Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Obus »

Lijn 20 rijdt niet meer in het dal; van TramPlus naar TramMin. Wel vreemd dat er in de spits nog wel 8x/u gereden wordt. Weet iemand waarom?
De mortuis nil nisi bene
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Obus schreef:Lijn 20 rijdt niet meer in het dal; van TramPlus naar TramMin. Wel vreemd dat er in de spits nog wel 8x/u gereden wordt. Weet iemand waarom?
Was de slechtst bezette tramlijn van Rotterdam, in de spits ter ondersteuning van lijn 23 & 25.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

En aangezien die ook om de 7,5 minuut rijden, past lijn 20 dan goed in die patronen.
En lijn 20 begint in de middagspits al ( :P ) om 13:55 van de Kreekhuizenlaan.

Dus tussen 14:00 en 15:30 rijdt lijn 20 het dubbele dan dat het vorig jaar deed. Want toen reed lijn 20 tot 15:30 nog om de 15 minuten.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Qua drukte zal dit geen doorsnee zondag zijn denk ik. In de stad was het ook een stuk drukker dan normaal, iedereen is kerstinkopen doen, dat zal vast invloed hebben.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Ik zag vandaag twee bussen op lijn 35 elkaar passeren t.h.v. Graskruid, dit betekent dus dat de bussen ongeveer 25 minuten stil staan op Station Alexander? of lopen ze daar over op een andere lijn?
Ov liefhebber, reizen.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

Als lijn 35 nog steeds aan de doorgaande weg halteert gewoon een lange kering. Anders is er best een kans dat er een overgang inzit naar een andere lijn.

Ik ben er vandaag niet langs geweest en niet volledig op de hoogte of die halte nog verplaatst is/gaat worden.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Gekko123 schreef:Als lijn 35 nog steeds aan de doorgaande weg halteert gewoon een lange kering. Anders is er best een kans dat er een overgang inzit naar een andere lijn.

Ik ben er vandaag niet langs geweest en niet volledig op de hoogte of die halte nog verplaatst is/gaat worden.
Lijn 35 halteert nog steeds aan de doorgaande weg. Een ander mogelijkheid is er niet, behalve meer dan een kilometer omrijden, om bij het busstation aan de andere kant van het spoor te komen.
Ov liefhebber, reizen.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Nu al een topdienst lijn 283 Portland - Kralingse Zoom, ingestapt bij de Biezenlaan, alwaar al 3 minuten te laat, geen flauw idee hoe dat kan, 2e halte vanaf het beginpunt, uit eindelijk met 12 minuten vertraging aangekomen op de Kralingse Zoom! De 2e bus op lijn 283 rijdt ook met 10 minuten vertraging, net gehoord door de speaker in de bus. Nee je kan hier wel van een "sneldienst" spreken! Als dit dag in dag uit is, kan je deze lijn zo opdoeken! *bus*
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

De tijden van de 283 zijn veel te krap berekend. Zeker het stuk van Barendrecht naar de Kralingse Zoom is veel te krap. Daar is 12 minuten voor gegeven en terug maar 11. Dat is nooit te halen, daar de bus (bijna) altijd in de file zal staan.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

ik ben trouwens wel benieuwd waar de 283 keert op de zuiderparkweg(metro slinge).
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Die lijn rijdt in één richting en keert niet.
Ik vermoed dat de bus leeg naar Zuidplein gaat, maar het zou me ook niks verbazen als die bus leeg naar de Waalhaven gaat om een daar beginnende rit op lijn 69 te rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

De bussen die op lijn 283 rijden gaan leeg van en naar Zuidplein. Deze lijn wordt uitgevoerd door garage Ridderkerk en daar zit lijn 69 niet in het pakket.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
henk206
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 07 jan 2013, 15:13
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door henk206 »

De bussen van lijn 283 (en lijn 82) rijden wel vanuit garage Sluisjesdijk en komen in ieder geval 's ochtends met name van de korte ritten van de lijnen 68 en 69 (buiten dienst Waalhaven - Slinge metro). Ook lijn 82 keert op Zuidplein op de 'havenlijnen' 68, 69 en 72.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ik ga vanaf morgen gewoon weer met de bus vanaf Portland naar metro Slinge en dan met de metro naar de Kralingse Zoom, net met bus 283 24 minuten vertraging aangekomen in Rhoon..... :( de bus achter ons van lijn 283 stond in de file.... toplijn! Gedoemt te mislukken!

Verder hoorde ik via de intercom van de centrale post van de RET in de bus dat er ook problemen zijn met lijn 47, die staat vast in de file in de stad omdat er geen keermogelijkheden zijn....! Logisch ook als je met een Citaro deze lijn blijft rijden! Had meer dan 25 minuten vertraging!
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

OV-Hobbyist schreef:De tijden van de 283 zijn veel te krap berekend. Zeker het stuk van Barendrecht naar de Kralingse Zoom is veel te krap. Daar is 12 minuten voor gegeven en terug maar 11. Dat is nooit te halen, daar de bus (bijna) altijd in de file zal staan.
Inderdaad OV-Hobbyist, me vriendin zat net in lijn 283, die heeft de gok nog 1 keer gewaagd en hoppa 14 minuten later dan de dienstregeling in Rhoon aangekomen! Volgens de dienstregeling moet de bus sochtends ook binnen 1 minuut van Slinge naar de eerste halte in Portland rijden...
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door CamilleKreemers »

Is dit gewoon een inschattingsfout van RET, of willen ze eigenlijk deze lijn niet aanbieden en proberen ze het zo te doen?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik denk dat het ook gewoon heel moeilijk is om de rijtijd te schatten op een filegevoelig traject.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

CamilleKreemers schreef:Is dit gewoon een inschattingsfout van RET, of willen ze eigenlijk deze lijn niet aanbieden en proberen ze het zo te doen?
Dat is standaard bij de RET. De tijden zijn te krap berekend en bij de laatste 2 of 3 haltes krijg je te veel tijd zodat de vertraging minder wordt. Maar de 283 is één grote fout qua tijden.

Het zelfde geldt voor de 126 van/naar Maassluis. Bij op tijd vertrekken op station Schiedam kom je te laat, meestal +2 of +3 op Vijfsluizen en Vlaardingen Oost. Vervolgens kom je -2 op Maasland Viaduct. Daar op tijd vertrekken en dan +1 aankomen op Maassluis West, en dan op tijd aankomen op de Einthovendreef. Terug kom je bijna standaard +3 aan op Maasluis West en te vroeg op Maasland, Vlaardingen Oost en Vijfsluizen. Daar wordt de tijd ook afgewacht en dan nog kom je -5 op station Schiedam aan terwijl alle tussen gelegen haltes tot de Koemarkt, behalve de bovengenoemde tijdhaltes, te laat worden aangedaan.

En zo ken ik nog wel 50 RET-lijnen opnoemen.

Ik weet niet wie de dienstregeling-maker is bij de RET, maar volgens mij doet ie dit met een beetje natte vinger werk.
Daantje schreef:Ik denk dat het ook gewoon heel moeilijk is om de rijtijd te schatten op een filegevoelig traject.
Dat wisten ze van te voren al dat er file staat. Dat is dagelijks op de rijkswegen A15 en A16. Ik had daar als planner zijnde rekening mee gehouden, maar bij de RET doen ze dat blijkbaar niet. Want owee als ie lijn 10 minuten langer duurt, want dan kost het weer te veel DRU's
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Natuurlijk weet ik dat er vaak file staat. Ik rijd meerdere keren per week over de A13 en daar staat ook vaak file en toch doe ik er de ene keer zo tien minuten meer of minder over. Soms heb je ook het gevoel dat het heel lang duurt en valt het in tijd best mee.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Geert »

OV-Hobbyist schreef:Dat wisten ze van te voren al dat er file staat. Dat is dagelijks op de rijkswegen A15 en A16. Ik had daar als planner zijnde rekening mee gehouden, maar bij de RET doen ze dat blijkbaar niet. Want owee als ie lijn 10 minuten langer duurt, want dan kost het weer te veel DRU's
Dat er file staat is te verwachten, maar hoe lang je in de file staat kan best verschillen per dag. De ene keer is de file nou eenmaal erger dan de andere keer, je kunt dat niet incalculeren zonder hele ruime marges te nemen.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

Uit eigen ervaring weet ik dat als er file staat dat je gemiddeld 10 tot 15 stil staat of langzaam rijd. Het is uiteraard anders als de van Brienenoordbrug open staat en/of er is een ongeluk gebeurt.

Van uit gaande dat de brug open staat of een ongeluk gebeurt is, kan je wel meer tijd rekenen, zeker bij een spitslijn.

Ook zou ik in de dienstregeling vermelden, naast de officiële aankomsttijd, wat de verwachte aankomsttijd is bij een gemiddelde vertraging. Dit gebeurt ook bij Connexxion en Arriva bij lijnen die vaak aan vertraging onderhevig zijn.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zag op het elektronische bord bij halte Biezenlaan, de drim, dat buslijn 283 met een vertraging kampte van 30 tot 55 minuten door file op de A15 en A16! Verder zag ik er een voorbij komen, dat was een citaro. :shock: Ze kunnen niet alleen geen goede dienstregelingen maken bij de RET maar de planner van de bussen zit ook te slapen. Op deze lijn zet je toch de MAN Lion's in, die zitten veel confortabeler helemaal als je in de file staat. :N
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

CamilleKreemers schreef:Is dit gewoon een inschattingsfout van RET, of willen ze eigenlijk deze lijn niet aanbieden en proberen ze het zo te doen?
Misschien moest deze lijn in opdracht van de Stadsregio ingevoerd worden??? :?: :?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Stefan »

OV-Hobbyist schreef:Ik weet niet wie de dienstregeling-maker is bij de RET, maar volgens mij doet ie dit met een beetje natte vinger werk.
De computer.
BusFreakRotterdam schreef:Ze kunnen niet alleen geen goede dienstregelingen maken bij de RET maar de planner van de bussen zit ook te slapen. Op deze lijn zet je toch de MAN Lion's in, die zitten veel confortabeler helemaal als je in de file staat. :N
Dan de volgende keer maar gewoon geen bus als er geen Lion's City's meer zijn, is ook een oplossing.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Stefan schreef:Dan de volgende keer maar gewoon geen bus als er geen Lion's City's meer zijn, is ook een oplossing.
Stefan, ben je nou zo dom of heb je problemen met lezen? Er rijden MAN Lion's op stadslijnen zoals lijn 32/68/79/80 en Citaro's op veel langere lijnen zoals lijn 146/183/283 die over de snelweg gaan en die vroeger gereden werden door de MAN Lion's, dat was mijn punt! Volgens mij een kwestie van plannen, maar volgens mij zegt de manager garage "ach joh pak maar een bus, doe de 1053 maar vandaag voor Zuidplein - RDM Campus!" "oh en Henk pak vandaag de 203 vandaag maar voor Slinge-Kralingse Zoom - sneldienst" "oke chef komt goed"!
Laatst gewijzigd door Geert op do 18 dec 2014, 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten