Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

heb die bussen in de 2de helft van 2010 nog een paar keer in Krimpen zien rijden, maar van/naar daar buiten de spits, waren het meestal grotendeels lege bussen...
dus dan snap ik wel, dat ze in die lijn zijn gaan snijden...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Inmiddels zijn de definitieve vervoerplannen goedgekeurd door de Stadsregio.
Helaas kan ik alleen de definitieve vervoerplannen niet vinden: alleen de concept-plannen en de nota_van_beantwoording zijn te vinden (waardoor de definitieve vervoerplannen wel in grote mate gereproduceerd kunnen worden, maar niet geheel).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Roeland schreef:Sinds 2005 reed Connexxion lijn 383, die tegen Zoetermeer en Rotterdam aan schampte. Helaas is deze lijn door Arriva uitgekleed tot een paar spitsritten. Ik heb eigenlijk geen idee hoe het gebruik van deze lijn was (toen het nog een dagdienst was) en hoe die nu als spitsdienst presteert.
Met een overstap op Nesselande van de metro op de 383 heb je wellicht een redelijke verbinding tussen het noordoosten van Rotterdam en Zoetermeer / Den Haag?
Het uitkleden van deze lijn komt mede door het succes van de RandstadRail :? :wink: .
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Op zich snap ik lijn 283 niet en 183, want aangezien je dan een spitslijn maakt van de lijn 183, kan je toch net zo goed de lijn 182/183 zo laten en lijn 182/183 via meerwede laten rijden, want daar kruist hij met de tramlijn 25 en heb je een goede overstap. Dan kan lijn 283 dan niet via waterkant rijden om dan de ontsluiting daar te regelen? Of is dat ook fout.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

En buslijn 99 is zo stom en klein dus waarom koppelt men lijn 36 en 99 niet net zoals bus 70/73. Of ze verlengen gewoon bus 36 naar Woudesteijn/De Esch. Dan bespaar je in feite geld, want je hoeft geen extra materieel te kopen als het bijvoorbeeld een buurtbus is.En bus 47 is zo kansloos als ''De tering'' dus waarom trekken ze buslijn 47 niet door naar Oostplein zodat ze geen verkeersvoorzieningen hoeven aan te leggen of ze maken een ring door Keizerstraat. Dat helpt ook. Dus ik bedoel eigenlijk:
-Willemsbrug
-Boompjes
-Keizerstraat

Maar bus 51/57 is wel een goed idee, want dan heb je één verbinding (die overigens wel lang is). En lijn 33/50 is ook wel interessant, maar 70/73 is best raar, want dan veranderd er niets en dan moet je alleen de lijnvoering anders doen.

En ik vind het ook zeer vreemd dat 184 via Guido Gezelleweg rijdt en buslijn 183 via Catullusweg rijdt op de kaart volgens RET
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Allereerst wil ik je verzoeken om je zinnen en verhalen wat leesbaarder te schrijven, want ik snapte er nu niet heel veel van. :?
OmniLezer schreef:En buslijn 99 is zo stom en klein dus waarom koppelt men lijn 36 en 99 niet net zoals bus 70/73. Of ze verlengen gewoon bus 36 naar Woudesteijn/De Esch. Dan bespaar je in feite geld, want je hoeft geen extra materieel te kopen als het bijvoorbeeld een buurtbus is.
Als je lijn 36 en 99 koppelt, is een buurtbus juist GEEN optie. :wink:
Maar materieel zal sowieso het probleem niet zijn.
OmniLezer schreef:En bus 47 is zo kansloos als ''De tering'' dus waarom trekken ze buslijn 47 niet door naar Oostplein zodat ze geen verkeersvoorzieningen hoeven aan te leggen of ze maken een ring door Keizerstraat. Dat helpt ook. Dus ik bedoel eigenlijk:
-Willemsbrug
-Boompjes
-Keizerstraat
Bedoel je een route Willemsbrug - Boompjes - Glashaven - Blaak - Verlengde Willemsbrug - Willemsbrug?
Dan doet hij de Keizerstraat zelf dus niet aan, in omgekeerde richting wel de bushalte Keizerstraat.
OmniLezer schreef:Maar bus 51/57 is wel een goed idee, want dan heb je één verbinding (die overigens wel lang is).
Ja, dat idee is juist weggevallen aangezien het op te veel weerstand vanuit Schiedam stuitte.
OmniLezer schreef:En ik vind het ook zeer vreemd dat 184 via Guido Gezelleweg rijdt en buslijn 183 via Catullusweg rijdt op de kaart volgens RET
Dat viel mij inderdaad ook al op. Lijn 184 via Guido Gezelleweg lijkt me niet heel handig, maar 183 via Catullusweg lijkt me eigenlijk wel een goed idee aangezien je zo de stoplichten op de hoek Spinozaweg / Pascalweg vermijdt en ook nog eens een extra halte bedient, zonder extra reistijd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 47 is bij voorbaat al gedoemd te mislukken! Zal wel een boemellijntje worden, niet in de vroege ochtend, niet op zaterdagochtend en avond, op zondag alleen rijden als de winkels open zijn in de stad... nee slechte keuze om lijn 32 daar weg te halen.

Mijn mening is dat er in Rhoon-Portland wel erg veel buslijnen komen ineens, van 1 naar 3... dit zal wel ten koste gaan van lijn 182 in de toekomst, aangezien lijn 183 alle haltes aan gaat doen. De toegevoegde waarde van lijn 283 zie ik nog steeds niet. Je bent sneller uit Rhoon-Portland bij Metrostation Slinge en dan op de Kralingse Zoom met de metro dan met een bus die half Barendrecht doorkruist en over file gevoelige snelwegen gaat rijden (A15 & A16)

Verder lees ik niets in het vervoersplan over lijn 601, de Buurtbus die Barendrecht via Rijsoord en Ridderkerk verbindt met Rotterdam-Beverwaard, blijft deze lijn gewoon rijden of zijn er andere plannen met de lijn? Vreemd dat alle lijnen wordt vermeld behalve deze....
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Lijn 47 zal met name bedoeld zijn voor de mensen voor wie de afstand naar de Willemsbrug te ver is. Door een busje te laten rijden, kunnen zij in ieder geval gebruik blijven maken van het openbaar vervoer. In het vervoerplan staan de begin- en eindtijden beschreven: start 6 uur (zaterdag 8 uur, zondag 9 uur) einde 22 uur, elke twintig minuten. Dat is heel redelijk.

Vanaf de zuidelijke kant van Portland en Carnisselande is de huidige reistijd met het openbaar vervoer naar Kralingse Zoom al gauw 45 tot 60 minuten. Met de auto is dat zo'n twintig minuten. Ook al kan de bus niet tippen aan díe autotijd, laat 'm maar komen hoor *bus*
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Idee: lijn 47 verlengen naar Crooswijk via Oostplein en de Boezemweg (oude route lijn 46). Lijkt mij toch iets meer kansrijker dan het huidige plan. Lijn 39 zou je er dan eigenlijk uit kunnen gooien. De hoogbejaarden aan het eindpunt in Crooswijk krijgen dan een rechtstreekse verbinding met de markt. Voor Centraal Station en de Meent kan je dan alsnog lijn 7 nemen.

Lijn 39 om het uur in de avonduren... dat moet je niet willen, en moet eigenlijk niet kunnen in een stad als Rotterdam. wie pakt er daar dan nog de bus? :neg:

Ik bedacht me ineens dat de bewoners aan de huidige route van lijn 48 richting Rotterdam Centraal er flink op achteruit gaan. Op welke halte is er nou een goede overstap richting Centraal? Blaak eventueel de trein en tram 21/24 of de metro naar Beurs en dan nog eens overstappen. Volgens mij is dit vooral in de avonduren een probleem wanneer lijn 32 maar 3x per uur rijdt.
Laatst gewijzigd door donny2290 op do 07 aug 2014, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef: Vanaf de zuidelijke kant van Portland en Carnisselande is de huidige reistijd met het openbaar vervoer naar Kralingse Zoom al gauw 45 tot 60 minuten. Met de auto is dat zo'n twintig minuten. Ook al kan de bus niet tippen aan díe autotijd, laat 'm maar komen hoor *bus*
Wat is de verwachte reistijd met lijn 283 tussen Portland en Kralingse Zoom? 30 tot 35 minuten? Dat kan nog best concurrerend zijn met de auto.
BusFreakRotterdam schreef: Mijn mening is dat er in Rhoon-Portland wel erg veel buslijnen komen ineens, van 1 naar 3... dit zal wel ten koste gaan van lijn 182 in de toekomst, aangezien lijn 183 alle haltes aan gaat doen.
Het doel is juist om de frequentie tussen Zuidplein en Portland op 642-niveau te brengen en de frequentie tussen Portland, Carnisselande en Barendrecht op het huidige niveau te houden. Dan is het systeem met twee lijnen (182 als korte lijn en 183 als lange lijn) de beste oplossing. Lijn 283 is een nieuwe extra spitslijn, maar daarover heeft Chauf21 al uitleg gegeven.
BusFreakRotterdam schreef: Verder lees ik niets in het vervoersplan over lijn 601, de Buurtbus die Barendrecht via Rijsoord en Ridderkerk verbindt met Rotterdam-Beverwaard, blijft deze lijn gewoon rijden of zijn er andere plannen met de lijn? Vreemd dat alle lijnen wordt vermeld behalve deze....
Deze lijn blijft in principe gewoon rijden. Hij staat ook gewoon ingetekend op het kaartje van Ridderkerk. :)
donny2290 schreef: Lijn 39 om het uur in de avonduren... dat moet je niet willen, en moet eigenlijk niet kunnen in een stad als Rotterdam. wie pakt er daar dan nog de bus? :neg:
De meeste reizigers nemen al niet die bus. Eens per uur is altijd nog beter dan helemaal geen bus.
Het is heel simpel voor inwoners van Crooswijk: lage frequentie en in de buurt uitstappen of een hogere frequentie en iets verder lopen. De meeste reizigers kiezen voor het tweede, maar er zijn altijd reizigers die niet ver kunnen of willen lopen en voor hen is bus 39 nog steeds een uitkomst.
donny2290 schreef:Ik bedacht me ineens dat de bewoners aan de huidige route van lijn 48 richting Rotterdam Centraal er flink op achteruit gaan. Op welke halte is er nou een goede overstap richting Centraal? Blaak eventueel de trein en tram 21/24 of de metro naar Beurs en dan nog eens overstappen. Volgens mij is dit vooral in de avonduren een probleem wanneer lijn 32 maar 3x per uur rijdt.
De bedoeling lijkt me inderdaad om op Blaak over te stappen op lijn 21/24. Ondanks de overstap wordt de reistijd korter doordat de trams wél kunnen doorrijden over de Coolsingel.
In de avonduren kan die overstap inderdaad nog best vervelend zijn als de tram 4x/uur rijdt en de bus maar 3x/uur.
Voor het centrum kan het een alternatief zijn om met bus 32 door te rijden naar de halte Westblaak.

@donny2290: De verbinding Crooswijk - Alexander gaat nu met een overstap via Voorschoterlaan. Ik denk niet dat via Oostplein sneller is. De enige manier om die verbinding écht sneller te maken is door lijn 39 via de Bosdreef en Hoofdweg te verlengen naar Alexander, zoals lijn 38 tussen november 2002 en mei 2004 reed.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Daantje »

Vanuit Crooswijk ben je via station Noord en de trein natuurlijk ook zo op Alexander.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Karl »

Jammer dat de tariefintegratie verleden tijd is. :(
Het is een spectrum.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Tariefintegratie lijkt mij een van de belangrijkste aspecten om nieuwe reizigers te lokken. Duitsland is daar velen maler beter in.
Ov liefhebber, reizen.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Men kan ook tramlijn 7 weer over de Goudsesingel laten rijden, langs het Oostplein en dan verder Kralingen in. Dan heb je veel minder overkill met een buslijn in Crooswijk en kan tramlijn 7 versneld worden wat ook wat reizigers aantrekt.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door donny2290 »

jesse-cruzu schreef:Men kan ook tramlijn 7 weer over de Goudsesingel laten rijden, langs het Oostplein en dan verder Kralingen in. Dan heb je veel minder overkill met een buslijn in Crooswijk en kan tramlijn 7 versneld worden wat ook wat reizigers aantrekt.
Ik denk dat de RET liever iedereen de tram in jaagt. De oude route van tramlijn 7 was volgens mij al geen succes, tevens rij je dan telkens parallel aan de metro.

Iemand enig idee of er nog een keerlus komt t.h.v. station Noord?
Ov liefhebber, reizen.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Waarom zou daar een keerlus moeten komen ?

Ter hoogte van de Remise Hillegersberg, bij de Kootstekade (volgende halte richting Molenlaan/Kleiweg), kan men ook driehoeken, wanneer dat nodig is.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Omdat er een tijd geleden een document online stond waarin er plannen waren om lijn 8 in te korten tot station Noord en eventueel minder ritten op lijn 4 naar de Molenlaan.
Ov liefhebber, reizen.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Kloten bezuinigingen -o-

Zal vast niet door zijn gegaan, omdat hier niks over in de vervoersplannen te vinden valt. :D
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Persoonlijk zie ik liever dat er een keerlus bij Melanchthonweg voor lijn 25 wordt aangelegt. Dit stond een aantal jaren geleden in de planning. En dit is ook nooit uitgevoerd.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Wil je schiebroek opzadelen met een laag frequente tramlijn? Dat laatste stukje van lijn 8 naar de kleiweg vervoert lucht. Lijn 4 kent in de daluren ook een lage bezetting. Daardoor lijkt mij een keerlus bij station noord nog niet eens zo'n gek idee.

Er was ook ooit een plan om lijn 4 en 25 te koppelen in hillegersberg, allemaal plannen waar niks van terecht komt -_-
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Voor het gemak reageer ik even in één keer op alle bovenstaande berichten :!:
Er waren plannen om lijn 4 in te korten tot Station Noord (waar een keerlus moest komen) en een verbinding aan te leggen tussen Schiebroek en Hillegersberg zodat lijn 25 via Schiebroek en Hillegersberg naar de Molenlaan zou gaan rijden.
Of lijn 8 dan ook ingekort zou worden tot Station Noord weet ik niet meer. Ik dacht zelfs dat het vervoer op het laatste deel van lijn 8 zelfs hoger was dan op lijn 4.
Deze plannen zijn echter "definitief" afgeblazen omdat de kosten toch hoger bleken dan de te verwachten opbrengsten.

Daarnaast was er een plan om een keerlus aan te leggen bij de Melanchthonweg zodat de frequentie op het eerste deel verhoogd kon worden en op het rondje binnen Schiebroek iets verlaagd kon worden (bijvoorbeeld 5 min. dienst tot Melanchthonweg en 10 min. dienst naar Schiebroek). Dit plan is zo ver ik weet "voorlopig" in de ijskast gezet, evenals het plan voor de aanleg van een keerlus bij de Langenhorst.
jesse-cruzu schreef:Men kan ook tramlijn 7 weer over de Goudsesingel laten rijden, langs het Oostplein en dan verder Kralingen in. Dan heb je veel minder overkill met een buslijn in Crooswijk en kan tramlijn 7 versneld worden wat ook wat reizigers aantrekt.
Daar ben ik ook voorstander van, maar hierdoor vervalt de rechtstreekse verbinding tussen Kralingen en Crooswijk, waar (naar het schijnt) nog best veel gebruik van wordt gemaakt.
In 2000 was er zelfs een rel omdat het opheffen van lijn 9 leidde tot het verbreken van deze verbinding.
Laatst gewijzigd door Meltrain op za 09 aug 2014, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

KM46 schreef:Persoonlijk zie ik liever dat er een keerlus bij Melanchthonweg voor lijn 25 wordt aangelegt. Dit stond een aantal jaren geleden in de planning. En dit is ook nooit uitgevoerd.
een lus aanleggen die toch bijna nooit gebruikt zal worden.
doorrijden door de lus in Schiebroek of keren t.h.v. de halte Meidoornsingel is dan toch bijna net zo snel.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

donny2290 schreef:Omdat er een tijd geleden een document online stond waarin er plannen waren om lijn 8 in te korten tot station Noord en eventueel minder ritten op lijn 4 naar de Molenlaan.
inderdaad kan er eventueel gedriehoekt worden t.h.v. de Kleiweg, maar ook via de remise Hillegersberg rond gereden worden... dus een lus aanleggen daar waar er eigenlijk geen ruimte voor is, zal niet snel gebeuren...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Daarnaast was er een plan om een keerlus aan te leggen bij de Melanchthonweg zodat de frequentie op het eerste deel verhoogd kon worden en op het rondje binnen Schiebroek iets verlaagd kon worden (bijvoorbeeld 5 min. dienst tot Melanchthonweg en 10 min. dienst naar Schiebroek). Dit plan is zo ver ik weet "voorlopig" in de ijskast gezet, evenals het plan voor de aanleg van een keerlus bij de Langenhorst.
Die keerlus bij de Melanchthonweg wilde men ook hebben als er een tram op de enkelsporige lus in de problemen komt dat niet alle achterop komende trams er ook last van hebben.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Buslijn 283 kan nooit sneller worden dan de lijnen 182 + 183 die de passagiers via Slinge Metro laten reizen. De route zoals deze is ingepland is veel te vertragingsgevoelig. 1) in Portland en Carnisselande is maar 1 rijbaan beschikbaar, en bij de grote rotonde vlakbij de snelweg A29 zijn vaak grote opstoppingen, juist in de spits. 2) de route via Vrouwenpolder en Barendrecht-Centrum gaat over de 1e Barendrechtseweg, ik weet niet of jullie daar wel is geweest zijn maar dat is ook maar 1 rijbaan met veel stoplichten en veel bushaltes. 3) bij de Greenery in Barendrecht draait de bus de A15 op, het kleine stukje snelweg naar de keerlus van A16 staat elke dag file juist in de ochtenduren. Verder staat er op de Brienenoordbrug afrit Capelle a/d Ijssel, juist waar de bus er af moet, elke dag file. Terug precies hetzelfde! File op de parallelrijbaan van de A16, file op de afrit bij Barendrecht/Reijerwaard en trage verkeersdoorstroming in Carnisselande + Portland. Buslijn 183 rijdt daardoor ook nooit op tijd tussen Barendrecht en Kralingse Zoom. Gaat met deze nieuwe buslijn dus ook niet gebeuren. Deze lijn zou welk kans van slagen hebben als ze er 2 buslijnen van zouden maken, bijvoorbeeld lijn 283 Portland - via de snelweg A29 en dan A15, A16 door naar de Kralingse Zoom en buslijn 284 (om toch maar even in de -84 nummers te blijven voor Barendrecht en Vrouwenpolder :D ) vanaf Vrouwenpolder via Station Barendrecht (scheelt overstappen bij Station Blaak), via de Greenery naar de A15 + A16 richting Kralingse Zoom... misschien een gekke gedachten? Ik weet niet wat jullie hier van vinden??

Ik las trouwens ergens dat ze in Lijn 601 (buurtbus Ridderkerk) de onrendable ritten gaan schrappen, ook dit project wordt dus alweer om zeep geholpen! Elke dag reizen er nu 50 a 60 reizigers mee, de lijn rijdt een kleine 4 maanden, gun deze lijn als gemeente Ridderkerk ook is wat tijd om te groeien! Moet volgens mij kunnen 80 a 90 reizigers per dag! Potentie genoeg!

Sinds lijn 38 opgeknipt is in 2 lijnen is het aantal reizigers ook gehalveerd naar Crooswijk. Pak daarbij dat lijn 46 ook om zeep is geholpen en er rijden dalijk helemaal geen bussen meer naar Crooswijk. Volgens mij is openbaar vervoer het doen vervoeren van reizigers en niet het kijken naar waar verlies wordt geleden. Sommige lijnen draaien goed en sommige wat minder maar voorzien, in mindere mate, in de behoefte van het doen vervoeren. Lijn 38 terug laten keren, lijn 7 weer via de Goudsesingel laten rijden en het probleem is opgelost!

Bovenstaand geldt uiteraard ook voor Albrandswaard, Oud-Charlois, Pendrecht, Capelle a/d IJssel, en Schiedam/Vlaardingen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten