Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
nvdw
Berichten: 2026
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Wo 05 Aug 2015, 19:07

Lijn 74 heeft in de middag altijd het ziekenhuis overgeslagen om zo de dagelijkse file op de Banneweg te kunnen omzeilen via de snelweg.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: Wo 10 Dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OVwatcher » Wo 05 Aug 2015, 20:29

nvdw schreef:In het DAV-gebied gaat per 23 augustus een nieuwe dienstregeling in. Het gros van de wijzigingen zijn kleine aanpassingen in rij- en vertrektijden maar hier en daar zitten er toch wel wat opvallende nieuwe zaken.

Lijn 6 is een nieuwe lijn die in de ochtend- en avondspits twee keer per uur van station Gorinchem naar industrieterrein Avelingen-West rijdt. Daar zijn twee nieuwe haltes aangelegd bij de Avelingen Groep en Damen Shipyards.

Lijn 76 (Gorinchem - Hardinxveld-Giessendam) wordt weer de hele dag door taxibussen gereden. In Gorinchem rijdt lijn 76 voortaan via industrieterrein Avelingen-West, zoals de nieuwe lijn 6 (zie ook daar). 's Avonds en in het weekend rijdt lijn 76 wel zijn 'oude' route via Schelluinen en het Beatrixziekenhuis in Gorinchem.


Waarom gaan deze lijnen niet stoppen bij de haltes Ambonstraat en Krinkelwinkel van lijn 121?

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 961
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor DrechtBlub » Za 08 Aug 2015, 22:18

Dat staat er niet, er staat alleen dat er 2 nieuwe haltes worden aangelegd, niet dat de oude niet worden bediend.
Ik blub in het Drecht.

nvdw
Berichten: 2026
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Za 08 Aug 2015, 23:00

De haltes waar OVwatcher het over heeft liggen wel op de route van lijn 6 (en 76) maar zijn niet opgenomen in de dienstregeling. Ik weet niet wat daar de reden van is.
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

nvdw
Berichten: 2026
Lid geworden op: Zo 10 Jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor nvdw » Di 11 Aug 2015, 08:50

Gisteren bleken er toch stickers van lijn 6 op de halteborden aangebracht. Blijkbaar stopt hij er straks dus toch...
“Uiteindelijk ga je je altijd interesseren voor de afrekening van de servicekosten” ~ Houellebecq

Gebruikersavatar
DrechtBlub
Berichten: 961
Lid geworden op: Za 03 Mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor DrechtBlub » Wo 12 Aug 2015, 00:29

Daniel schreef:Nog een wijziging die nvdw gemist heeft: lijn 501 rijdt alleen nog in de wintermaanden, van mei t/m september 2016 wordt deze vervangen door lijn 801 die weer als vaste lijn met een taxibusje gaat rijden. Ben inmiddels de tel kwijt hoe vaak die lijn al van vaste lijn naar belbus naar taxibusje en v.v. gegaan is.

Fout, belbus 501 rijd nog gewoon s'avonds in de zomer. (Waarom heb je in het biezelig bosje s'avonds een bus nodig?!)
Ik blub in het Drecht.

Thom69
Berichten: 918
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Thom69 » Wo 12 Aug 2015, 13:47

Uit het topic over HWGO maar daar ietwat off-topic, blijkbaar voegt Arriva sinds kort bij stremmingen op de website een document voor chauffeurs toe met de omleidingsroute, vervallen haltes, etc. Ik hoop dat dit een permanente keuze is en niet een tijdelijk initiatief van een goede stagiair:

Daniel schreef:Zo te zien komt dat verschil per regio gewoon door hoe ze het overgenomen hebben van hun voorganger. Zo ziet het format in Brabant er nogal uit zoals het er bij Veolia uit zag. Voor Zuid-Holland-Zuid zijn er zo te zien nog geen echt recent geplaatste omleidingen dus daar kan ik nog niet zien hoe het format er in DAV nu uit ziet, daar kwam ik alleen een omleiding tegen die al een ruime week geleden eindigde...


U wordt op uw wenken bediend: http://www.arriva.nl/uploads/media/20_a ... _90_93.pdf
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 401 Hoofddorp - Bennebroek

Michael
Berichten: 10840
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Michael » Wo 12 Aug 2015, 14:15

Bij de nieuwe omleidingen in Brabant zijn er ook PDFjes bijgeplaatst zie ik net.

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7398
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor regenmaker » Zo 16 Aug 2015, 12:02

Ik zie op de Arriva site een lijn 801 (Dodrecht CS - Bezoekerscentrum Biesbosch) per 23 augustus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32546
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Zo 16 Aug 2015, 12:09

De dienstregeling gaat inderdaad per 23 augustus in, maar in de voetnoten kan je zien dat de lijn pas in 2016 daadwerkelijk ook gaat rijden. Buiten voorjaar en zomer rijdt hier immers de belbus 501.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 7398
Lid geworden op: Di 29 Jul 2014, 21:49
Locatie: Uden

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor regenmaker » Zo 16 Aug 2015, 12:14

Hmm, dat zie ik dan weer nergens staan bij de dienstregeling. Veder zie ik ook dat lijn 9 vervalt.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber van Duits busvervoer.

Wijzigingen VRR
27 oktober 2019 - Duisburg
15 december 2019 - o.a. Bochum, Gelsenkirchen, Hagen, Mönchengladbach --> vanwege S-Bahn wijzigingen.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32546
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Zo 16 Aug 2015, 12:54

Owja, dat was idd de blunder van Arriva... er staat bij lijn 501 wel dat die in voorjaar en zomer als vaste lijn 801 rijdt, maar bij 801 staat juist weer niet dat 'ie in najaar en winter als belbus 501 rijdt :P
Lijn 9 was al bekend, staat eerder in dit topic.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

gliderfighter
Berichten: 568
Lid geworden op: Wo 29 Okt 2014, 21:22

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor gliderfighter » Vr 21 Aug 2015, 18:25

Ik reed vanmorgen langs de A15 en ik dacht even een Arriva Depot langs de snelweg te zien! Bleek dat er heel wat Scania's stonden bij de Scania dealer.
Op de terugweg heb ik er 3 ingehaald, met voorop een Volvo Hybrid. Waar gaan deze naartoe?

Stefan
Berichten: 3770
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Papendrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Stefan » Vr 21 Aug 2015, 20:16

Naar Meppel. De Volvo in ieder geval voor inbouw van Albatros 2.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

CX1000
Berichten: 166
Lid geworden op: Di 19 Nov 2013, 15:24
Locatie: Bunnik
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor CX1000 » Vr 21 Aug 2015, 23:25

Tijdens mijn rijles vanmiddag zag ik inderdaad drie Arriva bussen de snelweg afrijden richting de Arriva werkplaats in Meppel.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5538
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Za 22 Aug 2015, 08:38

gliderfighter schreef:Ik reed vanmorgen langs de A15 en ik dacht even een Arriva Depot langs de snelweg te zien! Bleek dat er heel wat Scania's stonden bij de Scania dealer.
Op de terugweg heb ik er 3 ingehaald, met voorop een Volvo Hybrid. Waar gaan deze naartoe?

Bij Alblasserdam toch? Dan staan ze inderdaad bij de dealer. Nu de oprit van de N3 richting Bd dicht kom ik daar vaker langs.
10-10-2019: Trein 3.268 km, Bus 207 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: Wo 10 Dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor OVwatcher » Vr 28 Aug 2015, 23:54

nvdw schreef:Sowieso is heel duidelijk te zien dat er veel dienstritten feitelijk verkapte materiaalritten zijn, met al die ritten in de tegenspits naar de Hoogendijk (stalling Alblasserdam) en een gigantische hoeveelheid busritten op de 81/181 richting Gorinchem zo rond 9.00 uur. Lijn 191 rijdt vanaf Zuidplein zelfs om 8.30, 8.31 en 8.32 naar de Hoogendijk. Dat deze concessie werkt op basis van gereden kilometers in plaats van DRU's (zie Programma van Eisen) is op die manier duidelijk te zien. Het schrappen van die laatste ritjes in Gorinchem is waarschijnlijk eerder gedaan om kilometers vrij te maken voor die lijn 6 dan om de bezetting.


Ook de MAT-ritten van Stalling Schelluinen naar Leerdam en Ameide zijn omgezet in open busritten op lijn 285 (Schelluinen, Rijksweg - Leerdam, Station) en lijn 294 (Schelluinen, Griendweg - Ameide, Prinsengracht). Alleen staan deze ritten niet in het nieuwe dienstregelingboekje, niet op de site van Arriva en ook 9292 kent deze ritten niet. Tevens bestaat de halte Griendweg van lijn 294 nergens.
Nou zullen deze ritten geen volle bussen trekken, maar als je niemand ervan vertelt gaat er zeker niemand mee. Buiten dat is het volgens de OV-wet toch verplicht om al je ritten te publiceren?

Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 12275
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Wubbo » Za 29 Aug 2015, 11:02

Wat is "de OV-wet"?

Thom69
Berichten: 918
Lid geworden op: Do 31 Dec 2009, 15:42

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Thom69 » Za 29 Aug 2015, 16:52

Wet Personenvervoer 2000? Volgens mij is het al dan niet verplicht publiceren van je dienstregeling via bepaalde kanalen echter geregeld in de concessie, ik weet niet wat de eisen voor DAV zijn die in de concessie opgenomen zijn.
Regelmatig te vinden in bussen in de omgeving Leiden | Vrijwilliger op Buurtbus 401 Hoofddorp - Bennebroek

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 5538
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor ArrivaBas » Ma 31 Aug 2015, 20:31

Sinds de nieuwe dienstregeling ligt DAV eruit op OVaub. _O-
10-10-2019: Trein 3.268 km, Bus 207 km, Trèm 0 km, Metro 0 km

Volg hier Mijn Flickr!

Favoriete bussen: Mercedes-Benz Integro 1, Mercedes-Benz Citaro C2 en Solaris Urbino III en IV. Favoriete Treinen: DDZ, FLIRT3, NPZ en Talent 3

Gebruikersavatar
W0rteltje
Berichten: 183
Lid geworden op: Wo 12 Jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor W0rteltje » Vr 04 Sep 2015, 00:07

Weet men trouwens waarom er connexxion boten (van Amsterdam) liggen in Ridderkerk?
liuba Ukrayina

Michael
Berichten: 10840
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Michael » Vr 04 Sep 2015, 01:32

Die zijn niet meer in gebruik. Zijn te koop.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 32546
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Daniel » Do 01 Okt 2015, 20:25

Het duurt nog wel even, maar kwam laatst nog wat nieuws tegen wat mogelijk invloed kan gaan hebben op een volgende DAV-concessie. Er is namelijk sprake van plannen voor een fusie tussen de gemeenten Vianen, Zederik en Leerdam waarbij men een voorkeur zou hebben om met de fusiegemeente deel uit te gaan maken van de provincie Utrecht. Dat alles staat op de rol voor 2018, dus vlak voor de nieuwe DAV-concessie vanaf 2019 waar dan toch wel een behoorlijke hap uit genomen zou worden.
Lijnen als 72 en 85 ben je dan eigenlijk sowieso al kwijt gezien die (vrijwel) volledig in de provincie Utrecht zouden belanden dan, maar ook op andere lijnen worden de verhoudingen behoorlijk anders: 81 en 181 zouden dan bv. al bij Meerkerk Bazelbrug de provinciegrens over gaan waarmee je maar een heel klein Zuid-Hollands stukje over houdt en voor een lijn als 90 zou het weleens op een knip van deze behoorlijk oude lijn kunnen uitdraaien.
Interessante gevallen zijn uiteraard ook de MerwedeLingeLijn die opeens door drie provincies zou lopen, net als een lijn als 73 wat nu al een apart geval is maar dan eigenlijk alleen in de gemeente Gorinchem nog in Zuid-Holland zou rijden. Waarmee die lijn weer veel beter bij Gelderland zou passen waar hij het grootste deel doorheen rijdt.

Al met al een gemeentelijke herindeling die het concessielandschap aardig op zijn kop kan gaan zetten en zelfs nog verdergaande gevolgen kan hebben. Afhankelijk van wat waar belandt houdt je in het oostelijk deel van het DAV-gebied dan immers maar weinig noemenswaardigs over. In het meest verstrekkende geval rijdt alleen de stadsdienst Gorinchem dan nog met constant iets groters dan een taxibusje in die hoek van het gebied voor de vervoerder die de DAV-concessie heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 41107
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor Suus » Vr 02 Okt 2015, 01:49

Ik verwacht niet dat die fusie door gaat. Het gebied rondom Gorinchem en Leerdam past echt totaal niet bij de provincie Utrecht maar is in mentaliteit overduidelijk landelijk Zuid-Hollands zoals ik dat ook boven de Lek ken, het is ook helemaal niet zo op Utrecht gericht als bijvoorbeeld Vianen, dat net zoals Woerden daarom ooit van provincie gewisseld is.
Rame à l'approche

zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: Do 19 Jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Berichtdoor zone5324bericht... » Vr 02 Okt 2015, 09:24

en zelfs al komt het tot een verschuiving van de provinciegrens.
je geeft zelf al aan, dat lijn 73 nu ook al deels door Gelderland rijdt, maar de lijn valt niet onder de concessie Rivierenland.
een concessiegrens wil niet persé gelijk zijn aan een provinciegrens.


Terug naar “OV in West-Nederland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten