Pagina 7 van 10

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 19:58
door dylanwild94
ten zuidwesten dan. :wink:

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 22:11
door Meltrain
Ook vanuit het zuiden (Rhoon Portland) door een overstap vanaf de lijnen 82 en 183. :wink:

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 22:24
door dylanwild94
ja zuid,zuidwesten. de rest kan gaat over zuidplein. naar de waalhaven.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 19 nov 2014, 23:24
door Meltrain
Lijn 38 krijgt op zondag tussen Schiedam en Rotterdam Centraal in de ene richting een 10/20- en in de andere richting een 12/18-verdeling. :? Ik ben zeer benieuwd waarom het niet een mooie 15/15-verdeling is.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: do 20 nov 2014, 00:11
door BusFreakRotterdam
Meltrain schreef:Waarom? De hele route wordt overgenomen door lijn 68.
BusFreakRotterdam schreef: Wat mij verder opvalt is dat sommige lijnen zowel frequent als normaal zijn, zoals lijn 82, lijn 77, lijn 38, lijn 68.... zal wel een reden voor zijn maar ziet er erg warrig uit!
Tja, lijn 38 en 77 zijn nu eenmaal op slechts een deel van de route een 6-4-2 Bus. Lijn 82 is alleen een 6-4-2 Bus samen met lijn 183, dus bij de twee haltes waar wel lijn 82 komt maar niet 183, is er geen 6-4-2 bediening.
Lijn 68 is wel een apart geval: de lijn rijdt altijd via Waalhaven Zuidzijde en is dan over de gehele route een 6-4-2 Bus. In de ochtendspits zijn er echter nog enkele ritten van Slinge naar de Van Maasdijkweg, die daardoor geen 6-4-2 Bus zijn.
Wel vreemd dat er een rare ringlijnvariant oplossing is gekozen op de Heijplaat voor lijn 68! wel puik dat ze ondersteunende ritten hebben ingebouwd op lijn 68 voor het industriegebied waalhaven, misschien had hier een nieuwe lijn op zijn plaats geweest middels een ringlijnvorm door de waalhaven??

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: vr 21 nov 2014, 16:56
door dylanwild94
BusFreakRotterdam schreef:Wel vreemd dat er een rare ringlijnvariant oplossing is gekozen op de Heijplaat voor lijn 68! wel puik dat ze ondersteunende ritten hebben ingebouwd op lijn 68 voor het industriegebied waalhaven, misschien had hier een nieuwe lijn op zijn plaats geweest middels een ringlijnvorm door de waalhaven??
Lijn 71 vervalt en zowel de RDM als Heijplaat moeten bedient blijven. :roll:

een ringlijn door de waalhaven is niet rendabel aangezien alleen het STC de meeste reizigersstroom veroorzaakt in de spits.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: za 22 nov 2014, 14:38
door BusFreakRotterdam
dylanwild94 schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Wel vreemd dat er een rare ringlijnvariant oplossing is gekozen op de Heijplaat voor lijn 68! wel puik dat ze ondersteunende ritten hebben ingebouwd op lijn 68 voor het industriegebied waalhaven, misschien had hier een nieuwe lijn op zijn plaats geweest middels een ringlijnvorm door de waalhaven??
Lijn 71 vervalt en zowel de RDM als Heijplaat moeten bedient blijven. :roll:

een ringlijn door de waalhaven is niet rendabel aangezien alleen het STC de meeste reizigersstroom veroorzaakt in de spits.
Dylanwild94, je begrijpt niet wat ik bedoel, was maar een idee, deze lijn starten op zuidplein via slinge metro de waalhaven in, bij het STC linksaf (halte STC) richting Anthony Fokkerweg, dan de route van lijn 69 tot de Reeweg dan rechtsaf de Reeweg op, rechtsaf de Waalhaven Z.Z. in, met een stop bij STC dan heb je een ringlijn door de Waalhaven en stop je gewoon heen en terug bij het STC... hierdoor kan je lijn 69 inkorten tot Pernis - Distripark Eemhaven (stuk Zuidplein-Distripark Eemhaven laten vervallen)....

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: za 22 nov 2014, 17:02
door OV-Hobbyist
BusFreakRotterdam schreef: hierdoor kan je lijn 69 inkorten tot Pernis - Distripark Eemhaven (stuk Zuidplein-Distripark Eemhaven laten vervallen)....
De 69 inkorten is geen goed idee. De meeste reizigers naar de Eemhaven komen vanaf Zuidplein.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: za 22 nov 2014, 18:19
door BusFreakRotterdam
OV-Hobbyist schreef:
BusFreakRotterdam schreef: hierdoor kan je lijn 69 inkorten tot Pernis - Distripark Eemhaven (stuk Zuidplein-Distripark Eemhaven laten vervallen)....
De 69 inkorten is geen goed idee. De meeste reizigers naar de Eemhaven komen vanaf Zuidplein.
Vanaf Pernis Metro ben je in 11 minuten in de Eemhaven en vanaf Zuidplein 19 minuten.... Als je het dus zo bekijkt kan je vanaf Pernis Metro in de spits met 2 bussen een 20 minuten verbinding opstarten ipv 4 bussen een 30 minuten dienstregeling. Maak daarbij een echte spitslijn door de Waalhaven en je hebt volgens mij een win-win situatie!

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: za 22 nov 2014, 20:05
door Meltrain
Alleen ben je wel de tijd (en reiskosten!) vergeten die het reizigers kost om van Zuidplein met de metro naar Pernis te gaan.
Die reizigers zeggen dan "Doei RET, ik pak de auto!" dus is het meer een verlies-verlies situatie.

Jouw eerdere idee van een bus tussen metrostation Rhoon en Distripark Eemhaven vond ik dan veel beter.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: za 22 nov 2014, 21:34
door Daelea
En tel daarbij ook twee extra overstappen op: in plaats van een rechtstreekse bus vanaf Zuidplein, mogen die reizigers met metro D naar Tussenwater (12 min), om vanaf daar terug te reizen met metro C naar Pernis (4 min), om daar over te stappen op bus 69. Lijkt me niet echt een vooruitgang.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: zo 23 nov 2014, 10:38
door BusFreakRotterdam
OV-Hobbyist schreef:
BusFreakRotterdam schreef: hierdoor kan je lijn 69 inkorten tot Pernis - Distripark Eemhaven (stuk Zuidplein-Distripark Eemhaven laten vervallen)....
De 69 inkorten is geen goed idee. De meeste reizigers naar de Eemhaven komen vanaf Zuidplein.
Wie zegt dat de meeste reizigers komen vanaf het Zuidplein? In een vervoerplan van de RET in 2011 of 2012 bleek dat er maar minimaal gebruik werd gemaakt van de bus na de Waalhaven en van en naar Pernis en omwille van die reden deze lijn geschrapt zou worden. Na wat schoorvoetende protesten van de bedrijven op de Eemhaven en gemeente Albrandswaard en Rotterdam is deze lijn gebleven, ik sluit niet uit dat ze volgend jaar deze als nog willen schrappen. Toen al was er het plan voor een ringlijn in de Waalhaven, genummerd lijn 62. Die is er toen nooit van gekomen.

Misschien handig om deze lijn op te splitsen in een buurtbusachtige constructie of een normale lijndienst met kleine bus, mits daar reizigers voor zijn, in Pernis-dorp naar het Metrostation, met een snellere frequentie zodat die dan ook interessanter wordt om met het OV te gaan een lijn vanaf Metrostation Rhoon naar de Eemhaven.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: zo 23 nov 2014, 10:50
door Meltrain
Je haalt echt enkele begrippen door elkaar, bijvoorbeeld "schoorvoetende protesten" en "snellere frequentie" bestaan niet. :?
Verder is me niet geheel duidelijk wat je in het tweede deel van je post bedoelt.

Over het eerste deel: het klopt dat de RET in 2011 reeds het idee had om lijn 69 in te korten tot de Waalhaven vanwege het lage aantal reizigers. Toch blijf ik erbij dat de meeste reizigers vanaf Zuidplein komen, simpelweg omdat dat de meeste verbindingen met de rest van Rotterdam heeft. Er zit dan ook een verschil tussen "weinig reizigers" en "de meeste reizigers".

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: di 25 nov 2014, 12:34
door Meltrain
Op de lijnen 82 en 84 en de Bob-Bus na, staan alle nieuwe dienstregelingen inmiddels op de site van de RET.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 21:10
door BusFreakRotterdam
http://www.ret.nl/dienstregeling2015

Hier komen ook de dienstregelingfolders te staan, van de tram en metro staan er al op! :lol:

Overigens gaat lijn 70 volgens de RET ook tussen Charlois en Dijzigt rijden! :roll: :wink:

Quote
We rijden met bus 44 en 70 tussen Charlois en Dijkzigt. Bus 46 is opgegeven. Bus 44 rijdt vaker in de spits: acht keer per uur.
Unquote

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 21:34
door Meltrain
Er staan wel meer dingen tussen die niet kloppen. :(
Zo rijdt lijn 83 bijvoorbeeld in werkelijkheid niet naar P+R Beverwaard. :?

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 22:37
door Gekko123
Nog maar weer een keer over de lijnen 44 en 46: daar gaat het volledig mis. De 44 lijkt mij nog wel te kloppen, maar bij lijn 46 staat vermeld: geen wijziging in route. Terwijl die lijn wordt opgeheven... Bij andere lijnen die worden opgeheven staat wel netjes de tekst opgeheven bij.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: wo 26 nov 2014, 23:53
door Meltrain
Nog zoiets (bij lijn 95):
Bus 34 en 95 zijn samengevoegd tot bus 95. Doordeweeks overdag is dit een uitstekende verbinding tussen metrostation Capelsebrug en het Rivium. In de spits rijden we elke 20 minuten: 's ochtends via het Rivium en Kralingseveer, 's middags in tegengestelde richting via Kralingseveer en het Rivium naar Capelsebrug. In de daluren rijden we elk uur. Bus 95 rijdt in het weekeinde niet, reizigers uit Capelle-West kunnen met bus 73 naar metrostation Capelsebrug.
1) Er komt in het geheel geen bus meer door Kralingse Veer, bedoeld wordt Capelle-West.
2) Bus 73 moet bus 37 zijn.

En dat terwijl er al een mooi overzicht is. :(

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: do 27 nov 2014, 11:21
door zone5324bericht...
volgens de plattegrond is de gemeentegrens tussen Rotterdam en Capelle in het midden van de Van Beethovenlaan.
tevens kun je wel zeggen, dat Kralingse Veer vanaf die halte gewoon bereikbaar is (geldt trouwens ook voor de halte op de IJsseldijk).

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: do 27 nov 2014, 11:56
door jesse-cruzu
Ook met buslijnen 38/39 klopt het verhaaltje niet.

"Bus 38 rijdt tussen Schiedam Centrum en Rotterdam Centraal. De helft van de bussen rijdt als bus 39 door naar Crooswijk."

In feite wordt het 'gewoon' weer buslijn 38! :Y

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: vr 28 nov 2014, 17:44
door zone5324bericht...
heb de foutjes in het overzicht van de dienstregeling 2015 bij de RET gemeld.
heb vandaag antwoord terug gekregen.

ze hadden zelf ook enkele taalfoutjes ontdekt en ze zouden de boel aanpassen...

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 13:13
door Meltrain
Tot nog toe is helaas niks aangepast.
Ook de dienstregelingen van de lijnen 82 en 84 en de Bob-Bus is nog niet te vinden.

Verder is de RET inmiddels begonnen met het vervangen van de lijnstickers. Lijn 84 en 184 delen een lijnsticker, wat er dus zo uitziet:
Afbeelding

Wat met "Barendr. Centrumpost" bedoeld wordt, is ook vrij onduidelijk. :?

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 13:40
door Etienne
Barendrecht Centrum/Postkantoor vermoed ik, maar de spatiƫring is fout gegaan.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 15:37
door Meltrain
Ja, ik weet wel vrijwel zeker dat dat bedoeld wordt, maar het staat er nogal vreemd.

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 20:17
door BusFreakRotterdam
Meltrain schreef:Tot nog toe is helaas niks aangepast.
Ook de dienstregelingen van de lijnen 82 en 84 en de Bob-Bus is nog niet te vinden.
Dienstregeling lijnen 82 en 84 staan gewoon online.