Buslijnen Hoeksche Waard en Flakkee op de schop

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buslijnen Hoeksche Waard en Flakkee op de schop

Bericht door zone5324bericht... »

je hebt helemaal gelijk...
heb me vergist in Oud- en Nieuw-.

maar dan zal er denk ik al helemaal niet veel veranderen.
396 wordt R-net en blijft langs Oude-Tonge rijden en 136 wordt R-net en blijft via Oude-Tonge rijden...
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Buslijnen Hoeksche Waard en Flakkee op de schop

Bericht door OV Hoekschewaard »

Busfoto.nl schreef:Ideetje?
13X Lokale lijn Rotterdam - Ouddorp
395 Rotterdam - Schaapsweg - Oude Tonge - Bruinisse - Zierikzee (uurdienst, in spits tussen Oude Tonge en Rotterdam samen met 396 een tienminutendienst)
396 Rotterdam - Schaapsweg - Oude Tonge - Middelharnis - Dirksland (halfuursdienst)
Ik denk eerder:
130: Oude-Tonge busstation - Heinenoord busstation
396: Rotterdam Zuidplein - Busstation Schaapsweg (ja die komt er) - Nieuwe Tonge - Middelharnis - Sommelsdijk - Dirksland en vanaf Dirksland enkele uitschieters naar Ouddorp
39?: De huidige route van lijn 136 tussen Stellendam en Rotterdam Zuidplein

Want om nou alle ritten van R-Net langs Oude-Tonge te laten rijden is zwaar overdreven en kost onnodig veel tijd.

Ik dacht ergens in de nota van uitgangspunten gelezen te hebben dat het de bedoeling is dat de R-Net lijnen inderdaad 100 km per uur gaan rijden.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buslijnen Hoeksche Waard en Flakkee op de schop

Bericht door zone5324bericht... »

dan kunnen ze beter meteen de Zeelandse lijnen doortrekken naar de Schaapsweg en Oude-Tonge Busstation vergeten.
Dat wordt dan gewoon een halte voor de stopbus, maar alke andere lijnen gaan dan over de provinciale wrg naar de Schaapsweg...

maar dat zal wrl niet gebeuren, omdat de Connexxion-lijnen dan gemiddeld 10 meer rijtijd erbij moeten krijgen (5 heen en 5 terug...).
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Buslijnen Hoeksche Waard en Flakkee op de schop

Bericht door OV Hoekschewaard »

Als de connexxion lijnen 102 en 133 naar Schaapsweg gaan rijden in plaats van naar Oude-Tonge dan dupeer je heel veel scholieren die in Oude-Tonge op het Albeda zitten en de scholieren die vanauit Zeeland via Oude-Tonge naar Middelharnis reizen. Plus het kost connexxion een extra bus. Je kan alleen de 395 laten stoppen maar dat is ook een beetje overbodig vindt ik.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Buslijnen Hoeksche Waard en Flakkee op de schop

Bericht door zone5324bericht... »

ja. dan is de Schaapsweg er eigenlijk alleen voor het p en r terrein. ook zonde voor die paar lijntjes die het nu ook goed doen met de haltes langs de weg...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 gasten