Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Waarom gaan ze dan niet de irisbussen die ze over hebben inzetten op de lijn 5/76 in de spitsen trekt misschien ook nog wel extra mensen die noet zo graag in een taxibus gaan zitten
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Bretgrenz schreef:Ik hoop wel dat Arriva de oude Irisbussen nog wel achter de hand houdt voor als er iets fout mocht gaan met de invoering van de elektrische bussen. Welke bussen worden nu specifiek in Gorinchem/Dordrecht ingezet? Ik was in de war met de presentatie van Arriva waarin ze een Citea lieten zien in Dordrecht, terwijl het volgens mij deze bussen helemaal niet zouden worden ingezet in Dordrecht.
De Citea's rijden in Gorinchem, de Iveco/Rosero's in Dordrecht.

Er blijven, in Gorinchem/Schelluinen althans, gewoon evenveel Irisbussen als nu. Moet ook wel omdat de Citea's slechts een deel van de dag rijden in blokken van vier a vijf uur achtereen (doordeweeks in de ochtend en middag, zaterdag midden op de dag).
StefanRijnhoutjes schreef:Waarom gaan ze dan niet de irisbussen die ze over hebben inzetten op de lijn 5/76 in de spitsen
Wie gaat daarmee rijden dan, de chauffeur van de taxibus?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
StefanRijnhoutjes
Berichten: 423
Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door StefanRijnhoutjes »

Haha ja, helemaal niet aan gedacht
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door W0rteltje »

Dit is mogelijk het verkeerde forum om het te vragen, maar waarom stopt lijn 620 niet op de haltes tussen CS en Parkhuis. Ik (wonend in Stadspolders) vond het altijd vrij iritant om van recklinghause te lopen door gras naar Parkhuis om naar Werkendam te gaan. Uiteraard zijn er weinig mensen die die richting reizen vanuit Stadspolders, maar het lijkt me een kleine moeite om de bus ook te laten stoppen op Vissersdijk.
bon jour
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Chrysa »

In de praktijk stopt ie gewoon op de haltes waar ie voorbijrijdt als je je arm uitsteekt, meerdere keren meegemaakt. Denk dat het met uitstappen ook wel te regelen is. TCR doet niet zo moeilijk. :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

En vanaf halte Recklinghausenweg kan je natuurlijk ook gewoon over het bedrijventerreintje lopen i.p.v. door het gras, dan ga je linksom i.p.v. rechtsom maar de afstand is gelijk.
Overigens stopte voorganger 231 wel op haltes Hastingsweg en Krommedijk-Oost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OVinspecteur »

Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

De Stem van Dordt schreef:Wethouder Kees Boender van de gemeente Molenwaard was ook bij de presentatie van de bussen. 'Een geweldige ontwikkeling', noemde hij de komst van de elektrische bussen. "Ik ben in spannende afwachting wanneer ze in Brandwijk of Ottoland te zien zullen zijn."
Ik ben in spannende afwachting of er in Brandwijk of Ottoland in de nieuwe concessie überhaupt nog een bus rijdt... Maar altijd blijven hopen.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Anders ik wel.. weet in ieder geval wel zeker dat er een boel gaat veranderen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door arjano1978 »

En wat gaat er dan veranderen in de nieuwe concessie. Wat jij dan allemaal weet?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Ik denk niet dat Stefan al iets kan vertellen. De inschrijving loopt volgens mij nog.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Klopt. Het is gewoon een beetje van mijn boerenverstand. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

vanuit het PvE werden al veel dingen anders geëist, waaronder R-net.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OVinspecteur »

Zouden deze Iveco's het rondje van lijn 10 ook sneller kunnen rijden en dan gewoon een kwartierdienst kunnen halen met z'n tweetjes?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Nee. Je zit met de maximum snelheid van 15 km/h in de binnenstad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door CamilleKreemers »

Dat is niet bepaald vlot te noemen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Een beetje Joggen brengt je verder.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 08 jul 2017, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige bericht hoef je niet te quoten
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OVinspecteur »

Stefan schreef:Nee. Je zit met de maximum snelheid van 15 km/h in de binnenstad.
Hoezo dat? Het is toch een 30 km/u zone?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Voor het zware verkeer, dus de bussen en vrachtwagens, geldt er een maximum snelheid van 15 km/h. Dit in verband met trillingen en schades die ontstaan aan gebouwen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

@OVinspecteur: Wijnstraat heeft een lagere snelheid, daar zit die 15 km/u zone. Sowieso rijdt OV daar al op ontheffing want met voertuigen langer dan 9 meter mag je het pollergebied normaal niet in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OVinspecteur »

Volgens deze gegevens zijn de nieuwe busjes net iets langer dan 8m en wegen ze maximaal 7.200 kg:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ro%C5%A1ero_First

Gelden de snelheidsbeperking en het ontheffingsregime dan ook nog?

De voorganger is 9,5m en max. 17.900 kg (http://www.heuliezbus.com/eng/fichiers/ ... 3p_eng.pdf).
Laatst gewijzigd door OVinspecteur op za 08 jul 2017, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Het lijkt mij dat de elektrische versie iets zwaarder is dan de massa van de dieselbus (die is 7200 kg.)... :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

OVinspecteur schreef:Gelden de snelheidsbeperking en het ontheffingsregime dan ook nog?
Ontheffing is dan nog steeds nodig ja, snelheidsbeperking is daaraan gekoppeld zoals te zien bij de link "Transportprotocol".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OVinspecteur »

Mmm... die halve meter zou de gemeente gewoon cadeau moeten doen aan het uitstootloze OV.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 09 jul 2017, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht hoef je niet te quoten
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef:Het lijkt mij dat de elektrische versie iets zwaarder is dan de massa van de dieselbus (die is 7200 kg.)... :wink:
Ik heb het kenteken van 1 van de 3 even opgezocht bij de RDW, de 6092 weegt leeg 5510 kg.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten