Pagina 2 van 2

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 19:39
door Suus
Buscombi's zijn een alternatief, maar die zijn ook niet altijd mogelijk, zoals in Eindhoven. Toen vorig jaar Ajax - PSV in Eindhoven werd gespeeld was de treincombi echter ook niet mogelijk door werkzaamheden bij Best, toen konden de Ajax-supporters niet komen.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: ma 28 apr 2014, 22:09
door paolie
Bij bus- en treincombi's gebeurt maar zelden iets. Alle supporters staan geregistreerd en het vervoer wordt van A tot Z begeleid. In dit geval ging het echter om supporters die op eigen gelegenheid richting Amsterdam reisden met een reguliere intercity, en dat is veel lastiger te controleren, omdat dat gewoon mag.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: di 29 apr 2014, 00:03
door nvdw
De hh. treinslopers zijn in Utrecht opgehaald door drie GVB-Citea's, begeleid door ongeveer 12 motoragenten, zes ME-busjes en nog een hoop extra personeel ter begeleiding. Zal ook wel een nodige duit gekost hebben.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: di 29 apr 2014, 00:51
door Suus
Het wordt steeds erger :')

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: di 29 apr 2014, 17:21
door Thom91
Schade aan metro is zo'n €50k, aldus het GVB.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: di 29 apr 2014, 17:48
door verfmeer
Hmm, dan gaan de totale kosten (incl. politie) richting 1 ton voor die paar honderd supporters. Toch maar een paar honderd euro bij iedereen gaan verhalen?

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: do 01 mei 2014, 12:58
door Suus
De Telegraaf heeft beelden van tuig die een trein aan gort slaan: http://www.telegraaf.nl/binnenland/2257 ... uig__.html

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: do 01 mei 2014, 13:00
door Suus
Thom91 schreef:Schade aan metro is zo'n €50k, aldus het GVB.
Het Parool: "'In één van onze nieuwe metrostellen is het hele plafond losgetrokken. In andere wagens zijn lampen stukgeslagen en is de bedrading losgetrokken,' zegt een GVB-woordvoerder. "

Bron: http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... ro-s.dhtml

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: do 01 mei 2014, 13:15
door isadora
Ik moet woede onderdukken.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: do 01 mei 2014, 13:48
door marlies
Z2N schreef:Voortaan gewoon DDM-1-stammen in de voetbaltreinen inzetten, dan heb je de volgende dag geen problemen meer met de hoeveelheid beschikbaar materieel. Het is dan aan de voetbalclubs om ervoor te zorgen dat het materieel voldoende rijvaardig is.
Men kiest juist bewust voor nieuw materieel in dat soort situaties omdat vervangende onderdelen daarvoor gewoon nog in serieproductie te verkrijgen zijn. Voor ouder mat is dat veelal maatwerk als het niet meer op voorraad is en de mallen zijn er niet meer, en dat is duur.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: do 01 mei 2014, 14:27
door Ardan
Bij 'gewoon' vandalisme geldt de stelregel ook dat nieuw spul minder snel naar de filistijnen wordt geholpen. Dit soort randdebielen maakt dat niet uit... ik vraag me echt af wat er de lol van is.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: za 03 mei 2014, 21:02
door DrechtBlub
Ik vind het schandalig, Als jongeren dit voor de lol doen moet je nagaan wat er later van ze word :roll:
als dit zo doorgaat krijgen we miss. eindelijk fijne treinen.... die IRM's hebben (als ik er in zit) altijd zon irritante hoge piep en schudden vaak heel hevig. Dan heb ik liever fijne DD-AR'tjes en DDZ.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: za 03 mei 2014, 21:36
door marlies
wilburg22 schreef:Ik vind het schandalig, Als jongeren dit voor de lol doen moet je nagaan wat er later van ze word :roll:
Het zijn echt niet alleen jongeren hoor... De gemiddelde leeftijd ligt hoger dan je denkt.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: za 03 mei 2014, 23:27
door DrechtBlub
marlies schreef:
wilburg22 schreef:Ik vind het schandalig, Als jongeren dit voor de lol doen moet je nagaan wat er later van ze word :roll:
Het zijn echt niet alleen jongeren hoor... De gemiddelde leeftijd ligt hoger dan je denkt.
Ja daar zou je nog welles gelijk in kunnen hebben ja....

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: di 06 mei 2014, 21:34
door Mike
Van Collega's hoorde ik dat er ook een Rnet citaro G de pineut was die zondag. In de lijn 300 of N30.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: di 06 mei 2014, 22:02
door AppleMoose
marlies schreef:
Z2N schreef:Voortaan gewoon DDM-1-stammen in de voetbaltreinen inzetten, dan heb je de volgende dag geen problemen meer met de hoeveelheid beschikbaar materieel. Het is dan aan de voetbalclubs om ervoor te zorgen dat het materieel voldoende rijvaardig is.
Men kiest juist bewust voor nieuw materieel in dat soort situaties omdat vervangende onderdelen daarvoor gewoon nog in serieproductie te verkrijgen zijn. Voor ouder mat is dat veelal maatwerk als het niet meer op voorraad is en de mallen zijn er niet meer, en dat is duur.
Dat is simpel op te lossen. Alle "losse" onderdelen weghalen, banken vervangen door plastic exemplaren (eventueel de stoeltjes die in stadions gebruikt worden) en je hebt een hooligantrein waarbij de onderdelen relatief goedkoop en snel te vervangen zijn bij eventuele schade. Maar nog beter is het om gewoon geen uitpubliek meer toe te staan van clubs waarbij het regelmatig verkeerd gaat. Jammer voor de sfeer, maar het algemeen belang gaat echt voorop.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 10:31
door MLouter
^^
Ik vind deze reactie dus zo tenenkrommend typisch Nederlands. :N In Nederland wordt asociaal gedrag getolereerd en moet de rest zich maar aanpassen.

Er zijn hooligans die de trein afbreken en in plaats er van maatregelen te bedenken om het slopen te stoppen gaan we een hoop geld investeren om treinen om te bouwen zodat ze niet gesloopt kunnen worden. Dat is toch de omgedraaide wereld, je zegt dus letterlijk, okee "slopen is normaal", dus laten we zorgen dat ze niks kunnen slopen. Ik snap dat treinen hufterproof moeten zijn, baldadigheid is er altijd, maar een trein slopen zoals op de filmpjes te zien is is geen baldadigheid meer. De kern van het probleem is niet dat treinen kapot kunnen, de kern van het probleem is dat er idioten zijn die de trein slopen.

Het is toch van de zotte dat je geen normale trein meer kan gebruiken. Ik klink misschien populistisch, maar als je je niet kan gedragen in de trein dan mag je maar lopen. Als ze met hun eigen auto gaan gooien ze toch ook niet hun stoelen halverwege de rit de snelweg op?

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 11:17
door Karl
MLouter schreef:^^
Ik vind deze reactie dus zo tenenkrommend typisch Nederlands. :N In Nederland wordt asociaal gedrag getolereerd en moet de rest zich maar aanpassen.
(...)
Dat staat er toch niet?
Ronaldussen schreef:(...) Maar nog beter is het om gewoon geen uitpubliek meer toe te staan van clubs waarbij het regelmatig verkeerd gaat. Jammer voor de sfeer, maar het algemeen belang gaat echt voorop.

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 11:23
door MLouter
^^
Het eerste deel doelde ik op, dat we maar treinen moet gaan aanpassen zoals Z2N en Ronalddussen voorstellen.

Maar geen uit-publiek vind ik ook zoiets, ja als maatregel terecht, maar structureel niet. Het is gewoon dat het schijnbaar niet normaal meer kan.
Zie Engeland, de echte hooligans zitten niet meer in het stadion, je zit met je neus op het veld en er staat een rijtje stewards tussen de vakken in het stadion. In Londen komen de twee verenigingen gezamenlijk met de Tube naar het stadion, kan je je dat voorstellen in Nederland?

Weet iemand overigens hoe het verder is gegaan met de rekening/schuld en zo, wordt dat bekend gemaakt?

Re: 40.000 euro schade in trein door Ajax-fans

Geplaatst: wo 07 mei 2014, 16:31
door AppleMoose
MLouter schreef:^^
Ik vind deze reactie dus zo tenenkrommend typisch Nederlands. :N In Nederland wordt asociaal gedrag getolereerd en moet de rest zich maar aanpassen.
Ik vind het nogal tenenkrommend dat men niet de tijd neemt om goed te lezen, maar gelijk al een (foutieve) oordeel klaar heeft en hier neerkalkt.
Als je goed gelezen had, dan had je kunnen begrijpen dat ik doelde op het "probleem" dat men bij ouder materieel niet zo snel reserve-onderdelen kan bestellen. Ik heb nergens gezegd dat die treinen aangepast moeten worden, ik geef enkel een "oplossing" voor het "onderdelenprobleem" bij ouder materieel.
Nogmaals, het is niet mijn of DE oplossing voor dit soort tuig.
MLouter schreef: Maar geen uit-publiek vind ik ook zoiets, ja als maatregel terecht, maar structureel niet. Het is gewoon dat het schijnbaar niet normaal meer kan.
Zie Engeland, de echte hooligans zitten niet meer in het stadion, je zit met je neus op het veld en er staat een rijtje stewards tussen de vakken in het stadion. In Londen komen de twee verenigingen gezamenlijk met de Tube naar het stadion, kan je je dat voorstellen in Nederland?
In Engeland is dat ook niet altijd zo geweest. Er zijn daar zeer hevige rellen geweest met dodelijke slachtoffers.
Door o.a. strenge voetbalwetten (en handhaving daarvan!) is het ergste tuig min of meer buitenspel gezet.
Als je daar nu iets flikt, kun je er bijna zeker van zijn dat je nooit meer het stadion binnenkomt.

Zolang de politiek, de KNVB en de clubs zich tevreden stellen met een slap aftreksel van die Engelse voetbalwetten en het gedrag van dit soort tuig niet hard genoeg (willen) aanpakken, kun je als NS meerdere dingen doen: 1. Je kunt nieuw materieel inzetten de de schade verhalen bij de club of KNVB, maar de gewone reiziger heeft er wel een tijd last van, 2, geen vervoer meer aanbieden voor de clubs (Dan verplaats je het probleem enkel) of oude treinen min of meer hufterproof maken op kosten van de clubs! en dat als supporterstrein aanbieden. De eventuele schade kun je als bedrijf alsnog verhalen en de gewone reiziger heeft er geen last meer van.

Maargoed, ik blijf er bij, als supporters van een bepaalde club zich regelmatig niet kunnen gedragen, dan moet er maar (tijdelijk) zo'n Ajax-Feyenoord-regeling getroffen worden. Jammer voor de goedwillende supporters, maar het geduld raakt gewoon een keer op.