Concessie DAV-gebied (2007-2018)
-
- Berichten: 423
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie DAV-gebied
Waarom gaan ze dan niet de irisbussen die ze over hebben inzetten op de lijn 5/76 in de spitsen trekt misschien ook nog wel extra mensen die noet zo graag in een taxibus gaan zitten
Re: Concessie DAV-gebied
De Citea's rijden in Gorinchem, de Iveco/Rosero's in Dordrecht.Bretgrenz schreef:Ik hoop wel dat Arriva de oude Irisbussen nog wel achter de hand houdt voor als er iets fout mocht gaan met de invoering van de elektrische bussen. Welke bussen worden nu specifiek in Gorinchem/Dordrecht ingezet? Ik was in de war met de presentatie van Arriva waarin ze een Citea lieten zien in Dordrecht, terwijl het volgens mij deze bussen helemaal niet zouden worden ingezet in Dordrecht.
Er blijven, in Gorinchem/Schelluinen althans, gewoon evenveel Irisbussen als nu. Moet ook wel omdat de Citea's slechts een deel van de dag rijden in blokken van vier a vijf uur achtereen (doordeweeks in de ochtend en middag, zaterdag midden op de dag).
Wie gaat daarmee rijden dan, de chauffeur van de taxibus?StefanRijnhoutjes schreef:Waarom gaan ze dan niet de irisbussen die ze over hebben inzetten op de lijn 5/76 in de spitsen
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 423
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: Concessie DAV-gebied
Haha ja, helemaal niet aan gedacht
Re: Concessie DAV-gebied
Dit is mogelijk het verkeerde forum om het te vragen, maar waarom stopt lijn 620 niet op de haltes tussen CS en Parkhuis. Ik (wonend in Stadspolders) vond het altijd vrij iritant om van recklinghause te lopen door gras naar Parkhuis om naar Werkendam te gaan. Uiteraard zijn er weinig mensen die die richting reizen vanuit Stadspolders, maar het lijkt me een kleine moeite om de bus ook te laten stoppen op Vissersdijk.
bon jour
Re: Concessie DAV-gebied
In de praktijk stopt ie gewoon op de haltes waar ie voorbijrijdt als je je arm uitsteekt, meerdere keren meegemaakt. Denk dat het met uitstappen ook wel te regelen is. TCR doet niet zo moeilijk.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
En vanaf halte Recklinghausenweg kan je natuurlijk ook gewoon over het bedrijventerreintje lopen i.p.v. door het gras, dan ga je linksom i.p.v. rechtsom maar de afstand is gelijk.
Overigens stopte voorganger 231 wel op haltes Hastingsweg en Krommedijk-Oost.
Overigens stopte voorganger 231 wel op haltes Hastingsweg en Krommedijk-Oost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Ik ben in spannende afwachting of er in Brandwijk of Ottoland in de nieuwe concessie überhaupt nog een bus rijdt... Maar altijd blijven hopen.De Stem van Dordt schreef:Wethouder Kees Boender van de gemeente Molenwaard was ook bij de presentatie van de bussen. 'Een geweldige ontwikkeling', noemde hij de komst van de elektrische bussen. "Ik ben in spannende afwachting wanneer ze in Brandwijk of Ottoland te zien zullen zijn."
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
Anders ik wel.. weet in ieder geval wel zeker dat er een boel gaat veranderen..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie DAV-gebied
En wat gaat er dan veranderen in de nieuwe concessie. Wat jij dan allemaal weet?
Re: Concessie DAV-gebied
Ik denk niet dat Stefan al iets kan vertellen. De inschrijving loopt volgens mij nog.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Klopt. Het is gewoon een beetje van mijn boerenverstand.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
vanuit het PvE werden al veel dingen anders geëist, waaronder R-net.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Zouden deze Iveco's het rondje van lijn 10 ook sneller kunnen rijden en dan gewoon een kwartierdienst kunnen halen met z'n tweetjes?
Re: Concessie DAV-gebied
Nee. Je zit met de maximum snelheid van 15 km/h in de binnenstad.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
-
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie DAV-gebied
Dat is niet bepaald vlot te noemen.
Re: Concessie DAV-gebied
Een beetje Joggen brengt je verder.
Laatst gewijzigd door Zugführer op za 08 jul 2017, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: Vorige bericht hoef je niet te quoten
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Hoezo dat? Het is toch een 30 km/u zone?Stefan schreef:Nee. Je zit met de maximum snelheid van 15 km/h in de binnenstad.
Re: Concessie DAV-gebied
Voor het zware verkeer, dus de bussen en vrachtwagens, geldt er een maximum snelheid van 15 km/h. Dit in verband met trillingen en schades die ontstaan aan gebouwen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
@OVinspecteur: Wijnstraat heeft een lagere snelheid, daar zit die 15 km/u zone. Sowieso rijdt OV daar al op ontheffing want met voertuigen langer dan 9 meter mag je het pollergebied normaal niet in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Volgens deze gegevens zijn de nieuwe busjes net iets langer dan 8m en wegen ze maximaal 7.200 kg:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ro%C5%A1ero_First
Gelden de snelheidsbeperking en het ontheffingsregime dan ook nog?
De voorganger is 9,5m en max. 17.900 kg (http://www.heuliezbus.com/eng/fichiers/ ... 3p_eng.pdf).
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ro%C5%A1ero_First
Gelden de snelheidsbeperking en het ontheffingsregime dan ook nog?
De voorganger is 9,5m en max. 17.900 kg (http://www.heuliezbus.com/eng/fichiers/ ... 3p_eng.pdf).
Laatst gewijzigd door OVinspecteur op za 08 jul 2017, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Concessie DAV-gebied
Het lijkt mij dat de elektrische versie iets zwaarder is dan de massa van de dieselbus (die is 7200 kg.)...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Ontheffing is dan nog steeds nodig ja, snelheidsbeperking is daaraan gekoppeld zoals te zien bij de link "Transportprotocol".OVinspecteur schreef:Gelden de snelheidsbeperking en het ontheffingsregime dan ook nog?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Concessie DAV-gebied
Mmm... die halve meter zou de gemeente gewoon cadeau moeten doen aan het uitstootloze OV.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 09 jul 2017, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: vorige bericht hoef je niet te quoten
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb het kenteken van 1 van de 3 even opgezocht bij de RDW, de 6092 weegt leeg 5510 kg.ArrivaBas schreef:Het lijkt mij dat de elektrische versie iets zwaarder is dan de massa van de dieselbus (die is 7200 kg.)...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten