Beetje kortzichtig om te denken dat het puur om de treinverbindingen gaat... Wacht dacht je van de relatie Uilenstede studentencomplex <> Amstel/Wibautstraat/Weesperplein dat nogal wat gebouwen van de HvA en UvA huisvest? Ook de nodige industrie/kantoren in die buurt.Bakpapier schreef:Waarom moet Amstelveen per se een goede verbinding met Amstel hebben? Met de Noord-Zuidlijn zit men straks binnen één overstap op Centraal. En vanaf Zuid en Bijlmer gaan er straks ook meer treinen richting Utrecht rijden. Bovendien hoef je voor Amstel ook maar één keer over te stappen op Zuid...
Het gaat er natuurlijk om dat er straks dik € 200 miljoen wordt gepompt in een eindsituatie die slechter is dan wat we nu hebben. Formule tram + sneltram wordt straks een wazige zooi van tram + regiotram (wat een fancy benaming is voor 45 meter lange tram) + metro. Vooral die metro valt slecht in te passen en qua materieel is het ook nog compleet onduidelijk wat er op moet gaan rijden.