Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Suus »

DrechtBlub schreef:
The Greyhound schreef:
ArrivaBas schreef:https://www.ad.nl/rivierenland/sp-is-bo ... ~a27b4141/

De Gorcumse afdeling van de SP wil verhaal halen bij de Gedeputeerde Staten over de rituitval die is veroorzaakt door het gebrekkige onderhoud van de bussen die over vier weken niet meer nodig zullen zijn. Tevens wil zij opheldering over nascholingen die wel of niet gegeven zijn.
Misschien kan de SP zich beter druk maken over het verdwijnen van de verbinding Heukelum-Gorinchem waaraan de Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland niet mee willen betalen dan meedoen aan dit soort stemmingmakerij.
Dit.
De provincie Zuid-Holland en de gemeente Gorinchem zijn niet verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in de provincie Gelderland. Gelderland vond het wel prima, scheelt ze in de kosten, met als gevolg dat hun aandacht is verslapt toen het wel gevraagd werd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door The Greyhound »

De gemeente heeft wel degelijk belang bij een goed bereikbare stad. Gelukkiger zijn er ook lokale politicie die zich daar drukker over maken dan over een “oude” Arriva bus
Laatst gewijzigd door Ardan op di 13 nov 2018, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Vorige post niet quoten!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Daniel »

De inwoners van Gelderland hebben er ook belang bij dat hun provincie niet zit te slapen terwijl ze weten dat een deel van het vervoer in hun provincie vanuit een buurconcessie wordt uitgevoerd. En dat heeft de provincie Gelderland overduidelijk wel zitten doen, anders hadden ze in hun reactie op het vervoerplan van DMG wel zorgen over lijn 73 geuit.
Dat die er niet bij zou horen bleek toch wel vrij duidelijk uit het aanbesteden van de concessie exclusief Vijfheerenlanden en het is ook niet zo logisch te verwachten dat de provincie Utrecht 'm wel over zou nemen (in die provincie heeft de betreffende lijn immers ook welgeteld 5 haltes).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door The Greyhound »

Je kan steeds dezelfde reaktie geven......over het overdragen van verantwoordelijkheden hoort fatsoenlijk overleg plaats te vinden en dat heeft Zuid Holland nagelaten. Die hebben de lijn de schutting overgegooid, maar ook dat had ik al eens uitgelegd. Bij dit soort grensgevallen hoort fatsoenlijk overleg en ook het delen van verantwoordelijkheden op financieel gebied, iets waar Zuid-Holland niet toe bereid is. Wat Zuid-Holland vergeet is dat lijn 73 dagelijks passagiers naar voorzieningen als scholen, ziekenhuis en winkels brengt. Zeker de scholen in Gorinchem zullen het ontbreken van deze verbinding gaan merken. Er wordt achter de schermen nog gewerkt aan een oplossing om de scholieren ritten in takt te laten en mogelijk ook een buurtbus.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op wo 14 nov 2018, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote van voorgaand bericht verwijderd
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArrivaBas »

Er werd zojuist (weer) een hybride stadsbus afgesleept in Dordrecht. :X :') Het spulletje kwam om 11:25 langs het Halmaheiraplein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArrivaBas »

Nog een klein krantenartikel met foto voor de beeldvorming:
https://dordtcentraal.nl/actueel/arriva ... sleeptouw/
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door The Greyhound »

De pers wordt ook wakker(geschud)

Het mysterie rond buslijn 73

https://www.ad.nl/rivierenland/het-myst ... ~af83cad8/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door nvdw »

Veel werkzaamheden op en rondom het station van Gorinchem: de nieuwe tunnel onder het spoor wordt gebouwd, en het busplein gaat op de schop. Daardoor is de halte van Qliner 387 (waar nog het oude VSN-interlinerhuisje met telefoonpaal staat!) buiten gebruik gesteld, want daar moeten de werklui binnenkort aan de slag.

De tijdelijke perronindeling is dus als volgt: 387 vertrekt van perron B, waar normaal de bussen 120-121-402 richting Brabant vertrekken; die vertrekken nu van perron E. Lijn 47 die op perron E stond, vertrekt nu van de buffer-/uitstaphalte langs de stationsweg.

Een en ander is zo goed en zo kwaad als het gaat aangegeven. Maar genoeg mensen die het haltebericht (ter grootte van een krant!) op de oude halte van de 387 straal negeren... :D
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Jonkervoort »

The Greyhound schreef:De pers wordt ook wakker(geschud)

Het mysterie rond buslijn 73

https://www.ad.nl/rivierenland/het-myst ... ~af83cad8/
Huh? Dus Arriva heeft zelf nog geen enkel idee wat er gaat gebeuren, maar in de nieuwe dienstregeling (Rivierenland) hebben ze de lijn maar vast vervangen door een andere?

Het artikel is trouwens wel wat optimistisch. Volgens de huidige plannen kunnen Asperen en Heukelum inderdaad met de bus naar Leerdam, maar mensen uit Spijk en Kedichem kunnen fietsen.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door DrechtBlub »

Jonkervoort schreef:
The Greyhound schreef:De pers wordt ook wakker(geschud)

Het mysterie rond buslijn 73

https://www.ad.nl/rivierenland/het-myst ... ~af83cad8/
Huh? Dus Arriva heeft zelf nog geen enkel idee wat er gaat gebeuren, maar in de nieuwe dienstregeling (Rivierenland) hebben ze de lijn maar vast vervangen door een andere?

Het artikel is trouwens wel wat optimistisch. Volgens de huidige plannen kunnen Asperen en Heukelum inderdaad met de bus naar Leerdam, maar mensen uit Spijk en Kedichem kunnen fietsen.
Maar... Kedichem ligt helemaal niet aan de 73, die ligt aan de 704 die gewoon naar Qbuzz gaat.
Ik blub in het Drecht.
Jonkervoort
Berichten: 322
Lid geworden op: ma 06 jan 2014, 17:39
Locatie: Vleuten

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Jonkervoort »

Oja, even een slootje gemist :mrgreen: maar goed Spijk dus.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Globetrotter »

Gisterochtend kwam ik op de A2 rond Den Bosch de Arriva 5416 met groen kenteken tegen? Weet iemand iets over herplaatsing/ export van (een deel van) de Dordtse hybrides.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArrivaBas »

Alle hybrides blijven tijdelijk rijden tot alle Ebusco's rijden. Daarna worden ze pas geëxporteerd naar Italië.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Hainje »

nvdw schreef:Veel werkzaamheden op en rondom het station van Gorinchem: de nieuwe tunnel onder het spoor wordt gebouwd, en het busplein gaat op de schop.
Nieuwe voetgangerstunnel onder het station? Of wordt die overweg eindelijk gesaneerd? :shock:
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef:Alle hybrides blijven tijdelijk rijden tot alle Ebusco's rijden. Daarna worden ze pas geëxporteerd naar Italië.
Oh? Dan weet je meer dan mij. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8778
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door ArrivaBas »

Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Suus »

Hainje schreef: Nieuwe voetgangerstunnel onder het station? Of wordt die overweg eindelijk gesaneerd? :shock:
De provincie investeert in een rolstoeltoegankelijke tunnel onder het station, in plaats van de huidige wat groot uitgevallen rioolbuis.
ArrivaBas schreef:Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:
Er staan in Utrecht groene bussen met daarop heel lelijke stickers StadsBuzz, wat zou men daar nu mee van plan zijn?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door nvdw »

Hainje schreef:Nieuwe voetgangerstunnel onder het station? Of wordt die overweg eindelijk gesaneerd? :shock:
Beide. Die nieuwe tunnel krijgt hellingbanen, dan is de overweg niet meer nodig. Fijn want ik kom al genoeg mensen tegen die de trein niet nemen omdat ze met een rollator rondsjouwen (en de overweg echt alleen voor rolstoelen van het slot gaat).

De (tijdelijke) perronwissels voor de bussen zijn ook in de DRIS-panelen verwerkt, uiteraard weer half: op perron B bijvoorbeeld staat nu de 387 keurig vermeld, maar de lijnen naar Brabant (die nu van perron E vertrekken) staan er ook nog steeds op. Daar schijnt een bureaucratie achter te zitten waar je niet goed van wordt. Gelukkig is de oude halte van de 387 nu echt opgebroken, dan is het zelfs voor de meest verstokte smartphonezombie duidelijk dat daar geen bus meer stopt ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef:Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:
Ik weet als personeelslid natuurlijk minder dan een gemiddelde hobbyist :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door bartjemestrom »

ArrivaBas schreef:Het is al eerder in de topics over DAV/DMG voorbijgekomen, maar dan ben ik benieuwd wat er volgens jou mee gaat gebeuren. :P :wink:
Dus omdat het al eerder in dit topic is voorbij gekomen, is dat allemaal zeker? Gezien ik diverse berichten heb voorbij zien komen van MAN's op de Qbuzz stalling in Utrecht en hierbij ook al verstickeringen hebben plaats gevonden, vermoed ik sterk dat die hybrides niet meer gaan rijden bij Qbuzz. En anders wachten we nog een ruime week af, dan weten we het zeker :?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Hainje »

@ndvw: ik bedoelde eigenlijk de overweg voor autoverkeer. Maar waarschijnlijk moet daarvoor eerst een familielid/bekende van een gedeputeerde/gemeenteraadslid door een trein geschept worden voordat dit verandert.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Daniel »

@bartjemestrom: er staan maar 16 MAN's in Utrecht, daar kan je geen 37 Ebusco's mee vervangen. Wel 27 hybride bussen aanvullen tot 37 bussen en er nog 6 overhouden voor lijn 85 bij U-OV, daar is immers ook materieel voor nodig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
bartjemestrom
Berichten: 1024
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door bartjemestrom »

Ik lees net op Facebook dat er zo'n 34 stuks beplakt worden. En diegene die dat postte zit in die stickerindustrie.
Wellicht dat Qbuzz ook intern nog wat vrijspeelt. Bovendien zijn er al een paar Ebusco's in Nederland he.

Anders heb ik een beter idee in plaats van die speculaas op te eten die voor die kleine kinderen is: Nog 1,5 week wachten :|
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door nvdw »

Hainje schreef:@ndvw: ik bedoelde eigenlijk de overweg voor autoverkeer. Maar waarschijnlijk moet daarvoor eerst een familielid/bekende van een gedeputeerde/gemeenteraadslid door een trein geschept worden voordat dit verandert.
O, zo. Nee, die blijft. Al is de kans groter dat dit familielid/deze bekende komt te overlijden omdat de ambulance niet door het verkeersinfarct komt dat elke middag in Gorinchem plaatsheeft.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Bericht door Hainje »

Ja dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen, maar het resultaat blijft gelijk. Het scheelt alleen een hoop trauma's en schoonmaakwerk.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten