achter gekomen dat ineens onderdelen vervangen moeten worden?
En welke wissels zouden het zijn?

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 00:19
door Suus
Ongeveer een kwartier geleden heeft NS dit op hun Facebook geplaatst:
Afbeelding

De overlast zal dus nog minstens een dag aanhouden.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 08:26
door Geert
Maatregelen zijn momenteel:
- s1900 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
- s5000 opgeheven Rotterdam - Den Haag v.v.
Rest lijkt wel te rijden, inclusief s1200.


De reisinformatie gisteren in Rotterdam was erg mager: er werd op een gegeven moment wel omgeroepen dat er geen treinen meer reden, maar geen enkel alternatief. Bij het storingsbericht over de wisselstoring in Den Haag stond dat je de Randstadrail kon gebruiken, toen ik bij de RET daar naar vroeg wisten ze van niets (info bleek later ook onjuist op NS.nl te staan..). Enfin, de RET'ers zeiden dat ik maar door een poortje moest lopen dat toevallig open was blijven staan zonder in te checken. En zo zonder extra kosten en met slechts +30 aangekomen in Den Haag dat ook helemaal vol stond met reizigers.

In Den Haag C werd nog omgeroepen dat reizigers die een vlucht op Schiphol moesten halen zich konden melden bij de servicebalie, dat vond ik netjes. Alle TBP's en de T21'en stonden ook op "Let op omroepbericht", ik wist niet dat dat laatste mogelijk was op een T21.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 08:36
door groningen
4 wissels en de driehoek Den Haag - Rotterdam - Utrecht. Ach; laat ik mijn vingers maar niet op het toetsenbord spreken. Dat gaat veel koffie, gevulde koeken en koffiebroodjes kosten. Als dit nu tijdens de nuclaire top was, dan was het tenminste nog functioneel.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 08:51
door Alargule
In combinatie met een zinkgat onder de A4 en een massale faillissementsverkoop bij de IKEA in Delft zou dat wel heel vet zijn, ja.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 12:20
door Suus
Een persoon heeft op Somda geplaatst welke wissels uit dienst zijn. Ik heb wat uitsnedes van sporenplan.nl gemaakt en de probleemwissels ingetekend ter illustratie:

Den Haag Centraal:
Afbeelding
Rotterdam Centraal:
Afbeelding

Voor de volledige kaarten kan je op www.sporenplan.nl kijken

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 13:19
door Meltrain
Waarom staat er een rood kruis over spoor 1/2 van Gvc, terwijl het wissel nabij spoor 4 defect is?

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 13:45
door Suus
Er stond in het bericht op Somda dat in Den Haag Centraal spoor 1 en 2 uit dienst zijn. Waarom weet ik ook niet.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 14:47
door Daniel
Het ging in eerste instantie toch ook om meer wissels dan alleen deze? In elk geval stond op nu.nl vanmorgen al dat drie van de vier wissels hersteld waren, maar desondanks zijn er nog altijd beperkingen.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 15:36
door Meltrain
Als ik de Actuele Vertrektijden van Gvc bekijk, zie ik dat spoor 1, 2 en 4 inderdaad niet gebruikt worden.
Dat is de reden dat de s1900 en s5000 niet tussen Rtd en Gvc rijden en de s2000 en s19800 helemaal niet rijden.
Op Rtd zie ik geen spoorafwijkingen, maar de s9700 rijdt niet.

Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de s5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:27
door Suus
Dit bericht heeft NS recentelijk op Facebook geplaatst:
Afbeelding

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:30
door Gekko123
Meltrain schreef:Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de 5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
De s5000 en s5100 kruisen elkaar ter hoogte van Delft. Lijkt me niet handig. En verder zit je nog met het punt dat de s5000 tot Delft laten rijden erg onhandig is vanwege wisselen van spoor en de daarmee gepaard gaande extra kruisende bewegingen.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:32
door Geert
@Meltrain, Is dat handig door de treindienst te fietsen in Delft?

Wat ik in ieder geval tamelijk bizar vind bij deze storing is dat er blijkbaar in één keer vier wissels tegelijk afgekeurd waren. Waren ze zo ineens versleten? Waarom was dat niet eerder ontdekt? En waarom duurde het zo lang voordat alles weer opgestart en de reisinformatie in orde was terwijl er volgens Prorail maar 10 minuten een time-out was? Van die tien minuten was op de stations weinig te merken, dat duurde veel langer...

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 16:39
door Suus
Daniel schreef:Het ging in eerste instantie toch ook om meer wissels dan alleen deze? In elk geval stond op nu.nl vanmorgen al dat drie van de vier wissels hersteld waren, maar desondanks zijn er nog altijd beperkingen.
De wissels in Rotterdam en op Den Haag HS* zijn inderdaad gerepareerd, de defecte wissel bij Den Haag C blijkbaar nog altijd niet.

* Op Den Haag HS betrof het dit wissel:
Afbeelding

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 17:45
door Meltrain
Gekko123 schreef:
Meltrain schreef:Hoewel ik al ontzettend blij ben dat de 5000 tegenwoordig niet meer geheel wordt opgeheven bij verstoringen ten noorden van Rtd, denk ik dat deze ook ingekort kan worden tot Delft. Daar heeft hij dan een ruime tien minuten keertijd.
De s5000 en s5100 kruisen elkaar ter hoogte van Delft. Lijkt me niet handig. En verder zit je nog met het punt dat de s5000 tot Delft laten rijden erg onhandig is vanwege wisselen van spoor en de daarmee gepaard gaande extra kruisende bewegingen.
Dat eerste wist ik wel, maar ik maakte een rekenfoutje. :oops: De volgende s5000 gaat pas een half uur later terug (en niet een kwartier later), dus staat hij 25 minuten stil (i.p.v. 10).
Net na Dt ligt een overloopwissel, dus kan de trein na 11a keren en vervolgens via 11a en 13 op spoor 3 terecht komen.
Grootste praktische bezwaar: als de trein uit meer dan 1 stel bestaat, moet de machinist langs de trein lopen om in de andere cabine terecht te komen. Bovendien kan ombouwen volgens mij niet zo snel (vier minuten).
Kortom: dit plan is niet echt mogelijk.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 17:54
door Thom91
Niet vergeten overigens dat als een wissel als bijv. 279B te Gv uit dienst gaat, je ook niet meer over 279A mag rijden, in kromme stand.

Re: Geen treinen rond Den Haag, minder treinen rond Rotterda

Geplaatst: do 20 feb 2014, 19:00
door Tochjo
Bee schreef:De wissels in Rotterdam en op Den Haag HS* zijn inderdaad gerepareerd
Afgelopen nacht hebben experts de wissels nader geïnspecteerd met behulp van extra meetapparatuur en die gegevens verder geanalyseerd. Uit de analyse bleek uiteindelijk dat drie van de vier wisselcomplexen wel aan de veiligheidsnormen voldoen. (bron)
Zo veel viel er daar dus niet te repareren.