HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Combino is dat inderdaad ook, maar zeg nu zelf:
Dit:
of dit:
Dan zien die Amsterdamse trams er aan de zijkant toch een stuk strakker uit hoor.
Dit:
of dit:
Dan zien die Amsterdamse trams er aan de zijkant toch een stuk strakker uit hoor.
🍉
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik vind die retrolook van de ramen en deuren wel leuk, maakt het niet zo'n standaard hoekige doos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik vind het ook wel wat hebben ja, vind het een geslaagd ontwerp wat betreft het uiterlijk, alleen de kleurstelling is niet mijn smaak.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik vind het ook wel wat hebben maar ze ogen wel een beetje lomp en zwaar.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ze ogen inderdaad (naar mijn mening) erg zwaar en lomp, de binnenkant vind ik erg kaal, saai. Wel (eindelijk) een gesloten cabine voor de trambestuurder. De deuren lijken me ook zo laag, of licht dat aan mij?Ardan schreef:Ik vind het ook wel wat hebben maar ze ogen wel een beetje lomp en zwaar.
Al met al vind ik het een saaie, moderne, kale en karakterloze tram. :neg:
Ik blub in het Drecht.
-
- Berichten: 6182
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
De regiocitadissen hebben ook een gesloten bestuurderscabine.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Ik denk dat uiteindelijk de rij-eigenschappen/rij-comfort het belangrijkste zijn. Ik ken die eigenschappen van de Avenio niet, maar kan je vertellen, dat de Combino alles behalve comfortabel rijdt. :( Het ergste van alles is, dat we hier in Amsterdam nog vele jaren aan deze voertuigen vastzitten. M.i. een slechte koop geweest.Ardan schreef:Ik vind het ook wel wat hebben maar ze ogen wel een beetje lomp en zwaar.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Uiteraard, uiteraard. En veiligheidsdingen. Hoe het eruit ziet zien we dan wel weerfred1954 schreef:Ik denk dat uiteindelijk de rij-eigenschappen/rij-comfort het belangrijkste zijn.
Ik doe ook maar wat
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
wilburg22 schreef:Wel (eindelijk) een gesloten cabine voor de trambestuurder.
Die gesloten cabine was er ook al in de GTL8. Bestuurders hadden echter liever een open cabine.dylanwild94 schreef:De regiocitadissen hebben ook een gesloten bestuurderscabine.
Zie het dossier GTL-8 op Haags Tramnieuws.
* De schuifruit waarmee de bestuurder zijn cabine kan afsluiten stuit op problemen. De Hagenaar is niet gewend aan een trambestuurder in een hokje. Verder zijn er problemen met een hinderlijke reflectie in de voorruit. De meeste bestuurders houden hun cabine dan ook gewoon open. In geopende toestand stoten echter velen hun hoofd aan de circa 30 cm brede strook glas die aan de bovenkant van de deur zat. Om ongelukken te voorkomen wordt hier later een gele strook op geplakt. Rond 1985 wordt de schuifruit en bijbehorende constructie verwijderd.
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Daar zit wat in, gesloten cabine is veiliger voor bestuurder aangezien er de laatste nog al welles wat geweld is in het OV maar (blijkbaar) voor de bestuurders minder fijn....
Ik wil de smoel van die bestuurders welles zien als ze open cabine willen en dit voor hun neus krijge (A) (dit laatste is niet offensief bedoeld, alleen bedoeld als grapje)
Ik wil de smoel van die bestuurders welles zien als ze open cabine willen en dit voor hun neus krijge (A) (dit laatste is niet offensief bedoeld, alleen bedoeld als grapje)
Ik blub in het Drecht.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Helemaal mee eens, maar helaas, dat is de kleurstelling van de R-net formule in de Randstad. Ik vind het er ook niet uitzien, die bussen hier met die donkergrijze zijkanten, maar blijkbaar vonden de mensen die het product R-net aan het ontwikkelen waren, dat die kleur wel bij die formule pastte. Nou, niet dus. :( Bij een snelnet denk je eerder aan een flitsende/opvallende kleur, geel met strepen o.i.d., maar geen grijze muizen kleur.FLJ schreef:Ik vind het ook wel wat hebben ja, vind het een geslaagd ontwerp wat betreft het uiterlijk, alleen de kleurstelling is niet mijn smaak.
Off-topic: Ik kan me nog herinneren, dat de lichtgrijze gelede trams ( "bolkoppen") in Amsterdam (type 1G - 7G) een kleur moesten krijgen. De Amsterdammers mochten van het GVB kiezen (!) welke kleur ze mooier vonden: een signaal-oranje kleur of een signaal-gele kleur. Uiteindelijk hebben we in Amsterdam voor de gele kleur gekozen en in die kleur zijn de bolkoppen toen ook allemaal geschilderd. Maar ja, dat was nog in de tijd dat de burger nog iets te vertellen had. :?
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Voordeel van deze kleurstelling is dat het wat minder besmettelijk is dan hip geel of oranje.fred1954 schreef:Bij een snelnet denk je eerder aan een flitsende/opvallende kleur, geel met strepen o.i.d., maar geen grijze muizen kleur.
Wel handig met al dat steeds stakende schoonmaakpersoneel.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Overigens is het idee nog niet eens origineel. Het busbedrijf bij Bolzano (SAD) rijdt al jaren in zo'n lay-out, alleen gebruiken ze daar oranje. waarschijnlijk te gewaagd voor NL.
Het is vooral een marketing verhaal. Van Amsterdam naar Zaanstad rijden de lijnen 391-394 R-net, ik geloof dat je Connexxion moet aanspreken als er iets is. Een paar jaar terug was dat Cxx 91-94, en ooit Enhabo 1-4. In essentie dezelfde lijnen
Het is vooral een marketing verhaal. Van Amsterdam naar Zaanstad rijden de lijnen 391-394 R-net, ik geloof dat je Connexxion moet aanspreken als er iets is. Een paar jaar terug was dat Cxx 91-94, en ooit Enhabo 1-4. In essentie dezelfde lijnen
-
- Berichten: 1224
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
De kleur van de trein op je profielfoto past beter bij R-net denk ik :Yfred1954 schreef:Helemaal mee eens, maar helaas, dat is de kleurstelling van de R-net formule in de Randstad. Ik vind het er ook niet uitzien, die bussen hier met die donkergrijze zijkanten, maar blijkbaar vonden de mensen die het product R-net aan het ontwikkelen waren, dat die kleur wel bij die formule pastte. Nou, niet dus. :( Bij een snelnet denk je eerder aan een flitsende/opvallende kleur, geel met strepen o.i.d., maar geen grijze muizen kleur.FLJ schreef:Ik vind het ook wel wat hebben ja, vind het een geslaagd ontwerp wat betreft het uiterlijk, alleen de kleurstelling is niet mijn smaak.
Off-topic: Ik kan me nog herinneren, dat de lichtgrijze gelede trams ( "bolkoppen") in Amsterdam (type 1G - 7G) een kleur moesten krijgen. De Amsterdammers mochten van het GVB kiezen (!) welke kleur ze mooier vonden: een signaal-oranje kleur of een signaal-gele kleur. Uiteindelijk hebben we in Amsterdam voor de gele kleur gekozen en in die kleur zijn de bolkoppen toen ook allemaal geschilderd. Maar ja, dat was nog in de tijd dat de burger nog iets te vertellen had. :?
Ik blub in het Drecht.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Inderdaad, dit is de nieuwe Flexity Swift, een 2-systemen (kan rijden op 750 V gelijkstroom of op 15 kV wisselstroom) Stadtbahn van Bombardier, waarvan er 30 gaan rijden in Karlsruhe en omgeving, via het stadstramnet en via het buiten-net (deels DB-net) Zien er mooi uit. Ik heb op Youtube wat filmpjes gevonden, maar ga ze hier niet posten, want dan gaan we wel erg off-topic.wilburg22 schreef: De kleur van de trein op je profielfoto past beter bij R-net denk ik :Y
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Wat heet origineel? De tram in Casablanca rijdt ook in vrijwel dezelfde kleuren als R-net.robert55 schreef:Overigens is het idee nog niet eens origineel. Het busbedrijf bij Bolzano (SAD) rijdt al jaren in zo'n lay-out, alleen gebruiken ze daar oranje. waarschijnlijk te gewaagd voor NL.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Eerste groep HTM'ers zijn ook al in Duitsland voor de testen en instructie.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Enig idee wanneer de nieuwe trams in Den Haag te zien zullen zijn? 5 juli misschien?
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Denk het niet want er is geen route tussen Scheveningen en Centrum die geschikt is voor die trams.iljitsch schreef:5 juli misschien?
Eerst moet lijn 9 op de Nieuwe Parklaan nog omgebouwd worden (en ook nog een deel op de Koninginnegracht).
Laatst gewijzigd door Anne op wo 07 mei 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Maar ik neem aan dat ze wel al kunnen rijden waar nu de RegioCitadissen komen. Het zou overigens wel leuker zijn als die ook meededen aan de tramoptocht.
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Het is dan ook niet de bedoeling dat de eerste lijn waar ze op ingezet gaan worden lijn 19 is. De huidige plannen hebben het namelijk over lijn 11 en de nieuwe combinatielijn 15/17.avl schreef:Denk het niet want er is geen route tussen Scheveningen en Centrum die geschikt is voor die trams.
Eerst moet lijn 9 op de Nieuwe Parklaan nog omgebouwd worden (en ook nog een deel op de Koninginnegracht).
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Lijn 19, die rijdt toch met RegioCitadis trams?
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
Dan is het toch logisch dat ze daar niet als eerste op ingezet worden?
Re: HTM bestelt 20 extra Avenio trams bij Siemens
We hebben beeld:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten